ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 07. Feb 2019 15:15

cize ked ma niekto skodovku 120 (Bee, 812, 813) ktoru kupil ako novu pred 25 rokmi je na tom lepsie ako ked kupi jazdeny volkswagen golf (vozovy park RJ). to snad nie.

Ďalšie dôvody: málo, až minimum, pracovných príležitostí alebo/zároveň slabšie platy oproti BA a jej okoliu.


o co su dnes horsie prilezitosti v DS ci KN ako pred 2012?

okej tak to bude o 30% usekov viac, akurat ze to stale nebude stacit ani na tretinu toho co pise :D a x krat sme sa tu bavili ze u nas je problem stavat z rozpoctu cokolvek, ked sa zvysi spolufinancovanie som velmi zvedavy ci sa uprednostni infrastruktura alebo dvojnasobne vianocne dochodky :roll:


stale sa to oplati neverim tomu ze peniaze nechaju prepadnut. samozrejme prehlbi to problem financovania a stavania z rozpoctu. stavanie vo velkom z rozpoctu je zalezitost celostatnej priority typu chceme to mat. ako ked sa pytali niektoreho ministra ze co by sa v jeho rezorte dalo urobit za peniaze na stihacky. povedal ze uplne vsetko - ale treba stihacky tak budu stihacky.

Zmysel by malo urobiť trať ZA-Ke na 160-200km/h a stálo by to 2-3mld.


ta suma sa mi zda neuveritelne nizka.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 07. Feb 2019 15:51

ta suma sa mi zda neuveritelne nizka.

Ok treba povedať, že modernizácia dražie a popri trati sa stavá kadečo iné cesty, mosty, nadjazdy, podjazdy, stanice, domy, plavárne. Tak dajme tri posledné úseky. Nimnica 365 mil eur 16km a P. Teplá- Žilina 153mil na 22km a Lucivna poprad 90mil eur na 13km. 603mil / 51km = 11,8mil km. x 242 km =2,861mld.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 07. Feb 2019 15:55

Lorenc sto bodov, lepsie by som to nepovedal, max suhlas, teraz uz len najst spravnych ludi do vedenia zsr a zssk ,aj ked Hlubocky sam je k tomu velmi nakloneny, nechce resp jednoznacne zamietol ist pod 160 km/h co som ho pocul takmer v kazdom rozhovore do novin pre media povedal ze pod 160 nesmieme ist v ziadnom pripade ak chceme stlacit pod 4h Ke-Ba ,160ka je teda absolutne minimum aby modernizacia koridoru mala aky taky zmysel a ozaj napredovala inak to vazne nema ani zmysel robit a investovat do mackopsa ,idealne by to bolo dostat pod 3h co by bolo mozne s 200km/h, cize tych 200-230km/h je pre nas uplny ideal presne ako povedal Lorenc a len tam kde to teren a upravy nedovolia treba dat najnizsiu 160 km/h
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 07. Feb 2019 16:39

a to su reprezetativne useky? v starsom excely (priloha OPD 2014-20) je kosice-kysak 348 mega/16 km.... dajme 1 mld. eur za sedemrocne programovacie obdobie. cize min. 3+ programovacie obdobia. s tym ze zacina aj modernizacia koridoru IV. cize 20-30 rokov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod magnus » 07. Feb 2019 18:06

Devil, myslim ze su dost reprezentativne:
Lucivna - Poprad - jednoduchy usek s jednou prelozkou, jednou rekonstrukciou malej stanice a jednym podjazdom
PB - ZA - dve stredne velke stanice, tri zastavky, jedna vyhybna, jedna prelozka, 5 nadjazdov, 3 podchody a jedna lavka
PU - PB - zlozity usek - dva tunely, dva vacsie mosty, jedna estakada, jedna vacsia stanica, niekolko preloziek, jedna zastavka, niekolko mensich mostov, niekolko velkych murov...
Myslim ze tieto tri stavby tvoria naozaj akysi priemer narocnosti.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 07. Feb 2019 20:29

Keby sa predpokladana hodnota usekov Zilina- Kosice osekala utvarom hodnota za peniaze o 25-30%. Tak by unia nic nehovorila proti existujucemu projektu a vsetko by slo 160- 200 km/h.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

O. T.: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod KN.SK » 07. Feb 2019 22:53

Medzi KN/NZ/NR už nejazdia "užovky". :lol:
o co su dnes horsie prilezitosti v DS ci KN ako pred 2012?
Stačí, že nie sú o nič lepšie! :|
P. S. Asi to tu "dole", žiaľ, lepšie vieme/pociťujeme, :| ľaví i praví brusiči & co., môžu tárať, čo chcú...
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 08. Feb 2019 08:09

