Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rexino » 26. Jan 2018 19:11

Na trase Lipany-Košice a Košice-Čierna nad Tisou asi pred rokom zobrali všetky nové el. jednotky a dali ich zrejme Žiline alebo do BA, na čo po tlaku verejnosti ich pár opäť vrátili na trasu Lipany-Košice(aby stratu vykryli tak vytiahli pantografy ktoré by už ani na šrotovisku nezobrali).... takže musia mať dosť. Preto nechápem, že všetko opäť pôjde Žiline. Dúfam že tie nové jednotky roztriedia rovnomerne a že len miesto dodania je Žilina.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 26. Jan 2018 19:34

Ono do ŽSK ich netreba veľa. 5 ks max. A to 2ks (spriahnuté) medzi ZA-CA a 3ks medzi ZA-LM a predpokladám ,že nejaké budú na transkonetnaknom Os do Košíc.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Rasťo » 26. Jan 2018 20:01

To je tak velky pocet EJ ze to urcite rovnomerne rozhodia po republike. Tiez potencial na taketo velkokapacitne vlaky je len okolo par miest v sr. Kazdopadne dufam ze sa konecne rozlucime s kozenkovymi vlakmi. Opravovne este prerabaju stare vozne na nove, dufajme ze do 5 rokov bude takmer cely park obnoveny. Tie nove motorove jednotky od Morica uz prichadzaju? Videl ich niekto? Tiez ich objednali tusim 20 ks nie? Tie by malo byt vidiet vsade.
Rasťo
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 13. Apr 2017 21:00

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 26. Jan 2018 20:32

Tu by sa skôr na kapacity hodili InterPantery ako RegioPantery ale nevadí. Inak od tohoto dúfam ,že medzi ZA - CA neuvidím už ani jednu koženku. Grc v tom ísť.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Rasťo » 26. Jan 2018 21:02

No na mojej trati do prace Ba-bernolakovo mame este cca 3 kozenkove vlaky zvysok su uz poschodove. Dufam tiez ze sa tymto definitivne zrusia.
Rasťo
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 13. Apr 2017 21:00

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod mireceq » 26. Jan 2018 21:42

To je tak velky pocet EJ ze to urcite rovnomerne rozhodia po republike


Pokial sa dobre pamatam, tak dodaju len 10 jednotiek, zvysnych 15 je opcia :(
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Rasťo » 26. Jan 2018 23:37

Nastudpval som si sut.podklady a tam je jasne napisane ze dodavat sa bude do sumy 160 mil.eur. cize ak sutaz priniesla cenu tak ze ztoho bude 25 vlakov tak to bude 25 vlakov, do takej vysky su alokovane eufondy. Vymysleli to šalamunsky aby za kazdych okolnosti vycerpali 160 mil alokaciu. Aka je cena za kus za dozvieme az zo Zod ktora ale nebola este zverejnena.
Rasťo
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 13. Apr 2017 21:00

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 27. Jan 2018 05:22

hovorite a spominate okres Zilina Cadca, najhorsie je to vsak stale na vychode, trasy Kosice -Lipany si pram ziadaju taketo supravy aby plne a KONECNE nahradili po 30 ci 40tich rokoch RAZ a NAVZDY tie zhrdzavene smradlave dosluhujuce na dnes uz absolutne nekulturne pantaky!!! vychod na to caka priam ako na spasenie..a stale nic!!! dalej zmeny su urgentne potrebne aj na trase Margecany -Cervena Skala co je velmi atraktivna a reprezentativna trat pre turistov resp prechadza cez velmi vyhladavane a turisticky atraktivne oblasti, kde je takisto kultura cestovania dlhodobo na bode mrazu namiesto tych zhrdzavenych starych smradlavych srotov -tzv anci-v ktorych cestovanie je casto jak za trest, ktore uz davno patria akurat tak do muzea a mali byt uz davno vyradene a ktore tam jazdia este z cias komancov- uz tam davno mohli a mali ZSSK nasadit nejake nove motorove supravy napr regiomovery, na R co tadial chodia na Bansku Bystricu ZSSK takisto stale pravidelne sa nasadzuju zastarale a smradlave vagony ci uz kozenkove alebo latkove stariny a dalej takisto z Kosic juznou trasou na Lucenec a Zvolen kde sa stale objavuju v R kozenky a smradlave dobytcaky ci latkove stariny rozneho druhu-kupecka ktore do tohto storocia uz davno nepatria!!! proste vychod najviac a urgentne uz potrebuje nove supravy-ci uz motorove alebo elektricke a kulturne vagony na urovni ako sol..
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rexino » 27. Jan 2018 09:26

Rasťo napísal:No na mojej trati do prace Ba-bernolakovo mame este cca 3 kozenkove vlaky zvysok su uz poschodove. Dufam tiez ze sa tymto definitivne zrusia.

