R3 vs. E77

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Kam je podla Vas vhodnejsie umiestnit RC?

Šahy - KA-ZV-BB-RK
19
26%
Štúrovo - LV-ZH-TR-MT
54
74%
 
Celkový počet hlasov : 73

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 10. Sep 2018 11:47

D3 Strážov-Brodno, predražené tendre, zbytočne luxusné parametre D1 aj R2 (nemyslím šírkové pomery, ale nevyužívanie viac hraničných hodnôt, napr. väčšie stúpania).
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 10. Sep 2018 15:23

OK, prave preto na prelozky sa zadlzovat netreba, nato stacia aj fondy 2021-2027. 30-50 km suvisly usek uz stoji nieco naviac. intenzity na LC-bukovina su 4.700-1.900, na h.b.-sturovo su 7.700 - 2.100 na ZV-KA 5.500-8.800, na KA - sahy 6.700 - 3.200.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 112
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Peterman » 10. Sep 2018 16:41

Vlados napísal:D3 Strážov-Brodno, predražené tendre, zbytočne luxusné parametre D1 aj R2 (nemyslím šírkové pomery, ale nevyužívanie viac hraničných hodnôt, napr. väčšie stúpania).


S tými prísnymi parametrami pre smerové a výškové vedenie dialnice by sme to fakt nemali preháňať, kľudne by mohli byt úseky kde je ťažký terén s menšími smerovým oblúkmi ako aj väčším stúpaním/klesaním ... je to na mnohych miestach Európy /dnes su osobne i nákladné auta na oveľa vyššej technickej úrovni, tak by to nemal byt problem a ušetrili by sa nemalé finančne prostriedky /... ako príklad ma napadá jedna severujužná tepna stredom Francúzska A75 z Paríža na juh od Clermont-Ferrand na Barcelonu/Montpellier ... pár desiatok km za najvyšším mostom Millau ( známy to stavebný unikát ) smerom na juh diaľnica klesá v serpentínach s veľkým sklonom / skúsim to najst kolko % / aby prekonala výškový rozdiel smerom k moru, a nie je to žiadny problem. A táto diaľnica je relatívne nová.
Zákruty na našej starej R1 medzi ZH a ZV su proti tomu uplna pohoda
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 476
Obrázky: 6
Založený: 02. Okt 2013 21:38

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 11. Sep 2018 14:51

devil napísal:a co je tam take co znemoznuje postavit tento koridor ? chranene vtacie uzemie je aj pri krivani, pri D4 ba dokonca 6 pruhova D1 BA-TT ide cez taketo uzemie. tiez R4 pod KE.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_ch ... uzemia.JPG

Nikto nehovori, ze koridor sa neda postavit, ale bude musiet obchadzat uzemia Natura 2000 cez vrchy Cerovej vrchoviny, tzn. bude klukatejsi, dlhsi, v narocnejsom prostredi a preto aj drahsi.
Odkaz na dokument som Ti dal, spresnuje to, co si oznacil za subjektivne, ale vysvetlovat Ti to nebudem, ak chces, precitaj si to, ak nie, nechaj tak.
Ochrana prirody sa stale sprisnuje, priklad: R4 pod Kosicami (na Milhost) ziskala Zaverecne stanovisko Ministerstva zivotneho prostredia v roku 2004 podla stareho zakona z roku 1994 https://www.enviroportal.sk/eia/dokumen ... 90fbdee8f2 , uzemne rozhodnutie stavba ziskala v roku 2007 https://www.asb.sk/inzinierske-stavby/r ... ce-milhost a Chranene vtacie uzemie Kosicka Kotlina bolo vyhlasene az v roku 2008 http://www.sopsr.sk/natura/dokumenty/pl ... otlina.pdf

devil napísal:to je sice mozne ale E77 bude fungovat aj bez tunelov aj mnohych obchvatov kym koridor cez sturovo nie.