Stačí, že nie sú o nič lepšie! :|


no nestaci lebo to nema logiku, nie je nic lepsie zato pocet cestujuich nasobne rastol. pointa je ale ina vec. ze RJ sa nechodi KN-BA, pretoze Os+EC cez NZ je aj napriek prestupu o pol hodinu kratsia cesta. sam som to vyskusal pred 4-5 rokmi. gro ludi teda nie je z KN a okolia. nefukcne Wc alebo wi-fi je neprijemnost ale stale sa bavime o inej frekvencii vlakov a inej urovni cestovania ako boli kozenkove kupe alebo lavicky akoby z parku.

dali ste tam 3 useky z toho 2 lahke, mozno najjednoduchsie a jeden tazky ale mozno nie najtazsi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod PK » 08. Feb 2019 09:47

ondrejko_t napísal:praveze VZDIALENOST severom je 445, juhom 442 km. tzn. pod 4 hodky potrebujes priemernu rychlost 112km/h. ak priratame 5 IC zastavok a 4 min na statie, tak priemerka sa zdvihne na 122.
bavme sa o tom kam idu kolajnice a nie co dokaze lietadlo preletiet. inak by ma fest zaujimalo, kade chces viest trasu, ked pises ze 360km, ked najkratsiu moznu trasu najdes tak na 380km. jedine ze mas v paralelnom svete neobmedzene moznosti a vies postavit tunel skrz cele nizke tatry ci velku fatru.
ale ako vtip dobre.


Nahodil som to do Google Maps. Priama ciara Bratislava - Kosice je 304km. Aj s obidenim Stiavnickych Vrchov to mas priamo 311km. Rovna ciara Bratislava - Sala - Sahy, co je asi 40% vzdialenosti, uplna rovina prakticky bez prekazok. Dalej s miernymi odchylkami od priameho smeru Rimavska Sobota, Lucenec, Tornala, Turna nad Bodvou, Moldava nad bodvou, Kosice. Stale to vychadza na 316km. Ziadne Tatry, ziadna Fatra....
Takze 320km. Co je pri 160km/h rovne dve hodiny. Pri rychlosti 200km/h by to bolo 1h36minut.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Bager3 » 08. Feb 2019 09:54

Kolko Ludi denne cestuje KE-BA, Kolko vlakou by jazdilo denne (4 pary)? myslim ze by uplne sticilo keby po takej trati jazdila Slovenska strela od Tatrovky a aj to by nebola plna.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 08. Feb 2019 10:44

Ved o tom sme sa bavili vyssie. IC z Ke chodia pomerne plne, cize by to menej ludi nebolo. Takyto cas by prilakal kopy novych cestujucich, chlapov za frajerkami, Kosicanov do divadla v BA, alebo opacne. Kosicanov na letisko BA alebo Vieden, Sluzobne cesty by nemali zmysel autom. Vies kolko by pribudlo kosicanov denne na nakupoch v Ba? Alebo v Rakusku?
Pri case 4h otocis IC denne max 2x. Pri case 2h by suprava otocila denne 4x, pri case 1h36m by suprava mohla otocit 5x. Mensie naklady na ludi v supravach, kedze platis len jednu supravu nie 2 paralelne a pod.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod fh » 08. Feb 2019 10:57

Nevidím to ako efektívne, čo kúpiš v Bratislave kúpiš aj v Košiciach, divadlo...no povedzme, ale koľko to urobí ľudí ? A kôli nákupom v Rakúsku pre Košičanov ťahať novú rýchlostnú železnicu je cez čiaru.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 08. Feb 2019 11:28

Načo by bola takáto linka? To pre tie dve mestá stačí nasadiť IC vlaky s naklápacími skriňami a upraviť na to technológie. A už dnes by mohlo slovenské pendolino za zlomok peňazí uraziť túto vzdialenosť do 3 hodín. Pendolino vie ísť po oblúkoch, kde jazdia konvenčné vlaky 100 -120 km/h aj v bezpečnom režime 120-140km/h a tam kde jazdia už dnes 160km/h aj 200km/h. Je to o kreativite a prístupe a o upgrade technológiňí tratí a riadenia.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 08. Feb 2019 11:38

to nie je cez čiaru, ale cez tri čiary. ak by sme sa rozhodli také niečo stavať tak prvých 10 rokov by bola príprava a potom výkupy+realizácia 60 rokov, aj to som optimista. ak by niekto chcel také náklady vratiť do železnice, tak ich kľudne dajme do južného koridoru a vybudujme spojky Šaľa-Tlmače, Fiľakovo-Jesenské. žiaľ aj toto je ťažké sci-fi, veď v Dražovciach sme odrezali trať pri 500+ miliónovej investícií... má tam pracovať cez X tisíc ľudí no my tak ani lokálnu železnicu nechceme rozvíjať... na železnice sa jednoducho kašle, páni by pochopili ak by robili každé výjazdové rokovanie vlády výhradne vlakmi, aj pelle by ním mal chodiť a nie vrtulníkom.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 08. Feb 2019 14:49

