Železnice vo svete

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod lolo » 15. Júl 2018 08:41

Toto je kolajova vaha ?? A ako to funguje ??
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod asdf » 15. Júl 2018 09:35

Počas jazdy vlaku to pomocou tenzometrov meria nápravové tlaky. Z toho potom počítač pomocou vzorca m=F/g spočíta hmotnosť na nápravu. Následne spočíta hmotnosť celého vlaku (súčtom všetkých náprav, prípadne podľa súpisu odpočíta rušne), prípadne to ešte podľa toho súpisu aj rozpíše na jednotlivé vozne a celé to pošle do informačných systémov MÁV.

P.S.: Prípadne by to ešte teoreticky mohlo byť zariadenie na detekciu horkobežných ložísk/prehriatia obručí/plochých kolies, obdoba zariadenia známeho na Slovensku pod názvom ASDEK. Ale som presvedčený, že viem ako vyzerajú zariadenia používané za týmto účelom na MÁV a vyzerajú inak.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 234
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod lolo » 15. Júl 2018 20:52

Dakujem za odpoved, lebo kolajovu vahu co som videl ja na SVK tak ta vyzerala uplne inak (ako klasicka vaha kde sa vazil kazdy vgon samostatne)
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod asdf » 15. Júl 2018 22:02

To sú staré váhy. Na Slovensku existujú aj dynamické váhy, napr. v Púchove, ale tiež vyzerá inak, je veľmi nenápadná.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 234
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod rastislav5 » 05. Sep 2018 18:57

Z Budapesti do Varsavy "blizsie naokolo" cez Bratislavu a Brno rychlostou 250 km/h. Zilina bude konecne obidena:-)
viewtopic.php?f=35&t=23672
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod asdf » 07. Sep 2018 12:39

rastislav5: Aký mal tento príspevok zmysel? Cez Žilinu jazdí dnes jazdí do Varšavy EC vlak každú pol hodinu a cez Břeclav a Ostravu naopak nejazdí vôbec, vôbec nič? Alebo je to inak?
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 234
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod IceFox » 07. Sep 2018 12:54

Provokácia. Inak je zaujímavé ,že D1 "naokolobližšie" im vadí ale toto naokolo bližšie im nevadí , pretože hlavné je ,že to obchádza ZA :roll:
Osobne si myslím ,že je to dobre zvolená trasa - trojica Budapešť - Bratislava - Brno bude mať ešte rýchlejšiu trať a medzi BA - Kúty sa je prakticky rovno takže sa to bude dobré robiť a bez veľkých obmedzení.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod rastislav5 » 07. Sep 2018 13:18

asdf napísal:rastislav5: Aký mal tento príspevok zmysel? Cez Žilinu jazdí dnes jazdí do Varšavy EC vlak každú pol hodinu a cez Břeclav a Ostravu naopak nejazdí vôbec, vôbec nič? Alebo je to inak?

Prispevok mal upozornit na clanok v monitoringu tlace a dat pod nim priestor na diskusiu. Nevsimol si si ten usmev na konci mojho prispevku?
IceFox napísal:Inak je zaujímavé ,že D1 "naokolobližšie" im vadí ale toto naokolo bližšie im nevadí , pretože hlavné je ,že to obchádza ZA

Ak zamenom "im" myslis mna, tak ta ubezpecujem, ze mne D1 naokoloblizsie vobec nevadi, naopak, podporujem jej co najskorsiu dostavbu.

A co sa tyka obsahu clanku, viac by ma potesilo, ak by trat Budapest-Varsava viedla cez Bansku Bystricu a Zilinu, ale uvedomujem si, ze teren cez Moravu je lahsi. Na druhej strane sa tesim, ze Bratislava ziska rychle spojenie s Budapestou, Sturovom, Brnom, Katovicami a Varsavou
Naposledy upravil rastislav5 dňa 07. Sep 2018 13:27, celkovo upravené 1 krát.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod DrX » 07. Sep 2018 13:24

Samozrejme, ze to vadi. Ale nie v tom, ze to nejde cez Zilinu. Ale v tom, ze na Slovensku sa totalne dlabe na spojenie BP-Miskolc-Kosice-Krakow-Varsava. Tak jazdila Krakovia za socializmu, a chvilu potom aj Varsovia az do Varsavy. Ale parametre tej zeleznice hlavne v slovensko-polskej oblasti su tak zle, ze 6-7 hodin Kosice-Krakov proste nikto nebol ochotny jazdit. Teraz ale je to sucastou jedneho z transeuropskych koridorov, a poliaci robia novu zeleznicu od Krakova na Nowy Sacz, takze Kosice-Krakov bude moct byt spojene za 3.5-4 hod. Takze, pokial bude na Slovensku zaujem, je velmi realne, ze sa potom ozivi zas toto spojenie. A potom by BP-Krakow zas mohlo jazdit takto tradicne, kde to obsluzi hromadu ludi, ktori inak obsluzeni nie su, a nie naokolo blizsie cez BA a Zilinu (koridor cez Brno sa postavi tak jak tak, lebo Brno je proste na ceste BP-BA-Praha aj Vieden-Katovice), cize realny uzol, nie ako Zilina.

