ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 11. Feb 2019 15:14

podľa predchádzajúcich vyjadrejí to myslí vážne. pristupuje k tomu ako tupý politik.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 11. Feb 2019 15:57

Vazne. Ak chceme byt lepsi od cinanov tak musime spravit nieco vo vsetkych parametroch lepsie ako dole popisane...
http://www.worldbank.org/en/news/press- ... -countries

"China’s high speed rail with a maximum speed of 350 km/h has a typical infrastructure unit cost of about US$ 17-21m per km, with a high ratio of viaducts and tunnels, as compared with US$25-39 m per km in Europe"
Cinska vyskorychlostna zeleznica s maximalnou rychlostou 350km/h ma zvycajne naklady na infrastrukturu 17-21 miliona US$, s vysokym podielom viaduktov a tunelov, v porovnani s 25-39 miliona US$ na km v Europe.

Laying track on viaducts is often preferred in China to minimize resettlement and the use of fertile land as well as to reduce environmental impacts. The estimated cost of viaducts in China ranges from RMB 57 to 73 m/km for a double track line. Such costs are kept low through standardization of the design and manufacturing process for casting and laying bridge beams on viaducts.
Ukladanie trati na viadukty je v Cine casto preferovane kvoli minimalizacii presidlenia, zaberu ornej pody a znizeniu environmentalneho dopadu. Odhadovane naklady na viadukty v Cine su medzi 57-73 miliona RMB/km (2014 8,16 RMB/1EUR. 6,97 - 8,94 mil. Eur/km) za dvojkolajovu trat. Tieto naklady su drzane nizko vdaka standardizacii dizajnu a vyrobneho procesu pre odlievanie a ukladanie mostnych tramov na viaduktoch.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod juraj1 » 11. Feb 2019 17:27

Každý tu má svoju pravdu. Na jednej strane reálnosť financovania silne podmieňuje riešenie. Pokiaľ sa berie ako rozhodujúce kritérium, tak sa naozaj v najlepšom prípade zmodernizuje existujúca trať postupne po krátkych úsekoch a na rýchlosť 160 km/h, pričom ZA-KE hrozí naozaj aj menej. Toto však na druhej strane nepredstavuje skok v kvalitatívnom vnímaní železnice a nedá železnici konkurenčnú výhodu, vďaka ktorej by pritiahla nových zákazníkov.

To čo píše PK, je ale požiadavka na VRT Bratislava-Košice, čo je úplne niečo iné ako modernizácia koridoru. Na to naozaj nemáme peniaze, pričom len samotný reliéf Slovenska stavebné náklady neúmerne zvyšuje. Prínos takejto trate, ktorá by obsluhovala len dve mestá, na európske pomery primalé, neodôvodňuje takúto investíciu.

Podľa mňa by sa ale nemali robiť rýchlostné kompromisy pri modernizácii koridorovej trate, a projektovať naozaj na 200 km/h, aj za cenu vyšších nákladov a možno dlhšieho rozloženia investície v čase. Dôvod je taký, že len takáto rýchlosť prinesie reálnu konkurenciu IAD, pri zachovaní dostatočnej obslužnosti územia. Ideál by bol taký, že pri takto vybudovanej trati by IC vlaky boli určené primárne pre obchodných cestujúcich a ľudí, ktorí sa presúvajú medzi väčšími sídlami a preferujú rýchlosť pred cenou. Vlaky by zastavovali naozaj len vo väčších mestách, kde je dostatočný dopyt či atraktivita zastavovania - BA-TT-(TN)-ZA-PP-KE. V prípade, že by sa koridor pretrasoval zachádzkou cez Prešov, tak samozrejme aj ten, eventuálne Kysak, ale jedine za podmienky efektívneho sprípojovania Prešova. Naproti tomu rýchliky by boli určené skôr pre kratšie vzdialenosti, s hustejšou sieťou zastávok. Alebo potom pre cestujúcich, ktorí riešia cenu, t.j. vlaky zadarmo a pod.

