R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod rexino » 31. Jan 2018 13:38

Ako som tu pár strán do zadu spomínal - toto filozofovanie s HzP vedie k tomu, že na 2.etapu sa akosi zabudlo -
viewtopic.php?f=35&t=23157
Pôvodne sľubovali tento rok súťaž aj na druhá etapu, teraz sa tam nespomína o 2. etape nič.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 01. Feb 2018 11:24

Ak sa nedobuduje R4-SO aj 2.časť (prípadne nejaké alternatívy ako MK-5 alebo východný obchvat - čo je v podstate v časovom horizonte dokončenia 1.časri SO nereálne), tak 1. časť pomože tak max 20 až 30 percent oproti tomu, ako by pomohla v sinergii s 2.časťou. Potom to budú ozaj peniaze nerozumne využité a diskutujúci ako devil a DrX si prídu v kritizovaní na svoje (nie žeby si inak neprišli ale takto dostanú dlhší časovýpriestor).

JEdnoducho SO je jeden úsek, a to že bol rozdelený, je len detail (možno kvôli lepším ponukám v tendri + nevykúpené pozemky na 2.č. + strach z ceny pre 2.časť + zalepenie oči ovyvateľom PO aby aspoň na čas zanechali protesty), a preto bys a aj mal dokončiť v horizonte max 1 až 1,5 roka medzi oboma časťami, inak to čo som spomínal hore.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 01. Feb 2018 16:13

SO je PO je jeden uceleny usek ale to neznamena ze sa musi robit naraz cely inac nema zmysel. praveze zmysel ma. vela usekov sa uz robilo na etapy, PO nie je ziadna vynimka. tu nikto nepopiera ze SO PO treba, tu ide presne o to co sa riesi cez HzP ci je dane riesenie adekvatne, v prip. SO PO ci plny alebo polovicny. druha etapa bude menej vytazena ako prava nakolko smer SB-VT/SK je urcite menej frekventovany ako SB-PP/KE.

A napadlo niekoho, že ak momentálne jazdia autá zo severu na juh v PL po S7 prípadne po A1, tak po dobudovaní S19 prejdú tie autá, kt. cieľová stanica je východný balkán a ďalej, od Varšavy na Lublin (neviem ako je tá prepojka označená tuším S17, dokonca neviem, či už nie je v realizácii) a potom budú pokračovať po S19 a našej neexistujúcej R4, pretože, za PO ich bude čakať D1+R2+R4 a v HU ich už bude čakať M30.
Namiesto tejto trasy https://goo.gl/maps/8uEM4VRgVWs
pôjdu touto trasou https://goo.gl/maps/xjqWCfoPm8q


ja silne pochybujem ze niekto jazdi stovky km navyse ale som si uplne isty ze podiel aut zo severneho polska je prilis maly aby to znamenalo viditelne zvysenie intenzit.

pre porovnanie si mal doplniť aj top trasu S-J:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... MapaA1.svg
(S7 nie je perspektívna... a nemá pokračovať na SK)


medzi tymito trasami je vyse 100 km, idu v podstate popri sebe. podla tejto logiky by na Sk mali byt 2 dialnice stredom...cize D1 a D3 by to asi neboli. urcite by vsak nemohla existovat splet D1-R2-R8-R3-R1v oblasti povazia-hornej nitry-turca-pohronia.

S7 je postavena/naplanovana v polsku asi na 700 km, chyba akurat kusok pri hranici. myslis ze to niekoho odradi :?: v madarsku ide suvisla dialnica a dalej pokracuje hlavna srbska/rumunska dialnicu, chyba podobny kusok ako polsku. myslis ze to niekoho odradi :?: Sk cast ma 200 km a pokial ju nepreradia medzi cesty II. a III. triedy a ak na hanbu sveta administrativne nevykazu kamiony tak bude nadalej fungovat ako sucast S-J tahu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 02. Feb 2018 01:37

vladik67 napísal:Čiže aj Poliaci budú podľa svojích možnosti tlačiť na výstavbu S19, lebo nechcu zaťažovať svoje obyvateľstvo tranzitnou dopravou a v EU si zabezpečia financovanie aj po 2020.
O tej našej kvalite v SR radšej takticky pomlčíme, lebo prejazd cez nehodový Šariský Štiavnik a mesto Giraltovce sa už nedá komunikovať. Ak by s tým chceli niečo robiť najneskôr do roku 2025 až 2030 by museli už začať na všetkých projektovaných cestách pracovať.