PS: je celkom ironicke, ze prave v Krynici-Zdroj sa ohlasuje spojenie Budapest-Varsava, ktore Krynicu-Zdroj obchadza, ked toto priamejsie spojenie BP-KE-Krakov-VV by praveze slo prakticky cez nu (teda cez Muszynu).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod devil » 07. Sep 2018 20:34

A co sa tyka obsahu clanku, viac by ma potesilo, ak by trat Budapest-Varsava viedla cez Bansku Bystricu a Zilinu, ale uvedomujem si, ze teren cez Moravu je lahsi. Na druhej strane sa tesim, ze Bratislava ziska rychle spojenie s Budapestou, Sturovom, Brnom, Katovicami a Varsavou


ale cez moravu je trat 160 km/h. nevieme kadial by viedla cast BA-BP, cez gyor je tiez 160ka. aj 160 je investicia na 10rocia, ani jedna krajina V4 nema svoje hlavne trate v takom stave aby prerabala trate zo 160 na 250. najvacsi fail je to asi pre cechov lebo obide PR. ovela mudrejsie by bolo poprepajat hlavne mesta medzi sebou.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod IceFox » 07. Sep 2018 21:53

devil napísal:ovela mudrejsie by bolo poprepajat hlavne mesta medzi sebou

Tak, VRT do z Budapešti do Brna sa plánuje. Brno - Praha si VRT plánujú česi a VRT do Viedne by mohla "zaplatiť" EÚ ako časť TEN-T 17 + Slovensko by bolo napojené na Európsku VRT... Trebalo by len pohnúť zadkom...
Teraz mi vlastne zišlo na um ,že Budapešť bude mať 2 VRT - TEN-T 17 a tento pokus V4
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod Lorenc » 10. Sep 2018 08:23

V Brne by bola križovatka na Bratislavu, Budapešť, Viedeň aj Prahu. VRT Brno-Ostrava-Katovice-Varšava

Tu je úsek na českej strane. https://www.youtube.com/watch?v=aFkYQCKOVa4 Poliakom od hranice by stačilo zmodernizovať tú dvestovku na 250km/h.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod devil » 10. Sep 2018 10:18

praha - varsava bude potom cez brno ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Transib Moskva - Ulan Bátor - Peking; 8000 km

Odoslaťod KN.SK » 16. Sep 2018 10:49

I peknými krajinkami. Trans Siberian train Moscow - Ulaanbaatar - Beijing 8000km Aerial https://www.youtube.com/watch?v=S0L0Vb-FcOU a v ňom i ulica pomenovaná po autorovi "...Švejka..." v Irkutsku, https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=54&image_id=40466.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod Lorenc » 23. Jan 2019 09:58

Našiel som zaujímavú referenciu od Salini Impregilo. Trať Bologna Florencia. 78,5km dlhá trať z toho 73,8 km tunelov.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bologna–Florence_high-speed_railway
Tu sú vypísané.
Pianoro, 10,841 m
Sadurano, 3,855 m
Monte Bibele, 9,243 m
Raticosa, 10,450 m
Scheggianico, 3,558 m
Firenzuola, 15,285 m
Borgo Rinzelli, 717 m
Morticine, 654 m
Vaglia, 18,713 m
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Železnice vo svete — Крымский ж/д мост

Odoslaťod KN.SK » 25. Dec 2019 20:31

Крымский мост: испытания ж/д конструкций Skúšky
Крымский мост нагрузили по полной - он выдержал! Vydržal. 100 ročná garancia.
Крымский мост: 4 года строительства железнодорожной части в одном ролике 19 km. O niečo dlhšie stavaný ako ten náš dunajský. :wink:
Pierwszy pociąg pasażerski na Moście Krymskim Prvý vlak.
43657 Neelektrifikovaný.
43658 43659 Piliere na pilótach, ako to má byť na D4.(?)
Pod "oblúkmi" bezpečnostné
vymedzovače plavebnej dráhy.

