Oblasť Nitry a Zlatých Moraviec

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Čavo » 09. Apr 2006 22:15

Dy napísal:
zahradnik napísal:
Dy napísal:Križovatka ulíc Štúrova, Trieda A. Hlinku, Wilsonovo nábrežie a Čs. armády v Nitre sa od minulého týždňa rekonštruuje. Dopravu riadia policajti. ... :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3345


lenk ratka reakcia:

Dopravu riadia policajti, rekonstruju tam semafory, a po rekonstrukcii vsetkych semaforov by mali byt riadene ci uz automaticky podla dopravy alebo z centra, tender na dodavku toho riadiaceho systemu sa ma vypisat niekedy v najblizsej dobe...

neviem kedy bude ta krizovatka opravena, ale financuje ju vraj ten, kto stavia nove CENTRO v Nitre, to je novy polyfunkcny obchodny areal pri vystavisku Agrokomplex, na triede Andreja Hlinku a akademickej ulici... Aj momentalne su tam obmedzenia v doprave,kvoli vonkajsim upravam v okoli...

a to nove centro by malo byt tusim uz 11/04/2006 otvorene, takze sa situacia potom snad zlepsi... mali by tam pribudnut aj nejake parkovacie miesta...

A tu je zmena:

Krizovatka v piatok cca o 11:00 bola spojazdnena, semafory fungovali, sice pod stalym dohladompolicie, aj v piatok popoludni... ale nie je este spravene vodorovne znacenie, mozno to cez vikend dorobia, uvidime...


To sú tam senzory? Inak nie vždy si senzory poradia s dopravou a hlavne tu by mal fungovať nejaký program v časoch špičky a senzory by mali byť aktívne mimo nej a ideálne je, keď je takýchto križovatiek viac za sebou, aby sa napríklad dala vytvoriť tzv. "zelená vlna". Aj keď na to samozrejme nie sú potrebné senzory, ale nastaviteľný cyklus.

Ale neviem presne ktorá to je križovatka (nemám mapu teraz) - to je tá pri TESCU v centre mesta alebo až za mostom ako sa odbáča na Agrokomplex :?:


Ak sa nemýlim, tak ide o križovatku medzi križovatkou s TESCO-m a križovatkou na AX. Čiže ešte pred riekou.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2006 22:17

čavo napísal:Ak sa nemýlim, tak ide o križovatku medzi križovatkou s TESCO-m a križovatkou na AX. Čiže ešte pred riekou.


Aha .. tak už viem. Ďakujem za upresnenie, no, to bola inak taká križovatka, tam sa veľmi z tých "vedľajších ciest" odbáčalo na Triedu Andreja Hlinku. :x
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod zahradnik » 10. Apr 2006 00:25

Dy napísal:
čavo napísal:Ak sa nemýlim, tak ide o križovatku medzi križovatkou s TESCO-m a križovatkou na AX. Čiže ešte pred riekou.


Aha .. tak už viem. Ďakujem za upresnenie, no, to bola inak taká križovatka, tam sa veľmi z tých "vedľajších ciest" odbáčalo na Triedu Andreja Hlinku. :x


ano, potvrdzujem, je to krizovatka v smere od BA na LV pred riekou, hned za Tescom... je to vlastne krizovatka Sturovej ulice+Trieda Andreja Hlinku (most) s Wilsonovym nabrezim+.. ke je vysokoskolsky internat :)

bol tam semafor, ale aj ostrovceky vkrizovatke, tak to teraz prerabaju inak...

k tym senzorom a riadeniu zelenej vlny...
urcite sa v NR niekedy dala chytit aj zelena vlna, ale take podmienky boli skor utopia, senzory maju byt na kazdej krizovatke, vlani/predvlani prerabali ajkrizovatku pri byvalych pozemsnych stavbach, hned prva svetelna, a tiez tam nieco take ako senzory vraj davali...
no uviidme, ako to bude dalej pokracovat, snad sa to zlepsi, a mohli by ist dalej na krizovatku pri AX, v case vystav je to tam hrozne...
Obrázok používateľa
zahradnik
diskutujúci
 
