ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 09. Feb 2019 09:26

Devil, nie že chceme šetriť na údržbe tratí, tam sa už šetrí roky... Aj na koridoroch. Napríklad som zvedavý, či tú 10-tku na výhybke vo Varíne opravia alebo počká do modernizácie. Ale tak čo, máme maďarské tabule, tešíme sa :lol:
K tým fondom. Zarátal si k prioritnej osi 1 z OPII 2014 - 2020 aj CEF? Tam hneď prirátaj minimálne 373 miliónov eur. Potom išli ďalšie peniaze na Implementáciu TSI a pod., tam si čísla už nepamätám, lebo je to pár miliónov. Ale dosť peňazí z toho fondu, ktorý prioritne mieni financovať železnice, pôjde do Komárna, Gabčíkova a Čadce mimo železnicu.

O novej trati môžete prestať snívať. Nič také nebude. Zabúdate, že tie modernizácie sú robené aj z trochu iných dôvodov, zvyšovanie rýchlosti je len príjemný bonus. Pred eurofondmi za Dzurindovej vlády medzi ZA a KE sa uvažovalo skôr o optimalizácii.
A že modernizácia ide pomaly? Je to o tom, že štát nedáva do toho nič navyše okrem eurofondov už pekné roky.
BA - TN na tom IC-čku je priemerka 124 km/h. ďalej je to skôr taká 80-tka ako 100-vka. Takže aj modernizácia iba na 120 to zlepší oproti súčasnosti.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 09. Feb 2019 09:42

PK napísal:Ak mame 2 miliardy na nejake vrtulniky tak par miliard na spojenie republiky nemoze byt problem.
Praveze uvazovanie o rekonstrukcii trate naokolo je uvazovanie dinosaurov. Sam som sa presvedcil na vlastnej kozi a vlastnom dome, ze rekonstrukcia je 3x nakladnejsia a 3x zlozitejsia ako vystavba novej veci.
POSTUPNA rekonstrukcia sa neosvedcila.
Pred 15 rokmi som cestoval IC Bratislava - Kysak 4:45, pricom roky som trpel spomaleniami a meskaniami kvoli rekonstrukcii trate BA - Trencin na 160km/h. Dnes po 15 rokocha a stamilionoch v rekonstrukciach ta ista trat trva 4:35.
Takymto sposobom uz do zeleznice ani cent. Toto co sa spravilo doteraz je sci-fi, ako premrhat peniaze a cas.

To si rekonštruoval hrad z 15-teho storočia? 3x drahšia reko, no buď si to prestrelil o trojnásobné číslo oproti realite alebo si niečím dosť naštval projektanta, že Ťa neupozornil, do čoho ideš... Staré domy sa kupujú a rekonštruujú z jediného dôvodu, že kúpiš/zdedíš veľký dom a s tým aj veľký pozemok plus použiteľné časti domu.
A tak je to aj pri modernizácii trate. Neviem prečo by mala modernizácia byť 3x drahšia, keď je na úrovni tých 10 - 13 miliónov eur/km a to už tu boli pochybnosti nad pár tendrami.
Prečo to tak trvá? Nuž lebo sú obmedzené peniaze. A taktiež tempo by bolo iné, keby sa modernizoval jeden úsek na západe, jeden v strede republiky a jeden na východe.
Keď si pozrieš cestovný poriadok, tak IC-čko má priemerku 160 tak medzi Trnavou a Trenčínom. Aká to zmena, keď predtým tam bola najskôr 120-tka? Od ZA na východ máš na pár úsekoch 120 a zvyšok 100 a 80, takže žiadne drastické zmeny sa nedejú.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 09. Feb 2019 10:10

devil napísal:cize kludne do 4 mld. eur a teda 1 mld. eur za sedemrocne programovacie obdobie je skoro 30 rokov ale skor viac lebo je aj koridor IV. na ZA-KE ani 160-ka nebude vsade a na 200 treba rovno zabudnut.

