Moderátor: Moderátori
PK napísal: Dolezitost R1 na zapade Slovenska prekonala dolezitost D1. Je jasne, ze kope ludi sa to nepaci a maju problem sa s tym zmierit. Ale fakty momentalne su jasne.
Patrim medzi tych par ludi, ktori tuto uz pred viac ako 10 rokmi toto pisali a teraz ked je zapadna R1 dostavana kompletne sa to prejavuje. Co sa tyka nizsich intenzit za Nitrou. Pribina je hotova par rokov, priemysel a rozvoj nasleduje cesty s 10+ rocnym oneskorenim, takze intenzity na R1 za Nitrou maju najvyssi rast este len pred sebou. Zatial nam musi stacit, ze odhadovane intenzity pred vystavbou 7000aut su nasobne prekonane - 18.000. Ked sa R1 kompletne pripoji cez R2 do Kosic a rychlostne so severnou D1 v Ruzomberku intenzity este rapidne porastu.
Potom pripojenie R1 priamo do Bratislavy bude nutnost nie volba.
PK napísal:rozvoj nasleduje cesty s 10+ rocnym oneskorenim
R1 bola odovzdana "AZ" 17 mesiacom po D1 po krizovatku D1 Hricovske Podhradie, teda len 137 km D1 oproti 180 km R1.
D1 ma 35 km od krizovatky s R1 stale vyse 25 tisic, po 75 km od R1 skoro 27 tisic v./24h. Keby bola suvisla D1 v dlzke 165 km od Trnavskej krizovatky ako je R1, tak by bola suvisla D1 po Turany a mala by este o 4-5 tisic v./24h viac a tym padom vacsina R1 o zhruba 4 tisic (mozno aj 5 tisic) menej.
devil napísal:na R1 do 2011 bola do 2011 asi 50 km "diera", "slavna" cesta smrti. ako keby D1 koncila pri hornej strede a pokracovala pri nemsovej...ake by boli intenzity
devil napísal:ale my tu hovorime o suvislej ceste. na D1 po ladce je nieco cez 150 km suvislej dialnice od roku 1998. v tom case bola bola suvisla D1-R1 po Nitru co je tak 80 km. OK, neboli vsetky useky v BA a nechce sa mi to hladat na desatinne ciarky... na R1 do 2011 bola do 2011 asi 50 km "diera", "slavna" cesta smrti. ako keby D1 koncila pri hornej strede a pokracovala pri nemsovej...ake by boli intenzity
devil napísal:ale D1 je transneviemaky koridor a luxusna D26,5(100,120) najvacsieho vyznamu, mala by mat intenzity ako hlavne dialnice do prahy ci budapesti a nie chvalit sa ze 25.000...to nie je ani polovica kapacity. a na severnej D1 je to uplna tragedia.
Jonathan napísal:devil napísal:na R1 do 2011 bola do 2011 asi 50 km "diera", "slavna" cesta smrti. ako keby D1 koncila pri hornej strede a pokracovala pri nemsovej...ake by boli intenzity
Zlé prirovnanie. Medzi Nitrou a HB je celá cesta mimo obci. Medzi HS a Nemsovou máš dva prejazdy mestom a niekoľko obci.
Zlé prirovnanie. Medzi Nitrou a HB je celá cesta mimo obci. Medzi HS a Nemsovou máš dva prejazdy mestom a niekoľko obci.
A uz skoro 7 rokov je suvisla R1 o niekolko desiatok km dlhsia ako suvisla D1, obe ratam od krizovatky TT, lebo BA-TT je spolocna dopravna tepna. Kym pristupy na R1 nemaju tak ommedzujuce pristupy ako je pretazene Strecno, donedavna aj ZA, ale aj Radola a Cadca. R1 ma len spolocny s D1 obmedzeny pristup RK. Donovaly su vyznamne obmedzene niekolko dni v roku, inak je to 10 mesiacov v roku lepsia alternativa nez Strecno.
D26,5 nie je nic luxusne, skor R22,5 je uzky nezmysel, od ktoreho sa uz nastastie upustilo. Ak budeme mat na D1 mesto velkosti Praha,Budapest, tak tam budu aj podobne intenzity ako su pri Prahe. A Ceska D1 nema vsade 50 tisicove intenzity, ma aj useky hlboko pod 15 tisic, napr. aj 11 a 12 tisic v./24h.
