D1 Beharovce - Fričovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Vlados » 15. Máj 2018 19:02

smerom na PO to bude asi iba po križovatku a na PP to bude určite aj za.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod andel011 » 21. Máj 2018 20:31

Nevite niekto co robia na moste pred vjazdom do tunela v smere od levoče?
andel011
diskutujúci
 
Príspevky: 89
Založený: 24. Feb 2017 11:26

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod bongi111 » 23. Máj 2018 19:13

opravuju rozpadnute rimsy
bongi111
diskutujúci
 
Príspevky: 100
Založený: 29. Okt 2014 16:21

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Tomas PO » 23. Máj 2018 23:06

dlho nevydrzali
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod babar » 10. Jan 2019 23:58

Ospravedlnujem sa ak je to blba otazka, alebo ak to tu uz niekto rozoberal, ale viete niekto preco je zo strany od Presova plny profil az po tunel a zo strany od Popradu konci plny profil uz cca kilometer-dva pred tunelom?? Nedavalo by zmysel mat plny profil az po tunel z obidvoch stran? Alebo mi nieco unika??
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod andel011 » 11. Jan 2019 06:39

Mám pocit že v Korytnom je polprofil kvoli tomu že tam chýba MOST. Z razením tunela musia vybudovať aj druhý most pre smer PO-PP.
andel011
diskutujúci
 
Príspevky: 89
Založený: 24. Feb 2017 11:26

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod eucitizen » 11. Jan 2019 08:58

Oni mohli urobit hned plny profil za chybajucom moste, tam je este km v 1/2 profile.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod vladik67 » 11. Jan 2019 09:25

Andel011 máš dobrý pocit. Chýbajú tam dve mosty a nie jeden a to pred Korytným menší a cez Korytné veľky resp. vysoký ponad dolinu. Aspoň tie mohli ísť do súťaže pre menšiu stavebnú firmu alebo aspoň ten jeden menší.
Ak začnem filozofovať, tak výstavbou oboch mostov a správnym regulovaním dopravy by stavbári tunela mali minimálne po moste na údolim Korytne dvojpruh a následne jeden pruh k vyvážaniu rúbane z tunela a nezaťažovali by obyvateľov obce Korytné.
Ešte doplním, že každý vystavaný meter na dialnici je dobrý a zníži sa aj cena výstavby tunela. Vedeli by sme presne čo stála výstavba tunela s technológiou pri zľahčení vybavovania stavebných povolení a iných administratívnych úkonov v súvislosti s výstavbou tunela.
Len nad tým mohli už rozmýšľať v minulosti ke´d dobudovali MUK pri Behárovciach na plný profil, ale rozmýšľať do budúcnosti je tak slovenské.
Veď tie intenzity nie sú na to, aby to bolo potrebné a financie z EU fondov prepadávajú, lebo nebola príprava, hoci takáto stavba mohla byť v zásobniku pre prípad zlyhania iných projektov.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Vlados » 11. Jan 2019 09:58

Nechýbajú tam dva mosty, ale tri. Nie je rozhodnuté kde bude nový portál tak tretí most ani nevieš tam postaviť a vlastne by bol problém sa na neho plynulo napojiť. Nie je vhodné ak sa hneď za tunelom mení smer cesty, resp. už pred výjazdom z tunela potrebuješ mať jasno ako mimo tunela aby si nebol oslnený/oslepený.
MÚK Behárovce dobudovali len preto že predchádzajúci úsek bol postavený na plný profil, s tým sa pri výstavbe MÚK nepočítalo. To bolo rozumné nakoľko nie všetky vozidlá môžu prechádzať tunelom.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod vladik67 » 11. Jan 2019 10:05

No ak ten most nad Korytným sa nedá stavať, tak ten jeden resp. dva mosty mohli kľudne stať, lebo do kopca naproti tunelu sa už nezahryzneš.
A pokiaľ sa pamätam tak uniková štôlňa mala byť prerábana na tunel. Nesledujem tunelárske normy, ale niečo sa aj v tom zmenilo, lebo v opačnom prípade aj ten najvyšší most mohol stať.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Vlados » 11. Jan 2019 10:12

