Vlados napísal:duro_z_dediny napísal:Vlados napísal:Chápem, že sa ti to nedobre číta, keď sa bojíš o možnej nerealizácii zbytošného tunela na miernom prevýšení. ...
Akosi nerozumiem. Sitina v BA má smiešne výškové prevýšenie a predsa je to zmysluplný tunel. Prečo spochybňovať jedinú reálnu bodovú závadu na R2 ? Soroška je z oboch strán v lete , či v zime závada. Tie treba odstraňovať v prvom rade. Tunel sa tu zdá byť lepšie riešenie, tak let's go. Podobných závad ešte musíme odstrániť desiatky... Navheje potom od Košíc po Figu slušná cesta, tak načo čakať ?
lebo neušetrí ani minútu času. aktuálna rýchlosť prejazdu je 78km/h. ak bude tunel bude 80km/h.
vždy keď tadiaľ prechádzam hľadám ten problém. jasné, nedá sa to porovnať s cestou Jablovom - Šaca, ktorý sa dá ísť technicky aj 140km/h. najskôr treba postaviť ešte 100km R2, kľudne aj v polprofile, nech sa tá trasa stane zaujímavou, zvýši sa intenzita dopravy čím klesne priermerná rýchlosť na Soroške a potom stavať tunel ako dvojrúrový.
(myslel som tunel Karpaty)
Veľmi rád by som vedel, na základe akých údajov si dospel k názoru, že "aktuálna rýchlosť prejazdu je 78km/h"? A čo je to vlastne "aktuálna rýchlosť prejazdu"? A hlavne kde je štartovací bod a koncový bod merania tejto rýchlosti? Inak už len matematicky je celý údaj o neexistencií, resp. nevýznamnosti časovej úspory, na prvý pohľad nezmyselný pretože ak by aj "aktuálna rýchlosť prejzdu" bola 78km/h, tak predsa platí že:
a. Trasa R2 je kratšia než trasa cesty I/16 a to približne 14,1km vs. 16,5km, tj. skrátenie trasy o cca. 14%
b. I keď v tuneli Soroška možno očakávať MPR 80 km/h, tunel tvorí iba zhruba 30% celkovej dlžky úseku, pričom vo zvyšnej časti úseku možno očakávať MPR 100 km/h, tj. priemerná rýchlosť pri dodržiavaní MPR predstavuje cca. 93 km/h čo predstavuje cca.119% hodnoty 78km/h.
Ďalej ak uvážime, že trasu 16,5km prejdeme rýchlosťou 78 km/h, tak doba jazdy činí cca. 12,6 minúty. Ak trasu dlhú 14,1km prejdeme priemernou rýchlosťou 93 km/h, potrvá to 9,09 minút.
Ale pristavme sa ešte pri údaji 78 km/h. Ak vzdialenosť 16,5km nameráme pri počiatočnom bode, výjazd od čerpacej stanice Slovnaft na cestu I/16, tak koncový bod je v križovatke ciest I/16 a I/67, presnejšie v križovatke I/16 a západnej vetvy (smer Košice) I/67 predmetnej MÚK. V smere z východu na západ, prvých 5,3km je MPR 90km/h. Následne 0,2 km platí MPR 60 km/h, následne 0,7km platí MPR 40km/h, dalej 2,8km platí MPR 60km/h, ďalej 1,4km je MPR 90km/h, potom obec Krásnohorské Podhradie, čiže 50km/h po 1,4km a následne ešte 4,7 MPR 90km/h. To znamená dobu jazdy v jednotlivých úsekoch v trvaní 3,53 minúty, v ďalšom úseku 0,2 minúty, potom 1,05 minúty, následne 2,8 minúty, 0,94 minúty, 1,68 minúty a nakoniec 3,14 minúty. V súčte tak pri dodržiavaní MPR, pričom nereálne uvažujeme rázové zmeny rýchlosti na rozhraní úsekov, trvá jazda 13,34 minúty, čiže pri vzdialenosti 16,5 km máme priemernú rýchlosť 74,2km/h a nie 78.