Jano1 napísal:A uz skoro 7 rokov je suvisla R1 o niekolko desiatok km dlhsia ako suvisla D1, obe ratam od krizovatky TT, lebo BA-TT je spolocna dopravna tepna. Kym pristupy na R1 nemaju tak ommedzujuce pristupy ako je pretazene Strecno, donedavna aj ZA, ale aj Radola a Cadca. R1 ma len spolocny s D1 obmedzeny pristup RK. Donovaly su vyznamne obmedzene niekolko dni v roku, inak je to 10 mesiacov v roku lepsia alternativa nez Strecno.
PK napísal:No to by bolo nieco podobne ako prejazd Zvolenom
devil napísal:miesas jablka s hruskami. rast hdp sa netvori v centre BA. hodnota sa tvori vo vyrobe, v sluzbach a mozno sa budes cudovat ale aj p.hospodarstve. z toho su v BA centre akurat tie sluzby a ver mi ze platy casnikov v restike na SUV nestacia ani v BA.
cize bud cast ludi najma vnutri BA nasadne do HD alebo na cestach to bude len horsie a horsie. ziadne tangenty ani rozsirovanie v zasade nepomoze. velky rodinny nakup sa bezne robi 1-2x za tyzden. obchody su otvorene rano, vecer aj cez vikend okrem par dni/rok. npr. v rakusku mas tusim v nedelu zatvorene.
proti US je neskutocna masa ludi na celom svete. bud su to vsetci blbci a zavistlivci alebo nieco na tom antiamerikanizme bude. co ich poznam ja su skor inteligentny, vzdelany ludia. to je aj o zivotnom style, a to si uz naozaj nemyslim ze ho treba zavidiet US.
fh napísal:V Bratislave bude odpoveďou posilnenie vlakových spojov zo Senca až do Petržalky ktoré bude predstavovať plus 17000 prepravench osôb. V kombinácii s odstavnymi parkoviskami, poplatkov za vstup do širšieho centra to pomôže znížiť počet áut vchádzajúcich do centra. Toto je realita a nie mokré sny vychodňara žijúceho na okraji nejakej dediny v satelite okolo Bratislavy ktorý po nejakej praxi v USA vnucuje svoju predstavu dochádzania z vidieka do mesta. Trendy idú iným smerom, v Európe zvlášť. A ani Amerika neostáva tam kde bola včera. Tento extenzivny rozvoj automobilizmu platí pre Čínu nie pre nás. A pre zaujímavosť, ako to vidia v PWC.
https://www.pwc.com/sk/sk/tlacove-sprav ... idiel.html
PK napísal:Na cestach to nebude horsie a horsie, pisal som pred par prispevkami, ze kazde mesto generuje zhruba 33% poctu obyvatelov dopravy. V to je zaratane to, ze cast su deti, dochodcovia, cast pracuje lokalne. Od tohto cisla sa mozes snahou dostat trochu vyssie, alebo trochu nizsie. Nikdy by si napriklad nedosiahol aby ti do Bratislavy dochadzalo 500.000 ludi....
Proste je treba sa realne zmierit s tym co som povedal, ze 33% ludi bude stale dochadzat a zabezpecit podmienky aj pre nich.
Toto je realita a nie mokré sny vychodňara žijúceho na okraji nejakej dediny v satelite okolo Bratislavy ktorý po nejakej praxi v USA vnucuje svoju predstavu dochádzania z vidieka do mesta.
jarino napísal:PK napísal:Na cestach to nebude horsie a horsie, pisal som pred par prispevkami, ze kazde mesto generuje zhruba 33% poctu obyvatelov dopravy. V to je zaratane to, ze cast su deti, dochodcovia, cast pracuje lokalne. Od tohto cisla sa mozes snahou dostat trochu vyssie, alebo trochu nizsie. Nikdy by si napriklad nedosiahol aby ti do Bratislavy dochadzalo 500.000 ludi....
Proste je treba sa realne zmierit s tym co som povedal, ze 33% ludi bude stale dochadzat a zabezpecit podmienky aj pre nich.
Tak načo má mať D4 kapacitu 100 000+ vozidiel?
Len zabezpečiť podmienky aj pre nich znamená veľmi veľké náklady a vybúrať kopu z mesta. Preto napríklad poplatky za parkovanie by mali smerovať na zvýšenie počtu parkovacích miest.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.