Aj koridor cez Sturovo bude nejako fungovat bez tunelov (ziadne tam nie su planovane:-)) a mnohych obchvatov. Ide sice o uzku, ale o cestu 1. triedy spoplatnenu mytom pre nakladne automobily. Podla scitania je intenzita nakladnych automobilov pred Sturovom (scitaci usek 81320) 467 kusov za 24 hodin. Preco medzi medzi Sturovom a Ostrihomom zriadili pred 2 rokmi nakladnu kompu? Asi preto, ze je tam dopyt po nakladnej doprave. A dopyt bude rast. V Ostrihome je uspesna automobilka (so silou vydupat si R11 na juh), na dolnom Pohroni mnohi subdodavatelia (napr. v Leviciach) http://kmi2.uniza.sk/wp-content/uploads ... pa-web.jpg . Okrem toho hranicny priechod Sturovo - Ostrihom je najblizsi hranicny priechod k Budapesti nielen na slovensko-madarskych hraniciach, ale na celych hraniciach Madarska, takze intenzita na nom bude aj z dovodu blizkosti k hlavnemu mestu rast.

Samozrejme, bez nakladneho mosta bude potencial koridoru pre nakladne vozidla nevyuzity. Ale osobne automobily vyuziju sucasny most Marie Valerie a po dokonceni S1 v Polsku, rozostavanej D3 na Slovensku, tunela Visnove a R11 v Madarsku to bude suverenne najrychlejsia spojnica Varsavy a Budapesti, takze vyznam koridoru sa vyrazne zvysi (z coho nebudu mat obce medzi Hronskym Benadikom a Ostrihomom, ale najma samotny Ostrihom a Sturovo velku radost)

devil napísal:ale aj tam sa da vyuzit kusok C11,5 okolo semeroviec.

V Sturovskom variante sa zasa da vyuzit ciastocny obchvat Kalnej nad Hronom aj s mimourovnovou krizovatkou s cestou I/51, kde chyba dokoncit len 1300 metrov https://mylevice.sme.sk/c/8049956/kamio ... avali.html

devil napísal:to nic nemeni na fakte ze na Sk strane je absolutne nevyhovujca cestna siet.

Nevyhovujuci v porovnani so susedmi je aj variant cez Sahy. 4-pruhovy paneuropsky koridor VI Gdansk - Katowice - Zilina bude o 4 roky (s vynimkou Kysuc) dokonceny, podobne aj 4 pruhovy koridor Vc Budapest - Ploce (s vynimkou niektorych usekov v Bosne) a z europskeho pohladu kratky usek medzi Zilinou a Budapestou, ktory predstavuje 15% vzdialenosti medzi Baltikom a Jadranom, bude viest cez mnozstva dedin v ktoromkolvek variante.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 11. Sep 2018 15:32

mas pravdu v tom ze kvoli suzuki, subdodavatelom je dopyt, isteze aj kompa bola zriadena presne preto. s tym poctom obyvatelov je to tak ze cim dalej od hranice su vacsie mesta tym nizsia je intenzita od hranic. uz 50 km robi svoje. preto je vyssia intenzita v KN lebo je vacsie mesto ako sturovo, lebo NZ su vacsie mesto ako zeliezovce.....2015 osobne auta KN 8.945 ST 5.646. to ze bude dokoncena S1 alebo visnove nema prakticky ziadny vplyv. tranzit a hlavne nakladne auta iduce z 200 a viac km su max. v stovkach denne, ci bude jazdit namiesto 1200 NA 1400 NA tak to je asi tak jedno.

cesta I/66 je technicky uplne vyhovujuca, sirka 9,5 az 11,5, nerozpadava sa kvoli NA, co o I/76 nevieme s istotou povedat. na ZV-sahy nie je ziadny horsky prechod ani typu batka-figa. cestu kazdia osidlenia. cesta I/71 bola trosku na tom horsie, zase tam na Sk strane su 2 vacsie dediny ktore treba obist a to je vsetko.

to ze chceme kvoli EU budovat medzinarodne spojnice je v zasade dobra vec len neviem odovodnit suvisle useky pre 3000 aut. na R2 pri intenzite 9.000 lietaju hromy-blesky. najvyssiu intenzitu z tychto 3 mame prave na E77 od ZV po odbocku na II/527 aj to kvoli lokalke z druhotriedky a od KA. inac 3-4.000. my urcite nie sme v situacii stavat suvisle useky pre takuto premavku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 112
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 11. Sep 2018 18:41