Ak už VRT do Košíc a za predpokladu, že bude realizovaná VRT Budapešť-Bratislava-Brno-..., potom radšej ako prípojka z Budapešti, čo je výrazne kratšia vzdialenosť a po jednoduchom teréne. Tu už ale riešiť rýchlosť 250km/h je podľa mňa zbytočná námaha. Tu už by som zvažoval 300+.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 11. Feb 2019 21:53

No vidíte juraj1 je ďalší čo so mnou súhlasí a čo súhlasí de-facto aj s Ersekom aj Hlubockym a to že je nutné modernizovať už rovno 200km/h aj za cenu mierne vyšších nákladov inak to vážne nemá žiaden význam, na 160 km/h iba v nevyhnutných prípadoch a úsekoch kde samotný reliéf a povrch neumožní jednoducho vyššiu rýchlosť. Inak tu nie je o čom a podobne by takto mal byť postupne prebudovaný a zároveň aj zelektrifikovaný+zdvojkoľajnený taktiež aj juh resp južná trasa.
A súhlasím aj s VRT ak, tak do budúcna určite už 300+
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod IceFox » 12. Feb 2019 06:00

Mňa by len zaujímalo, čo chcete po tej VRT voziť - resp. kade a kde. Pretože čisto BA - KE (len BA a len KE) asi nebude tak strašne worth it.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod pohodak » 12. Feb 2019 08:21

v nasich podmienkach chciet postavit separatnu VRT BA-KE pre mesta co nemaju dokopy ani milion obyvatelov, bez zastavok, kde bude pendlovat jedna suprava, to uz chce ine odtrhnutie od reality a neschopnost pocitat, fakt niekedy zasnem co za napady su schopni niektori ludia vyplodit :roll: to uz aj SRT cez cele slovensko mi pride ako rozumnejsi napad a ze je to teda riadna kravina

frostbite napísal:No vidíte juraj1 je ďalší čo so mnou súhlasí a čo súhlasí de-facto aj s Ersekom aj Hlubockym a to že je nutné modernizovať už rovno 200km/h aj za cenu mierne vyšších nákladov inak to vážne nemá žiaden význam, na 160 km/h iba v nevyhnutných prípadoch a úsekoch kde samotný reliéf a povrch neumožní jednoducho vyššiu rýchlosť. Inak tu nie je o čom a podobne by takto mal byť postupne prebudovaný a zároveň aj zelektrifikovaný+zdvojkoľajnený taktiež aj juh resp južná trasa.
A súhlasím aj s VRT ak, tak do budúcna určite už 300+


nie nesuhlasi s tebou, on hovori nieco uplne ine, ak VRT medzi BA - KE tak jedine cez BP aj to za predpokladu ze sa bude stavat VRT BP-BA-Brno-(...) inak je to nonsens...rozdiel medzi 120 a 200 ZA-KE nie je MIERNE zvysenie nakladov, ale tam to ide hore pomaly geometrickym radom, aspon raz si skus precitat prispevky s tvrdymi cislami co sem niekto pred tebou postol...200 na severe moze byt realne tak od strby po poprad a od hradku po ruzomberok
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 12. Feb 2019 10:49