No však preto sa robia CBA. Selektovať, čo je dôležité.
Ešte zabúdaš na koridor na Kysuciach.
Čo sa týka koridoru IV., BA - Štúrovo nie je medzi core TEN-T, aspoň zatiaľ. BA - Kúty - hranica by mohol byť do 2030, tak tie náklady sú okolo 500-550 miliónov eur.
A ešte uzol BA, kde bol pre CBA odhad okolo 900 miliónov eur.
Ja si myslím, že medzi ZA a KE, keď už máme CBA, by mali aspoň pripraviť modernizáciu staníc (nemyslím staničné budovy). Košice sú ako keby zaspali zopár desaťročí, taktiež Vrútky atď atď.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 09. Feb 2019 10:14

frostbite napísal:Hlubocky sa vyjadril jasne Ba-KE pod 3h a to je cieľ trať na 200km/h Je do buducna jasnou prioritou a pod 160 sa nepojde! To bude minimum na úsekoch kde sa nebude dát ísť viac.A bodka.

Hlubocký nech sa stará o ZSSK a údržbu toho čo má.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 09. Feb 2019 10:25

devil napísal:cize ked ma niekto skodovku 120 (Bee, 812, 813) ktoru kupil ako novu pred 25 rokmi je na tom lepsie ako ked kupi jazdeny volkswagen golf (vozovy park RJ). to snad nie.

Niežeby novší vozový park nebol lákadlom, no to by dokázala aj ZSSK.
Najväčší dôvodom takého nárastu cestujúcich je, že štát objednal vyššie výkony na trati (zrejme ich niekde kvôli tomu znížil) a tým pádom už potencionálny pravidelný cestujúci nie je rukojemníkom vlaku. Aj to môže zvýšiť dostupnosť BA z väčších vzdialeností, lebo vlak je lacnejší a ešte si cestou podriemeš. A k tomu problémy na cestách pred a v BA. Viac dôvodov tam je, ale toto sú tie najvýznamnejšie.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 09. Feb 2019 10:36

ŽSSK to berie tak, že prečo by mala niečo mladšie prenajímať, keď má nevyužívané vozne zo socializmu hoc sú v pôvodnom stave? Jančura je aký je, ale chápal že len z dotácie nebude profitovať, t.j. musí nalákať ľudí do vlaku... Tragédia je, že štát nemá ochotu viezť sa na jeho úspechu - upraviť trať na zvýšenie výkonov, objednať si viac výkonov a recipročne zatlačiť na zvýšenie/dodržiavanie kvality cestovania. Štátu/politikom sú občania dobrí len na platenie daní a raz za 4 roky na voľby.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 09. Feb 2019 11:14

https://youtu.be/HeBQq6cfoPo?t=111
:-D takto treba osloviť ŽSR aj ohľadom rýchlostí tratí :-)
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 09. Feb 2019 11:22

Už v kalkulácii nákladov v zmluve má zarátaný zisk. Na druhej strane, keď napchá čo najviac ľudí na meter štvorcový, zisk sa zväčší.
Náklady so ziskom bez dopravnej cesty v zmluve boli 5,93 eur/km. Celkové výnosy 1,41 eur/km.
To nie je ani tak o ochote, ale pre štát sú všetky tie vylepšenia výdavky navyše. Ešte tie poschodové jednotky sú asi najlacnejší a najrýchlejší spôsob.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 09. Feb 2019 11:29

Sorry, ale štát keď bude uvažovať že to budú výdavky navyše, tak ako to robí 30 rokov, tak ľudia presedlávajú do áut lebo tak majú aspoň komfortné prostredie.
Kľudne nech tam jadzí štát s výnosmi 1,41 eur/km, ak to dokáže... jaj tam sa na cecok napoja kamaráti a už je z toho čistá strata (pre štát).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 09. Feb 2019 11:42

Bude tam jazdiť ten, kto vyhrá súťaž...
Uvidíme aké budú podmienky.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 09. Feb 2019 11:58

Nový nemá šancu nadviazať na starého, tak bude to bude ten istý (toto nepripustí Danko) alebo to bude ŽSSK.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 09. Feb 2019 14:19

BA - TN na tom IC-čku je priemerka 124 km/h. ďalej je to skôr taká 80-tka ako 100-vka. Takže aj modernizácia iba na 120 to zlepší oproti súčasnosti.


