od milan_KM » 20. Nov 2017 14:17
Momentálne som myslel úsek Kriváň-Mýtna, čo sa týka reko jedničky. Keďže sa vlastne nevie koľko sa využije z terajšej cesty a koľko jej bude treba preložiť(Za posledný rok tu máme myslím tretí variant vedenia D). Silno pochybujem, že sa pôjde aspoň do jej vylepšenia (povrch, zvodidlá, odbočovacie pruhy), aj keď úsek D tu pôjde do výstavby tak najskôr po 2020 (vieme ako sa vlečie príprava na D3).
Súhlasím, že sa môže ísť do mäkších parametrov, ale nie vždy je to na osoh. Vezmi si aké problémy bývajú na D1 pri Trenčíne keď začne snežiť, alebo známe zatváranie Jablunkova na I/11 a kolóny kamionov až na dialnicu....
Ale napríklad D1 pod Tatrami, kde viac kopíruje terén nie je až taký problém, alebo R1, ktorá má dosť ostré zákruty. Rovnako D3, ktorá sa musí šplhať na svahy údolia a má dlhé stúpania, či návrhovú rýchlosť 80km/h, relatívne veľké stúpanie priamo v tuneli atd...