R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorým koridorom by ste trasovali južnú časť R3 ?

Šahy - Krupina - Zvolen - Žiar n.Hronom (peáž s R1 a R2 v úseku ZV-ZH)
36
41%
Šahy - Levice - Žarnovica - Žiar n.Hronom (peáž s R1 v úseku Hronský Beňadik - ZH)
52
59%
 
Celkový počet hlasov : 88

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 20. Feb 2019 19:10

Neviem este kolki Ti to musia na fore povedat, ze BB-RK je hlupost. Ked BB-RK skrta uz aj devil, tak by si sa mal zamysliet. Podobnych ako Ty sme tu mali viacero (kaviarista, mirkobb), ale uz ich to nastastie prestalo bavit. Samozrejme, mas narok na svoj nazor.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 21. Feb 2019 09:30

lenze toto je ovela sirsi problem ako BB-RK. ja osobne skrtam aj dalsie R a medzi nimi je aj stredna R3. obchvat kostany nad turcom OK...aj ked odporucam porovnat si to s dobrou nivou aby sme si vyjasnili co je skutocny prietah a co je len o jednom semafore. co sa tyka MT vacsina okresnych miest by bola rada za to co ma MT...

https://www.google.sk/maps/@49.0286382, ... 312!8i6656

https://www.google.com/maps/@48.4711684 ... 312!8i6656

A ked uz spochybnujes hodnovernost clankov, tak rozhodnutie o M10, M100 a moste M10 cez Dunaj pri Ostrihome bolo publikovane v madarskom uradnom vestniku 28.12.2018 https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/1 ... egtekintes


ja to nespochybnujem ale to je stale malo. M2 uz tieto fazy ma davno sebou.

a stale som nedostal odpoved kde mame cestu porovnatelnu s I/2....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 21. Feb 2019 11:49

devil napísal:mimochodom2 uz par minut pozeram do mapy aby som si spomenul ci u nas existuje taka cesta ako je 2-ka od vacu po hranicu. teda cesta podobnych parametrov v kopcovitom terene. cize nie opravena betonka alebo rovne siroke C11,5 na rovinach a udoliach typu ZA-CA alebo tornala-roznava....a na nijaku si neviem spomenut....

devil napísal:a stale som nedostal odpoved kde mame cestu porovnatelnu s I/2....

Tak to je tragedia :-) Ak nemas sekretarku, budes si musiet odpovedat sam.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 21. Feb 2019 14:42

ocakaval som to od teba.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 21. Feb 2019 15:48

Sekretarku si musis najst inde
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 21. Feb 2019 15:51

cize nevies. to nie je len vytahovat clanky....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 21. Feb 2019 15:55

Este raz: nie som Tvoja sekretarka. Ulohy davaj jej.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 21. Feb 2019 16:56

to nebola uloha ale otazka. a predstav si otazky na forach sa bezne kladu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 21. Feb 2019 18:33

Aby si ma chapal: ja svojimi poslednymi prispevkami poukazujem na Tvoj povysenecky styl komunikacie, takze si odpovedaj sam alebo si najdi submisivnejsieho adresata svojich "mimochodom" otazok.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 22. Feb 2019 08:07

a ja som poukazoval na to ze dosli ti argumenty. aby si to nemusel priznat odviedol si debatu do osobnej roviny. trapne. takze zrhnutie, ziadna suvisla RC netreba a cesta na madarskej strane je nadpriemerna. a mimochodom v tom mojom odkaze na toho ministra jasne odznelo ze Sk strana preferuje s. bukovinku co je logicke z pohladu ze tam bude R2 a ku hranici bude chybat daleko najmenej km. cize setrenie ktore je vzdy aktualne ked ide o cesty na juhu. nech benadik-sturovo akokolvek lahky teren teren su to desiatky km kde zatial nie je nic postavene ani nic pripravene. dokonca je mozne ze kym my postavime 1 trasu madari postavia 3.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 22. Feb 2019 11:58

devil napísal:odviedol si debatu do osobnej roviny

Upozornil som Ta, ze Tvoj sposob komunikacie nie je spravny. Nie som prvy, ved pozri hlasovanie a prispevky o tom, ci mas zostat moderatorom (aj ked ja osobne som hlasoval za to, aby si moderatorom zostal), ale mal by si si dat na to pozor. Podla mna je vhodnejsie Ta na Tvoju komunikaciu pravidelne upozornovat, ako Ta vylucit. Takze polopate:

Napisal si:
devil napísal:mimochodom2 uz par minut pozeram do mapy aby som si spomenul ci u nas existuje taka cesta ako je 2-ka od vacu po hranicu. teda cesta podobnych parametrov v kopcovitom terene. cize nie opravena betonka alebo rovne siroke C11,5 na rovinach a udoliach typu ZA-CA alebo tornala-roznava....a na nijaku si neviem spomenut....

