No jo. Úsek LM - PP je jeden z geomorfologicky najzložitejších pre trasovanie železnice. Je však vzhľadom na vzdialenosť rýchlikových staníc (ak nerátam Štrbu, kde by podľa mňa rýchliky nemali zastavovať) parádny delhý úsek, kde už sa zvýšenie traťovej rýchlosti prejaví markantnejšie.
Po diaľnici z Mikuláša do Popradu z centra do centra je to 61,5 km (plus mínus), za dodržania predpisov asi 37 minút jazdy. Ak sa niekto ponáhľa a prekročí rýchlosť na diaľnici, tak sa to dá asi za 26 minút spraviť. Ak by sa železnica postavila podľa pôvodného projektu REMINGU na 160 km za hodinu, tak trasa LM (nová stanica) - PP je cca 51 km, čo pri jednoduchom výpočte bez uvažovania dynamiky jazdy vlaku je asi 20 minút. Ak by sa na tomto úseku zrealizovalo zvýšenie rýchlosti na 200 km/h, tak by teoretický čas bol cca 15 minút. Žiaľ, nie všade sa dá v tomto úseku ísť na 200 km/h, pokiaľ by to nebolo v celom úseku v tuneli. Hlavne úsek Važec - Štrba (nová stanica) je problematický, tam to na viac ako 160 ani nevidím reálne. Naopak, v úseku Važec - Kráľova Lehota sa ešte s trasovaním dá pohrať, aby sa zmenšila dĺžka tunela Červený Kút a dosiahla zároveň traťová rýchlosť 200 km/h. Po technickej stránke je celý úsek (podľa pôvodného zámeru na 160 km/h podľa REMINGu) realizovateľný, vymyslené to bolo tak, aby sa v maximálnej miere počas výstavby zachovala v prevádzke pôvodná trať s minimom výluk. Z plánovaných 6 tunelov iba dva sú problematické, ostatné sú v relatívne dobrom prostredí, kde by (za normálnych podmienok, bez vplyvu oligarchov a cicania rozpočtu stavby štátnymi úradnikmi) malo razenie byť bez závažných omeškaní. Je to však také veľké sústo, že na Slovensku si to vedenie ŽSR a ministerstva ani len nevedia predstaviť, že by sa na niečo takéto zmohli. Radšej sa bude podporovať rýchlostná cesta do každej doliny
, na kvalitatívny skok vo verejnej a hromadnej doprave a dobehnutie investičného dlhu , na to táto spoločnosť nemá gule