Úniková trasa musí byť počas prevádzky tunela funkčná. Pod výnimku sa nikto nepodpíše, detto sa nikto nepodpíše pod uzávierku tunela na niekoľko rokov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod vladik67 » 11. Jan 2019 10:41

Takže existuje nová norma o únikových cestách z tunela? Zrejme podľa dlžky? Lebo veľa kratších tunelov v v praxi únikovú dieru zvlášť nemá. Alebo to platilo aj vtedy a bol zle naprojektovaný tunel, lebo sa neda počítať s výstavbou spomínaného mosta nad Korytným?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Vlados » 11. Jan 2019 11:34

Kedy si sa na bezpečnosť tunelov tak nehľadelo, ale tradické udalosti toho dosť zmenili.
Myslím, že ak by sa aj most na Korytným postavil, tak bude problém s presmerovaním dopravy na ten nový most. Asi tam 60tku nechceme, a zlepšiť osvetlenie tunela asi tiež nechceme. Si zober aké tanečky boli okolo MÚK Hendrichovce...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod vladik67 » 11. Jan 2019 11:56

Ja netvrdím, že treba stavať most Korytne za každú cenu, ale ten most bude aj tak končiť na opačnom kopci a väčší zárez robiť do kopca je hlúposť. Minimálne tie dva mosty sa mohli stavať z peňazi čo prepadli 2007 -2013 alebo ak sa nevyčerpú všetky z 2013-2020. Jednak by to znížilo náklady na výstavbu tunela a aj postavená cesta by bola využiteľná ihneď. Ináč veľa možnosti s posúvaním tunela ako aj začiatku mosta Korytne nie je, len pri terajšej výstavbe by nemohol byť spustený do prevádzky, čo by pre poniektorých boli zbytočne vyhodené peniaze a radšej nech prepadnú, lebo aj životnosť mosta nie je bohvieako dlhá a druha rúra pre intenzity pre niektorých nepotrebná ani z hľadiska údržby a včastej výluky tunela. To neplatí, aby sa aspoň menšie mosty nemohli dostavať z nepreinvestovaných fondov v rámci EU projektov.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod woodbridge » 12. Jan 2019 05:37

som taktiez za a treba to hned aj napisat resp pripomenut ministrovi Ersekovi nech to hodi do sutaze este tento rok, tam pojde minimum penazi, to mozu stavat aj so zvysnymi eurofondami a tunel druhu ruru hned nasledne po tom treba rozbehnut razenie. nie je o com. tu nema absolutne ziadny vyznam spekulovat ako pri Soroske. druhy pas Beharovce Fricovce musi ist do vystavby co najskor toto je frekventovana hlavna D1 ziadna R-ka, tu musi byt 4 pruh vsade lebo budu vznikat lieviky a bude to s postupujucim casom a neustale pribudajucou dopravou sposobovat len vacsie a vacsie problemy.
woodbridge
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 15. Dec 2018 15:53

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod i15 » 12. Jan 2019 10:48

Škoda, že sa počas úpravy MÚK Beharovce nepostavil aj druhý profil mosta pri motoreste Varga a za ním miernejšie zbiehanie pruhov so zachovaním 100 km/h. Ťahať druhý profil až po jednorúrový tunel nemá zmysel, prínos by bol minimálny. Od Érseka nečakám, že by s Braniskom pohol, ale verím, že nasledujúca vláda sa rozhýbe. Branisko je strašiak a každý si myslí, že rozšírenie bude veľmi drahé. V skutočnosti sú odhadované náklady 200-250 mil € , čo je porovnateľné s úsekom Budimír Bidovce a len zlomok nákladov na úseky, ako Turany Hubová, alebo rozšírenie BA-TT
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Lorenc » 12. Jan 2019 11:39