Napriek tomu, ze je to podla teba cez tri ciary je takato vystavba mozno za rohom. Sirokorozchodna trat je stale na spadnutie. Aj ked motiv jej vystavby bol zvrhly, samotna myslienka tu bola a nebola by zla.
Namiesto vymyslania ako naklanat vozne spravit trat rovnu (Bratislava - Sahy) a problem je vyrieseny na desiatky rokov dopredu.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 08. Feb 2019 15:36

No bavíme sa o pár sto miliónoch vs pár miliardách eur.
Technologické zariadenie a ERTMS light rekonštrukcia trate ZA- Košice 242km. + nákup 5 súprav pendolín. vs výstavba novej trate koľko 200km?.
3 roky vs 15 rokov.
Jednoduché riešenie vs megazložité.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mb1000 » 08. Feb 2019 15:38

Ledva mame na to, aby sme zmodernizovali ZA-KE. Na hranici sci-fi je modernizacia co i len BA-ZV, nieto este ZV-KE. A niekto tu chce stavat novu trat krizom cez republiku.

Najskor je potrebne prestat snivat o nezmysloch (sirokorozchodna + nova trat BA/KE) a zaroven prestat uvazovat ako dinosaury (vedenie ZSR) a potom mozeme navrhnut zmysluplny plan modernizacie a postupne (POSTUPNE) ho realizovat a nie len z prostriedkov EU. Ale na to sme este asi nedozreli.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod milan_KM » 08. Feb 2019 15:54

Vždy ma bavia tieto úvahy o tom aké kvantá ľudí cestujú KE-BA, a pritom samotné IC stoja pri každej vŕbe aby sa naplnili. Keď bude IC stáť len KE/PP/ZA/BA, potom budú údaje presnejšie. A výjde najavo, že túto trasu vyžije možno 20% cestujúcich z celého vlaku.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 08. Feb 2019 16:14

mb1000 napísal:Ledva mame na to, aby sme zmodernizovali ZA-KE. Na hranici sci-fi je modernizacia co i len BA-ZV, nieto este ZV-KE. A niekto tu chce stavat novu trat krizom cez republiku.

Najskor je potrebne prestat snivat o nezmysloch (sirokorozchodna + nova trat BA/KE) a zaroven prestat uvazovat ako dinosaury (vedenie ZSR) a potom mozeme navrhnut zmysluplny plan modernizacie a postupne (POSTUPNE) ho realizovat a nie len z prostriedkov EU. Ale na to sme este asi nedozreli.


Ak mame 2 miliardy na nejake vrtulniky tak par miliard na spojenie republiky nemoze byt problem.
Praveze uvazovanie o rekonstrukcii trate naokolo je uvazovanie dinosaurov. Sam som sa presvedcil na vlastnej kozi a vlastnom dome, ze rekonstrukcia je 3x nakladnejsia a 3x zlozitejsia ako vystavba novej veci.
POSTUPNA rekonstrukcia sa neosvedcila.
Pred 15 rokmi som cestoval IC Bratislava - Kysak 4:45, pricom roky som trpel spomaleniami a meskaniami kvoli rekonstrukcii trate BA - Trencin na 160km/h. Dnes po 15 rokocha a stamilionoch v rekonstrukciach ta ista trat trva 4:35.
Takymto sposobom uz do zeleznice ani cent. Toto co sa spravilo doteraz je sci-fi, ako premrhat peniaze a cas.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 08. Feb 2019 22:25

Vždy ma bavia tieto úvahy o tom aké kvantá ľudí cestujú KE-BA, a pritom samotné IC stoja pri každej vŕbe aby sa naplnili. Keď bude IC stáť len KE/PP/ZA/BA, potom budú údaje presnejšie. A výjde najavo, že túto trasu vyžije možno 20% cestujúcich z celého vlaku.


super, potom sa bavme o rychlikoch ktore obsluhuju kazdu velku dedinu a idu 5:40 oproti cca. 6 hodinam. a to uz skoro polovica trate je modernizovana. to je vsetko len nie efektivna praca.

Myslim ze tieto tri stavby tvoria naozaj akysi priemer narocnosti.


dal som si tu namahu...Lorencov vyber ako vzorka a hodnota 11,8mil km je porovnatelna skor s tratou BA-ZA..kde sa za necele 2 mld eur zmodernizovala takmer 200 km trat v case 2000+ 20 rokov. priemerne naklady boli teda okolo 10 mil./km. nechce sa mi verit ze za podobne naklady o 20 rokov neskor sa zmodernizuje ZA-KE. tam tych narocnych usekov bude viac ako 3-4......

viewtopic.php?f=19&t=2766&p=216139#p216139

cize kludne do 4 mld. eur a teda 1 mld. eur za sedemrocne programovacie obdobie je skoro 30 rokov ale skor viac lebo je aj koridor IV. na ZA-KE ani 160-ka nebude vsade a na 200 treba rovno zabudnut.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 08. Feb 2019 22:40

PK napísal:
mb1000 napísal:Ledva mame na to, aby sme zmodernizovali ZA-KE. Na hranici sci-fi je modernizacia co i len BA-ZV, nieto este ZV-KE. A niekto tu chce stavat novu trat krizom cez republiku.

