ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod michaelse » 15. Dec 2017 22:59

to je sialeny harmonogram aj ja som cakal ze 2020-21 sa moze tendrovat zhotovitel ale toto je dost natiahnute to je zrejme asi praca erseka lebo toto som si vsimol ze odkedy je ersek ministrom tak castokrat pouziva ako keby konzervativne vyjadrenia o roznych terminoch(mozno viac blizke realite),co jeho predchodcovnia nikdy nerobili
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 16. Dec 2017 13:28

Ešte k stavebným povoleniam:
žiadosť o stavebné povolenie: 28.2.2021,
stavebné povolenie - prvý objekt: 31.5.2021,
stavebné povolenie - posledný objekt: 30.9.2022

Mne sa to zdá tiež dlho, ale priemerná doba prípravy takých projektov je dlhšia. Bol návrh zo strany ŽSR urýchliť prípravu, neviem v akom to je stave:
35925
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 11. Jan 2018 14:42

Taktiež prebieha konanie o námietkách. Rozhodnutím dňa 28.12.2017 ÚVO vraj vrátilo vylúčeného uchádzača späť do tendra, uvidíme či sa ŽSR odvolá.
Podpis zmluvy sa očakáva v druhej polovici 2018.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 21. Feb 2018 23:47

ŽSR musia znova vyhodnotiť, či Kazaši splnili podmienky účasti. Kazaši boli vylúčení na základe dvoch bodov:
1) ŽSR spochybňovali, či naozaj na projekte ktorý bol spomenutý v referenciách bol zrealizovaný ETCS. Kvôli tomu kontaktovali aj správcu infraštruktúry v Kazachstane, ktorý potvrdil, že na uvedenej trati bol záujemcom zrealizovaný ETCS L3, ktorý je plne kompatibilný s TSI CCS. Aj napriek týmto potvrdeniam, či už zo strany záujemcu aj zhotoviteľa ŽSR spochybňovali, či naozaj ETCS bol zrealizovaný a rozhodli sa záujemcu konfrontovať v liste s uvedenými internetovými zdrojmi, kde sa uvádza, že v Kazachstane čakajú veľké výzvy a ETCS L3 bol zrealizovaný na iných tratiach. ŽSR nedokázali ÚVO zdôvodniť, prečo naďalej spochybňujú dokumenty poskytnuté záujemcom a odberateľom a zároveň sa pokúsili pravdivosť ich tvrdení spochybniť internetovými zdrojmi, pričom neexistujú skutočnosti na základe ktorých by na uvedených webových stránkach mali byť zverejnené také informácie. ÚVO považuje dokumenty poskytnuté Kazachmi za adekvátne, že podmienka účasti je splnená.
2) ŽSR neuznali referenciu Kazachov na stavebné práce súvisiace s dodávkou a montážou GSM-R. Kazaši skúsenosti s GSM-R preukazovali zmluvou medzi RETE FERROVIARIA ITALIANA a spoločnosťou Z, ktorá medzitým bola kúpená spoločnosťou Y v roku 2016 v konkurznom konaní. ŽSR spochybňovali, že spoločnosť Y kúpou časti podniku Z získala aj jej referencie a osvedčenia, napriek tomu, že uvedená skutočnosť bola potvrdená aj správcami konkurznej podstaty v Pierugii, ktorí boli poverení predajom časti podniku Z. Podľa ÚVO ŽSR posudzovali Zmluvu o predaji podniku Z podľa slovenského obchodného zákonníka, keďže považovali právne úpravy o predaji podniku v Taliansku a na Slovensku za podobné, čiže ju neposudzovali podľa relevantnej právnej úpravy. Tým pádom ÚVO nepovažuje dôvody vylúčenia za opodstatnené.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 11. Mar 2018 17:40

ŽSR sú blízko k právoplatnému Záverečnému stanovisku k tejto trati.
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -cz-usek-t
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod mireceq » 17. Apr 2018 14:02

Vyzera to, ze tento usek sa stal (ako inak) rukojemnikom oligarchov a ich dalsej naplanovanej zlodejine:
https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23366

Ak vsetko dopadne tak, kam to smeruje (ze ZSR protipravne vylucia Kazachov z tendra), tak nam zrejme tento usek EU nepreplati a peniaze z fondov prepadnu.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 21. Apr 2018 20:52