Mna tesi, ze so svojim nazorom nie som osamoteny, lebo podla hlasovania 72% hlasujucich uprednostnuje Sturovsky/Turciansky variant a len 28% Nizkotatransky variant. Viem, ze to nie je uplne reprezentativna vzorka (aj ked na fore su navstevnici z kazdeho kuta Slovenska a maju rozne nazory, co je pre zistovanie nazoru populacie nevyhnutne), ale je zaujimava a pre mna potesitelna informacia, ze velka vacsina hlasujucich si uvedomuje, ze Sturovsky/Turciansky variant je vhodnejsi ako Nizkotatransky.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod fh » 11. Sep 2018 21:22

Teraz som si všimol hlasovanie, tiež sa pridávam Turčianskemu variantu od Štúrova.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Jano1 » 11. Sep 2018 21:49

U nas sa smerom na Sturovo zrejme nebude nic robit, kym tam nenarastie doprava a ta tam moze narast az ked Madarsko dotiahne D/RC do blizkosti hranic. Kapacita kompy je zatial dostatocna, ale to drahe, 25 E/voz a nie vzdy premava.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 11. Sep 2018 22:07

Aspon studia realizovatelnosti sa obstarava na trasu I/76 Zeliezovce – Sarovce – Tlmace – Hronsky Benadik (co je vacsina useku Hronsky Benadik - Ostrihom) https://nitraden.sk/najvhodnejsie-riese ... ne-studia/
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 12. Sep 2018 22:36

Ak sa pozrieme na rozloženie obyvateľstva, tak by sa mala do porovania pridať aj trasa I/64.
Z pohľadu počtu obyvateľov je najvýhodnejšia trasa S-J prepojenia mimo D1: Komárno - Nitra - Prievidza - Martin - Žilina - Čadca.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Yoggy52 » 12. Sep 2018 22:45

Tak to mozu ist rovno cez Bratislavu :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Ruzinov :P

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 13. Sep 2018 07:05

Vlados napísal:Ak sa pozrieme na rozloženie obyvateľstva, tak by sa mala do porovania pridať aj trasa I/64.
Z pohľadu počtu obyvateľov je najvýhodnejšia trasa S-J prepojenia mimo D1: Komárno - Nitra - Prievidza - Martin - Žilina - Čadca.

Pri Komarne vidim 4 protiargumenty:
1. Komarno nakladny most ma/bude mat, ale Sturovo ho bude potrebovat, kompa dlhodobo nebude postacovat. V Sturove sa vystavbou dialnicneho mosta daju zabit 2 muchy jednou ranou. Naopak, tri mosty v Komarne (ak by sa realizoval komarnansky variant dialnicneho severo-juzneho spojenia) pre nakladnu dopravu v Komarne a ziadny v Sturove by bol nepomer.
2. Medzi Komarnom a Sahami chyba nakladny most
3. Komarno je uz dost blizko k Bratislave, ako pise Yoggy52
4. Co je ale najdolezitejsie, Komarom v Madarsku je slepa vetva, smerom na juh z neho nevedie ani nie je planovana ziadna dialnica. Zato z Budapesti na juh uz v sucasnosti vedu 3 dialnice: na Zahreb, na Sarajevo a Jadran a na Belehrad. Budapest je krizovatka dopravnych koridorov, nase severo-juzne prepojenie by malo smerovat tam.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 13. Sep 2018 07:47

Tak to mozu ist rovno cez Bratislavu :roll:


praveze KN skrati trasu od TT, NR a dalsich miest na zapade Sk oproti BA (nikto nepojde z NR do BP cez BA) a oproti sturovu prida par km podla polohy vychodiskoveho bodu (zo spominanej NR asi 20 km, z TT asi 15 km). a opat: I/64 rovnako ako I/66 na slusne sirkove aj smerove parametre, opat vadia len mesta a dediny. komarom obchvat ma a prakticky hned za nim je M1.

mysim ze dalsi most v KN dalsich 30 rokov nehrozi ak vobec.

