R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vlados » 06. Apr 2018 12:19

PK napísal:Snad vies co sa deje aktualne na vstupe do Ruzomberka od Liptovskeho Mikulasa? 10km kolony od RK po Besenovu nie su ziadna vzacnost.
A vies co sa stane po dobudovani tohto useku R1 RK Juh? Ak bude D1 tak polovica ak nie tak cela tato horda zautoci na Donovaly.

Tak pre istotu nepostavme R1 RK Juh a horda nezaútočí na Donovaly.
crossland:"nastastie tvoj hlas je velke hovno.. ersek a ministerstvo dopravy nastastie rozhodlo ze bude plny profil na 100% a Ersek si to aj presadi. a ty mozes cirkusovat aj stojky na gebuli robit. ty hodnota za penaaaaze, ich hlavny pohlavar."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 09. Apr 2018 09:57

Horda zostane utocit na Ruzomberok, kym nebude D1 a po dokonceni zablokuje najblizsie uzke hrdlo na D1, moj tip je zopar exitov pri Ziline, popripade dialnicna krizovatka D1/R1 pri Trnave.
Samozrejeme tie auta budu vypustat miliony ton smradu kvoli desiatkam kilometrov naviac.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 676
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 09. Apr 2018 15:22

Jano1, v tomto momente vidim 1hod. a 3min. je poobede, tvoj prispevok je 20:13 hod. bez komentara.

pre porovnanie I/65...ta je v reko v obmedzeniami, tak ake porovnanie ?

A tiez som napisal vyssie, ze nemam problem s vystavbou obchvatov obci/miest, treba ich stavat co najviac a po celom Slovensku.


no vidis, to je normalny postoj. ja som napisal ze tam sa ziadna prelozka nestavala co si pamatam a preto tento tah povazujem za uplne diskriminovany.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 103
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod okorec » 13. Apr 2018 00:56

Trosku zabudate pri tom porovnavani, ze o kolko km by to bolo pre kamiony na trase Budapest - Krakov dlhsie cez Kremnicke Bane ako cez Donovaly na to, ze Donovaly su o 200 m vyssie ako Kremnicke Bane a to pre kamiony robi dost rozdiel. Druha vec, ze ak by aj sme uvazovali, ze sa premavka od ZV/ZH na sever bude delit na severe 50:50 D3 vs R3, tak vyustenie strednej R3 je medzi krizovatkami D1xD3 a D1xR3sever a vyustenie teoretickej R1 je na vychod od D3 aj R3sever, cize z hladiska cisel a faktov ma R3stred vyhodnejsiu poziciu a ak sa ma uvazovat len s jednou RC, tak by to mala byt stredna R3 (co podla mojho nazoru aj vzhladom na cenu R1 by sa malo uvazovat len s jednou RC v tomto priestore). A to sa este da ocakavat, ze ten pomer nebude 50:50, ale viac v prospech D3 co este viac naklana misky vah pre R3stred. Uz takto su intenzity NA na Donovaloch a Kremnickych Baniach v ramci statistickej chyby, plus pre smer na ZA/D3 treba pripocitat aj NA cez Maly Sturec, kedze tak ako takmer nikto kto ide cez Donovaly, nejde potom na ZA/D3, tak takmer nikto kto ide cez Maly Sturec nejde potom na RK/R3.

PS: Zabudnite na nejake porovnavanie tranzitnych tahov v zmysle premavka medzi Budapestou a Varsavou pojde jednou nejvyhodnejsou trasou lebo je o 20 km pripadne 20 min kratsia. Takto to v reale vobec nefunguje. Priemysel ma na premavku kvazi gravitacny vplyv a cim je vzdialenost medzi startom a cielom vacsia, tym vacsi gravitacny vplyv maju priemyselne centra... Uz porovnavanie tras BA-KE, ktora je kratsia ci rychlejsia je nezmysel v tomto smere, nieto este Budapest Varsava.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 20:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 13. Apr 2018 13:12