Obálky s cenou pokiaľ viem sa ešte neotvárali, no pani autorka článku už hovorí o lacnejšej konkurencii. Prvý pokus ŽSR vyhodiť Kazachov bol dosť chabý.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod asdf » 28. Apr 2018 15:01

mireceq: Teraz vážne. Máme Kazašskú firmu, ktorá má budovať ZZ vrátane dodania technológii ako ZZ a hlavne ETCS. Táto firma nemá zazmluvneného žiadneho zavedeného dodávateľa týchto technológii, ale argumentuje referenciami z Kazachstanu, ktorý nie je členom ERA a teda "kazašské ETCS" nemusí mať s "našim" ETCS nič spoločné. Navyše, špecifikácie ETCS L3 na úrovni ERA a UNISIG ešte NIE SÚ DOKONČENÉ, to znamená, že žiadna inštalácia ETCS L3 NEMÔžE EXISTOVAŤ A KTO TVRDí, ŽE TAKÚ MÁ, KLAME!!!
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod mireceq » 28. Apr 2018 19:55

- ETCS sa pouziva aj v inych krajinach ako v Europe, vsak si pozri wikipediu...
- "Táto firma nemá zazmluvneného žiadneho zavedeného dodávateľa týchto technológii" - a to ako vies ze nema ani nebude mat v buducnosti ? stavebna firma si na nainstalovanie ETCS urcite najme subdodavatela, tento system musi pred uvedenim do prevadzky prejst certifikaciou - co si myslis ze dojde robotnik z Kazachstanu, nieco niekde prisrobuje a dalsi den tam pustia vlaky 200kmh ? :D
- ETCS L3 naozaj este nie je finalne standardizovane, avsak uz su na svete miesta, kde je naimplementovany system v zmysle ETCS L3 - napriklad ten Kazachstan, dalej Svedsko atd.. (ved si to najdi na internete) - napriklad tu sa pise o ETCS L3 v Svedsku: http://www.railwaygazette.com/news/busi ... ation.html - teraz cakam od teba reakciu ze Svedi KLAMU!!! :)
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod asdf » 28. Apr 2018 20:48

- To, že sa "ETCS" používa mimo Európy je pekné, ale treba si uvedomiť, že tam výrobca nie je viazaný ani TSI ani požiadavkami ERA, takže sa dá s veľkou pravedpodobnosťou očakávať, že ten systém nebude 100% spĺňať požiadavky na interoperabilitu (typicky tam nemusia fungovať mobilky iných výrobcov). Takisto tam dodávateľ mohol implemetnovať funkcionality požadované zákazníkom, ktoré nie sú kompatibilné s "našim" ETCS.
- Takto dôležité subdodávky sa nemusia doložiť už do ponuky vo výberovom konaní? Naozaj? Kto nesie riziko prepadnutia dotácie v prípade, že ho firma nakoniec nezoženie? Certifikácia takéhoto systému "od nuly" trvá 5-7 rokov. To znamená, že výrobca, ak to má stavebná firma stihnúť, na tom už v tejto chvílu musí pracovať. Inak to nestihnú.
- Systém v zmysle ETCS L3 nie je ETCS L3. Keď sa použije napr. onen systém z Kazachstanu, je krajne nepravdepodobné, že na ňom budú fungovať mobilky iných výrobcov ako sa používajú v tom Kazachstane. A to je predsa proti samému zmyslu ETCS. Alebo nie? To, čo je vo Švédsku je ETCS Regional, ktoré nie je vhodné na trate s nákladnou dopravou. A nikto okrem teba netvrdí, že to je (plnohodnotné) ETCS L3. Takže neklamú Švédi, klameš TY!!!

Takže aby sme sa nezobudili v stave, že nám to Kazaši zmodernizujú tak, že budeme radi, keď bude vôbec zachovaná zjazdnosť trate (a ZZ si budeme kupovať zvlášť za vlastné a možno ho aj platiť dvakrát).
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod mireceq » 29. Apr 2018 00:50

- Snazis sa podsunut ze Kazasi name sem prinesu "kazassky ETCS" - ale take nieco neexistuje - ETCS system pre Kazachstan dodal Bombardier, co nie je Kazasska firma ako vieme.
Takisto ako Doprastav si nevyvija vlastne premenlive dopravne znacenie pre tunely, taktiez stavebna firma Integra si v Kazachstane si nevyvinula ziadny vlastny zabezpecovaci system. Kedze u nas pojde o ETCS L2, tak zrejme to u nas bude iny subdodavatel.