2. Medzi Komarnom a Sahami chyba nakladny most


to je pravda ale oproti polskej hranici je aj tento stav velky luxus.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 112
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 13. Sep 2018 09:38

devil napísal:
2. Medzi Komarnom a Sahami chyba nakladny most

to je pravda ale oproti polskej hranici je aj tento stav velky luxus.


Sme ale na madarskej hranici blizko Budapesti, tak si pozrime hustotu nakladnych hranicnych priechodov v okoli:

Z Komarna noveho mosta do Medvedova je 40 km
Z Medvedova do Bratislavy Rusoviec je 54 km
Tzn. priemerna vzdialenost nakladnych hranicnych priechodov 47 km

Zo Siah do Slovenskych Darmot 33 km
Zo Slovenskych Darmot do Siatorskej Bukovinky 57 km
Tzn. priemerna vzdialenost nakladnych hranicnych priechodov 45 km

Naproti tomu z Komarna noveho mosta je do Siah 92 km, co je presne dvojnasobok, takze novy nakladny most v Sturove nebude nic nezvycajne z tohto pohladu. Navyse Sturovo je takmer v strede medzi Komarnom a Sahami, takze jeho umiestnenie v Sturove je idealne. Priemerna vzdialenost od noveho nakladneho mosta (po jeho vybudovani) v Sturove po najblizsie nakladne hranicne priechody Komarno resp. Sahy bude tiez 46 km.

Ako som pisal, hranicny priechod Sturovo je najblizsim hranicnym priechodom k Budapesti (ktora ma skoro 2 miliony obyvatelov, viac ako cele stredne Slovensko), takze z tohto pohladu by hustota nakladnych mostov v tejto oblasti mala byt skor vyssia ako inde, nie naopak.

Sturovo doplaca na to, ze vojnou zniceny most neobnovili a 57 rokov bolo z neho len nepouzitelne torzo. Nastastie v sucasnosti si vyznam koridoru uvedomuje stale viac ludi, v roku 2001 obnovili most Marie Valerie, v roku 2016 otvorili nakladnu kompu a verim, ze sa v buducnosti vybuduje aj potrebny nakladny most.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 13. Sep 2018 10:24

rastislav5 napísal:
Vlados napísal:Ak sa pozrieme na rozloženie obyvateľstva, tak by sa mala do porovania pridať aj trasa I/64.
Z pohľadu počtu obyvateľov je najvýhodnejšia trasa S-J prepojenia mimo D1: Komárno - Nitra - Prievidza - Martin - Žilina - Čadca.

Pri Komarne vidim 4 protiargumenty:
1. Komarno nakladny most ma/bude mat, ale Sturovo ho bude potrebovat, kompa dlhodobo nebude postacovat. V Sturove sa vystavbou dialnicneho mosta daju zabit 2 muchy jednou ranou. Naopak, tri mosty v Komarne (ak by sa realizoval komarnansky variant dialnicneho severo-juzneho spojenia) pre nakladnu dopravu v Komarne a ziadny v Sturove by bol nepomer.
2. Medzi Komarnom a Sahami chyba nakladny most
3. Komarno je uz dost blizko k Bratislave, ako pise Yoggy52
4. Co je ale najdolezitejsie, Komarom v Madarsku je slepa vetva, smerom na juh z neho nevedie ani nie je planovana ziadna dialnica. Zato z Budapesti na juh uz v sucasnosti vedu 3 dialnice: na Zahreb, na Sarajevo a Jadran a na Belehrad. Budapest je krizovatka dopravnych koridorov, nase severo-juzne prepojenie by malo smerovat tam.