Casy z google maps su ratane pre osobne auta. To uplne meni situaciu a casy. Pre kamiony treba ratat na dialnici 90km/h na okreskach 70km/h. Kdezto osobne auto na dialnici 135km/h a okreska 75km/h.
Donovaly su dolezite z pohladu vnutrostatnej dopravy, cize pokial sa neschvali a nespravi rychlostna cesta v trase Certovice, popr. Vernara tak Donovaly budu priorita pre slovensku dopravu Severovychod, Juhoazapad.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 676
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod okorec » 13. Apr 2018 15:07

Úplne normálne budú môcť použiť D1 cez ZA, prípadne ťah cez Turiec.. stačí dostavať D1 okolo Žiliny, dokončiť rekonštrukciu betónky a prípadne R3 obchvat MT postaviť a čokoľvek iné na Donovaloch ako opravy a zlepšovanie parametrov súčasnej cesty bude navždy nepotrebné.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 20:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 14. Apr 2018 11:58

to je pravda potom vsak ani nepostavenie donovalov nezaklada ziadny narok na postavenie R3 cez turiec, ved pre koho ked je tranzit maly ? ak pre lokalku co nie je dobry napad tak potom na RK - BB - ZV je 'trosku' viac obyvatelov ako na turci....

Priemysel ma na premavku kvazi gravitacny vplyv a cim je vzdialenost medzi startom a cielom vacsia, tym vacsi gravitacny vplyv maju priemyselne centra.


skutocne velke centra su administrativne, turisticke a kulturne kde je plno SLUZIEB. preco priemyselne zavody maju dodavatelov radsej blizko seba :?: a vlastne preco su priemerne intenzity na priemyselnej hornej nitre alebo napriek znacnej koncetracii aj automobiloveho priemyslu preco je 4k intenzita okolo hornej stubne :?:

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=14076

jednoducho cim vacsia vzdialenost medzi bodom A a B tym nizsie intenzity. a kym nebudu ekonomicke vazby v severojuznom smere aspon porovnatelne ako smerom na cesko a rakusko tak suvisle R netreba v ziadnej trase, to znasobuje fakt ze na severe poliaci netahaju S7 az ku hranici a na juhu sice raz bude M2 ale NA su rozlozene na dalsie 2-3 prechody. to co treba zopar preloziek na orave a na juhu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 103
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod rastislav5 » 14. Apr 2018 12:41

devil napísal:na RK - BB - ZV je 'trosku' viac obyvatelov ako na turci...

Porovnavaj porovnatelne: MT - BB - ZV ma viac obyvatelov ako RK - BB - ZV

Martin je dvojnasobne vacsi ako Ruzomberok aj ako mesto aj ako okres:

mesto MT: 54 978 obyvatelov
mesto RK: 26 854
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_miest_na_Slovensku

okres MT 96 629
okres RK 56 791
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_ok ... _Slovensku

do Turca sa pritom este pocita mesto Turcianske Teplice 6 390 resp. okres Turcianske Teplice 15 970

A ked cestujes dalej na sever, smer R3 aj tu obsluzi vyrazne viac obyvatelov ako smer R1
mesto Zilina 80 978 resp. okres Zilina 157 281 vs. mesto Dolny Kubin 18 905, resp. okres Dolny Kubin 39 478
takisto okresy Cadca a Kysucke Nove Mesto maju spolu viac obyvatelov ako okresy Tvrdosin a Namestovo

Suhlasim, ze zatial treba budovat len obchvaty najma miest Krupina, Ruzomberok, Martin, Dolny Kubin a par dedin, ktore nicia kamiony
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 15. Apr 2018 15:08

myslel som si ze sa bavime o trase cez kremnicu....