Príspevky: 59
Obrázky: 15
Založený: 11. Feb 2006 22:28
Bydlisko: okres Nitra

Odoslaťod Dialniciar » 14. Apr 2006 22:31

Pomoc pre nevidiacich. Ojedinelé zariadenie pre nevidiacich a slabozrakých sa nachádza na zrekonštruovanej križovatke ulíc Štúrova, Trieda A. Hlinku, Wilsonovo nábrežie a Čs. armády. V Nitre ide o novinku. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3430
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Apr 2006 16:03

Mesto Vráble cestný obchvat plánuje, výška potrebnej sumy je cca. 600 mil. SKK, viac tu - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=69 .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2006 18:04

Nitriansky expres jazdí každú hodinu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3469

Nitriansky expres – turistický vláčik. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2006 18:06

Parkovanie v Nitre.

Z parkoviska len vpravo. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3470

Centro Nitry - „Ľavé odbočenie bude možné až po tom, keď investor vybuduje novú svetelnú križovatku na Triede A. Hlinku. S prácami by sa malo začať v máji. Cesta sa zároveň rozšíri a zrekonštruuje, premávka na nej bude dočasne obmedzená,“ informoval nás Andrej Sitkey z Okresného dopravného inšpektorátu v Nitre.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2006 18:25

Vo Vrábľoch sa začne s rekonštrukciou križovatky pred mestským úradom, ktorá sa zmení na kruhovú. Územné konanie k nej sa uskutoční v stredu 19. apríla. Priemer stredového ostrovčeka bude 24 metrov, vonkajšieho 36, šírka pruhov po ovále bude šesť a na vjazde a výjazde 4,5 metra. Rekonštrukcia križovatky sa začne po vydaní stavebného povolenia. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3481
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Caesar » 25. Apr 2006 12:43

Mesto NR dosiahlo iba čiastočný úspech, ktorý bude potrebné dotiahnuť do konca. Víťazstvo v tom, že MDPT uznalo potrebu výstavby južného obchvatu je v tom, že skutočne bude stačiť severný obchvat v takej podobe ako je dnes. Chýba tunel. Južný obchvat ale prakticky neexistuje a jeho dĺžka je oveľa väčšia ako dĺžka severného a teda cena je približne rovnaká už na prvý pohľad.

Z hľadiska tejto oblasti je najdôležitejšie postaviť R1 NR-ZM, ktorá je žiadaná, ktorá je cestou smrti, ktorá je prioritou - ale ktorá sa stále ani len nestavia. Preto sa dá určiť, že rok 2009 nebude rokom, kedy bude úsek dokončený.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Čavo » 25. Apr 2006 13:13

Podľa stránky NDS a.s. http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=426, to vyzerá tak, že posunuli termíny:
Úsek -- dĺžka(km) -- stav realizácie -- rok otvorenia
Selenec - Beladice -- 13500 -- v príprave -- 2011
Beladice - Tekovské Nemce -- 15800 -- v príprave -- 2011
Nitra, privádzač Selenec -- 5000 -- v príprave -- 2010
Ale to patrí do inej časti fóra.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2006 17:41

čavo napísal:Podľa stránky NDS a.s. http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=426, to vyzerá tak, že posunuli termíny:
Úsek -- dĺžka(km) -- stav realizácie -- rok otvorenia
Selenec - Beladice -- 13500 -- v príprave -- 2011
Beladice - Tekovské Nemce -- 15800 -- v príprave -- 2011
Nitra, privádzač Selenec -- 5000 -- v príprave -- 2010
Ale to patrí do inej časti fóra.