No a na trase Lipany-Košice mame iba 3 (ak vobec) nove poschodove a zvysok su kozenky :lol:
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod asdf » 28. Jan 2018 01:02

Ja mám za to, že všetky poschodové jednotky zo Žiliny príde časom stiahnuť do Bratislavy, pretože tam sú kapacitné problémy.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod racto » 28. Jan 2018 10:33

sa sťažujete. V BBSK nemame nič. Resp. máme len k..oti.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 28. Jan 2018 10:47

BB som spomínal tiež v mojom príspevku, preto som ju tam aj zahrnul vramci trate Margecany- Červená skala- Banská Bystrica ,čiže najbližšie pri dodávke nových vagónov a súprav by som sa sústredil práve na východ a stred Slovenska+Kysuce tam treba tiež pár súprav smer Čadca.. dúfam že takto to má v pláne aj ZSSK
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 28. Jan 2018 15:29

racto napísal:sa sťažujete. V BBSK nemame nič. Resp. máme len k..oti.

Neklam. Máte tam nekvalitné 861.
---
https://m.podkapotou.zoznam.sk/gl/48752 ... opravcovia
Pretože RJ na trati BA-Komárno poprípade Poľsko nie sú dostatočne odstrašujúci príklad liberalizácie železníc. Ale aj tak ideme liberalizovať.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod racto » 28. Jan 2018 21:51

IceFox napísal:
racto napísal:sa sťažujete. V BBSK nemame nič. Resp. máme len k..oti.

Neklam. Máte tam nekvalitné 861.
---

Jaj na tie som zabudol. Asi preto že už som ich dlho nevidel :D.
Dúfam že objednajú aspoň 30 ešte.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 29. Jan 2018 11:06

rexino napísal:Na trase Lipany-Košice a Košice-Čierna nad Tisou asi pred rokom zobrali všetky nové el. jednotky a dali ich zrejme Žiline alebo do BA, na čo po tlaku verejnosti ich pár opäť vrátili na trasu Lipany-Košice(aby stratu vykryli tak vytiahli pantografy ktoré by už ani na šrotovisku nezobrali).... takže musia mať dosť. Preto nechápem, že všetko opäť pôjde Žiline. Dúfam že tie nové jednotky roztriedia rovnomerne a že len miesto dodania je Žilina.

No a na trase Lipany-Košice mame iba 3 (ak vobec) nove poschodove a zvysok su kozenky

Do ZA maju ist oficialne kvoli planovanemu prepnutiu uzla Zilina na 25 kV. To je vlastne aj zamienka, preco sa vsetko nove pcha tam, ked prave vdaka klime by sa to hodilo do trochu inych koncin. Ked som sa este v jeseni stazoval na MinDop (hlavne pre meskanie, ale spomenul som tam aj to, aky odpad nasadzuje ZSSK medzi PO a KE), tak bolo odpisane, ze nove jednotky maju pokryt cele severne a vychodne Slovensko vratane predmetnej trate (rozumej KE-PO-Lipany).
Inak nwm ako KE-CnT, ale na KE-PO-Lipany jazdi jediny poschodak(ak vobec jazdi; pri akomkolvek vypadku zrusia ako prvy obeh na PO). Ak by tu jazdili 3, tak by pokryly cca 3/4 vsetkych vykonov na tejto trati. Totiz pri hodinovom takte na tejto trati su potrebne 4 supravy. Obehy poschodakov na vychod sa pravidelne znizuju, od kedy nie je ministrom dopravy Figel. Ked on bol, tak obsluhovali cca 1/2 vlakov, vratane tych najvytazenejsich.
Este je otazne, co bude vozit nove Rex KE-PO, podla mna su na to horucim adeptom teraz Regiomovery, do buducna prave kratke Regiopantery.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 29. Jan 2018 15:06

eric987 napísal:Do ZA maju ist oficialne kvoli planovanemu prepnutiu uzla Zilina na 25 kV. To je vlastne aj zamienka