A ked cestujes dalej na sever, smer R3 aj tu obsluzi vyrazne viac obyvatelov ako smer R1....


vtipne je to ze najnizsie intenzity ma trasa cez sturec ktora akoze obsluzi najviac ludi. ak dobre pocitam tak okr. ZV, BB, TR, MT, ZA 450.000 obyv. na cca 100 km. pritom 2.500 aut denne na sturci, 4.000 okolo stubne, donovaly 7.800. obchadzat sturec cez donovaly je blbost, mozno cez kremnicu ale len pre ZV cize to su mozno stovky aut denne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 103
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod rastislav5 » 15. Apr 2018 17:05

Sturec je z tych troch horskych priechodov najhorsi a najviac potrebuje zlepsit parametre. Je najklukatejsi, preto sa tam aj usporiadavaju preteky automobilov do vrchu. Niektori vodici ho preto obchadzaju. Nastastie medzi Zilinou a Zvolenom jazdi 9 parov rychlikov denne v takte, takze cast dopravy sa preniesla na zeleznicu. Na Kremnicu zabudni, ta uz davno vypadla z oficialnych planov. Ak by Kremnica bola taka pritazliva, aj rychliky by chodili tadial a nie cez Sturec, realita je taka, ze tadial chodi par osobakov denne.
Co sa tyka intenzit na Donovaloch, tie su vyrazne ovplyvnene obchadzanim Strecna (relacia z Bratislavy a Trnavy na vychodnu Oravu, Liptov a dalej na vychod). Ked bude Strecno hotove a na vychodnej R2 otvorenych viac usekov, tak Donovaly poklesnu, ako to tu uz mnohi pisali.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Lorenc » 16. Apr 2018 14:57

https://www.ndsas.sk/press/spravy/2018-rok-sutazi-1
R1 Ružomberok Juh – križovatka I/18 (napojenie na D1) :-) veď súťaž je len po 1/18 nie?
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 16. Apr 2018 17:06

podla scitania 2010 cize pred otvorenim pribiny mali donovaly intenzitu 7.200-7.400, sturec 3.251 a pri stubni jazdilo 4.200 aut, este nebol odovzdany obchvat. ziadny velky rozdiel tam nie je ani po zohladneni inej metodiky scitania. tu raz odhadovali 3000 aut denne, ale skor je to v spickovych dnoch. cize ked narast kvoli pribine je skromny tak ani pokles kvoli strecnu nebude vyrazny. ja viem ze sturec je najklukatejsi ale casovo ide o par minut navyse, zo ZV ho radsej obidu ale z BB asi nie.

naozaj neviem kde je na 100 km takyto pocet ludi, rovnomerne rozmiestnenych (a nieze nejaky smer z BA ci KE) a s takouto intenzitou. ono skutocny dovod je predovsetkym relativne slabo osidlenych asi 50 km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 103
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod rastislav5 » 16. Apr 2018 19:15

Strecno sa obchadzalo cez Donovaly uz aj pred Pribinou. Vodici sli radsej na istotu akoby riskovali cakanie pod Strecnom, ktore sa obist da len s velkou casovou stratou. Okrem toho 5 mesiacov z roku 2010, ked bolo scitanie, nebola hotova ani Povazska Bystrica, ktorej nedokoncenie preferovalo juznu trasu a kym sa jej otvorenie stihlo prejavit v spravani vodicov, ktori maju svoje zvyky a oblubene zastavky, bolo scitanie ukoncene.

Presne data o tom, kolko chodi Liptakov, Vychodniarov a dalsich do Bratislavy cez Donovaly bohuzial nemame, dost zalezi aj ako to spocitaju navigacie, cez Donovaly je to momentalne kratsie aj rychlejsie ako popod Strecno, ale uz o par rokov sa to zmeni.

Nejaky obraz by nam mohlo dat hlasovanie v teme Akou trasou sa oplati momentalne ist z Bratislavy na vychod https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... +na+vychod , kde za trasu cez Donovaly hlasovalo viac ludi ako cez Zilinu. Iste, vzorka to nie je uplne reprezentativna, ale zasa tu na fore su ludia zo vsetkych kutov Slovenska, ako vidno z vasnivych debat v roznych temach.