A pri dobrom tendri by mohlo ist len o 120- 150 mil.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Vlados » 13. Jan 2019 13:15

i15 napísal:Škoda, že sa počas úpravy MÚK Beharovce nepostavil aj druhý profil mosta pri motoreste Varga a za ním miernejšie zbiehanie pruhov so zachovaním 100 km/h. Ťahať druhý profil až po jednorúrový tunel nemá zmysel, prínos by bol minimálny. Od Érseka nečakám, že by s Braniskom pohol, ale verím, že nasledujúca vláda sa rozhýbe. Branisko je strašiak a každý si myslí, že rozšírenie bude veľmi drahé. V skutočnosti sú odhadované náklady 200-250 mil € , čo je porovnateľné s úsekom Budimír Bidovce a len zlomok nákladov na úseky, ako Turany Hubová, alebo rozšírenie BA-TT

Most ponad cestu do Pongrácoviec by bol dlhý cca 220m... Ani tých 200-250 mil. nie je málo. Je otázne či sa niekto do toho pustí skôr ako budú rozbehnuté Hurany-Hubová. Ich dokončenie by malo byť plánované spoločne.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod i15 » 14. Jan 2019 19:58

koľko vozidiel by jazdilo cez Korbeľku, keby sa zajtra dokončil úsek Turany Hubová? Nemyslým, že by to bolo viac, ako dnes jazdí cez Branisko. Druhá rúra Braniska by mala dostať prednosť
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Kvík » 14. Jan 2019 20:59

Číslo ti nepoviem, ale popravde pochybujem, že by to bolo menej (ak teda uvažujeme situáciu, že je hotové všetko medzi a HP a RK a porovnávame intenzity v tuneloch Korbeľka vs. Branisko).

Ale ako niekto, kto tade má záujem často jazdiť (celú trasu BA - KE), by som oveľa viac uvítal aj kombináciu jednorúrovú Korbeľku a jednorúrové Branisko, ako trepať sa cez Kraľovany, ale zato mať dvojrúrové Branisko. Dvojrúrová Korbeľka + jednorúrové Branisko vs nič + dvojrúrové Branisko je už úplný no-brainer, aj keď samozrejme cena je inde.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Maxx787 » 14. Jan 2019 21:17

ked si vezmeme ze doprava smerom na zapad rastie myslim ze intenzity budu vyssie v korbelke. cislo si este asi necham prejst hlavou ale myslim ze by to mohlo byt okolo 15 000 v/24 h +/- 20 %
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Lorenc » 14. Jan 2019 21:43

Tych 15 tisic je real ale v branisku bude vzdy menej si myslim. O 20-30 percent urcite. Jedine ze by existoval tunel Hradiste tak by sa intenzita mohla dorovnat.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod i15 » 15. Jan 2019 07:09

neoficiálne údaje za 2016-2017 hovoria, že na D1 v PO kraji rastie intenzita rýchlejšie, ako na Liptove. Z dlhodobého hľadiska bude v Korbelke viac vozidiel, ale chvíľu to potrvá, kým lokálna doprava vymení širokú I/18 za platený tunel a z Oravy začnú schádzať ku Likavke
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod ondrejko_t » 15. Jan 2019 08:09

v momente, ked sa otvori usek s Korbelkou, pojdu intenzity celeho useku rychlo hore. dokonca aj ludia, co smerom na ZA usek obchadzali cez Terchovu budu podla mna riskovat strecno len kvoli tomu, ze s vynimkou 15 problematickych kilometrov bude zvysok useku cely na dialnici.
samozrejme + dlhodobe hladisko - Korbelka vyhrava oproti Branisku.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Kvík » 15. Jan 2019 10:41

Aké riskovať Strečno? Myslíš, že Korbeľka bude otvorená skôr, ako Višňové? Pokiaľ ide o monumentálne oneskorenia, Dúhe celkom verím, ale na toto snáď ani oni nemajú.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.