Pohodak, nikdy v historii civilizacie sa nespravilo nic vynimocne ak sa niekto neodtrhol od reality a neukazal ostatnym, ze sa to da.
BA - KE nic pod 200km/h nema zmysel. To ukazalo poslednych 15 rokov a ziadne zlepsenie casov napriek astronomickym investiciam do BA - ZA a rokom obmedzeni.
Na druhej strane BA - KE nad 200km/h je nemozne ako ste povedali, pretoze kvoli koliziam s lokalnou a nakladnou dopravou naklady rastu astronomicky.
Napriklad ak sa spravi klopenie zakrut pre 300km/h kvoli osobnym vlakom, tak nakladny pri 100km/h nadmerne opotrebuva dolne kolaje a pod... Podobne logistika zosuladenia nakladnych vlakov iducich 100km/h s osobnymi 120km/h a rychlostnymi 200+km/h. Z toho priam trci geometricky rad nakladov a zlozitosti techonologii, ergo je to blbost.
Preto jedinou moznostou ako spravit nieco co by fungovalo, je to postavit to od nuly a poriadne.
Jedna kolaj venovana rychlovlaku, bez krizovani, spajani, zabezpeceni by znamenala nie geometricke naklady, ale nizsie ako sucasne.
Ako som poslal odkaz vyssie cinania to vedia spravit. A viac ako 90% slovakov si o sebe mysli, ze sme lepsi ako cinania...
Len pre informaciu, platy v Cine boli na urovni slovenskych uz v 2007.
Trat do 300km/h za 9 milionov E/km nie je nerealna (to bola v cine 2 kolajova). Do 3 miliard by ta trat mohla byt hotova z Kosic do Bratislavy. Pri takejto cene by bola aj navratnost tejto investicie niekde okolo 50 rokov.
Cele to postavit na viaduktoch, minimalny zaber pozemkov a nakladov, bezproblemove krizovanie so vsetkym. Cena vyskopevneho betonu je pokial viem okolo 80E/m3. Na 1000m odhadom je potrebnych 1000m dlzka x 6m sirka x 3m priemerna vyska (zaratane piliere). 18.000m3/km cena 1,44 miliona Eur. Pri vsetkych ostatnych nakladoch a praci trojnasobok, 4,3 miliona E/km. Objemovo to vychadza asi 3x menej ako na dialnicu. Cena je pre maloodberatela a s DPH. Takze realne tak 30% dole, cize 3,3 miliona E/km. 300km po 3,3 mil.E je 990mil. Eur, 20km tunelov po 20 mil. E (lacnejsie ako cestne, uzsie, mensie zabezpecenie, nepotrebne vetranie.) Je dokopy 1,4 miliardy Eur. 10 rokov po 140 milionov rocne.
Tolko k pocitaniu, ak ma niekto problem s cislami, nech mi opravi konkretnu vec. O vseobecne utoky, ze je to blbost a pod. nestojim.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod pohodak » 12. Feb 2019 11:23

mna asi vystrie :D
- cinania tiez tou VRT prepajali jedno 650k mesto a jedno 200k mesto?
- pod estakadou nepotrebujes zabrat pozemky?
- neviem co presne ma byt ten "vysokopevny beton" kedze beton ma viac presne zadefinovanych tried a aky pouzijes vychadza zo statickeho vypoctu
- ak podla teba dokazes postavit kilometrovu estakadu pre zeleznicu so vsetkymi serepetickami typu kolajnice, trakcne vedenie a ETCS za 4.3 miliona eur tak si zaloz stavebnu firmu a chod robit subdodavky, budu sa o teba trhat...tu ozaj nema zmysel ti to vyvracat cislo po cisle, radsej si pozri nejake cenove ponuky
- cize ta trat zarobi 60mega rocne v cistom (aj to po odpocitani udrzby trate), alias 165k denne? keby islo dajme tomu 6 parov vlakov kde kazdy prevezie 250 ludi to kolko by stal jednosmerny listok, aby ti to vychadzalo pri nerealnej plnej vytazenosti a po odpocitani nakladov na prepravu, 250eu?
- cinske platy stale nie su na urovni nasich, netaraj: https://tradingeconomics.com/china/wages (priemerna mzda je jemne nad 800eu mesacne)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod IceFox » 12. Feb 2019 11:41

VRT BA - ZA jedine ak bude niekde (zase) pokračovať (možno Krakov, Varšava? )
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Bager3 » 12. Feb 2019 12:02

