R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 09. Jan 2018 09:06

Neviem či som to tu už raz nepísal, ale mohlo by ich na MD alebo v NDS napadnúť vypísať tender v zmysle ponúknite cenu za 2 pruh a za 4 pruh a až potom sa rozhodnúť, ktorý z variantov by sa postavil. Ak by totiž 4-pruh ponúkol výhodnejší pomer ceny, tak by nebolo o čom diskutovať.

Ak 2-pruh tak to bude veľmi zábavné, že dediny budú mať 4pruhové obchvaty a 3. najväčšie mesto 2pruh, ako raz povedal klasik "Na Slovensku je to tak". A možno najspokojnešie budú firmy, ktoré dostanú šancu zarobiť na dvakrát a namiesto ceny X zarobia možno 1.3X, pretože nakoniec to aj tak budú musieť rozšíriť.

Pamätám sa na úsek Mengusovce - Jánovce 2.časť, ktorú tiež začali ako 2pruh a potom to dorábali na 4p. Tam to ale aspoň dorábali kontinuálne, takže navýšenie nebolo až tak markantné.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 09. Jan 2018 09:36

Veľmi pekná myšlienka, len či ľudia s HzP nebudú presviečať záujemcov, aby dávali ich odhadované ceny rozdielov, alebo či dodatočne záujemcovia nebudú navyšovať ceny, keďže boli zvýšene náklady a zákazku chceli za každú cenu dostať. Je to diskutabilné a z minulosti takéto správanie aj reálne. Aj napriek tomu by som to na mieste ministra skúsil. čo ak sa zvýšia peniaze z R2, ako uviedol svoju myšlienku "pls" v sekcii D3 Svrčinovec - Bukov, východ ako posledný príspevok na 35 strane.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 10. Jan 2018 13:36

Nieco o financovani dopravy na slovensku:
:wink:
https://www.aktuality.sk/clanok/553672/ ... isterstva/
https://www.aktuality.sk/clanok/553391/ ... -monopoly/
https://tv.hnonline.sk/ekonomika/167245 ... y-do-kosic
Ludia sa uz nenechaju opiť rožkom! Rychlostne cesty a Dialnice 4 pruhove! kolko tohto roku vydrankaju cez paliva?
a vraj najlepsi minister... :roll:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 10. Jan 2018 15:09

Čermák tvrdí, že sa súťažilo tak, ako sa nemalo. "Začali sme variť guláš, najprv sme dali zemiaky a až potom mäso a pritom to má byť naopak. Odštartoval sa úsek Dubná Skala - Turany, predražili sme tým dialnicu, odštartovalo sa Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a ten najdlhší úsek Lietavská Lúčka - Dubná Skala, kde je aj Tunel Višňové, sme začali súťažiť posledný. Celé súťaženie nemalo logiku," hovorí Čermák.


to je clovek zo slotovskeho zilinainvestu. cize sutazit naraz a vela a hlavne do radu suvisle useky bez ohladu co to stoji a aka je potreba tohoktoreho useku. INEKO sa tiez svoje chyby ale oni su aj tak o tri urovne vyssie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod 1mmortal2 » 10. Jan 2018 15:13

Dobry taraj, nedalo sa to pocuvat
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 10. Jan 2018 16:19

„Tým, že nepribudne žiadny úsek, ktorý bude daný do prevádzky, znamená to oneskorenie výstavby diaľnic a hlavne dať ich do užívania, pretože diaľnice, ktoré nie sú v užívaní, tak sú nám vlastne zbytočné," tvrdí v rozhovore v HNtelevízii bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák.

