devil napísal: mozno taram
Dakujem
devil napísal:a teraz kus konecne napisat preco pracuje cas v neprospech ZV a ake kolony tam hrozia.
1. na Luceneckej ceste je podla posledneho scitania intenzita od 20 do 30 tis. automobilov, iny pramen hovori o 24 tis.
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... vat-znova/ co je na dvojpruh dost a uz v sucasnosti su v spickach zapchy na vedlajsich cestach (napajajucich sa na Lucenecku cestu)
2. zapchy sa na Luceneckej ceste obcas tvoria aj v blizkosti priechodov pre chodcov, pricom od oktobra ma platit absolutna prednost chodcov na zebrach, co este viac spomali dopravu
https://hnonline.sk/expert/1724612-pred ... -priechode . Tato zmena vyhlasky spomali dopravu vo vsetkych mestach, ale tam, kde je uz teraz intenzivna, sa budu v spickach tvorit vacsie zapchy ako doteraz
3. ak bude od Nitry 4 pruh, od Lucenca 4 pruh, tak dvojpruh vo Zvolene bude uzke hrdlo. Dalo by sa to riesit rozsirenim, ale to Zvolen nebude suhlasit, lebo tak by sa R2 odsunula na neurcito, resp. bude skor suhlasit so zakopanym variantom R2 cez mesto, ktory by bol pre obyvatelov prijatelnejsi a moze byt spojeny s kompenzaciami
4. ze problem Luceneckej cesty vyriesi az R2 si myslia aj poslanci Zvolena, citujem:"Doprava v tomto úseku zlepší, až keď sa podarí urobiť rýchlostnú cestu R2. <<Keby bola R2 zajtra hotová, tak je neskoro>>"
https://myzvolen.sme.sk/c/6571407/na-lu ... iatka.html 5. Sliac uz obchvat v podobe R1 ma, on sa nemusi ponahlat s R2.
6. Problem na Luceneckej ceste, na priechodoch a pripajajucich sa cestach vidia aj bezni Zvolencania v diskusii pod clankom:
https://myzvolen.sme.sk/diskusie/206165 ... iatka.html7. Vybudovanim stvorpruhovej R2 by sa mesto odlahcilo o cca 15 tis. automobilov denne, ktore v pripade, ze sa tak nestane, budu obtazovat obyvatelov nielen tym, ze z preplnenej Luceneckej cesty sa budu zapchy sirit aj do vedlajsich ulic, ale aj hlukom a splodinami a bohuzial tu bude viac smrtelnych nehod ako keby bol postavena R2
8. Prekrocenie kapacity nuloveho variantu prognozuje aj Dopravoprojekt v starej EIA R2 Zvolen Zapad - Zvolen Vychod so zaverom, ze posudzovane useky nebudu vyhovovat vyhladovym dopravnym narokom
9. Treba si uvedomit, ze obchvat bude v optimistickom variante o 10 rokov, v pesimistickom variante o 20 rokov. Takze tu sa rozpravame nie o situacii zajtra alebo pozajtra, ale o situacii v buducnosti o 10 rokov, ked nastanu ucinky sucasneho otalania. Aj poslanci by mali uvazovat takto dlhodobo (aj ked to je vzhladom na ich 4 rocny mandat naivne ocakavat)
10. Stupen automobilizacie na Slovensku aj v okolitych krajinach stupa a nic nenasvedcuje tomu, ze sa tento trend zmeni
https://www.mindop.sk/files/statistika_ ... ele.htm#k3