Spomenut si znamena ozivit v pamati, rozpamatat sa. Spomenut si predpoklada, ze si to predtym vedel. Co ja alebo ktokolvek na fore ma s tym, ze Ty si nevies na cokolvek spomenut? To je Tvoj problem. V dalsej reakcii ale povysenecky predpokladas, ze ja budem Tvoj stav riesit:

devil napísal:a stale som nedostal odpoved kde mame cestu porovnatelnu s I/2....


Zabudni, ries si problemy so svojou pamatou sam.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 22. Feb 2019 13:45

to ci som moderator nerozhodujem ani ani ty ani hlasujuci. ucast na hlasovani bola tak 2%. :lol:

aj ta teraz upozonujem ze prestan zahlcovat forum balastom a hlavne prezentovat tu cast informacii ktora ti vyhovuje aby si si tym dokazoval svoju "pravdu". a zopakujem ti to este raz: cesta I/2 je nadpriemerna a teda trasu cez sturovo netreba riesit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 22. Feb 2019 14:14

Svoje nazory mi nikto nebude cenzurovat ani Ty.
A ked sa budes spravat povysenecky, znova sa ozvem.
Pokojne ma zablokuj, ked si taky husty.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 22. Feb 2019 17:35

devil napísal:...jasne odznelo ze Sk strana preferuje s. bukovinku co je logicke z pohladu ze tam bude R2 a ku hranici bude chybat daleko najmenej km. cize setrenie ktore je vzdy aktualne ked ide o cesty na juhu. nech benadik-sturovo akokolvek lahky teren teren su to desiatky km kde zatial nie je nic postavene ani nic pripravene.

výnosy z tranzitu nie sú na postavenie akéhokoľvek ťahu. primárne sa sústreďme na obsluhu nášho uzemia... vhodnejšie to bude na Štúrovo alebo Komárno.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Rotavator » 22. Feb 2019 19:01

Ak to pôjde cez Šiatorskú má to viacero výhod:
1. + 6 km R2 medzi ZV a KE... toľko treba od Tomášoviec po Lučenec.
2. Od Lučenca po Šiatorskú je to 26 km, čo neni ani zďaleka dĺžka cesty Šahy-ZV alebo Komárno-kdekoľvek na R1. A to sú násobky dĺžky cesty.
3. Oveľa menej náročný úsek cez Šiatorskú ako R3 cez Dobrú Nivu ku Zvolenu... (bez tunela) alebo most cez Dunaj v Komárne.
4. Veľa kameniva a lomov v okolí Šiatorskej!
A odbremenia sa aj Šahy aj Krupina a vznikne bezpečný a rýchlejší tranzit - štvorpruh medzi Budapešťou a ZV a BB... pri R3 juh sa počíta len s dvojpruhom.
Podľa mňa je efektívnejšie ako rozmýšľajú ministri a Devil.
Rotavator
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 23. Nov 2017 22:30

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 22. Feb 2019 20:18

výnosy z tranzitu nie sú na postavenie akéhokoľvek ťahu. primárne sa sústreďme na obsluhu nášho uzemia... vhodnejšie to bude na Štúrovo alebo Komárno.


len KN je take blizsie-naokolo ze to asi nezozerie nikto....

inac ake provincne....tu sa bavime o spojeni statisicovych a milionovych aglomeracii v polsku a madarsku kde lokalne zaujmy nejakych okresov nehraju ziadnu rolu. ze ci je to martin zvolen ci lucenec je sumafuk....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 22. Feb 2019 20:48

Tie stotisicove a milionove aglomeracie privedu dopravu na nase hranice stvorpruhovymi cestami v nejakych bodoch. V Polsku je to Zwardon, v Madarsku po novom Ostrihom. Ostrihom je zo vsetkych tu uvazovanych hranicnych slovensko-madarskych bodov (Komarno, Sahy, Siatorska Bukovinka) k Budapesti najblizsi (je k Budapesti blizsi ako Trnava k Bratislave), takze sa da ocakavat, ze aj doprava tam bude intenzivna, navyse ked je tam automobilka Suzuki.

Cez nase uzemie by bolo dobre tieto konce rychlostnych komunikacii v Polsku a Madarsku prepojit. Mozme si to prepojit blizsie naokolo krizom cez Narodny park Nizke Tatry, ale mozeme ich prepojit aj kratsie a lacnejsie. Z Ostrihomu do Zwardona bude v roku 2022 chybat na nasom uzemi uz len 162 km.