Keď si pozrieš cestovný poriadok, tak IC-čko má priemerku 160 tak medzi Trnavou a Trenčínom. Aká to zmena, keď predtým tam bola najskôr 120-tka? Od ZA na východ máš na pár úsekoch 120 a zvyšok 100 a 80, takže žiadne drastické zmeny sa nedejú.


lebo z BA nevybehne hned 160-kou. IC525 TT-TN mas 146 km/h v platnom cestovnom poriadku. to ze bude 160-ka neznamena ze bude priemerna 160-ka. ani sucasna 120 neznamena ze vlak ma priemernu rychlost 120!

ale to sa bavime o jednom IC. rychlik prejde na zmodernizovanej trati TT-TN podla platneho cp za 49 min. ak by isiel tych 146 km/h a k tomu 10-12 minut kvoli zastavke v leopoldove, PN a NM tak to je asi 45 minut. uz pochybujem ze by BA-KE dal rychlik do 4 hodin.

K tým fondom. Zarátal si k prioritnej osi 1 z OPII 2014 - 2020 aj CEF? Tam hneď prirátaj minimálne 373 miliónov eur. Potom išli ďalšie peniaze na Implementáciu TSI a pod., tam si čísla už nepamätám, lebo je to pár miliónov. Ale dosť peňazí z toho fondu, ktorý prioritne mieni financovať železnice, pôjde do Komárna, Gabčíkova a Čadce mimo železnicu.


to nic nemeni na tom co som napisal pretoze bude o nieco viac penazi ktore pojdu aj do inych projektov. jednoducho modernizacia ZA-KE je nefinancovatelna v normalnom tempe a case. tak isto v ramci uzla BA nakoniec prejde len ista cast. a potvrdil si pokracovanie salamovej metody - vyhadzovania stamilionov na ciastkove useky s minimalnym efektom.

O novej trati môžete prestať snívať. Nič také nebude. Zabúdate, že tie modernizácie sú robené aj z trochu iných dôvodov, zvyšovanie rýchlosti je len príjemný bonus. Pred eurofondmi za Dzurindovej vlády medzi ZA a KE sa uvažovalo skôr o optimalizácii.


no daj z akych.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 09. Feb 2019 14:56

https://www.youtube.com/watch?v=Jq1UF_Vk674

Takto Poliaci skúšali ich Pendolino. Faktom je, že majú tiahle úseky, ale to máme aj my. Už dávno sme mali mať aspoň 3 vlastné súpravy do 250km/h a skúšať ich minimálne na trati, ktoré sme mohli prispôsobovať na naše pomery. Dankovi národniarovi sa nevidia žlté vlaky ale tie jeho IC až taký komfort nemajú.

https://en.wikipedia.org/wiki/SBB-CFF-FFS_RABDe_500
Tu píšu, že ETCS level 2, vlak dokáže ísť rýchlejšie na swiss tratiach so 160 až 200km/h. A s klasickou signalizáciou o 10% ak som to dobre pochopil. Tzn BA-ZA cca 180-200km/h a ZA- Košice by šlo zrýchliť o 10% na súčasnej trati.
1h 51minút ide IC BA-ZA to by šlo znížiť aj o ďaľších 20-30 minút a ZA-KE 2h 47minút to by šlo znížiť o 10-15 minút predpokladám.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 09. Feb 2019 15:12