Nerozumiem, čo chcel tou druhou vetou v tom súvetí povedať...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod kaito2 » 10. Jan 2018 21:32

i15 napísal:Neviem čo sa vám nepáči. Druhá etapa je pozastavená až kým nebudú dostatočné intenzity

Intenzita na druhej etape 26500 nie je dostatocna? Na prvej etape je intenzita 16900 a stavať sa ide.
:?:
kaito2
nováčik
 
Príspevky: 4
Založený: 29. Dec 2017 15:10

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 11. Jan 2018 12:10

Môžem vedieť, odkiaľ máš tie čísla?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 12. Jan 2018 01:16

Jarino, nie je to náhodou tvoj príspevok na strane 6 ako posledný z 25. decembra 2017 v v sekcii cestná sieť a podsekcia Oblasť Prešova a Sabinova? Niekto to za teba tam vložil?
Tam si sice podľa zdroja CDB uviedol nie 26 500 ale 27844. Sám nevieš čo dávaš a potom som citoval tvoj článok presne v tejto podsekcii na strane 35 a o niekoľko príspevkov nižšie zo dňa 28. decembra si sa prvý krát opýtal, odkiaľ máme tieto intenzity? Následne aj o týchto konkrétnych intenzitách sa rozprúdila debata, že je to len priemer, a že pri Prešove to môže byť aj 40000 a pri Lipníkoch len 17000 ale nechcem sa opakovať, s čím som nesúhlasil, lebo pri lipníkoch sa zbieha značná časť dopravy a od Bardejova hnie je taká intenzitá najmä aby z 34% nákladnej dopravy to bolov Kapušanoch tak odhadom 2% a všetka nákladna doprava do BJ prichádza zväčša od Giraltoviec, SK a SL, načo devil tiež reagoval. Si veterán tak prosím čítaj čo píšeš v príspevkoch a iným hoci aj nováčikom vyjadriť svoj názor, aj keď sa to opakuje. Myslím si, že je to čítanie aj pre kompetentných, aby vedeli Erszekovi tlmočiť, čo si jednotliví prispievatelia o jeho článkoch myslia , čo sľubuje a čo robí.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 12. Jan 2018 01:16

Jarino, nie je to náhodou tvoj príspevok na strane 6 ako posledný z 25. decembra 2017 v v sekcii cestná sieť a podsekcia Oblasť Prešova a Sabinova? Niekto to za teba tam vložil?
Tam si sice podľa zdroja CDB uviedol nie 26 500 ale 27844. Sám nevieš čo dávaš a potom som citoval tvoj článok presne v tejto podsekcii na strane 35 a o niekoľko príspevkov nižšie zo dňa 28. decembra si sa prvý krát opýtal, odkiaľ máme tieto intenzity? Následne aj o týchto konkrétnych intenzitách sa rozprúdila debata, že je to len priemer, a že pri Prešove to môže byť aj 40000 a pri Lipníkoch len 17000 ale nechcem sa opakovať, s čím som nesúhlasil, lebo pri Lipníkoch sa zbieha značná časť dopravy a od Bardejova nie je taká intenzitá najmä aby z 34% nákladnej dopravy to bolo v Kapušanoch tak odhadom 2% a všetka nákladna doprava do BJ prichádza zväčša od Giraltoviec, SK a SL, načo devil tiež reagoval. Si veterán tak prosím čítaj čo píšeš v príspevkoch a iným hoci aj nováčikom nechaj vyjadriť svoj názor, aj keď sa to opakuje. Myslím si, že je to čítanie aj pre kompetentných, aby vedeli Erszekovi tlmočiť, čo si jednotliví prispievatelia o jeho článkoch myslia , čo sľubuje a čo robí. budem mimo OT, že sľubuje Sorošku a nie su na katasterportáli ani vyčlenené pozemky, nieto ešte vykúpené ale bude sa čoskoro stavať. Jednoducho zavádzanie.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 12. Jan 2018 11:31

Ty máš zas už niekoľký krát 2 rovnaké príspevky za sebou, vždy si pozri po sebe na danej strane, ako vyzerá to, čo si napísal a prípadne duplicitu zmaž, alebo neviem, kde robíš chybu. Posledný príspevok je možné hneď po napísaní aj zmazať, alebo upraviť, tak sa to snaž využiť, nech tu nepribúda zbytočný balast.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 12. Jan 2018 12:37

Neviem prečo ale ani teraz mi nesvieti ikona na zmazanie a určite dvakrát ich nechcem vkladať. Aj po prihláseni svieti pri mojom príspevku len ikona s ohlásenim príspevku ako aj ikonka citovať. V pravom rohu svieti ako prihásený? Čo s tým?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 12. Jan 2018 12:54

Je to mimo OT ale neviem si poradiť a tak som vložil aj obrázok. Je tam vidno, že raz sa dá dokonca aj upraviť. Nie som za balasty.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod kaito2 » 14. Jan 2018 19:12

jarino napísal:Môžem vedieť, odkiaľ máš tie čísla?