- Neviem preco si otocil debatu na ETCS L3, ale v sutaznych podmienkach je ETCS L2 (vratane toho ze system musi byt kompatibilny s TSI), ktore specifikovane je, a stavebnik musi dodat system ktory je s nim na 100% kompatibilny, a to podpisuje v zmluve. Ak to nedoda, tak samozrejme nedostane zaplatene, respektive nastupuje reklamacia - ako vo vsetkych inych infrastrukturnych projektoch.

- To ze mozno (ako to ty tvrdis) nemaju zazmluvneneho dodavatela ETCS je normalne - ved predsa este nevyhrali sutaz. Naco by robili zmluvu o dodani zabezpecovacieho systemu, ked este nevedia kto bol uspesny v tendri :roll: Firiem ktore dodavaju zabezpecovacie systemy ETCS L2 je viacero a nevidim problem - to si ale urcite firma osetrila a dopytovala si subdodavatelov, pretoze to potrebuje aby mohla vytvorit ponuku.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 29. Apr 2018 09:55

Vyžaduje sa:
(...)
„aspoň jednu zmluvu, na základe ktorej boli uskutočnené stavebné práce súvisiace s realizáciou subsystému ETCS v hodnote viac ako 5 000 000,- EUR“,
„aspoň jednu zmluvu, na základe ktorej boli uskutočnené stavebné práce súvisiace s dodávkou a montážou (hardvér a softvér) a implementáciou GSM-R hlasovej a dátovej služby v hodnote viac ako 5 000 000,- Eur.“

ŽSR v prípade referencii bližšie o ETCS nič nešpecifikovali ani či má byť interoperabilná. Zrejme sa im ani nesnívalo, žeby Kazaši išli do takejto súťaže. Potom od Kazachov chceli, aby im potvrdili, že ETCS na danom projekte je interoperabilná.

Samozrejme Kazaši ich poslali kade ľahšie: „Ako je zrejmé z (...) Oznámenia, verejný obstarávateľ v stanovenej podmienke účasti nepožadoval špecifikáciu určitého alebo konkrétneho subsystému ETCS ako ani nepožadoval minimálnu úroveň štandardu v rozsahu nevyhnutnosti, aby predkladaná referenčná zákazka bola v súlade s určitými technickými špecifikáciami pre interoperabilitu subsystému (TSI CCS). Na základe uvedeného je zrejmé, že žiadosť o vysvetlenie uchádzačom predloženej ponuky v tejto časti neodôvodnene presahuje verejným obstarávateľom požadovaný rozsah informácií uvedený v dokladoch preukazujúcich splnenie podmienok účasti. Verejný obstarávateľ môže žiadať vo vysvetlení ponuky len v tej časti dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti, z ktorej nie je možné jednoznačne a s určitosťou vyhodnotiť, či uchádzač požadovanú minimálnu úroveň štandardov spĺňa alebo nie. Keďže nami predložené doklady v plnom rozsahu spĺňajú tie požiadavky, ktoré verejný obstarávateľ uvádza v Oznámení, považujeme túto časť žiadosti o vysvetlenie za bezpredmetnú. (...) Uchádzačom s poukazom na vyššie uvedené skutočnosti uvádza, že v rámci stavby „Výstavba železničnej trate Zhehkazgan-Saksaulskaya“ bol vybudovaný taký systém ETCS, ktorý spĺňa všetky požiadavky stanovené verejným obstarávateľom v súťažných podkladoch."