Ja by som ešte počkal, čo bude po roku 2020.
Ku Šarišskému Štiavniku a Giraltovciam. Vzhľadom ku príprave a hlavne dostupnosti finančných zdrojov buďme realisti.
Ak v roku 2025 bude komplet hotový SO PO spolu s Kapušany - Lipníky a Ladomírová - Hunkovce, tak môžeme strieľať šampanské a oslavovať tri dni po sebe.

Dopravný prieskum 2015: https://goo.gl/bevSgE
Inak v roku 2017 mal prebiehať Celoštátny smerový dopravný prieskum 2017. Momentálne ÚVO rieši námietky.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 02. Feb 2018 06:54

dôležitá poznámka ku smerovému prieskumu - údaje sú za čas od 6:00 do 18:00, tranzit jazdí aj v noci a to v hojnom počte
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 02. Feb 2018 13:43

Dobre materiály, vďaka Jarino. už vieme z čoho vychádzali experti z UHP a už netreba ani detailnejšie analýzovať, každý si urobi teraz svoj názor. Dopredu naplánované na uhájenie polovičného profilu. Celé zle, účelovo vypracované a podhodnotené. Uzavierka a oprava cesty pri Šariskom Štiavniku, presmerovanie kamionovej dopravy tranzitu na Vranov a v správe vraj zanedbateľné. Vo vlákne Dvorianky doslova oboznámovaní zo súčastnou zníženou intenzitou, ale že sa to zase môže navýšiť. Tiež výstavba vnútorného obchvatu, zápchy pri ZVL a ulice Pražskej. Meraný deň v utorok k zisťovaniu smerového tranzitu, keď hlavna tranzitná koloná po nedeli už prešla. Tiež týždenne meranie bez najväčšej záťaže tranzitu cez Prešov po šiestej ráno, keď kamiony sú už pri Košiciach alebo na váhach v Milhosti. Žiadne pridané koeficienty k porovnaniu celoslovenského sčítania v roku 2010 a 2015. Načo grafy, vyťahovanie intenzit, keď sa s tým čaruje a teraz po voľbach VUC, keď v Prešove neuspeli. Ani sa nečudujem, že už neplánujú súťaž na zhotoviteľa k výstavbe obchvatu tohto roku, ako včera boli podané správy od ministra. Presne trefná poznámka od niekho zvás, že popod nos medove motúzy nám dávajú. Chcú byť pekní no všetkým nevyhovejú, čo zanedbávali predražene financovanými úsekmi.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 02. Feb 2018 18:07

devil napísal:SO je PO je jeden uceleny usek ale to neznamena ze sa musi robit naraz cely inac nema zmysel. praveze zmysel ma. vela usekov sa uz robilo na etapy, PO nie je ziadna vynimka. tu nikto nepopiera ze SO PO treba, tu ide presne o to co sa riesi cez HzP ci je dane riesenie adekvatne, v prip. SO PO ci plny alebo polovicny.