Regiónu NR a ZM sa citeľne dotýka R1 a tak nemôže prekážať niekoľko príspevkov o R1 NR-ZM aj v tejto téme. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2006 20:17

V centre Nitry bude podzemné parkovisko. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3540
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Máj 2006 18:58

Nitriansky expres mal kolíziu s bronzovým mečom. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3683

Samozrejme, že je to trochu inak ako to na 1. pohľad podľa (môjho) názvu vyzerá. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Máj 2006 18:18

Najväčším problémom regiónu je chýbajúca RC R1. :arrow:

Premiér prijal hladujúcu primátorku Zlatých Moraviec (R1)

Aj tak sa RC do roku 2010 na tomto úseku nedokončí podľa mňa. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Máj 2006 20:16

Primátorka Zlatých Moraviec sa hádala s poslancami mesta. Dve hodiny rokovali, nič neprebrali. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3877

Keby mali všetci primátori a starostovia držať hladovku kvôli chýbajucej dopravnej infraštruktúre (cestné obchvaty, diaľnice atď.), ktorá sa dlhodobo plánuje stavať, tak sa môžu vyhlásiť nové regionálne voľby v SR, pretože by ich veľa nezostalo. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Máj 2006 12:55

„Pán poslanec, dýchnite na mňa,“ prikázala zlatomoravská primátorka Serafína Ostrihoňová mestskému poslancovi Milanovi Brunclíkovi. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3977

Ja byť poslancom, tak o to isté požiadam pani primátorku a požiadam ju, aby sa správala ako dáma vzhľadom na to, aká to bola situácia a vzhľadom na to, že opakovane je v médiách ako sa v MsZ v ZM len háda primátorka s poslancami - to len na margo toho, ako si ona nevie spraviť poriadok ani doma, nieto ešte že drží hladovku za RC R1. Je to úplne zbytočné a žiaľ nie sú ZM samotné, kde chýba viacpruhová cesta a žiaľ nie vždy je možné zmeniť úsek cesty smrti na bezpečný úsek, pretože to je o arogancii a agresivite šoférov v SR, ... ani diaľnice nie sú v SR bezpečné, viď Ladce-Sverepec, BA-Senec atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jún 2006 11:20

Rozkopané cesty zrekonštruujú, keď dokončia kanalizáciu. Obec Machulince patrí do horného Požitavia a leží len kúsok od Zlatých Moraviec na úpätí Pohronského Inovca. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4022
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Dopravná situácia v Zlatých Moravciach

Odoslaťod Dialniciar » 05. Aug 2006 12:09

Z hlavnej cesty sa stala vedľajšia. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4443

Na križovatke pred Mestským úradom v Zlatých Moravciach sa menila organizácia dopravy. Na návrh úradu už nie je hlavnou cestou Ulica 1. mája – Sládkovičova v smere do Chyzeroviec, ale 1. mája a Sládkovičova (v smere do centra mesta). Cieľom bolo zvýšenie plynulého prechodu vozidiel z Ulice 1. mája.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 18. Sep 2006 13:07

Pri mojej ceste Slovenskom som si vsimol prvu lastovicku na I/65

Odbocovaci pruh aj s ostrovcekom tusim pri Tesarskych Mlynanoch.
Neviem ako je stary, uz som tadial davno nesiel, ale je jediny na useku NR-Hronsky Benadik.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod expwy » 18. Sep 2006 13:24

Môj názor:
K tejto ceste I/65 len toľko: Je to jedna z najkvalitnejších medzinárodných ciest na Slovensku, lepšia možno u nás ani nie je. Má výborné šírkové parametre a je vedená obchvatmi okolo priľahlých dedín. Jediné mínus je absencia mimoúrovňových krížení na krožovatkách s cestami II. triedy (sú tam tuším 2 v Twsárskych Mlyňanoch a pri ZM). Toto je práve možno podstata toho, prečo sa z nej stala "cesta smrti". Je kvalitná a preto tam vodiči jazdia tak, ako jazdia. O jej prívlastok sa postarala najmä cestujúca verejnosť svojou nezodpovednosťou....
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod B; » 18. Sep 2006 14:36