PK Ak ma tvoj plan fungovat musime zabudnut na hranice statou EU a pozret sa na celu EU ako celok. potom ti z toho vyde ze trat BA-KE ako samostatna je blbost. Ak chceme stavat VRT tak terajsi plan Budapast-BA-(Vieden)- Brno-Katovice-Varsava dava zmysel lebo spaja velke mesta a ak chces na tuto trat napojde KE musi byt postavena nova vetva a to Budapast-KE-PO-Krakow-Varsava.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 12. Feb 2019 12:26

To sa bavíme o teoretickom koridore, ktorý nemá trasu. Jednoznačne VRT na 300km/h má zmysel BA-BP-KE maximálne a ďaľej UA. Iné sú unreal. V našich pomeroch má zmysel ťahať vlaky do 230km/h.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 12. Feb 2019 12:45

Mňa by len zaujímalo, čo chcete po tej VRT voziť - resp. kade a kde. Pretože čisto BA - KE (len BA a len KE) asi nebude tak strašne worth it.


a to co je teraz je worth it ?? alebo ide len o to aby sa cerpali fondy a fondy predsa nemusia byt worth it, resp. urobia sa studie realizovatelnosti ktore "preukazu" vopred pozadovany vysledok.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod IceFox » 12. Feb 2019 14:40

Náplň mi vlak ľuďmi ,ktorý pôjdu LEN z BA do KE. Žiadna iná zastávka. Pretože ak by VR vlak musel zastavovať ešte medzi niekde nimi. Tak to nemá zmysel resp. Max. do 230 km/h ("pravé" VRT - 250 - 300 km/h)
Načo mi je VRT, na ktorom sa vlak ani len nerozbehne a bude musieť brzdiť.
Na to som skôr narážal.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod fh » 12. Feb 2019 15:15

PK už ti to tu napísal Bager3, porovnávaj Čínu a EU a nie Čínu a Slovensko, aj čo sa týka vzdialeností pre VRT aj aglomerácií ktoré VRT má spájať, potom sa je o čom baviť. Ak sa vidíš ako vizionár odtrhnutý od reality ktorý posúva ľudstvo svojimi nápadmi vpred, tak faktom je iba tá časť tvojho výroku že si len odtrhnutý od reality.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 12. Feb 2019 16:28

Ide o to nakreslit trasovanie alebo si ho predstavit. Jedina realna rovina je v madarsku. Ak by vlak bol z ba v budapesti za hodinu a z budapesti v kosiciach za dalsiu tak by to bolo teoreticky v intencii PK vizie. I ked ten vlak by musel ist 350 km/h.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 12. Feb 2019 17:20

Pohodak:
Cinania prepajali vysokorychlostnou tratou Peking a Shanghai. Ano trat vedie narozdiel od nas cez husto zastavane uzemia. Na ich trati v spicke chodia vlaky kazdych 5 minut. Ich trat generuje zisk. Ty ratas ako zdroj premavky jedno 650k a jedno 300k mesto, to vsak v tomto pripade pravda nebude, pretoze ak vybudujes VRT stiahnes premavku z okolia asi 100km. A to je len tak odhadom 1,5 miliona vs. 1 milion. Toto nikdy nespravis klasickou zeleznicou. Nikto sa ti nebude trepat z Rimavskej Soboty do Popradu aby cestoval dalej 3,5h do Bratislavy.... Naopak z Popradu do Kosic (Pendolino 1h) by ti sli vsetci co by pokracovali do BA (1h15min). Celkovo PP - BA okolo 2,5h.

Najnizsia trieda betonu je zrhuba za 40-60E kubik, preto som ratal pevnejsi. Triedy nebudem riesit na to su naozaj statici. Most, alebo estakada sa da postavit aj z najnizsej triedy, len to musi byt zohladnene. A potrebujes ho viac. Asi by vyzeral ako stredoveky most :)

Na holobeton most pod kolajnice toho potrebujes naozaj malo, neda sa to porovnat s vrstvami asfaltu pre cestny most. Nieco je nakreslene tu:
http://fgg-web.fgg.uni-lj.si/~/pmoze/es ... 200012.jpg

No realne by bolo previezt tak 10.000 ludi denne po jednokolajovej. Pri cene listka 20E to mas trzby na urovni 70 milionov rocne. Navratnost nad 50 rokov. Myslim, ze to nie je o nic horsie ako u dialnic.