No ale Krivan Lovinobana ako 4pruh v porovnani so severnym obchvatom PO II. etapa opodstatnenie ma... :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 02. Feb 2018 18:58

no takto je pravda ze PO II. ma byt 4pruh to je bez debaty a tak isto aj cesta od LC po Krivan... :) kto to toci pravidelne vie ze je to tak.. Stale si myslim ze sa Tu setri na nespravnych miestach... a do 5r prideme vsetci nato ze 1/2 su chyba na n-tu...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 02. Feb 2018 23:03

Tunel Okruhliak by experti na vetranie určite pretlačili v plnom profile... tým pádom by sa v plnom profile staval aj krátky úsek medzi MÚK Prešov sever a západným portálom tunela Okruhliak. A v polovičnom profile by zostal len cca 7km úsek v rovinatom teréne medzi východným portálom tunela Okruhliak a Kapušanami. Úsek Kapušany - Lipníky by sa neskôr staval v plnom profile, lebo terén je jednoduchý a intenzita dopravy v roku 2015 bola takmer 15000 vozidiel. Takže výsledok - 4 pruhy od maďarských hraníc po východný portál Okruhliaka, potom 7km polovičného profilu na rovine a za tým plný profil po Lipníky. Ale ušetrili sme :) Na ďalšiu vilu pre Širokého
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 03. Feb 2018 02:38

Prieskumy sa robili dva.
1) Smerový prieskum sa robil jeden deň od 6:00 do 18:00. Videokamerami sa urobil záznam a následne softvér spároval ŠPZ-tky na stanovištiach. Nie všetky ŠPZ boli rozpoznané, čo trošku skresľuje čísla, keď v smere na VT neprečítalo ŠPZ na cca 800 vozidlách z 8 tisíc vozidiel. Kamerami bolo počas vykonania smerového prieskumu na všetkých sčítacích stanovištiach v oboch smeroch zaznamenaných 64 878 vozidiel. Nerozpoznaných EČV bolo 3 066 (4,73%).
Smerové dopravné prieskumy umožňujú, na rozdiel od profilových dopravných prieskumov, zistiť smerovanie dopravných prúdov, čo umožňuje dopravným inžinierom efektívne určiť potenciál presunu dopravnej záťaže na novú infraštruktúru.

2) Profilový prieskum prebiehal formou ASD 24 hodín 7 dní v týždni, od 21. do 27. 9. 2015.
Cieľom profilového dopravného prieskumu bola identifikácia nasledujúcich dopravných charakteristík:
- úroveň intenzít dopravy na vybraných stanovištiach,
- skladba dopravného prúdu,
- smer jazdy vozidiel v profile,
- záťaž počas rannej a popoludňajšej špičky,
- týždenná variácia dopravy,
- ročná priemerná denná intenzita.

Hoci máte rôzne pripomienky, stále to nevychádza, len tak idem zo srandy rátať čísla (urobiť zo seba blba) z toho prieskumu plus Vaše pripomienky, hoci mnohé už boli zahrnuté v prieskume alebo sú to bludy...
RPDI:
Tranzit juh - východ: 2292
Tranzit sever - východ: 630
Tranzit západ - východ: 2016
-----
Dokopy 4938 vozidiel
----
Zohľadním, že všetky autá s nerozpoznanou ŠPZ na Stanovišti 4 tvoria tranzit
4938 + 1394 = 6332 vozidiel
----
Tvrdíte, že modernizácia cesty medzi PO a Svidníkom, tak zarátam všetky vozidlá na hranici, hoci mýto z 2013/2014 v CBA eviduje tak 2000 nákladných vozidiel na vstupe do PO a určite disponujú číslami, koľko vozidiel z Poľska tranzituje cez Slovensko či cez Prešov alebo Dvorianky...
6332 + 2737 = 9069 vozidiel
----
Hoci som dal už intenzity z toho prieskumu prepočítané na RPDI, tak zarátam rozdiel medzi smerovým prieskumom(12 hod.) a profilovým prieskumom(24 hod.)
9069 + 4299 = 13 368 vozidiel
To že dosť veľkú časť tranzitu tvoria osobné vozidlá prehliadnem hoci už vidím jak chodia okolo Prešova, keď to môžu seknúť cez Sekčov... Jak počítam, tak počítam a nahádzal som tam všetky Vaše opodstatnené aj neopodstatnené pripomienky, nedostal som sa cez 15 tisíc vozidiel. Skutočnosť tak delené 2.
Dajte ďalšie dôvody, prečo to nevychádza :D
Bohužiaľ SO PO nie je tak trasovaný, aby bol nejakou súčasťou prešovských komunikácii a teda by odobral niečo okrem tranzitu. A ten tranzit hoci mesto zahlcuje, v skutočnosti nie je taký veľký. Sú aj štatistiky migrácie obyvateľstva a hoci v PO je situácia aká je, stále tam má cieľ kopa ľudí z okolia...
Inak výstavbou I. etapy sa zvyšuje tlak na dostavbu II. etapy. Podľa mňa sa budú akurát tak viesť debaty, či s tunelom alebo bez a či plný alebo polprofil. Keby som chcel veľmi šetriť, škrtnúť tunel sa mi zdá na prvý pohľad rozumnejšie, ale ťažko hovoriť bez znalosti detailov. Chápem prečo prišla NDS s nápadom zosekať to na polprofil, ale asi by som to nerobil.
A keď sa tu argumentuje Sitinou atď, tak napríklad D1 DS - Turany síce odbremenila cestu I/18 ale pre miestnych je D1 nepoužiteľná a je to aj cítiť aj to v sčítaní napočítali. Dobre sa pamätám, ako jeden z diskutérov na tomto fóre odhadol intenzity na D1 dosť presne, aj to odôvodnil a ja som dovtedy odhadoval viac.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 03. Feb 2018 10:07

