Moderátor: Moderátori
ono toto je tiez usek, ktory ukazuje, ze slovaci ozaj nevedia zadavat/projektovat rozumne dialnice .. mantra dialnic nepusti .. uz len tym, ze z povodneho obchvatu I/18 je velkolepa R4 to tak vyzera.
aquila napísal:ani nie, prelozka I/18 bola pripravovana dlho este pod SSC, a aj obchvaty v okoli, len sa vybrali podla mna miestami zle riesenia. okrem D1, ktore keby slo povrchovo, tak to by bolo zle. ale v principe ako vidis, ked to mala SSC tak sa nad tym aj rozmyslalo komplexne..
ta povodna MUK mala dost logiku, kedze na smer PO-KE je tu nabrezna komunikacia.
poslednej vete nejako moc nechapem, myslis ze ked sa dokonci PO zapad - PO juh, tak vetvy PO - PP budu poloprazdne ? to sa mi nezda, vsak to bude priamy smer na D1 z presova. a ta premavka PO - KE je zase raz primarne smerovana na nabreznu komunikaciu. moc si neviem predstavit, ze niekto z presova pojde schvalne az na vydumanec aby sa stocil smerom n atunel do kosic. alebo som to zle pochopil ?
ale nabrezna aj cely signalny plan v presove sa ma optimalizovat, cize tam sa to da poriesit a zase sme u toho, dilanica a napojeniu na nu z kazdej dediny a garaze a potom tu vznikaju take hlupotiny ultramega drahe ako MUK vydumanec ..
a to len v ramci mantry dialnice do kazdej garaze z toho urobili ultrakomplikovanu Rku, pricom ju nebolo treba. hovorim, ze dzirnda tym ze nechali vyclenit NDS z SSCky urobili najhorsiu medvediu sluzbu pre rozvoj dopravu u nas, lebo potom sa zacali kotit jak huby po dazdi rozne zbytocne megalomanske plany ..
Aquila, problem nie su 4 prudove cesty, ale kradnutie okolo nich. Pozri do Polska, tam si dali za ciel maximalne vyuzit
Eurofondy a minimalizovat kradnutie. Skus porovnat mapku D a RC v PL pred 10 rokmi a dnes... Na 21 stor. podla mna primerane riesenie.
eric987 napísal:Popravim to: severna R4 ako celok nie je potrebna v sucasnej podobe. Avsak ide o najvychodnejsie kapacitne prepojenie S-J v ramci EU, okrem toho je to priame spojenie sumestia PO-KE s Polskom. Problem je, ze od Lipnikov smerom na sever ide napriec takmer ludoprazdnymi kopcami, mina akurat 4 ci kolko tisicove mestecko Giraltovce (schvalne, kolki na Slovensku vobec vedia, ze je to "mesto"?) a SK, ktory ma tusim v % najvacsi ubytok obyvatelstva. V sucasnej podobe bude R4 Slovensku skor na pritaz ako na prinos, a nic proti SK, ale pochybujem ze ta cesta ho niekedy vytiahne z biedy.
Stacilo by sa len striast dedicstva po Bilakovi a prekreslit R4 smerom na BJ (tak ako to bolo este zaciatkom 70. rokov planovane), kde je o cosi jednoduchsi teren, dnes aj bez tranzitu vyssie intenzity a zmysel R4 by hned bol kdesi uplne inde. Len by to chcelo dohodnut zmenu bodu napojenia na hranici s Poliakmi, ktori ale S19 na juh od Dukly tak skoro isto nebudu staviat. Len samotny BJ ma totiz viac obyvatelov nez cely okres SK, nehovoriac o tom, ze tak ludsky ako aj ekonomicky ci turisticky potencial BJ je dnes kdesi inde ako SK.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.