To je ale veľmi chabá zámienka. Súpravy sú totižto dvojsystemové. Navyše sa na trase ZA - CA bude musieť prepínať v Krásne na jednosmerný (vďaka Oščadnica, bez teba by sme to nedokázali :D )
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod maher » 30. Jan 2018 10:13

kým sa to prepne ubehne ešte mnoho rokov, dovtedy sa hádam rozbehne aj reko Krásno CA. akú sústavu majú češi na Jablunkov - Bohumín? v minulých rokoch som zaregistroval reko v okolí Českého Tešína
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 31. Máj 2015 15:12

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 30. Jan 2018 10:35

cesi maju jednosmerne 3 kV, tam ide skor o to, ze je snaha mat na slovensku len 25kV striedavu supravu. kym cesi sa s tym moc nestresuju a maju viacsystemove rusne. problem na slovnesku je, ze ide koridorizacia sialene pomaly ..

tu je sice starsi ale velmi dobry graficky prehlad.

https://www.rail.sk/skhist/elektr.htm
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 30. Jan 2018 18:41

maher napísal:kým sa to prepne ubehne ešte mnoho rokov, dovtedy sa hádam rozbehne aj reko Krásno CA. akú sústavu majú češi na Jablunkov - Bohumín? v minulých rokoch som zaregistroval reko v okolí Českého Tešína

Ono by nešlo o samotnú reko ale má skôr štve ,že vďaka všemohúcej (doslova) Oščadnici síce bude striedavé napätie ale stále sa budú obchádzať tie posr*né kopce, pretože naša drahá Oščadnica blokuje tunel. (Bodaj by sa ten tunel prerazil nezmyselnú povrchovú variantu)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 30. Jan 2018 20:05

aquila: Aj Česi už plánujú zjednotenie na 25 kV. Ale zatiaľ iba plánujú (posledné info myslím obsahovalo ako začiatok rok 2019 a ako ukončenie rok 2037).
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Vlados » 30. Jan 2018 20:56

zmena sústavy je veľmi nákladná vec. nielen že to bude trvať veľmi dlho, ale vlastne nikdy to nedokážeme realiozovať aj na vedľajších tratiach takže celá zmena je len zásterkou na mrhanie peniazmi... cestujúcim to nič neprinesie, vlastne prinesie im to menší rozsah rekonštrukcie tratí, bude na ne menej peňazí. detto bude treba viac dvojsystémových rušňov čo tiež pôjde na úkor "vagónov".
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 31. Jan 2018 04:55

IceFox napísal:
maher napísal:kým sa to prepne ubehne ešte mnoho rokov, dovtedy sa hádam rozbehne aj reko Krásno CA. akú sústavu majú češi na Jablunkov - Bohumín? v minulých rokoch som zaregistroval reko v okolí Českého Tešína

Ono by nešlo o samotnú reko ale má skôr štve ,že vďaka všemohúcej (doslova) Oščadnici síce bude striedavé napätie ale stále sa budú obchádzať tie posr*né kopce, pretože naša drahá Oščadnica blokuje tunel. (Bodaj by sa ten tunel prerazil nezmyselnú povrchovú variantu)

ale figu, vraj tunel bude len je kusok pretrasovany, tym udolim to urcite nepojde.. a ked tak len scasti a mozno povodna trat sa necha len pre osobaky..
myslim ze par prispevkov dozadu sa to spominalo ze sa chysta na kysuciach predsa len tunelovy variant s 2 rurami s jednou kolajou nieco na styl strecna...
prispevok z 22.12.2017:
Samotný úsek Krásno - čadca netvorí veľa objektov. Stanica Čadca-mesto patrí už pod iný UČS. Je tam ale tunel, takže potom nie je prekvapivé, že cena je skoro 50 miliónov/km. Možno keby sa nato pozrelo Ministerstvo financií, tak by cena klesla ako pri R4 SO PO podobnými spôsobmi alebo zrušením zachovania pôvodnej trate, ktorá v procese EIA sa spomína ako podmienka vydania súhlasu, aj keď neviem akú váhu také podmienky mali v roku 2011, keď pôvodne EIA navrhla aj tak modrý variant a ŽSR vybrali a projektovali červený resp. modifikácia v podobe zeleného variantu.
Ešte v roku 2011 sa zmenila trasa, ktovie, či je to ešte aktuálne. Projektant zistil, že červený variant nemá vhodné umiestnenie portálov a tak vznikol nový zelený variant medzi červeným a modrým variantom, ktorý po novom obsahuje aj stanicu Krásno nad Kysucou - mesto. Tunel Kýčera bol navrhnutý jednokoľajný dvojrúrový s dĺžkou 4300 m. Okrem toho sa bude upravovať Kysuca asi v dĺžke 700 m. Dĺžka UČS cca 5,8 km.