Trochu od témy Крымский мост: 27 месяцев строительства за 3 минуты, cestný. Tento ale o niečo rýchlejšie stavali. :wink:
1214
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod random » 26. Dec 2019 10:01

Ukrajinska prokuratura zacala trestne stihanie v suvislosti s nelegalnym prekrocenim hranic vyssie spominanej supravy. Len pre uplnost.
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod KN.SK » 27. Dec 2019 20:36

Pri skoršom príspevku som rozmýšľal, či nedať nejakú prosbu o riešení len technických tém, (piliere na pilótach, neelektrifikácia...). Nedal som... :|
Škodaže ten orgán to tak isto nečiní pri prekračovaní hrebeňa Karpát.
1215
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod metelesku.blesku » 02. Jan 2020 10:12

Áno, vyzerá to na piliere na pilótach, rovnako ako sú dva piliere v Dunaji pod D4.
Rozdiel je ten, že v tomto Krymskom prípade ich použili v prakticky stojatých vodách, kdežto v Dunaji je relatívne silný prúd vody, ktorý sa inak správa pri obtekaní klasických pilierov a inak pri obtekaní pilótov. A to bola tá najväčšia výhrada proti použitiu tohto technického riešenia na D4. Uvidíme po obnažení pilierov, či to tam bude vodákov krútiť, alebo nie.

Čo sa týka rýchlosti výstavby, ono dosť záleží na množstve použitej technológie a počte ľudí a teda aj na financiách.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod Peterman » 02. Jan 2020 10:46

K tým železničiam len krátka poznámka ohľadom rýchlosti výstavby.
V Číne stavali cca 2000km dlhú vysokorýchlostnútrať trať takým spôsobom, že sa stavala prakticky súčasne naraz po celej dĺžke (na všetkých úsekoch).
Samozrejme umožňuje to prezamestnanosť, prebytok pracovnej sily a centrálne plánovanie. Za 24 mesiacov bolo hotovo.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod random » 02. Jan 2020 12:17

s potom co sa stalo s tymi zamestnancami? Kam isli?
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod Yoggy52 » 02. Jan 2020 13:45

Peterman napísal:V Číne stavali cca 2000km dlhú vysokorýchlostnútrať trať takým spôsobom, že sa stavala prakticky súčasne naraz po celej dĺžke (na všetkých úsekoch).


2000km vysokorychlostnej trate cine je ako u nas rekonstrukcia trate na kuty. Tu nejde o to, ze na akom dlhom useku robili, ale o ten scale. 200x nasobne vacsia krajina a 250x nasobne viac obyvatelov ako slovensko. :roll: 2000km/200 = 10km u nas :D

V roku 2019 otvorili 4267km trati, co je pre porovnanie ako 20km u nas :D :
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... ount=13091
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod aquila » 03. Jan 2020 21:16

random napísal:s potom co sa stalo s tymi zamestnancami? Kam isli?


na dalsie stavby .. aj ked sa to moze zdat divne, v cine zacinaju mat problem s nedostatkom pracovnej sily ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod random » 04. Jan 2020 10:33

Trochu som sa opustil a aj OT... :D
Inak tu stavbu VRT som videl na vlastne oci, ked sme sa sli pozriet na Velky cinsky mur. Ako bola to riadna megalomania. Desiatky kilometrov viaduktu. Pri tej rozostavanosti som predpokladal, ze to budu mat hotove, tak o 2 roky ... Rychlost vystavby vsak zalezi aj na tom, ake technologie pouzijes. A v tomto sa s tym nesrali, stavali to ako stavebnicu z Lega. Keby to stavali akymkolvek inym sposobom, tak to stavaju 10 rokov.
Najvacsi problem v cine je ten, ze ked vlada a strana rozkaze, ze pojdes robit 5000km daleko od rodiny, nepomoze ti ani svatena voda.
hej, teraz sa ozvu ti co z vychodu chodia na zarobky na zapad - nuz, pre nich len dodam, ze to si vybrali sami, nik ich nenutil, jedine nudza a je rozdiel medzi prilezitostou a vydieranim. Pred vstupom do EU vsetci slintali a dupkali na mieste, kedy sa uz konecne otvoria hranice a trh. A teraz po rokoch prilezitosti a volneho pohybu pindaju na kapitalistickych vykoristovatelov zo zapadu! Len zabudaju, ze pred boli doma na podpore alebo v cistom zarobili 10-15k SKK za to iste co v Nemecku a teraz nosia domov bundzu penazi. Ja chapem, ze tu by boli pri rodine, ale za minimalnu mzdu, lebo presne takto sa k vychodu stavia NASA! vlada a to ktorakolvek a ani za komunizmu to nebolo ine, staci pozriet na nedokoncene cesty, obhvaty ... kolko dialnic bolo vybudovanych na Vychodnom Slovensku za komunizmu? KE-PO aj to trvalo skoro 10 rokov, to je cele!
Okrem toho tam robia otroci zo Severnej Korei.
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod random » 06. Jan 2020 15:15

Aby som temu vratil do topicu...
43728
43727
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.