Nepísal som napojenie na cesty/mestá v Maďarsku. Štúrovo by s novou trasou dostalo a aj nový most, no nebol by diaľničný. V Komárne by dlho slúžil ten čo je teraz vo výstavbe a keby sa polprofil RC rozširoval na plný tak by sa zvážil aj diaľničný most. Komárom nie je slepá vetva:
1. k M1 je od hranice 8km
2. už dnes tam majú obchvat Komároma (131)
Poradie výstavby vidím most v Štúrove, preložka I/64 (1+1), preložka I/I/76 (1+1), rožšírenie I/64 (2+2), nový most v Komárne, oslava nového storočia.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 13. Sep 2018 10:40

Podporujem obchvaty od Komarna az na Hornu Nitru, ale prave kvoli vyznamnosti Budapesti by som rychlostnu cestu tahal na Sturovo a jednotky by boli na Komarno a Sahy.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 13. Sep 2018 11:01

Je otázka čo má pre SK väčší prínos? nech z toho máme väčší osoh my než medzinárodná preprava.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Rotavator » 13. Sep 2018 11:17

Ak sa plánuje prepojiť Budapešť s Poľskom/Českom, tak stojí za myšlienku cez Lučenec.
Teraz sa začne stavať od Kriváňa po Tomášovce. Ak sa potiahne 6 km po Lučenec, už zostane len jeden úsek po Šalgotarján. A tam je už skoro dvojpruh po Budapešť.
Radšej nech sa dokončí Zvolen a sme bližšie aj ku Košiciam juhom. Takto sa zabijú dve muchy jednou ranou.
Nestavajme dvojpruhy bezhlavo, bude to bolestivé do budúcna...
Rotavator
návštevník
 
Príspevky: 10
Založený: 23. Nov 2017 23:30

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 13. Sep 2018 12:16

Po dokonceni S1 v Polsku, rozostavaneho useku D3 na Kysuciach, Tunela Visnove, rekonstrukcii turcianskej betonky a vystavbe R11 v Madarsku sa ohromne skrati cesta touto trasou (len R11 usetri 20 minut), takze velka cast osobneho tranzitu bude uprednostnovat Sturovo. Dediny a mesta na trase budu ziadat obchvaty (ako ho uz teraz ziada Kalna nad Hronom), co by malo byt pre cestu prvej triedy vyhladovo samozrejmost, tak mozno niekoho hore napadne urobit to poriadne a za nie vela penazi v najlahsom terene aj s novym nakladnym mostom, ktory v Sturove chyba.
Pre porovnanie: cely takmer 80 km usek v polprofile od Hronskeho Benadiku po Sturovo vratane nakladov na nasu cast plnoprofiloveho mosta moze vyjst lacnejsie ako odhadovana cena 11 km plnoprofiloveho useku ZilinaBrodno - Kysucke Nove Mesto (412 mil. eur), ktory vcera naplanovala vlada. viewtopic.php?p=211391#p211391

Aj Nitriansky samospravny kraj, do ktoreho patri aj Komarno aj Sturovo uprednostnuje Sturovo z "hospodarskych a socialnych dovodov" http://hidaszokertegyesulet.hu/resource ... NSK_KE.pdf
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 13. Sep 2018 12:48

Ak sa rozhoduje medzi I/76 a I/66 tak je jasné že NSK preferuje I/76... len kúsok I/66 ním prechádza. Ak by bola možnosť rozhodnutia aj pre I/64, tak by jednoznačne I/64 vyhrala. Sú tam ďaleko vyššie intenzity a ani tu nehrozívy výstavba najbližších 20 rokov.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 13. Sep 2018 13:07

jasne ze NR kraj uprednostnuje sturovo...cez sahy by ich RC zasiahla len okrajovo.

Teraz sa začne stavať od Kriváňa po Tomášovce. Ak sa potiahne 6 km po Lučenec, už zostane len jeden úsek po Šalgotarján. A tam je už skoro dvojpruh po Budapešť.


podla toho clanku toto presne je postoj Sk - minimalizovat investicne naklady aj do buducnosti.

Je otázka čo má pre SK väčší prínos? nech z toho máme väčší osoh my než medzinárodná preprava.


z 2x2 je najvacsi osoch jednozacne na NR-NZ-KN, pocet obyvatelov neporovnatelne najvyssi. nakratsie a teda najlacnejsie je cez LC.