Najskor je potrebne prestat snivat o nezmysloch (sirokorozchodna + nova trat BA/KE) a zaroven prestat uvazovat ako dinosaury (vedenie ZSR) a potom mozeme navrhnut zmysluplny plan modernizacie a postupne (POSTUPNE) ho realizovat a nie len z prostriedkov EU. Ale na to sme este asi nedozreli.


Ak mame 2 miliardy na nejake vrtulniky tak par miliard na spojenie republiky nemoze byt problem.
Praveze uvazovanie o rekonstrukcii trate naokolo je uvazovanie dinosaurov. Sam som sa presvedcil na vlastnej kozi a vlastnom dome, ze rekonstrukcia je 3x nakladnejsia a 3x zlozitejsia ako vystavba novej veci.
POSTUPNA rekonstrukcia sa neosvedcila.
Pred 15 rokmi som cestoval IC Bratislava - Kysak 4:45, pricom roky som trpel spomaleniami a meskaniami kvoli rekonstrukcii trate BA - Trencin na 160km/h. Dnes po 15 rokocha a stamilionoch v rekonstrukciach ta ista trat trva 4:35.
Takymto sposobom uz do zeleznice ani cent. Toto co sa spravilo doteraz je sci-fi, ako premrhat peniaze a cas.

Ak máme pár miliárd tak prečo ide D4R7 cez PPP? Prečo špekulujeme ako prefinancujeme Turany-Hubová? atď.
Nebude to tým, že vlak má viac zastávok, možno sa niekde znížila rýchlosť?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 08. Feb 2019 23:18

praveze uviedol najrychlejsie IC s odchodom a ma len 4 zastavky. ine IC s 9 zastavkami to prejde za 4:49... a ci sa znizila rychlost ? po tom co sa naliali skoro 2 mld. ?? tlieskam....

rychliky pred 10 rokmi chodili 5:52 a teraz 5:40.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 08. Feb 2019 23:47

pred 17 rokmi BA-ZA-PP-Kysak-KE 4:48, z toho BA-ZA 2:02 a ZA-KE 2:47... vtedy večerný stával ešte v LM
dnes BA-TT-ZA-PP-Kysak-KE 4:36, z toho BA-ZA 1:47 a ZA-KE 2:46
ak by sa len menil vzršok, koľajnice a vedenie tak by to nebolo zadarmo. rekoštruovať trať treba inak sa rozpadne... nepozerajme na novú trať keď nemáme na udržiavanie existujúcich.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 09. Feb 2019 03:18

A opäť mudrcko vladko tu mu druhé svoje theory a spol si mysli mu to vsetci spapkame ajtak rozhodnu eurofondy a Ersek a Hlubocky a spol chválabohu našťastie nie ty a tebe podobni! To by sme dopadli.! Hlubocky sa vyjadril jasne Ba-KE pod 3h a to je cieľ trať na 200km/h Je do buducna jasnou prioritou a pod 160 sa nepojde! To bude minimum na úsekoch kde sa nebude dát ísť viac.A bodka.
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 09. Feb 2019 08:52

rekoštruovať trať treba inak sa rozpadne... nepozerajme na novú trať keď nemáme na udržiavanie existujúcich.


to ci mame na novu trat alebo nemame je politicke rozhodnutie tak ako vsade inde. udrziavanie trati je nieco ine. ked aj na tom chceme setrit tak potom nie sme civilizovana krajina.

tato rekonstrukcia smeruje k tomu ze po tych 30 rokoch pojde rychlik 4 hodiny a IC tak 3 hodiny. scenar je na sposob dejeden teda cucat eurofondy ako jediny nastroj a dufat ze vydrzia lebo inac by bol stat donuteny hladat ine riesenia, bude nejaku lacnu optimalizaciu alebo potom vyclenit prachy ako na tie stihacky a mat novu trat ako pise PK prip. velku reko. alebo by ostal sucasny plan ale viac-menej utlmeny lebo by nebola vola davat stamiliony s malym efektom.

lenze fondov bude menej a ukazovatel HDP hra proti nam, uz teraz je menej fondov v osi 1 zeleznice ako 2007-13.

ajtak rozhodnu eurofondy a Ersek a Hlubocky


:lol: :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.