Jarino vďaka za vyčerpávajúce informácie a to tušenie s nepresnosťami, ktoré tam boli, by len vyvrátilo čo najskoršie sčítanie dopravy ešte tento rok, optimálne tak v máji alebo v júni, no aby nebolo dlhé vyhodnocovanie kvôli dovolenkovému obdobiu.
Z jednej strany sa vyhnú zvýšenému turistickému tranzitu (priehrada Domaša pri Vranove), čo bude skresľovať celoročné priemery na druhej strane zdržanie v čase pri vyhodnocovaní z dôvodu znížených kapacit. No teraz nebudú resp. nie su naplánované uzavierky ciest, ktoré by mali na sčítanie podstatný význam a zaručenú optimalizáciu.
Tiež pozornosť venovať výberu bodov, kde sa to bude sčítavať (Fintice s Luboticami a okolitými obcami vyprodukujú až 4000 vozidie pred MUK na Sekčov?). Myslím, že tie kamery sa môžu namontovať na rámy diaľkových návestidiel, ktorých je z každej strany dostatok, čo možno zvýši čitateľnosť EVČ pri smerovom sčítavani. Venovať aj času, kedy by mal byť pre tranzit monitorovaný 24 hodín a zvolenie času od 12 hod poludnia do nasledujúceho dňa, aby sa vyhlo čo najmenšej duplicite pri tranzite, nie lokálke.
Vozidlo s cieľom do Prešova ho stále dvakrát započítaš, keďže vošlo do mesta tak ho aj opustí. Alebo to sčítať v dvoch časových pásmach cez dovolenkove alebo mimo neho, čo by vyžadovalo zvýšene finančné prostriedky či už na techniku ale aj personál.

Čo sa týka toho strihnutia cez Sekčov, radšej pôjdem dookola priemernou rýchlosťou 80 až 90 km/h, ako stáť na každom druhom semafore pri nákupných strediskách v priemere s 40 km rýchlosťou. Taktiež musím byť v strehu, či ti niejaký chodec neskočí do cesty, lebo tak sú zvyknutí ľudia (niekedy tito skratky cez cestu robím sám), ako aj dávať prednosť výjazdu autobusom a trolejbusom, kde frekvencia je dosť veľká.
Netreba mať iluzie, že zelena vlna na semafore to vyrieši, lebo sú tu práve tie vplyvy, ktoré som spomenul. Navyše prekračovanie rychlosti za ktoré môžem po zavedení automatických radarov očakávať postih je ďalším proti.
Sekčov sa oplatí strihnúť osobným vozidlom len v noci a včasných ranných hodinách, keď nie je veľká intenzita.
Už momentálne keď jazdím vnútorný okruh v Košiciach okolo Červeného raku, cez most pri VSS a následne časť Jazero na Opatské a tieto problémy sú v praxi odskúšané, čo mi ostatní diskutujúci dajú za pravdu, hoci MHD tam nie je tak frekventovaná. vyrieši ti obchvat Košíc úsek R2 od košických Olšian po košice-Šaca, čo mi opäť v smere na Prešov ušetrí čas a zvýši pohodlie ako aj bezpečnosť.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 03. Feb 2018 15:36