Ako som pisal, hranicny priechod Sturovo je najblizsim hranicnym priechodom k Budapesti (ktora ma skoro 2 miliony obyvatelov, viac ako cele stredne Slovensko), takze z tohto pohladu by hustota nakladnych mostov v tejto oblasti mala byt skor vyssia ako inde, nie naopak.


to je pravda ale kolko ludi chodi denne vyse 100 km ?, trasy sturovo a sahy maju ten isty problem a to je 60-70 km bez hustejsieho osidlenia, od LV na juh su 2 mestecka a dediny. od ZV na juh su tiez 2 mestecka a dediny.

vzdialenost k najblizssej dialnici je ale takmer identicka -asi 40 km- od hranice od sturova (SO M0) a od siah (zaciatok M2). len vac-god-dunakeszi bez dalsich je do 100.000 obyvatelov. od BP sa to blizi k suvislej zastavbe a nielen obytne baraky ale aj priemysel. takuto masivnu zastavbu od BP po ostrihom nemas...bez M2 by to tam pravdepodobne uz davno skolabovalo. toto je blizsie cez sahy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 112
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 13. Sep 2018 13:48

devil napísal:jasne ze NR kraj uprednostnuje sturovo...cez sahy by ich RC zasiahla len okrajovo.

Vlados napísal:Ak sa rozhoduje medzi I/76 a I/66 tak je jasné že NSK preferuje I/76... len kúsok I/66 ním prechádza. Ak by bola možnosť rozhodnutia aj pre I/64, tak by jednoznačne I/64 vyhrala. Sú tam ďaleko vyššie intenzity a ani tu nehrozívy výstavba najbližších 20 rokov.

A co branilo Nitrianskemu samospravnemu kraju navrhnut a pretlacat namiesto Sturovskeho (pohronskeho) variantu Komarnansky variant? Nikto im neberie moznost rozhodnutia, ved su samo-sprava. Aj Nitra, aj Komarno, aj Sturovo patria do Nitrianskeho kraja. Naopak, Hronsky Benadik patri do BanskoBystrickeho kraja a napriek tomu ho NSK v trasovani uprednostnuje pred Nitrou (sidlom nitrianskeho samospravneho kraja), cez ktoru by viedlo trasovanie v pripade Komarnanskeho variantu. Pritom komarnansky variant by viedol stredom kraja cez jeho centrum, Sturovsky vedie len po jeho okraji. Ale uvedomuju si, ze to ma svoje vyhody, z ktorych niektore uvadzaju v prezentacii.
Zastupitelstvo Nitrianskeho samospravneho kraja schvalilo vedenie R3 v trase Hronsky Benadik - Levice - Zeliezovce - Sturovo, napriek tomu, ze v zastupitelstve sedia aj voleni poslanci za okres Nitra (najvacsi okres Nitrianskeho kraja) aj okres Komarno aj okres Topolcany

devil napísal:vzdialenost k najblizssej dialnici je ale takmer identicka -asi 40 km- od hranice od sturova (SO M0) a od siah (zaciatok M2)

Ja tu od zaciatku pisem o roku 2022, ked bude stvorprudova R11 3 km od hranice Slovenska a aj Sturova. Naopak, potiahnut M2 co len v polprofile k nasim hraniciam Madari zatial neplanuju.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 13. Sep 2018 14:47

devil napísal:z 2x2 je najvacsi osoch jednozacne na NR-NZ-KN, pocet obyvatelov neporovnatelne najvyssi.

aspoň v niečom sa zhodneme
devil napísal:nakratsie a teda najlacnejsie je cez LC.

