bodrik napísal:Vladik67, neviem odkiaľ berieš informácie pre tvrdenie že všetka nákladná doprava prichádza do BJ najmä od SK, SL, či dokonca od Giraltoviec.. Vieš to nejak obhájiť, resp. uvedieš zdroj odkiaľ čerpáš tieto informácie?
Vieš prosím ťa tieto oficiálne údaje nejak vyvrátiť a obhájiť to čo tvrdíš?
Ty si spomínal nejaké 2% nákladnej dopravy odpájajúcej sa smerom na BJ.. Ako si k tomu prišiel..?? Ako vidíš viac ako 1/4 nákladnej dopravy za od PO smeruje za Kapušanmi na BJ. Na Poľsko za Lipníkmi je to necelá 1/3. Najmohutnejšia časť pokračuje ďalej na Vranov a blíži sa to k 1/2 z celkového objemu. Toto sú fakty. Nepreceňujme ani nepodceňujme ich.
Vďaka Bodrík za Tvoj názor, fajn, bez takto detailneho rešeršu som dal svoj laicky názor. Ospravedlňujem sa za nákladnú dopravu do Bardejova podľa zdroja sčítania dopravy z roku 2015. štatistiku INEKA neviem, keďže tá sa objavuje len pri príprave RC na interaktívnej mape. Myslím si, že dopravu od Richvaldu a Osikova si nemal tam započítať, ale len od Prešova čo nerobí zas veľký rozdiel. Od Prešova do Bardejova prichádza cca odhadom toľko ako si uviedol. Ak to pre niekoho bude dôležité, nech si to vypočíta. Zaujímavejší je výsledok od Bardejova pri Kapušanoch do Prešova (vid obrázok).
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38817Štatistika je súbor nepresných čísel a kto ako chce a ako mu vyhovuje, čarovať bude. Takže vráťme sa k Prešovu, jeho obchvatu a MUK Lipníky.
Vychádzajúc zo ščítania dopravy z roku 2015 je pred Lipníkmi od Giraltoviec celkovo 7518 a od Vranova dva údaje a to za Lipníkmi 9388 a pred Hanušovcami 10665. Aký veľký rozdiel vzniká medzi týmito meracími úsekmi je na zamyslenie, lebo z obci v tomto úseku by sa podľa môjho laického názoru takýto rozdiel vygenerovať nemal. Čiže ak zoberiem do úvahy menšie číslo spolu je to 16906 vozidiel- No na meracom mieste 00390 je to len 14625 vozidiel, opäť rozdiel 2281, čiže denne asi smerovo odbočuje od Chmeľova na Pavlovce 1140 vozidiel. Doprava od Bardejova je 8700 a od Lipník 14 625 čiže spolu 23325. Rozdiel je 113 a ak boli dvakrát zarátane vozidla na mieste 00390 ale aj 01450, tak smerovo asi odbočuje v Kapušanoch od Bardejova na Lipníky 65 vozidiel. Ak spriemerujem meracie miesta 00390 niekde pred Ladou 14625vozidiel a meracie miesta 00380 vjazd do Prešova 22341, čiže je tam denná intenzita 18483 vozidiel. Takže tento údaj je podľa sčítania z roku 2015 platný na daný úsek.
Teraz keď zoberiem údaje od INEKA z interaktívnej mapy zobrazené na ďalšom obrázku vychádza to, že údaj Kapušany Lipníky opísali zo ščítania a to 14625. No nerozumiem už údaju, odkiaľ je suma 26536 na obrázku a asi odhadový údaj INEKA 22341 až 30731 je spriemerovaný na uvedenú sumu čo sedí. Použilo INEKO iné údaje pri vstupe do Prešova podľa nových vlastných meraní už s predošlého roku? Možno to raz niekto doplní.
K jarinovmu údaju intenzity 27884 som sa akosi nedopracoval, nedopočítal a nenašiel ani na INEKO. Neviem či je to podstatné, ale asi len pre toho, kto by chcel obhájiť svoj názor.
Ak som s nákladnou dopravou od Bardejova podľa prvotného laického odhadu prehnal, tak som sa zmýlil o 2%, lebo zo sumy 27884 je 35% 9725 nákladných vozidiel a a od Bardejova prichádzajúcich 1118 vozidiel sú zo sumy 27884 len 4% a to z porovnania neporovnateľného a to dvoch zdrojov (INEKO a CDB).
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38817gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38818V opačnom prípade z údajov CDB by to bolo pri základe 22341 vozidiel nameraných na vstupe do Prešova je 3900 nákladných vozidiel 17,45% a 1118 nákladných vozidiel bez brania do úvahy straty odbočovacích vozidiel v Kapušanoch na Lipníky je zaokrúhlene 5% čiže rozdiel od mojich odhadovaných laickych 2 % je rozdiel 3%. Ak zoberiem do úvahy vstup 1164 nákladných vozidiel alebo aj Tvojich Bodrík 1326 nákladných vozidiel z Bardejova k sume 22341 vozidiel na vstupe do Prešova tak je to 5,21% a 5,93%. Opäť moja chyba v Tvoj prospech o 3,21% až 3,93%. Dúfam, že som to dosť detailne rozpísal a zistil si, že ja som nerozpočítaval tých 35% nákladných vozidiel detailnejšie ako ty, ale pre mňa bolo základom pri výpočte laickeho odhadu intenzita 27884 vozidiel. Tak som k svojmu záveru aj došiel.
Záver s toho mám ja taký, že štatistika je naozaj sumár nepresných čísel a kto čo chce, to si odôvodní. Škoda času, ale nedalo mi to pre pokoj duše a zopakovať si trochu matematiky. Každý je omylný, a ak sa dopustím chyby, tak si ju viem priznať.