Dopredu naplánované na uhájenie polovičného profilu. Celé zle, účelovo vypracované a podhodnotené. Uzavierka a oprava cesty pri Šariskom Štiavniku, presmerovanie kamionovej dopravy tranzitu na Vranov a v správe vraj zanedbateľné. Vo vlákne Dvorianky doslova oboznámovaní zo súčastnou zníženou intenzitou, ale že sa to zase môže navýšiť. Tiež výstavba vnútorného obchvatu, zápchy pri ZVL a ulice Pražskej. Meraný deň v utorok k zisťovaniu smerového tranzitu, keď hlavna tranzitná koloná po nedeli už prešla.


merany den by som tiez vybral utorok alebo stredu ci stvrtok. nedela a piatok poobede su vsetko len nie objektivne. keby to malo byt naozaj take ucelove tak si vyberu sobotu a zistia ze vlastne ziadne cesty netreba.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 03. Feb 2018 17:49

aha, by som nezabudol, tento tyzden bolo v spravach ze PO chce schvalit vystavbu dalsieho nakupneho centra, vraj nejaka studia tvrdi ze to bude prilis velka zataz pre cesty, zato studia od investora tvrdi samozrejme opak. a mesto sa priklonilo k nej, vsetko bude v pohode. cize chovat sa treba podla potreby, ked treba lobovat za obchvat tak je cele mesto v kolapse a ked sa lanaria ksefty tak je vsetko OK.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod laforez » 04. Feb 2018 16:39

devil napísal:
Dopredu naplánované na uhájenie polovičného profilu. Celé zle, účelovo vypracované a podhodnotené. Uzavierka a oprava cesty pri Šariskom Štiavniku, presmerovanie kamionovej dopravy tranzitu na Vranov a v správe vraj zanedbateľné. Vo vlákne Dvorianky doslova oboznámovaní zo súčastnou zníženou intenzitou, ale že sa to zase môže navýšiť. Tiež výstavba vnútorného obchvatu, zápchy pri ZVL a ulice Pražskej. Meraný deň v utorok k zisťovaniu smerového tranzitu, keď hlavna tranzitná koloná po nedeli už prešla.


merany den by som tiez vybral utorok alebo stredu ci stvrtok. nedela a piatok poobede su vsetko len nie objektivne. keby to malo byt naozaj take ucelove tak si vyberu sobotu a zistia ze vlastne ziadne cesty netreba.

Teraz neviem ci si to myslel sarkasticky alebo realne. Jasne ze sa maju merat peakove dni. Ked nieco stavias, tak to nestavias na podpriemerne parametre ale prave na peaky.
laforez
diskutujúci
 
Príspevky: 54
Založený: 02. Okt 2014 09:47

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 04. Feb 2018 17:39

vsade sa udavaju priemerne intenzity.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 04. Feb 2018 18:00

Prepáč "laforez", ale to "devil" len citoval mňa z predošlého príspevku a ver mi, že som to vôbec nemyslel ironicky. Myslel som to skôr sklamane, lebo sa účelovo vypracoval materiál UHP duplovane hoci už bolo celoslovenské sčítanie dopravy 2015, mali k dispozícii aj rok 2010 z časov, keď nebola rekonštruovaná cesta pri Šariskom Štiavniku a vnútorný okruh ZVL smer Pražská a to len na obhájenie polovičného obchvatu Prešova. Teraz sa tu špekuluje a dokonca sa tu podsúva aj to, že to nie je potrebné ihneď, čo sa prejavuje aj vo vyjadreniach Erszeka, lebo do konca roka so súťažou na zhotoviteľa nepočítajú, nieto žeby začali s výstavbou. No a Kapušany - Lipníky sú ešte v nedohľadne, hoci pôjde o 4km úsek, ktorý by po dohode s SCC mal mať MUK v smere na BJ a odľahčiť celkovo dopravu v Kapušanoch, kde pre základnú školu, ktorá je aj spádovou školou pre ročníky 5 až 9 okolitých obci a sú tu časté kolízie s detmi, sarkasticky napíšem, bezpečnosť asi nie je dôležitá.

