Moderátor: Moderátori
Vlados napísal:čo tak použiť aspoň štipku rozumu? zákazka (aktualizácie dokumentácie) nebude spolufinancovaná z eurofondov.
IceFox napísal:Vo všeobecnosti mi príde infraštruktúra v KNM ako zlý vtip. Aby si sa dostal do závodu, tak musíš prejsť viackoľajovým priecestím.
Inak tie ranné zápchy by sa dali vyriešiť keby v Shaeffler poholi prstom a pritlačili by trošku na tú zastavku vlaku v blízkosti fabriky.
Mawerick81 napísal:lenze to by vyriesilo len ludi v obciach a mestach kade prechadza vlak,, nikto nepojde rano najprv busom a potom vlakom,, na to zijeme v moc pohodlnej dobe,, cize by sa tym kolony asi nevyriesili..
Na začiatku Vás chceme upozorniť, že ide o proces, ktorý k dnešnému dňu nebol ukončený. V rámci hľadania prijateľných riešení ŽSR dospeli k návrhu riešenia, ktorý spočíva vo vybudovaní novej zastávky Kysucké Nové Mesto - Juh a zavedení nových trás zamestnaneckých zmenových vlakov mimo taktu, ktoré majú prípoje v Žiline od Kraľovian, Považia i Rajca a tiež v Čadci od Skalitého i Makova a opačne. Uvedený návrh je však závislý od záujmu dopravcov a nebol s nimi doposiaľ prerokovaný.
Zámer výstavby by bol situovaný do koridorovej trate o traťovej rýchlosti 140 km/hod, ktorá bola daná do prevádzky ako zmodernizovaná dňa 18.11. 2011.
Z technického hľadiska je výstavba novej zastávky možná, s nutnou úpravou polôh koľají vzhľadom na budovanie nástupíšť, úpravou traťového zabezpečovacieho zariadenia, úpravou trolejového vedenia a vybudovaním podchodu. Odhadovaný investičný náklad je vo výške 689 075 Eur.
Z technologického hľadiska by vkladali ŽSR do úseku tretiu zastávku, ktorá by zahustila úsek, no jej realizácia za bežných prevádzkových podmienok nevyžaduje ďalšie opatrenia. Avšak pri modernizácii uzla Žilina je potrebné zvážiť zriadenie výhybne, čím by sa zabezpečilo udržanie plynulosti dopravy. Odhadované investičné náklady na vybudovanie výhybne sú cca 3 mil. Eur.
V prípade rozhodnutia o výstavbe budú ŽSR žiadať Ministerstvo dopravy a výstavby SR o vyčlenenie resp. pridelenie kapitálových zdrojov na realizáciu uvedeného zámeru. Až v prípade kladného rozhodnutia MDV môžu pristúpiť ŽSR k ďalšej realizácii.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.