Referencia k predmetnému projektu Zhezkazgan - Saksaulskaya:
"na stavbe bol inštalovaný systém ETCS, ktorý zabezpečuje interoperabilitu v oblasti zabezpečovacej vlakovej technológie vo forme nadradeného systému, ktorý je schopný komunikovať s národnými zabezpečovacími systémami a jednotným spôsobom špecifikovať podmienky jazdy vlakov. Systém sa skladá zo stacionárnej a mobilnej časti. Bol inštalovaný systém ETCS úrovne 3. Inštalovaný systém umožňuje interoperabilitu všetkých zahrnutých subsystémov vrátane subsystémov podobného charakteru a plne porovnateľného so systémom TSI CCS."
ŽSR nemôžu na základe tejto referencie Kazachov vylúčiť, keďže v podmienkach účasti nemajú bližšie špecifikované o aké ETCS má ísť. Síce ETCS L3 nie je interoperabilné a podľa niektorých názorov by ani nemalo obsahovať názov ETCS, ale toto je asi kus chyba ŽSR.
Takže ŽSR sa snažili spochybniť, že na úseku Zhehkazgan-Saksaulskaya vôbec nejaké ETCS je. Odberateľ, Kazakhstan Temir Zholy, avšak potvrdil, že Integra ETCS vybudovala ETCS v hodnote 56 miliónov eur. Tak teraz už asi ŽSR spochybnili všetko čo sa dalo spochybniť, napr. že zhotoviteľ bol kedysi vo vlastníctve odberateľa.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod asdf » 29. Apr 2018 10:15

mireceq:
- To ale dodal ruský Bombardier. A ruský Bombardier nie je "európsky" Bombardier, len sa rovnako volá. Too čo dodali do Kazachstanu JE "kazašský ETCS" už len preto, že to nepoužíva GSM-R ale Tetru, ktorá je úplne mimo TSI CCS. Mobilka žiadneho iného výrobcu na tom fungovať nebude (lebo Tetru nemajú implementovanú). Hlavne že slová ETCS a Tetra potom bohorovne použijú na svojich stránkach v jednej vete. Takže asi tak.

- Aby som ukázal, čo je ruský Bombardier zač. Spravia si VZ, ktorý snáď aspoň používa eurobalízy, postavia to na úplne inej infraštruktúre, a potom to nazvú ETCS L3. To, že je to špecifikované je fajn (akože podľa jarina to špecifikované nebolo), ale v dnešných časoch, kedy stavebné firmy "dobrodružne" idú do všetkého to môže skončiť tým, že firma nakoniec odíde zo stavby, stavba zostane rozostavaná, štreka nezjazdná atď. A pri dotačnom harmonograme je nejaká reklamácia potom ŽSR prd platná, keď sa im udejú škody v rozsahu, ktorý by neuspokojil ani okamžitý konkurz na stavebnú firmu a samé sú vo finančnej situácii takej, že len z ťažkosťami budú schopné tú trať uzjazdniť.

- To nie je normálne. V Českej republike to prešlo raz a skončilo to tým, že zahraničná firma (A-híd) zo stavby odišla, lebo si subdodávku zabezpečovacieho zariadenia nakoniec nedokázala zohnať. Našťastie to bolo na jednej zapadlej trati v Jeseníkoch. SŽDC sa s ňou teraz súdi. Výsledkom bola pol roka zbytočne nezjazdná štreka, nutnosť vysúťažiť to celé znova a straty vo výške desiatok miliónov. Našťastie sa to stihlo presúťažiť a postaviť znova. Naozaj si toto chceme vyskúšať na jednej z hlavných tratí?

A ak naozaj Kazaši odpovedali na dotaz ŽSR spôsoom, aký píše Jarino, tak sú ŽSR, ak sa tých Kazachov nezbavia, odkázané na zrušenie súťaže a odpískanie modernizácie, minimálne z tejto európskej sedemročnice. Lebo inak tie dotácie budú beztak vracať (ETCS nebude ETCS) a ešte ho budú kupovať (a odhadujem, že aj celé zabzar) druhýkrát za svoje.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 29. Apr 2018 10:48