No a k devilovi, áno dávajú sa priemery, ale tie nevynechávaju z toho, že sa vynechávajú najväčšie zaťaženia, ale je meraný len najväčší útlm v doprave. Tých 30tisíc vozidiel napočítaných v priemere pred MUK Sekčov v smere na Dukliansku tiež nikto nevysvetľovaľ prečo, odkiaľ to napočítali napriek uzavretiu Šariského Štiavnika.


viewtopic.php?f=35&t=23162
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod laforez » 04. Feb 2018 20:53

Ja tento usek nepoznam, preto sa k nemu ani nevyjadrujem, lebo by som len varil z vody. Ja som len poukazal na to, ze kazda stavba sa stavia na peakove hodnoty a nie na priemer. Vodne stavby sa stavaju na storocnu vodu, elektricke rozvody na najvyssie zatazenie, vodne hospodarstvo na najvyssie odbery vody, mosty na najvyssie zatazenie atd. Na priemer by stacila cesta 1. triedy na 99% usekoch na SK.
laforez
diskutujúci
 
Príspevky: 54
Založený: 02. Okt 2014 09:47

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 05. Feb 2018 09:15

jarino napísal:...Jak počítam, tak počítam a nahádzal som tam všetky Vaše opodstatnené aj neopodstatnené pripomienky, nedostal som sa cez 15 tisíc vozidiel. Skutočnosť tak delené 2. Dajte ďalšie dôvody, prečo to nevychádza :D


Jarino, to aj k R2 pri Krivani budes takto agumentovat aby tam stavali 2pruh?
Vies co su intenzity? Vynalez opacnej logiky nestavat tam kde nechceme...
A navyse je to tak zprofanovane ze tym cislam uz nikto neveri. 8)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 05. Feb 2018 16:22

radsej 2pruh pri krivani co najskor ako 4pruhy o x rokov neskor. ja som nerobil hysteriu ani pri navrhu estakady na R17,5. mytna-l.bana budu 2x2 pruhy lebo tam by sa poloprofile urcite neusetrilo 80 melonov ani ziadna podobna suma.

01110 6302 7898 od svidnika na PO
01387 3782 5285
01386 3407 4787
01380 3769 6217
01379 3897 6872
01368 7066 6692
05580 9113 11452 giraltovce
05570 6651 8370
01339 5814 7142
01338 5940 6677
01330 7518 8407 po lipniky
00390 14625 13790 po ladu

utorok je priemerny den, nedela je silna poobede ale rano urcite nie....cisla vyssie je porovnanie poslednych scitani cize kod useku - intenzita2015 - intenzita2010. je vidiet ze cisla 2010 su vyssie tam kde priebiehala reko, pred lipnikmi sa vsak rozdiel znizuje a dalej su dokonca vyssie intenzity v 2015. udaje zo 4 usekov 01387 az 01379 su z 2016 aj preto sa udaje aktualizovali. tam su rozdiely asi do 1.000 NA v prospech 2010. je zrejme ze niektore OA ale aj NA to nejako obisli podla toho ktory podusek bol uzavrety/otvoreny.

vieme ze scitania sa robili podla inej metodiky, ktora uberala auta 2015. tak npr. pri hranici v komarniku kde sa cesta NEREKONSTRUOVALA bola intenzita v 2010 3.982 aut z toho 2.264 NA v 2015 2.737 z toho 1.696 NA. cize o vyse 500 NA menej, ak intenzita NA realne rastla tak potom je rozdiel sposobeny metodikami je logicky este vacsi kludne do 1000 NA. to ze by obchadzali aj komarnik je tazko uveritelne kedze najblizsi prechod do polska je na orave.