Aha tak cinske platy 800 a u nas 940? To spravi obrovsky rozdiel. To si sa nemusel namahat tu pisat.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 12. Feb 2019 17:23

Lorenc napísal:Ide o to nakreslit trasovanie alebo si ho predstavit. Jedina realna rovina je v madarsku. Ak by vlak bol z ba v budapesti za hodinu a z budapesti v kosiciach za dalsiu tak by to bolo teoreticky v intencii PK vizie. I ked ten vlak by musel ist 350 km/h.


No uplna rovina je aj Bratislava - Sahy. co je 40% vzdialenosti do KE. Zbytok pahorkatiny a roviny.
Cez Budapest je to tiez zbytocne naokolo, ale ak by to mala byt jedina podmienka ked sa oplati budovat VRT tak beriem.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 12. Feb 2019 17:28

fh napísal:PK už ti to tu napísal Bager3, porovnávaj Čínu a EU a nie Čínu a Slovensko, aj čo sa týka vzdialeností pre VRT aj aglomerácií ktoré VRT má spájať, potom sa je o čom baviť. Ak sa vidíš ako vizionár odtrhnutý od reality ktorý posúva ľudstvo svojimi nápadmi vpred, tak faktom je iba tá časť tvojho výroku že si len odtrhnutý od reality.


fh ja som realne cestoval Maglevom v Shanghaji na jedinej komercnej linke na svete. 7 minut 40km z centra Shanghaja na letisko. Rovnako ako som parkrat cestoval TGV vo Francuzsku. A predstav si je to realna vec do ktorej si mozes sadnut a vyskusat. Skusil si to ty? Kto z nas dvoch je viac odtrhnuty od reality?
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod fh » 12. Feb 2019 17:50

TGV viackrát a čo má ako byť. Francúzsko je veľká krajina s 10 miliónovou metropolitnou aglomeráciou Île de France viac menej v centre s ktorou sú spojené ďalšie veľké centrá krajiny. Toto je realita. A Šanghajské predmestia majú viac ľudí ako celé Slovensko,to je realita. Spájať iba Bratislavu s Košicami po priamke VRT je ekonomický nezmysel mimo reality ale snívaj ďalej.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 12. Feb 2019 18:05

PK napísal:No realne by bolo previezt tak 10.000 ludi denne po jednokolajovej. Pri cene listka 20E to mas trzby na urovni 70 milionov rocne. Navratnost nad 50 rokov. Myslim, ze to nie je o nic horsie ako u dialnic.

Neviem odkiaľ by si nabral záujem 10.000 ľudí denne? Ak keby tá cesta trvala 1:15, čo by bolo OK na denné dochádzanie, tak aj cena 20+20€ by bolo denne neúnosná. (to nehovorím že tých 20€ by nepokrývalo ani priame prevádzkové náklady). Ak ti vlaky boli zadarmo tak tiež je otázne či by sa naplnili.
Priznajme si na rovinu. Ak nevieme zaplatiť rušňovodičov, vraj po 30 rokoch praxe majú 850€ v hrubom, a minister povie že nie je z čoho, tak odkiaľ by sme zobrarili miliardy na výstavbu do stovku minilónov na prevádzku? Celé zle. Nie je to ani tak problém, že sme malá krajina a nemáme na TGV, ale že sme skorumpovaná krajina kde sa polovička daní rozhradne reps. nezaplatí. Každý kto sa nejako vyšvihne sa snaží zbaviť závislosti od štátnych služieb a zakúpi si automobil. Byť inak tak by sme mali vlaky jazdiace 200km/2 juhom a severom a k tomu prípoje do každej doliny.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 13. Feb 2019 09:29

