expwy napísal:Nesmie byť predsa vyhláška vykladaná systémom, že "počujem aj trávu rásť".
K tomuto odporucam poviedku Roalda Dahla Zvukovy pristroj
Moderátor: Moderátori
expwy napísal:Nesmie byť predsa vyhláška vykladaná systémom, že "počujem aj trávu rásť".
Expwy my sa jednoducho nezhodneme. Bože to by boli zaujímavé rokovania keby sme sa stretli.
Čo sa týka popisov na vozovke je to v poriadku že sú tam. Ty tvrdíš že to zahraniční neprečítajú. Vieš koľko percent chodí zahraničných po diaľniciach? To percento je do 5%. A s tých má skoro 90% navigáciu. Takže pre nich je táto informácia irelevantná. A keby určite chceli tak žiadny si nepomysli že ZA je niečo iné ako Zilina keď to vidí na značke.
Keby sa tam dávali len zahraničné smery (keďže ty tvrdíš že diaľnice sú tvorené hlavné pre tranzit; asi ten mega zahraničný), tak tých 95% by mohli byť pekne domýlení (čo sa aj stáva) a zľaknú sa že smerujú úž k zahraničiu. Inak tak ako všetci aj ja chodím po zahraniči a tiež si nemyslim že na zemi pred Záhrebom nebude asi Žilina
A čo sa týka prečo sa tam dávajú odpoveď je jednoduchá, Lebo toto vami navrhnuté smerové značenie je tak neprehľadné (aj napriek tomu že je plocha značiek 1,5x väčšia), že je veľký problém blúdenia ľudí. Dochádza k tomu že ľudia nemajú páru že posledný text je názov križovatky (keďže symbol ste odstránili), že šikmé písmo je mestská časť (čo na malých IS ani nevidno), že sa portál na vyradenie dáva už za miesto kde mali byť vyradení. Je jasné že keď prídu po spustení stavby otázky, ani jedna nie je či je popis na zemi ZA a PO, alebo či je svetložltý nadpis zavretia tunela ale že nevedia trafiť podľa neho.
Ja neviem či k vyhláške budeme pri vstupe na SVK dávať aj technický predpis nech si naštudujú systém DZ u nás.
Poznám prípad keď sa začali osádzať zelené značky ako príjazd k diaľnici na cestách, že vozidlá na okružnej začali stáť po otvorení rýchlostnej cesty lebo sa báli že vojdu na rýchlostnú cestu.
Ale znova moje výhrady voči značeniu poznáš, škoda je že s to robilo silovo a nie postupne a dohodou.
No a už to máme dva roky a vyhláška v nedohľadne, TNI z množstvom chýb (samozrejme rýchlo schválené) a projektanti navrhujú DZ podľa neplatného TP a extremne sa boria s návrhmi. No a keď sa niečo dohodnú a urobí sa dobrý projekt tak potom ide firma a urobí výrobné výkresy ktoré projektant ani nevidí a sú úplné rozdielne od toho návrhu čo je vo výkresoch.
Vlados napísal:treba uznať že sa zlepšujú, napr. [url=nemajú páru že posledný text je názov križovatky (keďže symbol ste odstránili)]tu[/url] už je symbol križovatky... verím že čoskoro bude symbol aj na s inou cestou ako diaľnicou. v právnom štáte by taký chaos by nebol...
4.5.3 Prípojky (aka Výjazdy)
Prípojky sa vždy pomenúvajú podľa blízkeho cieľa, do ktorého sa z diaľnice odbočuje prostredníctvom príslušnej prípojky. Z blízkych cieľov priradených k prípojke sa vyberá najvýznamnejší cieľ; ak je viac cieľov približne rovnako významných, vyberá sa najbližší z týchto cieľov. Ak sa prípojka priamo nachádza v lokalite blízkeho cieľa, vyberá sa pre pomenovanie prípojky tento blízky cieľ.
i15 napísal:Chcel by som sa opýtať, aké sú vo vyspelom svete zvyklosti ohľadom semaforov s blikajúcou zelenou. Lebo v Košiciach ich v rámci modernizácie električkových tratí namontovali úplne všade, aj na semaforoch pre chodcov a na vedľajších cestách, kde zelená svieti 5 sekúnd. Chápem blikajúcu zelenú na hlavných ťahoch, ale aký to má význam na vedľajších ťahoch a pre chodcov, ktorí sú po naskočení červenej schopní zastaviť takmer okamžite. Vyzerá to dosť komicky, keď sa na semafore rozsvieti zelená a okamžite začne blikať..
Vlados napísal:a vieš vysvetliť aj rozdiel v km k MÚK a k cieľu? vodičom je jedno ako ďaleko je MÚK...
i15 napísal:Chcel by som sa opýtať, aké sú vo vyspelom svete zvyklosti ohľadom semaforov s blikajúcou zelenou. Lebo v Košiciach ich v rámci modernizácie električkových tratí namontovali úplne všade, aj na semaforoch pre chodcov a na vedľajších cestách, kde zelená svieti 5 sekúnd. Chápem blikajúcu zelenú na hlavných ťahoch, ale aký to má význam na vedľajších ťahoch a pre chodcov, ktorí sú po naskočení červenej schopní zastaviť takmer okamžite. Vyzerá to dosť komicky, keď sa na semafore rozsvieti zelená a okamžite začne blikať..
Rio13.zm napísal:ale hustite do toho expwyho, ale vzdy ked citam jeho prispevky, ma to hlavu aj patu. mne sa jeho robota paci a drzim palce v dalsej cinnosti.
expwy napísal:Stačí sa pozrieť ako je to v zahraničí, ...:
https://www.google.sk/search?q=entfernu ... 20&bih=930
expwy napísal:Pre ilustráciu prikladám pôvodné návrhy DZ na R1a smer Bratislava. Križovatka Nitra-Sever sa mala pôvodne volať Nitra-Párovské lúky podľa rezidenčnej lokality, ktorú bude obsluhovať. A PP Nitra-Sever mal byť v bielej subploche značený na celej trase R1a ako jeden z dôležitých zdrojov a cieľov dopravy. Hold človek mieni, policajt mení.
Tieto návrhy sú perfektné. Nechápem že finálne tabule :
— sú nakoniec iné so zmenenými názvami - ciele, výjazdy a pod. (čo vedie koho k zmenám oproti návrhom?)
— nakoniec ani výrobca sa nedrží návrhu. Zlé rozmery, zlé rozostupy, typografické chyby...
a ešte ma napadá - tabule nepodliehajú kontrole pred osadením na diaľnicu?
expwy napísal:Vlados, veď hovorím, že najbližší cieľ-výjazd by sa tam nemal uvádzať
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 35 hostí.