JUDr. Dankovi vadí všetko z čoho nemá veľký úplatok. Iba by mu spristáli na účte stovky miliónov ako z armády na by bol ticho.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 10. Feb 2019 04:43

esteze vy nie ste pri kormidle zsr a pri eurofondoch, to by sme dopadli.. Lorencovi sto bodov takto ma vyzerat progres zeleznic! prajem si takychto progresivnych ludi pri kormidle zsr ako je on.. a zdaleka to nie je len o snivani ,okolite krajiny jasne dokazuju ze to ide ked sa chce a je vola.. vsetci nas uz na mile predbehuju ak sa coskoro nespamatame a nerozprudime tempo modernizacie zeleznic poriadne do hlbky bez akychkolvek vyraznejsich obmedzeni tak kruto narazime a doplatime na to a nie je to zdaleka len o eurofondoch a ich mnozstve a vyske ,je potrebne zmenit system celkovo , implementovat viacero poloziek a zmenit a skratit aj cas samotnej pripravy do tendra ako sa len da, ale to je tiez vratane celkovej zmeny systemu ktoru je urgentne v zsr potrebne vykonat cim skor a to pojde len okamzitou vymenou vsetkych zaprdenych sudruhov z tamojsieho vedenia..
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod IceFox » 10. Feb 2019 12:03

hej no. Súčasná ŽSR ,ktorá má na zrekonštruovaných úsekoch POTR kvôli vyhýbkám lebo
a) nízka kvalita
b) neschopnosť ich opraviť/vyreklamovať/whatever
je strašná.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 10. Feb 2019 15:24

devil napísal:lebo z BA nevybehne hned 160-kou. IC525 TT-TN mas 146 km/h v platnom cestovnom poriadku. to ze bude 160-ka neznamena ze bude priemerna 160-ka. ani sucasna 120 neznamena ze vlak ma priemernu rychlost 120!

hej,moja chyba, 160 to nie je. Rozdiel je tak 3 minúty, t.j. rozbeh, brzdenie a lokálne obmedzenia rýchlosti, ale má to celkom pekný vplyv na priemernú rýchlosť vlaku. Chcel som ale povedať, že zvýšenie rýchlosti medzi BA - ZA nie je citeľné, keďže už predtým tam vlaky chodili rýchlo, niektoré úseky ušetrili tak 3 minúty. Zato napr. poriešiť esíčko pri Bešeňovej by malo väčší efekt.
devil napísal:ale to sa bavime o jednom IC. rychlik prejde na zmodernizovanej trati TT-TN podla platneho cp za 49 min. ak by isiel tych 146 km/h a k tomu 10-12 minut kvoli zastavke v leopoldove, PN a NM tak to je asi 45 minut. uz pochybujem ze by BA-KE dal rychlik do 4 hodin.

Rýchlik stojí každých 10-20 minút, ťažko očakávať zázraky.
devil napísal:to nic nemeni na tom co som napisal pretoze bude o nieco viac penazi ktore pojdu aj do inych projektov.

Akých?
devil napísal: jednoducho modernizacia ZA-KE je nefinancovatelna v normalnom tempe a case. tak isto v ramci uzla BA nakoniec prejde len ista cast.

Modernizácia prebehne tak či tak. Len je otázka, v akej forme, CBA odporučila variant s priemerkou cca 140 km/h, čo nie je taká tragédia.
S vyššími rýchlosťami náklady výrazne narastajú.
O uzle BA je predčasné hovoriť. Ja pochybujem o Filiálke, ale inak tie náklady budú veľké.
devil napísal:a potvrdil si pokracovanie salamovej metody - vyhadzovania stamilionov na ciastkove useky s minimalnym efektom.

Tempo výstavby by mohlo byť lepšie, to ale súvisí s tým, akými financiami disponujú ŽSR a aká je príprava.
Tie minimálne efekty veľmi závisia od toho, čo si ty od modernizácie sľubuješ...
devil napísal:no daj z akych.