Čísla sú z Ineko mapy
kaito2
nováčik
 
Príspevky: 4
Založený: 29. Dec 2017 15:10

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 14. Jan 2018 22:24

Odpoviem obom naraz. Ani jedno ani *** nie je odhadovaná intenzita na R4 SO PO II. etapa ale hodnota zo sčítania dopravy na už existujúcich komunikáciách Duklianska, Vranovská atď...
To že ikona na zmazanie nesvieti nevadí. Nabudúce aj tak na ňu klikni.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod bodrik » 14. Jan 2018 23:47

Vladik67, neviem odkiaľ berieš informácie pre tvrdenie že všetka nákladná doprava prichádza do BJ najmä od SK, SL, či dokonca od Giraltoviec.. Vieš to nejak obhájiť, resp. uvedieš zdroj odkiaľ čerpáš tieto informácie?

Podľa údajov zo sčítania dopravy sú počty nasledujúce:

Cesta III/3533, sčítací úsek č.2986 (prvý mimomestský úsek od BJ smerom na Giraltovce) 393 nákladných vozidiel/24h., tj. 12,33% nákladnej dopravy smerujúcej od/do BJ

Cesta I/77, sčítací úsek č.1040 (prvý mimomestský úsek od BJ smerom na SL) 705 nákladných vozidiel/24h., tj. 22,13% nákladnej dopravy smerujúcej od/do BJ

Cesta I/77, sčítací úsek č.1050 (prvý mimomestský úsek od BJ smerom na SK) 757 nákladných vozidiel/24h., tj. 23,76% nákladnej dopravy smerujúcej od/do BJ

Cesta II/545, sčítací úsek č. 1490 (prvý mimomestský úsek od BJ smerom na PO) 1331 nákladných vozidiel/24h. tj. 41,78% nákladnej dopravy smerujúcej od/do BJ

Vieš prosím ťa tieto oficiálne údaje nejak vyvrátiť a obhájiť to čo tvrdíš?

K intenzitám pri rozvetvovaní ciest pri Lipníkoch, resp. pri Kapušanoch (cesta II/545 na BJ sa odpája v Kapušanoch, nie pri Lipníkoch, tam sa odpája I/73 smerom na Poľsko):

Cesta II/545, sčítací úsek č. 1450 (prvý úsek od odpojenia sa z I/18, smerom na BJ) 1118 nákladných vozidiel/24h. tj. 25,64% z rozpletu I/18-I/73-II/545

Cesta I/73, sčítací úsek č. 1330 (prvý úsek od odpojenia sa z I/18, smerom na Poľsko) 1326 nákladných vozidiel/24h. tj. 30,41% z rozpletu I/18-I/73-II/545

Cesta I/18, sčítací úsek č. 408 (prvý úsek v pokračovaní I/18 smerom na VT) 1916 nákladných vozidiel/24h. tj. 43,95% z rozpletu I/18-I/73-II/545.

Ty si spomínal nejaké 2% nákladnej dopravy odpájajúcej sa smerom na BJ.. Ako si k tomu prišiel..?? Ako vidíš viac ako 1/4 nákladnej dopravy za od PO smeruje za Kapušanmi na BJ. Na Poľsko za Lipníkmi je to necelá 1/3. Najmohutnejšia časť pokračuje ďalej na Vranov a blíži sa to k 1/2 z celkového objemu. Toto sú fakty. Nepreceňujme ani nepodceňujme ich.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod kaito2 » 15. Jan 2018 10:10

jarino napísal:Odpoviem obom naraz. Ani jedno ani *** nie je odhadovaná intenzita na R4 SO PO II. etapa ale hodnota zo sčítania dopravy na už existujúcich komunikáciách Duklianska, Vranovská atď...
To že ikona na zmazanie nesvieti nevadí. Nabudúce aj tak na ňu klikni.