Roznych odbociek je tam omnoho viac mozno aj cez 10.
Bez odbocovacich pruhov a ked cakas na odbocenie vlavo kvoli protiiducim vozidlam dochadza k nehodam.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Cesta NR - ZM - moje postrehy

Odoslaťod zahradnik » 18. Sep 2006 18:03

Ta cesta, je preto cesta smrti:
- cesta je dostatocne siroka a zvadza k rychlej jazde...
- cesta je v roznych vyskovych profiloch, a je teda dostatocne prehladna a zasa laka k rychlej jazde a k predbiehaniu...
- su na nej dostatocne dlhe rovne useky, ale aj rozne neprehladne zakruty...
- v useku pri Beladiciach je znizena rychlost na 60km/h, je tam cerpacia stanica a autobusova zastavka
- odbocka do Tesarskych Mlynan je upravena, je tam ostrovcek a znizena rychlost.. Myslim, ze by bolo vhodne spravit takymto sposobom aj odbocku na Jelenec/Kolinany...
- Odbociek je na tejto ceste aj viac, ale viac menej asi nie su az tak frekventovane??? mozno eset odbocka na Zirany, Odbocka na Malantu a jasne, obidve odbocky na ZM

Moje vlastne skusenosti...
- osobne som nedavno zazil, ked som siel v kolone od ZM az do NR, co je asi 30km, a tato kolona isla priemerne 110km/hod, nebol problem ist v urcitych usekoch aj viac ako 130km/hod a citil som sa ako brzda... :)
- nie je problem na tejto ceste zazit aj ked je dvojpruhova, aby si na nej predbiehajuci vodici vytvorili aj treti pruh :) konkretne aj dnes, ked som sa vracal z Oravy som zazil, ze pomaly do kopca iduce nakladne auto ide spolovice po krajnici a spolovice vo svojom pruhu, jedno auto ho este predbieha a oproti ide bezna premavka...
Obrázok používateľa
zahradnik
diskutujúci
 
Príspevky: 59
Obrázky: 15
Založený: 11. Feb 2006 22:28
Bydlisko: okres Nitra

Odoslaťod Dialniciar » 18. Sep 2006 21:06

Toto, čo tu píšete, to sú druhoradé príčiny, tie tam maximálne túto cestu charakterizujú. To z nej ešte nerobí cestu smrti.

Keby každý jazdil zodpovedne, kľudne aj 110 km/h, ale zodpovedne a neriskoval a neohrozoval druhých, tak toto cesta smrti nie je. Ani križovania ju z nej nespravia. Ten, kto ide z vedľajšej, tak ten má dať prednosť. Ak je zodpovedný, dobre sa pozrie, či autá idúce po hlavnej idú rýchlo alebo pomaly. Nebodaj, či je stav, že sa predbiehajú.

Sú tu intenzity, v poriadku. Bude tu R1, podľa plánu vlády do konca roku 2010, reálne to je, keď sa v r. 2008 začne stavať.

Sú tu dobré parametre cesty, v poriadku. Dovoľujú viac pri predbiehaní (riziko), dovoľujú ísť rýchlejšie (riziko). Parametre však zabezpečia, že riziká týchto činností motoristov sú nízke, ale len po nejakú hranicu. Ak napríklad idú oba smery nad 100 km/h a oba smery aj predbiehajú, tak tu už nepomáhajú ani dobré parametre. Nemusí sa hneď stať nehoda, ale "bude to tesné".

Nikto z vás sa nemusí cítiť ako "brzda". Prečo ? SR nie je v situácii, aby keď vy idete 90 km/h a tvoríte "nos" kolóny, aby vás niekto predbehol, donútil zastaviť a zastreliť vás. :o Toto v SR nehrozí. Tí, čo vás predbiehajú, nech si vás predbiehajú - majú na to autá, riskujú a samozrejme, ohrozujú ostatných, ale vás nie, ak sa nenecháte. Vy môžete spraviť "láskavosť", že sa uhnete viac vpravo. Dobré parametre cesty vám to umožnia a potešíte tým aj toho, čo vás predbieha.

