Moderátor: Moderátori
Aktuálny stav razenia bez prepojok: 11091,68 m
„Pri montáži a spojazdňovaní schalwagenu, čo je šalovací voz pre sekundárne ostenie tunela, mali povoliť traverzy či nejaká časť konštrukcie a to následne spadlo na pracovníka. Snažili sa ho okamžite oživiť, avšak bezúspešne,“
DrX napísal:Zial pises blbosti. Cim zlozitejsia stavba, tym vacsia sanca, ze sa nieco take stane. A zvlast vsetky tie megalomanske stavby v tazkom terene severu SK a slovenski neschopni/nedbali stavbari je kombinacia, ktora k tomu povedie zarucene, tak ako sa od Ziliny po Presov udialo uz vela krat. Cize nie, vina za to pada na kazdeho, kto taketo stavby (miesto povrchoveho variantu resp. kratuckeho tunelu vedla vlakoveho) pozadoval a schvaloval.
Na stavbe trate pracovalo v čase najvyššieho počtu pacovníkov (máj 1938) 12 339 pracovníkov. Vzhľadom na malú obývanosť územia priľahlého k železnici bolo postavených 220 robotníckych barákov (pre 50-100 robotníkov jeden). Pri stavbe došlo k 2 266 úrazom, z toho bolo 492 ťažkých a 35 smrteľných. V obci Dolný Harmanec bol postavený a dodnes stojí pamätník na pamiatku tých čo zahynuli pri stavbe železnice.
Maxx787 napísal:DrX a ako vysvetlis 4 mrtvych a 16 zranenych pri kurimanoch kde na stavbe nebol jediny tunel???
ked poziadam o horsku zachrannu vrtulnik v burke a nahodou ten vrtulnik spadne tak som ziadal o nieco co stoji ludske zivoty?
kolko ludi zomrelo pri stavani metra v NYC, alebo most golden gate, co tunel gotthard aby si nepovdal ze to bolo davno??? a je to jedno z nejlepsie fungujucich dopravnych systemov. ci to uz akosi nevadi?
ked sa bude stavat R2 budeme pocitat mrtvych a kazdeho ti oplieskame o hlavu. a ty sam dobre vies ze proti R2 nemam nic.
jednoznacne neschvalujem stratu akehokolvek pracovnika, ziadna nehoda sa nemusela stat, nech to poriadne vysetria nech vieme ci to bola ludska chyba alebo vina zamestnavatela/dodavatela alebo niekoho ineho.
DrX napísal:No, ak si veci dohladas miesto toho aby si si zbytocne pustal hubu, tak zistis, ze ja som vzdy preferoval pred Soroskou povrchovy variant cez Silicu. Skratila by sa celkova jazda a usetrila hromada penazi. Ale, akceptujem aj Sorosku, ked uz inak "nedate". O ostatnych tuneloch pozdlz juzneho tahu si ale jednoznacne myslim, ze by nemali byt (teda ZV a Plesivec).
ViliKE napísal:DrX napísal:No, ak si veci dohladas miesto toho aby si si zbytocne pustal hubu, tak zistis, ze ja som vzdy preferoval pred Soroskou povrchovy variant cez Silicu. Skratila by sa celkova jazda a usetrila hromada penazi. Ale, akceptujem aj Sorosku, ked uz inak "nedate". O ostatnych tuneloch pozdlz juzneho tahu si ale jednoznacne myslim, ze by nemali byt (teda ZV a Plesivec).
Kamo to jak chces povrchovy variant tahat cez Silicu??? Siel som tamad minuly rok. Nadherny kraj, bar sa mi pacil. Ale od Silickej Jablonici po par sto metroch som sa skriabal hore pozdlz kanona na planinu kde je aj Silica. Kam siel kanon dalej neviem, lebo bol rozvetveny a siel som "cikcakovito" hore a hore az na planinu... Kde tam by si tahal povrchovy ariant???
Neverim ze vnutri v kanone, lebo je to Slovensky Kras a urcite je to zakazane!!!
A k teme. Predvcerom pri oznameni smutnej spravy o umrti pripomenuli ze treba este vyrazit dokopy 3km... AKe su teraz realne cisla? Tie 3km sa mi zdaju malo....
ViliKE napísal:Kamo to jak chces povrchovy variant tahat cez Silicu??? Siel som tamad minuly rok. Nadherny kraj, bar sa mi pacil. Ale od Silickej Jablonici po par sto metroch som sa skriabal hore pozdlz kanona na planinu kde je aj Silica. Kam siel kanon dalej neviem, lebo bol rozvetveny a siel som "cikcakovito" hore a hore az na planinu... Kde tam by si tahal povrchovy ariant???
Neverim ze vnutri v kanone, lebo je to Slovensky Kras a urcite je to zakazane!!!
A k teme. Predvcerom pri oznameni smutnej spravy o umrti pripomenuli ze treba este vyrazit dokopy 3km... AKe su teraz realne cisla? Tie 3km sa mi zdaju malo....
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.