Cieľom je dosiahnuť parametre v zmysle legislatívy Európskeho spoločenstva, európskych noriem, legislatívy a noriem Slovenskej republiky a dohôd AGC a AGTC. Hlavnou úlohou je umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov.
Hlavné kritériá modernizácie:
• zvýšenie traťovej rýchlosti do 160 km/h vrátane, a to v čo najdlhších úsekoch bez náhlych rýchlostných skokov,
• priechodnosť vozidiel pre kinematický obrys vozidla UIC C a priechodný prierez UIC GC vrátane mostov a vylúčenie všetkých mimoúrovňových priecestí; všetky pôvodné úrovňové kríženia železničnej trate sa zrušili a nahradili mimoúrovňovými kríženiami – nadjazdmi a podchodmi,
• prestavba železničných staníc na dosiahnutie užitočných dĺžok hlavných a prejazdných koľají minimálne 750 m, ostatných koľají 700 m,
• nástupištia s hranami 550 mm nad temenom koľajnice s dĺžkou 250 m v zastávkach a staniciach,
• mimoúrovňový prístup cestujúcich s úpravou všetkých komunikácií pre chodcov v priestoroch staníc a zastávok pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu,
• splnenie požiadaviek smernice pre striedavú trakčnú prúdovú sústavu 25 kV, 50 Hz pri komplexnej prestavbe trakčných vedení; v súčasnosti sú modernizované úseky prevádzkované jednosmerným prúdovým systémom 3 kV s možnosťou prechodu na striedavú trakčnú sústavu po dobudovaní uzla Žilina,
• nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie na princípe elektronických stavadiel s väzbami na vlakový zabezpečovač a systémy automatického riadenia rýchlosti vlakov,
• nové traťové zabezpečovacie zariadenie so systémom automatických hradiel s nadstavbou na kontrolu rýchlosti, pričom elektronické stavadlo SZZ plní funkciu traťového zabezpečovacieho zariadenia TZZ v priľahlých úsekoch trate,
• nová telekomunikačná technika – nové telekomunikačné vedenia na prenos dát a digitalizácia celej železničnej telekomunikačnej siete.
Zdroj: https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... pla-zilina
Ale prvý bod neplatí, 160-tka už nie je podmienka.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 11. Feb 2019 07:46

Nie 160ka už nie je podmienka, podmienka by mala byť 200km/h a 160 minimum. A dúfam že to takto aj bude EÚ a nové vedenie ŽSR a MD to schvália a dohodnú v blízkej budúcnosti. Inak to nemá absolútny význam do toho vrazat a investovať nakoľko súčasný plán ŽSR pod terajším vedením je doslova paskvilom a mackopsom ktorý do budúcna vrámci modernizácie takmer nič nerieši..
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Bager3 » 11. Feb 2019 08:50

Nebolo to nahodou tak ze smerove vedenie trate (tunely a nove mosty) su stavane na 200 km/h ale len zabezpecovacie zariadenie dovoluje max 160 km/h.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 11. Feb 2019 09:08

Predsa ide o polomery oblúkov myslím, že u nás sa rieši minimálny rádius 1200m, a to je podľa tabuľky 160km/h pre konvenčné vlaky. Tunely majú väčšie rádiusy a projektujú sa na 200km/h.

Bešeňovské esíčko https://www.google.com/maps/@49.0912676 ... a=!3m1!1e3 má rádius cca 500metrov. Pendolino by teoreticky mohlo ísť po ňom 120km/h.
Viď tabuľku polomerov.41261
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 11. Feb 2019 11:17

Rýchlik stojí každých 10-20 minút, ťažko očakávať zázraky.


nosna cast prepravy celej trate su R s tusim 20 zastavkami a je nemozne vyhodit polovicu z nich. kazda uberie par minut casu. mimourovnove krizenia, zabezpecovacie zariadenia, prestavba stanic atd. sa mozu robit pomimo 160.

Akých?


vsak samy pises "Ale dosť peňazí z toho fondu, ktorý prioritne mieni financovať železnice, pôjde do Komárna, Gabčíkova a Čadce mimo železnicu." a k tomu kuty-dnv bezi tender, vajnory-sturovo najskor v dalsom obdobi. cize modernizacia ZA-KE moze trvat aj viac ako 30 rokov.