Problém Slovákov je ten, že nevedia jazdiť. :o A za druhé: technický stav áut. :o - lebo v tomto prípade to nie je vina cesty. Je to len a len vina šoférov. Ak to primátorka ZM nevie pochopiť, je to jej problém. A naviac, bude sa tu stavať R1. "Rýchlejšie" si želá pani primátorka. Aj hladovku drží. Je to upozornenie, ale toto na žiadnu vládu nezaberie, nikde na svete. Vláda, zodpovedná vláda posilní dopravné kontroly na cestách smrti. Za prvé "skrotí" tých rýchlych a za druhé pôsobí "upokojujúco" na tých ostatných motoristov.

Aj diaľnice sú smrteľné. BA-TT, lebo je na slovenské pomery preťažená. Aj R1, v časoch zimy je tu problém s mostami. Vtedy sa vina hádže na cestárov. Lebo zase ... "my šoféri, my na vine nie sme nikdy".

Cestári/stavbári/projektanti vám šoférom umožňujú jazdiť po ceste s lepšími parametrami a s lepšou údržbou. Zima je nepriateľ leta tak ako noc je nepriateľ dňa. Šofér vie výborne jazdiť za sucha a za svetla. Pri tých ostatných podmienkach sa musí prispôsobiť stavu, ktorý je.

V každom odstavci je možné nájsť odchýlky, ale nie väčšie ako 10%. A tieto odchýlky tiež zdôvodním: SR nie je Nemecko, Rakúsko ani Kanada. A v týchto krajinách je vyšší stupeň motorizácie ako v SR, takže to je oveľa náročnejšie pre cestárov aj pre motoristov, no napriek tomu, tu šoféri vedia jazdiť a sú zodpovední.

Teraz si 99% z vás hovorí, "táram, táram, poúčam", ... a presne o tomto to je. Len si to hovorte, to hovorí za vás. Až z vás "niekto" spraví mrzáka, tak mu nenadávajte, lebo ste rovnakí ako "on". A zveďte to ideálne na štát. Pritom ten vám vytvoril ideálne podmienky: cesta s výbornými parametrami, výhľad na rýchlostnú cestu, kvalitnejšia údržba a samozrejme všetko s prihliadnutím na hospodárstvo krajiny. Áut menej nebude, naopak a žiaľ, D/RC rýchlejšie pribúdať nebude. A nebude sa ani zásadne zlepšovať ostatná cestná sieť - zaujímavé je, že aj keď sú cesty zlé (technický stav), tak tu je smrteľných nehôd oveľa menej, lebo šofér je zodpovedný, nakoľko nepozná situáciu alebo ju naopak pozná dôverne. Na cestách smrti to ako keby zámerne neplatilo. "Cesta je lepšia, ba priam výborná, tak aj ja šofér môžem ísť rýchlo a je to v pohode." Nie je a nebude.

S MH v tomto súhlasím na 100%:

MH napísal:Je kvalitná a preto tam vodiči jazdia tak, ako jazdia. O jej prívlastok sa postarala najmä cestujúca verejnosť svojou nezodpovednosťou....


Presne takto to je. A dôkazy sú pravidelne v správach. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 18. Sep 2006 21:31

Dy, perfektne si to vystihol. Cesty smrti nie su nebezpecne useky, prave naopak, su to casto rovne useky ciest s kvalitnymi parametrami, kde väcsina vodicov preceni svoje moznosti. Cesty ako NR-ZM, Svit-PP, PP-LE... cesta casto rovna ako priamka a prave na nej je najviac nehôd :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Jarda » 19. Sep 2006 09:22

OT: Ano, Dany to vystihl přesně. V ČR je to stejné. "Cestami smrti" jsou především úseky I/11, I/7, I/35, které jsou rovné, ale s vysokými intenzitami.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.