Dalsi dokaz, ze z Bratislavy jazdia severni vychodniari juhom, poskytuju intenzity na Certovici, kde podla posledneho scitania bola intenzita 3294 vozidiel, co je nelogicky viac ako na spominanom Sturci. Ide pritom o najvyssi horsky priechod na Slovensku, co by malo skor odradzat. Pritom z Bystrice do Popradu je to az 117 km a Poprad je mensi aj ako Martin aj ako Zilina, co su navyse vyrazne blizsie mesta (61 resp. 89 km) s vysokymi skolami a Zilina je aj krajske mesto. Cast dopravy sa da vysvetlit turistickym ruchom v okoli Popradu, ale vyraznejsie sa to mozno da vysvetlit osobnou skusenostou vodicov a sirenim ich nazoru k svojim znamym. A aj v horeuvedenej ankete hlasovalo za trasu cez Certovicu len o trochu menej ludi ako cez Zilinu (najviac ludi ako pisem vyssie hlasovalo cez Donovaly)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod aquila » 16. Apr 2018 19:34

tak su tu viaceri, ktori hovoria, ze keby sa urobila certovica na styl I/51 resp planovaneho vrcholoveho tunelu a zvysok I/66 by odstranil bodove zavady, tak R1 by bola pochovana navzdy .. nehovoriac ze po dostavani D1 okolo ziliny padne aj chimera donoval ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 475
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod nevo83 » 16. Apr 2018 21:26

co poznam ludi z vychodu tak vsetci co chodia do BA tak cez Donovaly, a nemyslim si ze sa po to dostavani D1 neako extra zmeni.. Jedine ze sa dostavaju useky R2 kt su najproblematickejsie a vtedy pre nich nastane zmena
nevo83
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 293
Založený: 22. Mar 2017 19:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vlados » 16. Apr 2018 21:31

ak bude súvislá D1 a budú tvrdohlavo chodiť cez Donovaly tak to je ich vec, ale neverím že ich to bude dlhodobo držať.
crossland:"nastastie tvoj hlas je velke hovno.. ersek a ministerstvo dopravy nastastie rozhodlo ze bude plny profil na 100% a Ersek si to aj presadi. a ty mozes cirkusovat aj stojky na gebuli robit. ty hodnota za penaaaaze, ich hlavny pohlavar."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 17. Apr 2018 09:01

povazskou bystricou som isiel tiez v tom case bezny den bola v pohode prejazdna, samozrejme media ukazovali piatkove kolony ale tie boli v tom case aj na neslavnom KO pod zoborom aj v ladomerskej vieske, obe sa vyriesili v 2011, cize este neskor ako PB.

a to co chodi cez certovicu praveze odobera intenzitu donovalom....a urcite nie sturcu a kremnici....

momentalne je to casovo aj km prakticky zajedno, vsetko ostatne su individualne preferencie, ked sa niekto boji ze nahodou skonci v kolone tak sa ide cez donovaly. ale aka je pravdepodobnost ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 103
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod rastislav5 » 17. Apr 2018 10:02

Ze pravdepodobnost :-). Na zaklade pravdepodobnosti sa rozhodujes mozno Ty a ja, ale bezni ludia nevedia, co to znamena.
Priklad: utecenci na Slovensku. Podla prieskumu sa vyrazne obava ich prichodu 70% Slovakov http://www.topky.sk/cl/10/1517549/Slova ... xtremistov
Skutocnost: V roku 2016 poziadalo o pravnu ochranu na Slovensku 100 utecencov (najmenej z EU), o azyl poziadalo 18 ludi (takisto najmenej v EU)
https://aktualne.centrum.sk/zahranicie/ ... aujem.html
Pri rovnomernom rozdeleni to znamena 1,4 azylanta v Bratislave, 0,8 azylanta v Kosiciach, 0,3 azylanta v Presove atd. Vobec stretnut azylanta je velmi nizka pravdepodobnost (nie to byt svedkom ich kriminality), ale vyrazna vacsina ludi sa ich boji.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 17. Apr 2018 14:14