K nákladom. V EIA celkové náklady červeného variantu Krásno - Čadca - hranica boli vyčíslené na cca 330 miliónov eur, ale ktovie čo všetko je tam zarátané. V expertíze sa spomínajú celkové náklady cca 640 miliónov eur. V prílohe, ktorá nie je zverejnená je to rozpísané na jednotlivé UČS, ktoré pôjdu do výstavby samostatne, viď rozdelenie celého projektu na tri etapy.

Zásahy na UČS medzi Krásnom a Čadcou v pôvodnom červenom variante:
rekonštrukcia trate v jestvujúcej osi - 424 m,
rekonštrukcia žel. priepustu
Preložka trate km 270,461 -275,635 - 5174 m,
zárubný múr - 300 m,
úprava toku Kysuce - 350 m,
prístupová komunikácia k portálu - 450 m,
nový železničný most – vodný tok - 10 m,
zárubný múr - 100 m,
železničný tunel "Kýčera" - 4650 m,
zárubný múr - 140 m,
prístupová komunikácia k portálu - 350 m,
rekonštrukcia trate v jestvujúcej osi - 360 m,
cestný nadjazd - rekonštrukcia
Odhadované náklady na tunel 285 miliónov eur.
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 31. Jan 2018 20:18

Moja blbost, nevedel som :oops: . Tak to som ale rád. Aj keď peniaze na to sa budú dlho hľadať.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod asdf » 31. Jan 2018 23:29

aquila, Peter_CA, Vlados: V ČR sa začína čoraz viac hovoriť o tom, že to bude definitíva, a to zo všetkých strán. V rámci toho, že trebalo "čerpať" eurofondy sa totižto vrazili peniaze do čiastočnej obnovy 3kV sústavy (posilnenie niektorých meniarní a pod.) a po realizácii sa na pomerne tvrdo zisťuje, že to (hlavne ak sa niekde zlezie viac moderných 6MW rušňov) stále stojí za veľké hnedé. Takže 3kV sústava sa v ČR definitívne ukazuje ako neperspektívna a sami dopravcovia (hlavne nákladní) začínajú pomaly lobovať za zjednodenie.

Druhá vec je, že z pohľadu konštrukcie vozidla s asynchrónnym pohonom je rozdiel medzi čisto 25kV~ a dvojsystémovýcm 3kV=/25kV~ vozidlom naprosto minimálny, teda prechodová investícia dopravcov nie je nijak veľká.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 03. Feb 2018 16:13

viewtopic.php?f=35&t=23166
Balíky tratí na súťaženie:

Kúty – Senica – Trnava; Kúty – Holíč; Galanta – Trnava. Celková délka: 115 km
Čadca – Skalité – Zwardoň. Celková délka: 22 km
Košice – Moldava nad Bodvou mesto. Celková délka: 32 km
Tatranské elektrické železnice. Celková délka 36 km
Košice – Prešov – Lipany – Muszyna. Celková délka 94 km
Vlárský průsmyk – Trenčianska Teplá – Trenčín; Trenčín – Bánovce nad Bebravou – Topoľčany. Celková délka: 81 km
Nitrianske Pravno – Prievidza; Prievidza – Horná Štubňa; Vrútky – Horná Štubňa. Celková délka: 88 km
Kraľovany – Trstená. Celková délka: 56 km
Žilina – Rajec. Celková délka: 21 km
Čadca – Makov. Celková délka: 21 km
Nové Zámky – Zlaté Moravce. Celková délka: 51 km
Štúrovo – Čata – Levice; Šahy – Čata. Celková délka: 84 km
Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Celková délka: 100 km
Holíč – Skalica; Zohor – Záhorská Ves. Celková délka: 24 km
Hronská Dúbrava – Banská Štiavnica. Celková délka: 20 km
Lučenec – Utekáč; Brezno – Rimavská Sobota – Jesenské; Fiľakovo – Jesenské. Celková délka: 111 km
Banská Bystrica – Brezno – Červená Skala; Červená Skala – Nálepkovo – Margecany. Celková délka: 179 km
Poprad – Tatranská Lomnica; Poprad – Stará Ľubovňa – Plaveč. Celková délka: 69 km
Humenné – Medzilaborce; Humenné – Stakčín. Celková délka: 70 km
Prešov – Humenné; Prešov – Bardejov. Celková délka: 105 km
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.