od jarino » 04. Feb 2019 16:38
Každý uchádzač vysvetľoval svoju ponuku, keďže bola mimoriadne nízka.
Združenie Skanska - Strabag (členovia: Skanska SK, Skanska, Strabag, Strabag AG) bolo vylúčené kvôli vzdialenostiam únikových východov. Tak rozhodla o tom Rada UVO a Skanska bola von z hry. Vetranie posudzoval odborník a bolo ok, takisto kvôli tomu bol do komisie prizvaný človek z Hasičského záchranného zboru.
Združenie s Doprastavom bolo vylúčené pre to rozhodnutie o karteli. Aj tak by ich tá zákazka vtedy položila, teraz robia subku Talianom.
Taktiež bolo vylúčené združenie spoločností Alpine Bau, Hochtief AG, Váhostav-SK, pretože na Alpine Bau bol vyhlásený konkurz a ani nepredlžovali platnosť ponuky.
Združenie spoločností INC a Hant BA DS zrejme tiež nepredĺžilo platnosť ponuky.
Salini Impregilo a Dúha platnosť svojej ponuky potvrdili, takže možno dali nízku ponuku, ale čí je to problém... Možno rátali s dodatkami na geológii a teraz čakajú kým sa to riadne pohne, ťažko povedať, no minimálne NDS-ka to takto podáva na verejnosť.
Ale je sranda, že Smeráci, ktorí veľmi radi hovoria o nízkych cenách na diaľniciach za Figeľa, overených zhotoviteľov dostali z hry von a dali to z Košíc už známej firme, ktorá na takú zákazku nemala. Čas ukazuje, že tento projekt svojím riadením domrvili viac ako sa pri podpise zmluvy zdalo reálne a už im neostáva nič iné, ako robiť pred verejnosťou ramená a všetko to zhodiť na niekoho iného.
Čo sa týka zosuvov, tie medzi LL a Višňovým sú a evidentne je tam rozdiel, ako to chce riešiť zhotoviteľ a ako NDS-ka (tu bude hrať rolu asi aj cena). Tak isto sa zmenil záber pozemkov, napr. pri projektovaní SO 203-00 zhotoviteľ zistil, že bude väčší trvalý záber pozemkov, ktorý zostal problémom zhotoviteľa. Potom sa to odzrkadlilo v dobe prípravy dokumentácie a získania SP -> minimálne príprava išla na dve etapy. A pri dokumentácii je problém, že NDS aj SD majú problém s predkladanou dokumentáciou, napr. musí byť v slovenskom jazyku, inak sú porušené podmienky v zmluve, chýbajú kóty atď.
Celé to zabíja príliš pomalé tempo výstavby, ktoré je na povrchu horšie ako keď Váhostav neplatil... Síce na povrchovej časti sú zosuvy, mosty aj zárezy, ale nie je to také komplikované, aby sa to takto vlieklo.