smerovy prieskum a HzP asi okratili PO o nejake intenzity ale myslim ze su skor v stovkach NA nez v tisickach. konstatovanie ze tato rekonstrukcia nemala velky vplyv na smerovy prieskum je jeho vyhodnotenie je podla mna pravdive.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 05. Feb 2018 23:19

Devil, opýtaj sa aktivistov z Dvorianok, čo tam mali v tom čase a ako im poklesll intenzity hoci kvalita životného prostredia im zneprijemňuje život aj teraz. Zajdi na vlákno tohoto úseku a urob si trochu predstavu.
Treba rozmýšľať dopredu. Alebo máš iné vytypované úseky na úkor prešova, ktoré by si viac protežoval, lebo tam jazdíš?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 05. Feb 2018 23:27

Ešte k tej nedeli, vtedy nie je tak silná doprava v Prešove ako predpokladáš. Najintezivnejšia pre tranzit je doprava na celom úseku R4 od 22.00 hod z nedele na pondelok do cca 08,00 hod, lebo do 22.00 hod v nedeľu jazdia NA len na výnimku.
Potom ďalším kritickým časom je z piatka na sobotu do 07.00 hod, kedy opäť je obmedzená doprava na území SR. Kto ostane pred hranicami alebo na území SR má dlhšiu nútenu prestávku alebo to riskne, že nedostane pokutu.
To neplatí v Maďarsku a v Poľsku. Merania začali až pondelok, nebolo to skreslené?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DR.DX » 06. Feb 2018 07:54

devil napísal:aha, by som nezabudol, tento tyzden bolo v spravach ze PO chce schvalit vystavbu dalsieho nakupneho centra, vraj nejaka studia tvrdi ze to bude prilis velka zataz pre cesty, zato studia od investora tvrdi samozrejme opak. a mesto sa priklonilo k nej, vsetko bude v pohode. cize chovat sa treba podla potreby, ked treba lobovat za obchvat tak je cele mesto v kolapse a ked sa lanaria ksefty tak je vsetko OK.


Damy a pani a tu mozte vidiet, ze pan Devil je zakomplexovany voci PO.. bude si hladat akekolvek vyhovorky a hluposti.. nastastie to, ci sa SO II.etapa bude stavat v plnom alebo polovicnom profile nezalezi od neho... Neviem ci mal frajerku z PO a ta ho nechala alebo co ma za problem..
Uz ked sa tu preberaju akekolvek hluposti, co ani len nesuvisia s obchvatom mesta, tak myslim, ze moj príspevok, kde som obchvat aspon spomenula je o nieco na lepsej urovni, nez tie jeho balasty..
DR.DX
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 06. Feb 2018 07:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 06. Feb 2018 08:31

fakty bolia, a ked vam dochadzaju slusne a zmysluplne argumenty tak zacina osocovanie. DR.DX tvoj prvy prispevok je na urovni drzeho hlupaka. patri do kosa.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 06. Feb 2018 08:42

Prepáč, ale tvoje fakty bohvieaké nie sú, doteraz si ma vôbec nepresvedčil. Len obhajuješ neobhajiteľnú účelovú správu UHP (HzP) čiže hrozienka skoláča, ktoré sa hodia pre nevýstavbu.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 06. Feb 2018 14:20

jasne som vyvratil tvoje vyhrady k obchadzaniu PO pocas rekonstrukcie sarisskeho stiavnika. je to do 1000 aut hlavne ze tu robis okolo toho hysteriu. uz len porovnanie intenzit 30.000 aut v meste a ani tretina z toho pri stiavniku ci pocas reko alebo bez nej o niecom hovori.

a to ze by si chcel pouzivat udaje z 2010 ked sa pocitali privesy a navesy kamionov zvlast je ciste podvadzanie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.