Moderátor: Moderátori
PK napísal:Ak mame 2 miliardy na nejake vrtulniky tak par miliard na spojenie republiky nemoze byt problem.
Praveze uvazovanie o rekonstrukcii trate naokolo je uvazovanie dinosaurov. Sam som sa presvedcil na vlastnej kozi a vlastnom dome, ze rekonstrukcia je 3x nakladnejsia a 3x zlozitejsia ako vystavba novej veci.
POSTUPNA rekonstrukcia sa neosvedcila.
Pred 15 rokmi som cestoval IC Bratislava - Kysak 4:45, pricom roky som trpel spomaleniami a meskaniami kvoli rekonstrukcii trate BA - Trencin na 160km/h. Dnes po 15 rokocha a stamilionoch v rekonstrukciach ta ista trat trva 4:35.
Takymto sposobom uz do zeleznice ani cent. Toto co sa spravilo doteraz je sci-fi, ako premrhat peniaze a cas.
devil napísal:cize kludne do 4 mld. eur a teda 1 mld. eur za sedemrocne programovacie obdobie je skoro 30 rokov ale skor viac lebo je aj koridor IV. na ZA-KE ani 160-ka nebude vsade a na 200 treba rovno zabudnut.
frostbite napísal:Hlubocky sa vyjadril jasne Ba-KE pod 3h a to je cieľ trať na 200km/h Je do buducna jasnou prioritou a pod 160 sa nepojde! To bude minimum na úsekoch kde sa nebude dát ísť viac.A bodka.
devil napísal:cize ked ma niekto skodovku 120 (Bee, 812, 813) ktoru kupil ako novu pred 25 rokmi je na tom lepsie ako ked kupi jazdeny volkswagen golf (vozovy park RJ). to snad nie.
BA - TN na tom IC-čku je priemerka 124 km/h. ďalej je to skôr taká 80-tka ako 100-vka. Takže aj modernizácia iba na 120 to zlepší oproti súčasnosti.
Keď si pozrieš cestovný poriadok, tak IC-čko má priemerku 160 tak medzi Trnavou a Trenčínom. Aká to zmena, keď predtým tam bola najskôr 120-tka? Od ZA na východ máš na pár úsekoch 120 a zvyšok 100 a 80, takže žiadne drastické zmeny sa nedejú.
K tým fondom. Zarátal si k prioritnej osi 1 z OPII 2014 - 2020 aj CEF? Tam hneď prirátaj minimálne 373 miliónov eur. Potom išli ďalšie peniaze na Implementáciu TSI a pod., tam si čísla už nepamätám, lebo je to pár miliónov. Ale dosť peňazí z toho fondu, ktorý prioritne mieni financovať železnice, pôjde do Komárna, Gabčíkova a Čadce mimo železnicu.
O novej trati môžete prestať snívať. Nič také nebude. Zabúdate, že tie modernizácie sú robené aj z trochu iných dôvodov, zvyšovanie rýchlosti je len príjemný bonus. Pred eurofondmi za Dzurindovej vlády medzi ZA a KE sa uvažovalo skôr o optimalizácii.
devil napísal:lebo z BA nevybehne hned 160-kou. IC525 TT-TN mas 146 km/h v platnom cestovnom poriadku. to ze bude 160-ka neznamena ze bude priemerna 160-ka. ani sucasna 120 neznamena ze vlak ma priemernu rychlost 120!
devil napísal:ale to sa bavime o jednom IC. rychlik prejde na zmodernizovanej trati TT-TN podla platneho cp za 49 min. ak by isiel tych 146 km/h a k tomu 10-12 minut kvoli zastavke v leopoldove, PN a NM tak to je asi 45 minut. uz pochybujem ze by BA-KE dal rychlik do 4 hodin.
devil napísal:to nic nemeni na tom co som napisal pretoze bude o nieco viac penazi ktore pojdu aj do inych projektov.
devil napísal: jednoducho modernizacia ZA-KE je nefinancovatelna v normalnom tempe a case. tak isto v ramci uzla BA nakoniec prejde len ista cast.
devil napísal:a potvrdil si pokracovanie salamovej metody - vyhadzovania stamilionov na ciastkove useky s minimalnym efektom.
devil napísal:no daj z akych.
Rýchlik stojí každých 10-20 minút, ťažko očakávať zázraky.
Akých?
Modernizácia prebehne tak či tak. Len je otázka, v akej forme, CBA odporučila variant s priemerkou cca 140 km/h, čo nie je taká tragédia.
Čadca - hranica, Palúdza - LH, Poprad - SNV a Malacky - Kúty
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.