Tu je celé rozhodnutie: https://www.uvo.gov.sk/prehlad-rozhodnu ... ument/2387
Má to 44 strán. Ja teraz čakám na rozhodnutie ÚVO k Poprad - Lučivná, to ale ešte potrvá kým to zverejnia.
Vidím dosť skepticky, že sa ŽSR Kazachov zbavia. Chceli to skúsiť na ETCS a GSM-R, ale podmienky sú špecifikované tak, že Kazaši to s prehľadom splnia. Akurát je pravda, že info o úseku, ktorý Kazaši použili v referencii teda moc nie je, sám som googlil. Avšak potvrdenie od správcu infraštruktúry je postačujúce (aspoň pre ÚVO), hoci kedysi tam bol vlastnícky vzťah. Aj keby teraz ÚVO potvrdil vylúčenie, čo bude závisieť od toho, ako to ŽSR vyargumentujú, stále je tu OLAF a ďalšie EU inštitúcie, ktorých stanovisko by ma k tomu zaujímalo.
Druhá vec je, že evidentne Integra ešte doteraz v EÚ žiadnu trať nemodernizovala. Nemajú tu žiadne zázemie. A zrazu chcú zákazku za 305 miliónov eur s kopou certifikácii. Po skúsenostiach so slovenskými firmičkami s nulovým zázemím som veľmi skeptický, žeby to dali.
Aj keby ŽSR súťaž zrušili, čo by zasa museli nejako vyargumentovať, nič nie je podľa mňa stratené. Táto modernizácia mala byť do roku 2020 hotová, čo je už dávno nereálne. Lenže nie sme jediní, ktorí majú s VO problémy a hrozí prepadnutie veľkých peňazí. Preto už boli žiadosti posunúť termíny aspoň na rok 2023. Ak by k tomu došlo, mohlo by to byť reálne, hoci zhotoviteľ prvé čo bude musieť riešiť je projekčná príprava - DSZ, DÚR, DSPRS atď. prípadne aj MPV až následne realizácia.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod asdf » 29. Apr 2018 12:04

Zrušenie súťaže sa dá vyargumentovať práve tou odpoveďou Kazachov. Odmietli sa vyjadriť k požiadavke, ktorá je pritom dôležitá pre postup obstarávateľa - je to podmienka čerpania dotácie z európskych fondov.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod aquila » 29. Apr 2018 12:18

vsak vid aj D3 ked ho vyrhala Skanska, bez problemov to zrusili a zacali sutazit nanonovo ..

alebo to mozno pojde stylom na Poora resp Zlatovce – Trencianska Tepla..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod mireceq » 29. Apr 2018 14:03

Tak asdf, ty uz si zacal splietat piate cez deviate:

- eurobalizy s L3 (L3 praveze eurobalizy nepouziva, to je podtstata L3, ze lokalizacia vlaku je kompletne bezdratova ...)

- "rusky Bombardier" a "europsky Bombardier" :D Bombardier je nadnarodna firma z povodne z Kanady a ma fabriky po celom svete a hej, zabezpecovacie zariadenia sa vyrabaju v Rusku, ale to je asi rovnake ako keby si nazval Audi Q7 "Slovenske Audi" :D Mimochodom maju 100+ instalacii zabezpecovacie systemy na vlaky a metra po celom svete, velmi vela v USA, a cuduj sa svete, aj v Europe: v Nemecku, Svesku, Polsku, Litve... atd si nechali nainstalovat ako ty vravis "Kazassky zabezpecovaci system", to musia byt v Nemecku a Svedsku asi padnuti na hlavu :D (tu je link na ich ZZ a aj referencie: https://www.bombardier.com/en/transport ... tions.html)

- netreba zabudat ze sa tu bavime o referenciach, teda podstatne je to, ci uz v minulosti mali skusenost "s niecim podobnym", referencie nemaju dokazat ze robili uplne "presne to iste", lebo v takom pripade by ziadne nove firmy na trh ani nikdy nemohli vstupit..

- ocividne si z fachu a tvoje argumentovanie je ovplyvnene pohladmi slovenskych oligarchov, ktori si na zakazku brusia zuby. Ja osobne suhlasim s Jarinom, zabezpecovak bude asi mensi problem ako zvladnutie vacsej/stavebne casti zakazky, ked tu nemaju vybudovane kontakty.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod asdf » 29. Apr 2018 15:45