Ja tomu rozumiem, že čísla sú z existujúcich mestských komunikácií.
Ja nerozumiem tomu , prečo sa existujúcich 16900 ide nahradiť štvorpruhom a 26500 len dvojpruhom.
Aby mi to logicky dávalo zmysel, tak na konci prvej etapy by muselo odbočiť na Sabinov, resp. do PO až 50% vozidiel. Iba zvyšných 50% by pokračovalo na SK /VT /BJ / MI....a to nerátam, že zo Sabinova/PO sa tam pripoja ďalšie vozidlá. Podľa toho, čo vidím, problém je väčší na druhej etape, tak prečo má mať iba dvojpruh?
A dodám, že následné stavanie z dvoj na stvorpruh bude drahé. Niektoré z nákladov sa budú vynakladať dvakrát.
kaito2
nováčik
 
Príspevky: 4
Založený: 29. Dec 2017 15:10

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 15. Jan 2018 11:06

bodrik napísal:Vladik67, neviem odkiaľ berieš informácie pre tvrdenie že všetka nákladná doprava prichádza do BJ najmä od SK, SL, či dokonca od Giraltoviec.. Vieš to nejak obhájiť, resp. uvedieš zdroj odkiaľ čerpáš tieto informácie?


Vieš prosím ťa tieto oficiálne údaje nejak vyvrátiť a obhájiť to čo tvrdíš?


Ty si spomínal nejaké 2% nákladnej dopravy odpájajúcej sa smerom na BJ.. Ako si k tomu prišiel..?? Ako vidíš viac ako 1/4 nákladnej dopravy za od PO smeruje za Kapušanmi na BJ. Na Poľsko za Lipníkmi je to necelá 1/3. Najmohutnejšia časť pokračuje ďalej na Vranov a blíži sa to k 1/2 z celkového objemu. Toto sú fakty. Nepreceňujme ani nepodceňujme ich.



Vďaka Bodrík za Tvoj názor, fajn, bez takto detailneho rešeršu som dal svoj laicky názor. Ospravedlňujem sa za nákladnú dopravu do Bardejova podľa zdroja sčítania dopravy z roku 2015. štatistiku INEKA neviem, keďže tá sa objavuje len pri príprave RC na interaktívnej mape. Myslím si, že dopravu od Richvaldu a Osikova si nemal tam započítať, ale len od Prešova čo nerobí zas veľký rozdiel. Od Prešova do Bardejova prichádza cca odhadom toľko ako si uviedol. Ak to pre niekoho bude dôležité, nech si to vypočíta. Zaujímavejší je výsledok od Bardejova pri Kapušanoch do Prešova (vid obrázok).

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38817

Štatistika je súbor nepresných čísel a kto ako chce a ako mu vyhovuje, čarovať bude. Takže vráťme sa k Prešovu, jeho obchvatu a MUK Lipníky.

Vychádzajúc zo ščítania dopravy z roku 2015 je pred Lipníkmi od Giraltoviec celkovo 7518 a od Vranova dva údaje a to za Lipníkmi 9388 a pred Hanušovcami 10665. Aký veľký rozdiel vzniká medzi týmito meracími úsekmi je na zamyslenie, lebo z obci v tomto úseku by sa podľa môjho laického názoru takýto rozdiel vygenerovať nemal. Čiže ak zoberiem do úvahy menšie číslo spolu je to 16906 vozidiel- No na meracom mieste 00390 je to len 14625 vozidiel, opäť rozdiel 2281, čiže denne asi smerovo odbočuje od Chmeľova na Pavlovce 1140 vozidiel. Doprava od Bardejova je 8700 a od Lipník 14 625 čiže spolu 23325. Rozdiel je 113 a ak boli dvakrát zarátane vozidla na mieste 00390 ale aj 01450, tak smerovo asi odbočuje v Kapušanoch od Bardejova na Lipníky 65 vozidiel. Ak spriemerujem meracie miesta 00390 niekde pred Ladou 14625vozidiel a meracie miesta 00380 vjazd do Prešova 22341, čiže je tam denná intenzita 18483 vozidiel. Takže tento údaj je podľa sčítania z roku 2015 platný na daný úsek.