Modernizácia prebehne tak či tak. Len je otázka, v akej forme, CBA odporučila variant s priemerkou cca 140 km/h, čo nie je taká tragédia.


to je otazka fondov, cim menej fondov tym menej modernizacie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 11. Feb 2019 12:32

Každý by chcel aby rýchliky boli rýchlejšie, ale nikto sa nevzdá svojej stanice.
Môžu sa robiť, ale nerobí sa, ak sa plánuje modernizácia. ETCS sa nedáva ani na krátke modernizované úseky, napr. Lučivná - Poprad po dokončení nebude vybavená ETCS a nebude tam 160-tka. Až po modernizácii PP - SNV.
Prestavba staníc by sa mohla robiť, ak je jasná trasa a podľa mňa by to malo efekt, nakoľko už len z pohľadu cestujúceho ešte bude dosť staníc aj na koridore, ktoré nemajú tabule na perónoch.

Vajnory - Štúrovo má spravenú CBA a to je asi tak všetko. Výstavba v ďalšom období je dosť nereálna. Dosť otázne vidím aj financovanie, keďže nie je core TEN-T, aspoň zatiaľ. Tak isto uzol BA bude veľmi otázny, či bude otázkou obdobia 2021 - 2027, keďže príprava je na začiatku. Ešte je otázne, ako to ovplyvní VRT Budapešť - BA - Brno - Varšava, o ktorej jednali premiéri, no opäť je otázne financovanie a sú šumy o trasovaní cez Komárno.
DNV - Kúty je v pohode projekt, za nie veľa peňazí dosť muziky, len opäť príprava je na tom mizerne, ak sa nemýlim v CBA tendrovaný úsek mal predpokladaná hodnotu 305 miliónov eur a zvyšný okolo 250 miliónov eur.
Osobne si myslím že popri projektoch, kde sú už vyčlenené peniaze z ďalších eurofondov najbližšie v horizonte 5 rokov pôjdu do výstavby: Čadca - hranica, Palúdza - LH, Poprad - SNV a Malacky - Kúty. To je predpoklad na základe súčasnej pripravenosti projektov, platnej CBA a postupu prípravy modernizácie. Uvidíme, koľko peňazí bude v KF a koľko peňazí bude vyčlenených v CEF.

To tvrdenie o vplyvne peňazí vo fondoch platí všade, nielen pri železnici. A práve kvôli obmedzenému rozpočtu sa prestalo lietať v oblakoch, lebo v rámci celej EÚ sa jedná o obrovské investičné výdavky.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 11. Feb 2019 13:06

pri stihackach to neplati...

Čadca - hranica, Palúdza - LH, Poprad - SNV a Malacky - Kúty


a to je kolko km dokopy ?? preco nie DN-Kuty ked sa tak aj tendruje....a este k tym core-TEN-T a financovatelnosti....

https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... -pl-sk.pdf

naisto viem ze sa z fondov modernizuje trat na 160-ku na debrecin a teraz vidim ze nie je v core-TEN-T.....dokonca dostala prednost pre CORE tratou ktora vedie do miskolca. cize z fondov bez problemov aj comprehensive.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 11. Feb 2019 13:15

Presne Jarino, preto modernizacia terajsich usekov nie je cestou k rychlej zeleznici.
BA - KE postavit novu trat, rovnu s absolutnym minimom zatacok, bez zastavok a krizovania s inymi kolajnicami. Cize ziadne problemy so zabezpecovacimi zariadeniami. Vsetky krizovania mimourovnovo.
Rovno na 250km/h.
Po trati by premavala kyvadlovo jedina suprava, cesta by trvala 1h15min.
Toto jedine by malo zmysel, bol by to skok ktory by naozaj zmenil pomery na Slovensku.
Zmiznutim vlakov BA - KE zo severnej trate by sa tato uvolnila a zrychlili by sa aj klasicke rychliky, mozno viac ako terajsim prestavovanim trate.
BA - KE by na seba pritiahli ako magnet ludi z dalekeho okolia, mozno aj 100km dookola, pre ktorych by bolo jednoznacne vyhodnejsie cestovat vlakom ako autom.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod pohodak » 11. Feb 2019 13:38

toto co si napisal myslis vazne alebo si robis srandu?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.