Ako tema k veci lebo v zeleznicnej revue som nasiel takuto info: IC v roku 1994 preslo Bratislava-Kosice za 5:05 dnes to trva po investicii 2 mld eur 4:35. To je ako fakt goal co je vyssia hodnota? Skratit cas na za-ke za ďalšie dve miliardy o 35 minut alebo 70 minut za tri a pol miliardy? Podla mna dnes tato krajina stoji pred zasadnym rozhodnutim. Bud ostaneme europsky podpriemer alebo siahneme vyssie. Krajina kde bola prva banska akademia na svete nevie razit tunely a boji sa ich. Kazdym tunelom rastie jedna firma podla mna by mala existovat lepsie fungujuca asociacia kde odbornici budu vrstvit informacie o vystavbe tunelov. A budu prinasat riesenia ku kazdemu tunelu aj co sa tyka razenia ighp aj financovania.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod fh » 13. Feb 2019 10:27

Lorenc napísal: Kazdym tunelom rastie jedna firma


Viď Višňové alebo Milochov a Diel pri Považskej Bystrici :wink:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 13. Feb 2019 10:45

Lorenc, nechápem na čo (akú vec) sa sťažuješ. Ak navyšujeme rýchlosť trate zo 120km/h na 160km/h tak na úseku ani nie 200km dlhom môžeš teoreticky ušetriť 20-25 min. času. Aktuálne medzi Púchovom a P. Bystricou sa chodí po starej trati a už teraz uvádzaš ušetrených 30 min. To, že sme ušetrili viac, a bude to ešte o pár minút viac, je dané tým že v minuslosti sme nemali na celom úseku rýchlosť 120km/h či z pre technické riešenie (napr. prejazd TN) alebo stavom trate. Ak chceš skrátiť čas viac, tak buď k tomu pridáš aj vypustenie niektorých zastávení alebo zvýšiš rýchlosť. Napr. v prípade úseku Púchov-P. Bystrica sa pri porovnateľných nákladoch dalo dosiahnúť aj 200km/h, len by to chcelo väčší zásah v PB. Mohli sme aj šetriť/zvažovať efektívnosť nákladov, a v tom prípade by sme nepresúvali trasu v TN. Aký tam má zmysel most v novej trase s MPR 160km/h ak aj v TN IC zastavuje? To, že sa to nebalila istá firma, tiež malo vplyv na zvýšenie ceny.
Ak by sme nekradli vo všetkých sférach a nemínali toľko na nie najpotrebnejšie veci (taký druh a také množstvo stíhaciek) tak sme mohli aj do želeníc nalievať viac.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 13. Feb 2019 11:39

Vlados kolko dnes davame na dotacie dopravy vo verejnom zaujme?
Ja ako platitel dani by som spokojne dal nejake euro mesacne len na to aby ta linka existovala.
Z jednej strany kvoli tomu aby som mal tu moznost ju pouzit ak budem potrebovat, z druhej strany je to otazka prestize a statutu nasho statu.
Naplnenie linky sa skutocne dozvies az po par rokov realneho pouzivania. Synergicke efekty sposobia zvysenie zaujmu. Nepodcenoval by som ludi, ak je niekde moznost a prilezitost tak ju vyuziju.
Vies kolko tisic slovakov dochadza pracovat na zapad, Nemecko, Holandsko a pod. z ? Myslis, ze by pre nich nebola motivacia skratit si cestu o 3h?
Ak by sme zvladli tuto techonologiu co by nam branilo ju pouzit na inych trasach?
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 13. Feb 2019 11:51

Do železnice to môže byť 100mil. ročne.
Možno je ich dosť, len viem či by ich bolo dosť ak by lístok na "TGV" stál 3-5x toľko.
To nie je o zvládnutí technológie, to je len o zaučení stavbárov a rošňovodičov ;) Nakoľko máme možno na 1/2 tratiach koľajnice ešte zo socializmu tak neverím ani v dokončenie rekonštrukcie po Košice.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.