Teraz keď zoberiem údaje od INEKA z interaktívnej mapy zobrazené na ďalšom obrázku vychádza to, že údaj Kapušany Lipníky opísali zo ščítania a to 14625. No nerozumiem už údaju, odkiaľ je suma 26536 na obrázku a asi odhadový údaj INEKA 22341 až 30731 je spriemerovaný na uvedenú sumu čo sedí. Použilo INEKO iné údaje pri vstupe do Prešova podľa nových vlastných meraní už s predošlého roku? Možno to raz niekto doplní.

K jarinovmu údaju intenzity 27884 som sa akosi nedopracoval, nedopočítal a nenašiel ani na INEKO. Neviem či je to podstatné, ale asi len pre toho, kto by chcel obhájiť svoj názor.
Ak som s nákladnou dopravou od Bardejova podľa prvotného laického odhadu prehnal, tak som sa zmýlil o 2%, lebo zo sumy 27884 je 35% 9725 nákladných vozidiel a a od Bardejova prichádzajúcich 1118 vozidiel sú zo sumy 27884 len 4% a to z porovnania neporovnateľného a to dvoch zdrojov (INEKO a CDB).

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38817
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38818

V opačnom prípade z údajov CDB by to bolo pri základe 22341 vozidiel nameraných na vstupe do Prešova je 3900 nákladných vozidiel 17,45% a 1118 nákladných vozidiel bez brania do úvahy straty odbočovacích vozidiel v Kapušanoch na Lipníky je zaokrúhlene 5% čiže rozdiel od mojich odhadovaných laickych 2 % je rozdiel 3%. Ak zoberiem do úvahy vstup 1164 nákladných vozidiel alebo aj Tvojich Bodrík 1326 nákladných vozidiel z Bardejova k sume 22341 vozidiel na vstupe do Prešova tak je to 5,21% a 5,93%. Opäť moja chyba v Tvoj prospech o 3,21% až 3,93%. Dúfam, že som to dosť detailne rozpísal a zistil si, že ja som nerozpočítaval tých 35% nákladných vozidiel detailnejšie ako ty, ale pre mňa bolo základom pri výpočte laickeho odhadu intenzita 27884 vozidiel. Tak som k svojmu záveru aj došiel.

Záver s toho mám ja taký, že štatistika je naozaj sumár nepresných čísel a kto čo chce, to si odôvodní. Škoda času, ale nedalo mi to pre pokoj duše a zopakovať si trochu matematiky. Každý je omylný, a ak sa dopustím chyby, tak si ju viem priznať.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 15. Jan 2018 11:20

Ešte dodám, že už som prišiel na to, prečo sa nedal vymazať prispevok a aj prečo je to dvakrát. Ke´dže nereagoval ani moderátor, správca, skúsim to objasniť hoci som mimo OT. Ak na zverejnený príspevok a už niekto reaguje alebo sa odhlásiš a znovu prihlásiš, tak Ti už požadované ikonky "upraviť" a "vymazať" nesvietia a môžeš len citovať. Ak napriek týmto skutočnostiam ideš upravovať a si to nevšimneš, vytvoriš nový príspevok. Možno tento príspevok je vhodný na stálo do inej témy, ale ak uzná za vhodné administrátor alebo správca a potvrdí môj dohad, nech to presunie do inej temy na to vzniknutej.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 15. Jan 2018 13:16

Scitanie na I/18 a I/21 je nepresne, pretoze scitanie bolo robene ked I/21 bola uzatvorena a vsetok TIR siel cez VT :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 15. Jan 2018 14:43

Vďaka za dodatočne info, na to človek už aj pozabudol, takže doplním na porovnanie intenzity určitých úsekov z databázy SCC na lepšie porovnanie.
Možno práve preto INEKO zvýšilo čísla intenzit, no škoda, že len na jednom meracom bode a neriešilo druhý merací bod.
Čiže k tým intenzitám, skutočne by sa mala stavať druhá etapa obchvatu Prešova len v polovičnom profile a nie v plnom profile s pokračovaním až po Lipníky aj napriek rozdeleniu na lokálku a tranzit?
Nech šetria HzP na opodstatnenejších miestach.