to určite najlacnejšie nemáš. úsek Šiatorska Bukovinka-Salgótarján by nebol určite jednoduchý/lacný. od LC na juh je 1 mestečko a dediny, takže porovnateľné osídlenie ako na juh od HB/ZV.
rastislav5 napísal:A co branilo Nitrianskemu samospravnemu kraju navrhnut a pretlacat namiesto Sturovskeho (pohronskeho) variantu Komarnansky variant? Nikto im neberie moznost rozhodnutia, ved su samo-sprava. Aj Nitra, aj Komarno, aj Sturovo patria do Nitrianskeho kraja. Naopak, Hronsky Benadik patri do BanskoBystrickeho kraja a napriek tomu ho NSK v trasovani uprednostnuje pred Nitrou (sidlom nitrianskeho samospravneho kraja), cez ktoru by viedlo trasovanie v pripade Komarnanskeho variantu. Pritom komarnansky variant by viedol stredom kraja cez jeho centrum, Sturovsky vedie len po jeho okraji. Ale uvedomuju si, ze to ma svoje vyhody, z ktorych niektore uvadzaju v prezentacii.
Zastupitelstvo Nitrianskeho samospravneho kraja schvalilo vedenie R3 v trase Hronsky Benadik - Levice - Zeliezovce - Sturovo, napriek tomu, ze v zastupitelstve sedia aj voleni poslanci za okres Nitra (najvacsi okres Nitrianskeho kraja) aj okres Komarno aj okres Topolcany

tipujem, že preložku I/64 považovali za vybavenú a išli lobovať za ďalšiu.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 13. Sep 2018 15:09

v trase I/64 by ten koridor uplne stratil zmysel (MT-ZH-ZM-NR-NZ-KN-BP), to uz rovno mohli napojit cez R1 na D1...takze asi preto to tak nenavrhli.

aspoň v niečom sa zhodneme


iste, ale to neznamena ze je to tak spravne. je tam viac OA lebo su vacsie mesta, pocet NA je prakticky ten isty ako na I/66.... uz ani na 100 km dlhej hranici nenakreslis trasu kde mozes sustredit auta. mozes len mocensky vykazovat NA tak ako to urobili cez javorinu na polskej hranici. ale potom sa netreba cudovat ze sa bude chodit nacierno a pokoj nebude. v sturove bola aj stale je objektivna prekazka - dunaj. inac tam je do 500 NA ktore idu max. do sturova. na I/64 aj I/66 cez 1000 - 1500 NA. rozbabrat dalsiu trasu znamena ze na I/64 a I/66 o nieco ubudnu ale zdaleka nezmiznu a na I/76 pribudnu cize namiesto 2 tras sa budu musiet riesit 3 trasy. na Sk kde sa nedari postavit ani obchvaty okresnych miest nieto dedin....

to určite najlacnejšie nemáš. úsek Šiatorska Bukovinka-Salgótarján by nebol určite jednoduchý/lacný. od LC na juh je 1 mestečko a dediny, takže porovnateľné osídlenie ako na juh od HB/ZV.


urcite lacnejsi ako 70 km cesty s polovicou nakladov na most cez dunaj. a keby sme stavali len prelozky tak od LC na juh treba obist 2 dediny a to je vsetko. ovela viac obci je na I/76.

Ja tu od zaciatku pisem o roku 2022, ked bude stvorprudova R11 3 km od hranice Slovenska a aj Sturova. Naopak, potiahnut M2 co len v polprofile k nasim hraniciam Madari zatial neplanuju.


R11 nie je alternativa pre velku cast pesti lebo ide dalej zapadne od BP sa musis vracat naokolo po M0.

https://sk.wikipedia.org/wiki/R%C3%BDch ... C4%8Farsko)#/media/File:M11_aut%C3%B3p%C3%A1lya_-_t%C3%A9rk%C3%A9p.png
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 112
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 13. Sep 2018 15:43

Ci Sahy, ci Sturovo, dolezite bude, na com sa podari dohodnut s Madarmi. Zatial co na Sahach sa dohodnut nechcu (slaj 13 http://hidaszokertegyesulet.hu/resource ... NSK_KE.pdf ) alebo tu: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 90#p199090 ) na moste v Sturove sme ramcovo dohodnuti od roku 2012: http://www.rokovania.sk/File.aspx/Index ... kum-174597

Ak sa podari dosiahnut dohodu na Sahach, budujme Sahy (pre mna za mna aj Komarno alebo Siatorsku Bukovinku, aj ked to mi zda uz privelka zachadzka od Budapesti na obe strany) ale zatial to vyzera na Sturovo, ktore nas vyjde lacnejsie ako Sahy
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.