Ak by Madari zmenili nazor, rychlostnu cestu na Ostrihom nestavali ale potiahli by inu na Siatorsku Bukovinku, potom nemam problem, tahajme aj my nasu rychlostnu komunikaciu na Siatorsku Bukovinku, ale znova ostava spojit ju so Zwardonom, co by bolo najlepsie tunelom popod Sturec (Banska Bystrica - Turcianske Teplice). Poliaci totiz na Trstenu neplanuju nic, dokonca z Krakowa planuju S52 do Bialska-Bialej, odkial je to kusok po S1 do Zwardona. http://ssc.siskom.waw.pl/
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 23. Feb 2019 10:18

stvorpruhova cesta vo zwardoni ?? myslis ten kusok v dlzke asi 1 km priamo na hranici ??

zywiec-zwardon-skalite-svrcinovec je asi 40 km polovicneho profilu, z polska bude stvorpruhova cesta v buducnosti na vysny komarnik. z madarska na rajku a milhost. to bude na niekolko rokov vsetko.

Ostrihom je zo vsetkych tu uvazovanych hranicnych slovensko-madarskych bodov (Komarno, Sahy, Siatorska Bukovinka) k Budapesti najblizsi


zato od jestvujucej R1 je vzdialeny tak 70 km. sahy, komarno tiez asi tolko od hranice. to nam madarsko nezaplati.... zato s. bukovinka bude po dokonceni R2 pri tomasovciach asi len polovicna vzdialenost.

chapem ze mas svoj sen o velkom spojeni sever-juh cez martin ale realne poziadavky tranzitu su skor mat co najviac moznosti prechodu cez hranice, cize lepsie je mat 2 prechody na jednickach ako jeden dialnicny a nutit kamiony robit blizsie naokolo. to na madarskej hranici funguje aj bez sturova (medvedov a komarno blizko dialnice, s. bukovinka 12 km od stvorpruhovej cesty, sahy do 40 km po kvalitnej I/2 k M2) a na polskej hranici nie. v sturove je kompa ktora umozni prechod lokalnej ND aby nemusela obchadzat cez sahy/komarno.

cize namiesto mokrych snov o presune kamionov na skalite treba riesit aj oravu hoci aj bez R3 a treba minimalne este jeden prechod na spisi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 23. Feb 2019 12:24

devil napísal:stvorpruhova cesta vo zwardoni ?? myslis ten kusok v dlzke asi 1 km priamo na hranici ??

myslim okrem ineho aj dva dvojrurove tunely na obchvate Wegierskej Gorky, ake nebude mat Soroska este desiatky rokov ak vobec https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/28173/Og ... za-Milowka

devil napísal: cize namiesto mokrych snov

opat Ta upozornujem, ze Tvoja zosmiesnujuca komunikacia nepatri na toto forum. Ako moderator by si to mohol vediet. Tesim sa na dalsie Tvoje slusne prispevky.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Loe » 23. Feb 2019 14:44

rastislav5 napísal:Tie stotisicove a milionove aglomeracie privedu dopravu na nase hranice stvorpruhovymi cestami v nejakych bodoch. V Polsku je to Zwardon, v Madarsku po novom Ostrihom. Ostrihom je zo vsetkych tu uvazovanych hranicnych slovensko-madarskych bodov (Komarno, Sahy, Siatorska Bukovinka) k Budapesti najblizsi (je k Budapesti blizsi ako Trnava k Bratislave), takze sa da ocakavat, ze aj doprava tam bude intenzivna, navyse ked je tam automobilka Suzuki.

Cez nase uzemie by bolo dobre tieto konce rychlostnych komunikacii v Polsku a Madarsku prepojit. Mozme si to prepojit blizsie naokolo krizom cez Narodny park Nizke Tatry, ale mozeme ich prepojit aj kratsie a lacnejsie. Z Ostrihomu do Zwardona bude v roku 2022 chybat na nasom uzemi uz len 162 km.

Ak by Madari zmenili nazor, rychlostnu cestu na Ostrihom nestavali ale potiahli by inu na Siatorsku Bukovinku, potom nemam problem, tahajme aj my nasu rychlostnu komunikaciu na Siatorsku Bukovinku, ale znova ostava spojit ju so Zwardonom, co by bolo najlepsie tunelom popod Sturec (Banska Bystrica - Turcianske Teplice). Poliaci totiz na Trstenu neplanuju nic, dokonca z Krakowa planuju S52 do Bialska-Bialej, odkial je to kusok po S1 do Zwardona. http://ssc.siskom.waw.pl/