- V ETCS L3 sa, kamarád môj, eurobalízy používajú, naopak na nich všetko stojí. V ETCS L3 nie sú koľajové obvody a počítače náprav. Miesto toho mobilka načíta balízu a pošle jej číslo do RBC. Ty to nevieš, drístaš kraviny, ale ja splietam piate cez deviate. Ha ha.
- Takisto nevieš nič o štruktúre a fungovaní Bombardieru, ale nebráni ti to mať jednoznačný a kategorický názor. Prečítaj si aspoň poriadne odkiaľ a na čo majú Bombardierovia referencie. Možno zistíš, ako to s tým ETCS je. Dá sa to odtiaľ vyčítať. A doporučujem konfrontáciu s naštvaným zástupcom ŽSR, už neviem, kto to bol, čo na (ruský) Bombardier nadával, že im dodanie IRI do Čadce nacenili spôsobom, že bolo ekonomickejšie dať stavadlo ani nie v polke životnosti preč a kúpiť nové od iného výrobcu.
- No, len ja sa nazdávam, že nerobili nič ani podobné. Navheje otázka, či zrovna toto je zakázka, kde by mali ŽSR testovať nových dodávateľov
- Pracujem a žijem v ČR a slovenskí oligarchovia sú mi, aspoň nateraz, vieš kde. Ale nechcem sa dožiť toho, že budem musieť do Bratislavy autobusom, lebo trať bude v rozklade.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod mireceq » 30. Apr 2018 00:17

hej, mas pravdu, ospravedlnujem sa, balizy sa mozu aj v L3 pouzivat.
uvidime ako to dopadne, hadam ich protipravne nevylucia, lebo potom to dopadne ako usek pri trencine, ked to EU nezaplatila.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 13. Máj 2018 10:41

4.5.2018 sa otvárali obálky Kritériá na Modernizáciu trate. Takto cca pred rokom sa otvárali obálky Ostatné.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 25. Máj 2018 08:10

Tentokrát je problém s EIA. Bol podaný rozklad. Nesúhlas s riešením podchodov v Plaveckom Štvrtku.

Inak celkom nechápem, prečo ŽSR nepokračujú v prípravách Palúdza - LH a PP - SNV. Na prvom nemajú komplet SP ani platnú EIA a navyše isto tam budú rozklady a odvolávania, na druhom je iba UR. A v podstate aj iné úseky. Zrazu sa nájdu peniaze a všetci budú mykať plecami, že nie sú pripravené projekty :D Najmä keď to vyzerá tak, že v Kohéznom fonde objem financií pre obdobie 2021-2027 bude podobný ako v súčasnosti - vychádzam z vyhlásení istých ľudí v médiách.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod IceFox » 27. Máj 2018 20:52

Dúfam ,že si s touto traťou švihnú. Bolo by na hanbu sveta ,keď tu česi ťahajú vysokorýchlostný koridor.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 11. Aug 2018 08:58

https://dennikn.sk/1151926/kazach-ktory ... /?ref=tit2
Takže najnižšiu cenovú ponuku podalo kazašsko-talianske konzorcium Integra - Todini s cenou 212 miliónov eur. Druhá najnižšia ponuka je o 60 miliónov viac. Odhad bol cca 300 miliónov eur. Vyčlenených z fondu CEF spolu so spolufinancovaním zo štátneho rozpočtu na tento projekt je 273 miliónov eur.
V súčasnosti Todini je vlastnená Kazachmi, ktorí spoločnosť odkúpili od Salini Impregilo. Todini sa zúčastnili minimálne dvoch diaľničných tendrov -> Budimír - Bidovce a Mýtna - Lovinobaňa a v oboch skončili zatiaľ druhí.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 11. Aug 2018 10:35

Ponuky v tendri na modernizáciu trate Devínska Nová Ves – št. hranica
Integra Construction: 212 493 055 eur
ICM S.P.A (Taliansko) – Váhostav: 274 985 419 eur bez
Strabag – Swietelsky – Eurovia: : 353 484 139 eur
TSS Grade – Doprastav – PORR: 375 281 871 eur
Subterra a.s.: 392 411 079 eur
Odhadovaná cena ŽSR: 305 035 160 eur
Pozn.: Všetky ceny sú bez DPH

Kazaši na realizáciu rátajú s lokálnymi firmami. To sme už počuli pri Cintre. Vzhľadom k tomu, že vyberať sa bude medzi prvými dvomi, tak hádam sa sprísnia sankcie z omeškania, lebo to budeme cvakať potom zo štátneho rozpočtu.
Vraj najlepšiu cenu ponúkli aj v prípade Poprad - Lučivná.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod lolo » 11. Aug 2018 11:30

Fuha tak to bude zasa tragedia, ale byt ZSR tak by ich mali na tej stavbe riadne vykupat, kedze ti stavbari su ocividne nepoucitelny po Visnovom a obchvate BA
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.