Postavenie R1 cez Donovaly automaticky pritiahne 80% premavky z Certovice, nieco aj z Vernara a R2. Cize ak by sa teraz dostavala R1 BB - RK intenzity na nej by dosiahli s prehladom 10.000 aut/24h.
Jedna sa prakticky vsetko o tranzit zo severovychodu na juhozapad.
Idealna by bola rychlostna cesta cez Certovicu ktora je najblizsia najkratsiemu spojeniu severovychodu s juhozapadom. Co je vlastne pozdlzna os Slovenska.
Momentalne ako smutne konstatujem najidealnejsou spojnicou severovychodu s juhozapadom je Certovica. Je to kilometrovo najkratsie spojenie, asi o 15km kratsie ako Donovaly, casovo najkratsie, asi o 5min rychlejsie ako Donovaly alebo Zilina (bez kolon pred RK, Strecnom).
A s najmensou hustotou premavky.
Rozumny clovek pri ceste zo severovychodu nema dovod ist po D1 a cez Donovaly.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 676
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod aquila » 17. Apr 2018 14:19

to iste plati vice versa, a dokonca lacnejsie.

vrcholovy tunel na certovici spolu s optimizalizcou I/66 presunie 80% dopravy z donovalov
plus cez donovaly moze byt zakazana doprava nad 3,5t (okrem cielovej/zdrojovej) co by aj malo zmysel.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 475
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Lorenc » 17. Apr 2018 14:24

Tak toto je hlod roka :-)))

aquila napísal:to iste plati vice versa, a dokonca lacnejsie.

vrcholovy tunel na certovici spolu s optimizalizcou I/66 presunie 80% dopravy z donovalov
plus cez donovaly moze byt zakazana doprava nad 3,5t
(okrem cielovej/zdrojovej) co by aj malo zmysel.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod aquila » 17. Apr 2018 14:31

no vidis, a R1 cez donovaly je bohuzial zly vtip dekady...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 475
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 17. Apr 2018 21:11

devil napísal:Jano1, v tomto momente vidim 1hod. a 3min. je poobede, tvoj prispevok je 20:13 hod. bez komentara.
pre porovnanie I/65...ta je v reko v obmedzeniami, tak ake porovnanie ?


A co je na tom divne? "Pri idealnej premavke" je rovnaka hodnota po cely tyzden, konkretny den a konkretny cas je to predsa podla konkretnych nameranych hodnot.
V rekonstrukcii je len niekolko km I/65 (z 15 km useku I/65) a zdrzanie predstavuje obvykle par minut.

V priemere 70 km/h (pri idealne premavke 72,4 km/h) na beznej ceste je celkom slusny priemer, teda nejedna sa na I/66 o "katastrofalne parametre starej cesty ci sustavne prietahy" ako tvrdis ty!

PK napísal:Postavenie R1 cez Donovaly automaticky pritiahne 80% premavky z Certovice,

Este daj daky nezmysel. :roll:

PK napísal:Rozumny clovek pri ceste zo severovychodu nema dovod ist po D1 a cez Donovaly.

U mna je na prvom mieste je bezpecnost, na druhom mieste je cas a na tretom mieste vzdialenost. To neznamena, ze pojdem 100 km namiesto 10 km, ale urcite radsej pojdem 120-150 km po D/RC namiesto 100 km po ceste I.triedy.

SK-Certovica -BA 459 km pri idealnej premavke 4h46m (aktualne 5h15m)
https://www.google.com/maps/dir/Svidn%C3%ADk/Bratislava/@48.7130211,18.2334709,8z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x473c2763e708d89f:0x400f7d1c6976730!2m2!1d21.568117!2d49.3055641!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965

SK-ZA-BA 472 km, pri idealnej premavke 4h46m(aktualne 5h17m)
https://www.google.com/maps/dir/Svidn%C3%ADk/Bratislava/@48.7130211,18.2334709,8z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x473c2763e708d89f:0x400f7d1c6976730!2m2!1d21.568117!2d49.3055641!3m4!1m2!1d19.1964082!2d49.1217244!3s0x4715a965e3ba16df:0xa864bf7b13b2d703!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0

V sucasnosti je dovod sa vyhnut ZA, Strecnu, RK.

Rozdiel v sucasnosti 13 km v prospech Certovice. Dostavanim D1 HP-Ivachnova sa trasa skrati o 13 km, cas sa skrati o desiatky minut. Pojde niekto z BA na severovychod Slovenska a opacne cez Certovicu pokial sa nechysta nikde zastavovat? Pojde tuto trasu niekto cez Donovaly, ked to bude o cca 10 km dlhsie nez po D1, ak nebude mat specialny dovod?
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 942
Obrázky: 13
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 18. Apr 2018 08:48

A co je na tom divne? "Pri idealnej premavke" je rovnaka hodnota po cely tyzden, konkretny den a konkretny cas je to predsa podla konkretnych nameranych hodnot.


taka idealna cez den nie je, to je na tom divne...