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38820
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 15. Jan 2018 20:30

Yoggy52 napísal:Scitanie na I/18 a I/21 je nepresne, pretoze scitanie bolo robene ked I/21 bola uzatvorena a vsetok TIR siel cez VT :wink:

Cize tie intenzity by boli vyssie?


Re: Vladik67
Dobra praca, presne ako pises. Skoda ze sa cislami ohýba, hoci matematika je exaktna veda 8)
Dufam ze sa uz prestanu odvolavat na tu prevratenu logiku "nestvajme 4-pruh ked nie su intenzity" .

To by bol dvojmo fail, lebo podla exaktnych cisel tu tie auta existuju... :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 15. Jan 2018 23:18

Jasne, že vyššie, ak 2015 bolli intenzity nižšie, keďže sa časť dopravy presunula mimo Prešov v roku 2015 počas sčítavania.
Otázka už len stojí ako zistiť, koľko je lokálka a zásobovanie, čiže cieľom Prešov, lebo tieto vozidla nebudú využívať obchvat. Uvidíme čo ukáže rok 2020 hoci obchvat ešte nebude vybudovaný. Sú tam aj koeficienty na nárast dopravy,
ale s tými by som bol opatrný, lebo nové cesty vygenerujú ďalšiu dopravu. Kedy sa dosiahne strop, ťažko odhadnúť, no výstavbou ciest v Poľsku a Maďarsku neprispeje na pokles dopravy ale skôr na nárast.

Až teraz som zistil odkiaľ bral Jarino údaj 27 844, veď je to intenzita na vstupe do Prešova, ale ešte zo sčítania v roku 2010, takže tak sa majú veci. Aj z toho sa dá usúdiť útlm, pričom určite časť dopravcov opäť využíva tranzit cez Prešov.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 16. Jan 2018 15:24

Na I/18 od Lipnikov nie je vobec taka intenzita TIR, vlastne tato cesta prebrala ulohu I/21 na polroka a prave v obdobi, ked bola I/21 uzatvorena sa konalo scitanie :D To iste plati aj pre I/15, cez Stropkov vobec nechodi tolko TIR, ale co si este pamatam z roku 2015, tak dost casto bolo pocut, ze tam kvoli tomu kolabuje doprava, ze to mesto nezvlada a ani policajti na krizovatkach to nestihaju riadit. Dodatocne scitanie na SS bolo robene, ked tam bol semafor, kde sa cakalo min 10 minut, preto to kazdy strihal cez SP. A ked bola obchadzka cez VT, tak sa im z HU ani z PL neoplatilo ist cez Presov, ale rovno po I/15 a I/79, takze intenzita by na Kapusanskej rovnike bola vyssia, urcite 30K.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 16. Jan 2018 17:19

vladik67 napísal:...no výstavbou ciest v Poľsku a Maďarsku neprispeje na pokles dopravy ale skôr na nárast...
... údaj 27 844 je to intenzita na vstupe do Prešova, ale ešte zo sčítania v roku 2010....



Zhrnutie:
- udaje su z 2010...
- nezahrnaju NA jazdiace obchadzkou...
- Arpad a jeho PL naprotivok podpisovali spoloc.memorandum k prepojeniam D3 a R4 s PL.
- Na juhu Madari uz stavaju usek od Miskolca...
- Via Carpathia zrejme v najblizsom 10 roci nadobudne na vyzname
- II. etapa R4 okolo PO ma byt v polprofile... :roll:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.