vladik67 napísal:Toto zhrnutie už niečo do seba má a nie predošlé, ktoré si obhajoval u Jarina v inej téme.
Ale vtip je v tom, že aj Jarino má pravdu, citoval len údaje zo štúdie realizovateľnosti. A postoj útvaru HzP je zase opačný extrém, oni vidia všetko len cez peniaze a neuznávajú multikriteriálnu analýzu ale len čistú CBA, ale tiež majú svoju pravdu. Štúdie realizovateľnosti sa snažili skĺbiť tieto pohľady a nájsť medzi nimi prienik. A mimochodom pre Prešov sa robil samostatný smerový dopravný prieskum pod drobnohľadom EK-JASPERS, lebo mali pochybnosti k SO Prešova. Výstavba polovičného profilu na II. etape SO Prešova by prichádzala do úvahy možno ešte v roku 2014, kde sa rátalo so začiatkom v 2016 a sprejazdnením cca 2019. Teraz už nemá zmysel o polovičnom profile ani uvažovať. Nie je ešte vykúpený, prerobenie DSP s 8a a územkom bude trvať ďalšie 2 roky (pri impotencii terajšieho vedenia NDS), proces stavebného povolenia min. pol roka, súťaž 1 rok, čiže stavať sa nezačne skôr ako v roku 2021/2022 (to isté čo Korbeľka) a výstavba 4 roky, sprejazdnenie 2026. 14 rokov pred prognózovaným rokom 2040, stane sa to isté, čo v prípade tunela Horelica otvorená v 2003 a v 2017, teda 15 rokov po sprejazdnení polprofilu došlo k jeho naplneniu. Navyše v prípade nadväzujúceho úseku R4 Kapušany - Lipníky a I/18 Lipníky - Hanušovce vychádza čistý 4-pruh. Navyše výstavbou polprofilu tunela Okruhliak by došlo z hľadiska bezpečnosti k rovnakému nešťastnému dopravnému riešeniu ako v prípade D3 tunela Svrčinovec, kde zo 4-pruhu v MÚK na estakádach by sa tesne pred tunelom mala premávka pratať do obojsmernej premávky.
Príprava MK-3, MK-5 bude trvať min. 7-8 rokov, aj keď dala by sa ošáliť EIA, že by sa to projektovalo ako miestna komunikácia, tam sú posudzovacie procesy jemnejšie (hluk, dopady na ŽP) a trvajú kratší čas. A po kolaudácii stavby by sa preklasifikovali na cesty I. triedy. Takto s procesom EIA šália často-krát Nemci viď B15n alebo B6n, ktorú v tomto roku preklasifikovávajú na A36.
vladik67 napísal:Juh by mal mať tiež poriadné prepojenie, lebo vidíš čo sa robí pri Ružomberku a Žiline a nepíšem o zhoršených poveternostných podmienkach v zime oproti juhu.
To snáď nebudeme riešiť aj počasie Veď keď sneží a fúka je to všade rovnaké. Pri RK a ZA je to dočasný stav.
Na R2 resp. I/16 má význam v strednodobom horizonte t.j. do roku 2035 riešiť ako súvislý úsek len Zacharovce - Bátka - Figa ale v usporiadaní 2+1 nech to má nejakú pridanú hodnotu - toto sa dá v rámci DSP riešiť ako pridanie stúpacích pruhov a zdržanie môže byť nanajvýš 1 rok, ak vôbec, keď sa to zadá žltým FIDIC-om, možno ani nové územko by nebolo potrebné. A nie sa ponáhľať hurá systémom rýchlo, rýchlo rozostavať pomaly celú R2 v novej trase R11,5/100 (najdebilnejší parameter) pre 6000 fúrikov na starej ceste.
Na severnom obchvate RS urobiť bezpečnostné opatrenia v križovatkách (priechody pre chodcov nahradiť lávkami, uzavrieť niektoré divoké vjazdy na I/16 apod.) a malú preložku obce Pinciná niečo na spôsob Ružová Osada. A ťah R2 LC - Tornaľa by bol luxusne vyriešený na hodne dlho.
vladik67 napísal:Pri výstavbe páru ciest juhom, odpadne význam Donoval. Preto teraz sa pokúšaju o výstavbu aj tu.
Nie pokúšajú sa o urýchlenú prípravu a výstavbu tam, kde majú voličov, nie tam kde to prioritne treba... Zbytočne silia prípravu R2 Zacharovce - Bátka - Figa na debilný parameter, len aby to začali do volieb stavať. Netvrdím, že tieto úseku z hľadiska bezpečnosti a plynulosti premávky nie sú potrebné, ale pár rokov by ich realizácia vydržala a dali by sa zatiaľ upraviť do poriadneho parametru 2+1, ktorý by umožňoval bezkolízne predchádzanie - toto by bol skutočný bonus a komfort.
vladik67 napísal:Ako si vydýchla Torňaľa a okolité obce, chod sa opýtať. Škoda, že ten obchvat je stále s obmedzeniami pri predbiehaní lebo kopíruje teren a zlý výhľad.
Takže ak budú hoci aj v polovičnom profile cesty popri jednotke, kde je zlá možnosť predchádzania a obchvaty obcí, nebude to nadarmo a bezpečnosť sa zvýši.
Áno, v takýchto prípadoch to bolo a je na mieste a tieto stavby boli dlhodobo plánované už od socializmu a stavané ako preložky vtedajšej cesty I/50. To nemalo nič spoločné s rýchlostnými cestami. Až obchvat Figy bol oficiálne stavaný ako R2 v parametroch R11,5/100 a preto bol už drahší ako C11,5/80 Figa - Tornaľa a C11,5/80,100 obchvat Ožďany, ktorý je vlastne jedným stúpaním a preto je v šírkovom usporiadaní 2+1.