V rekonstrukcii je len niekolko km I/65 (z 15 km useku I/65) a zdrzanie predstavuje obvykle par minut.


par minut slusne zamava priemernou rychlostou, samozrejme v zavislosti od dlzky trasy.

V priemere 70 km/h (pri idealne premavke 72,4 km/h) na beznej ceste je celkom slusny priemer, teda nejedna sa na I/66 o "katastrofalne parametre starej cesty ci sustavne prietahy" ako tvrdis ty!


na zbedacenych Sk jednotkach je to mozno v poriadku. ja som pisal vseobecne o katastrofalnych parametroch...konkretne som pisal o sustavnych prietahoch...OK mozno mam vysoke naroky ale skor si myslim ze jednotka so znackou "E" s priem. 65-70 a dialnica so 130 je prilis velky rozdiel...80 km/h povazujem za minimalnu poziadavku s tym ze ziadne vaznejsie lokalne zavady ani prietahy cez stred obci dlhsie nez +/- 500m.

U mna je na prvom mieste je bezpecnost, na druhom mieste je cas a na tretom mieste vzdialenost. To neznamena, ze pojdem 100 km namiesto 10 km, ale urcite radsej pojdem 120-150 km po D/RC namiesto 100 km po ceste I.triedy.


pri splneni vyssie uvedeneho pri beznej premavke pojdem radsej 100 km po jednotke.

Rozdiel v sucasnosti 13 km v prospech Certovice. Dostavanim D1 HP-Ivachnova sa trasa skrati o 13 km, cas sa skrati o desiatky minut. Pojde niekto z BA na severovychod Slovenska a opacne cez Certovicu pokial sa nechysta nikde zastavovat? Pojde tuto trasu niekto cez Donovaly, ked to bude o cca 10 km dlhsie nez po D1, ak nebude mat specialny dovod?


scitanie nedokazalo ze presun na donovaly/certovicu je masivny. .... cize nebude ani odliv spat. uz len samotna BB je nejaky zdroj/ciel dopravy, tiez je tranzit cez hranice aj nejaky vnutrostatny. tych 7 resp. 3 tisic aut zase nie je vela. to co je divne je pocet aut cez sturec co tuto trasu pri normalnom uvazovani diskvalifikuje. to su trasy spolu s R7 a R8 kt sa mozu kludne komplet skrtat v ramci racionalizacie planov do buducna.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 103
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 18. Apr 2018 09:44

jano1
ad bezpecnost.
V principe kazda minuta v aute je nebezpecna. D1 plna lepicov, vytlacacov a spomalovacov nie je v ziadnom pripade vzor bezpecnosti. Moj princip je, ze 10 minut na akejkolvek ceste je bezpecnejsich ako 11 minut na akejkolvek ceste. Na Donovaly a Zilinu nechodim aj z dovodu toho, ze je tam husto, z toho vznika nervozita a nebezpecne situacie.
ad nezmysel.
z mojich rokov pozorovania viem, ze aspon cez vikendy je na Donovaloch a Certovici 80% premavky tranzit severovychod juhozapad. Takze podla teba ma zmysel 80% zo 7000 + 3000 co je 8000 aut znasilnit a posielat naokolo cez Turiec?
Mam ti ako malemu decku vysrafovat na mape Slovenska oblast ohranicenu Ruzomberkom, Banskou Bystricou, Breznom, Dobsinou, Spisskou Novou Vsou, Presovom, Humennym, Ublou a smerom hore hranicou s Polskom, pre ktoru je najkratsie spojenie prave stredom Slovenska? Odhadom sa jedna o mozno 800.000 ludi a stvrtinu rozlohy Slovenska. A ktory su nuteni pouzivat cestou Slovenskom prechody ako Vernar, Certovica a Donovaly napriek nepohodliu ktore to znamena?
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 676
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.