Dovolím si upozorniť, že pokiaľ ide o prípadné prepojenie R3 a poľskej S7, tak v súčasnosti toto cezhraničné prepojenie nie je plánované na oboch stranách ako správne uvádzaš. Problém je ale v trvácnosti tohto plánovania resp. neplánovania. Na oboch stranách sa vo vzdialenom horizonte o prepojení v tejto trase uvažuje, jedná sa o cca. 30 kilometrov medzi Trstenou a Rabka-Zdrój. Na oboch stranách súčasne platí, že vo výstavbe sú a v najbližších rokoch budú uprednostňované iné stavby a iné ciele. Hlavná prekážka je dnes neexistencia medzištátnej dohody o vytvorení hraničného priechodu a prepojení týchto ciest, od ktorej neexistencie sa odvíja dnes obojstranne platný koncpet ukončenia ciest R3 resp. S7 v blízkosti hraníc. Ale opakujem, to je aktuálne platý stav, ktorý bude zrejme platný ešte dlhé roky avšak v dlhodobom výhľade idea prepojenia týchto ciest existuje, založená hlboko "v šuflíku".

S tým čiastočne suvisí aj debata Štúrovo vs. Šahy. Tu aktuálne taktiež neexistuje medzištátna dohoda o vytvorení hraničného priechodu z čoho plynie, že rozhodnutie o definitívnej trase na oboch stranách je predovšetkým vecou dohody medzi Slovenskom a Maďarskom. Takáto dohoda pokiaľ viem aktuálne neexistuje i keď určite existuje nejaká slovensko maďarská komisia ktorá sa touto otázkou zaoberá.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Lorenc » 23. Feb 2019 15:32

Netreba zabúdať ani na Iniciatívu stredoslovenských miest, ktoré preferujú dostavbu infraštruktúry R1, R2, R3 v smere Šahy a aj Š.Bukovinka. Tieto mestá s vlastnými parlamentami spoznali politickú loby s koridormi, ktoré nekorešpondujú so záujmami týchto miest a povedali si svoje požiadavky a patrí medzi ne aj Žiar nad Hronom. Občianske iniciatívy sú veľmi potrebné aj pre podporu projektu so strany EÚ. Ak tieto mesta skonsolidujú svoje požiadavky postupne budú rokovať aj s Maďarskou a Poľskou stranou. Tzn. prepojenie Š.Bukovinka a Šahy a na severe logicky Trstená-S.Hora-Chocholow- N.Targ. Neviem čím by to mohlo byť vyvrátené. Ani silnou ekologickou lobby, pretože aj trasovanie popod Donovaly aj za cenu dlhšieho tunela ma silný enviromentálny podtón, ktorý odľahčí nielen Donovaly aj ďalší dnes už zaťažený N.Tatranský prechod Čertovicu. Enviromentálnu záťaž väčšiu ako dnes môže spôsobiť hlavne úsek Korytnica Ružomberok, ktorý v súčasnej známej trase nieje doplánovaný.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 23. Feb 2019 18:51

Ak sa necháme uniesť tak D/RC naplánujeme do každej garáže no ak pozrieme na možnosti financovania tak sa zrazu zobudíme úplne spotení :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod babar » 24. Feb 2019 02:02

Madari maju v podstate hotovu stvorprudovku 21 (nie R-ku kvoli kruhacom dedinam atd.) po Salgotarjan.
Ak sa naozaj postavi R2 po Lucenec, dava zmysel to spojit. Lucenec-Salgotarjan je ani nie 40km.
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 24. Feb 2019 20:19

Loe napísal:
S tým čiastočne suvisí aj debata Štúrovo vs. Šahy. Tu aktuálne taktiež neexistuje medzištátna dohoda o vytvorení hraničného priechodu z čoho plynie, že rozhodnutie o definitívnej trase na oboch stranách je predovšetkým vecou dohody medzi Slovenskom a Maďarskom. Takáto dohoda pokiaľ viem aktuálne neexistuje i keď určite existuje nejaká slovensko maďarská komisia ktorá sa touto otázkou zaoberá.

Dohoda o cestnych hranicnych priechodoch existuje, v jej priloheje uvedene a cislami hranicnych znakov lokalizovane aj nove cestne spojenie medzi R3 a M2 v Sahach (poradove cislo 33) aj novy most cez Dunaj medzi Sturovom a Ostrihomom (poradove cislo 18).
Nie je tam ale uvedeny ziadny novy hranicny priechod v Siatorskej Bukovinke, iba existujuci priechod na ceste I/71 (poradove cislo 50) a cyklisticky chodnik pri hrade Somoska (poradove cislo 51).
http://www.rokovania.sk/File.aspx/Index ... kum-174597
Takze Sahy a Sturovo su z tohto pohladu OK, Siatorska Bukovinka nie.
Problem Siah je ale, ze Madari udajne neplanuju M2 od Vacu na Sahy, ale ale chceli by rychlostne prepojenie pri Ostrihome. Tato informacia je z dopravneho portalu http://iho.hu/hir/oldalcsere-az-m2-es-uton-190119 , dalsi zdroj hovori o novom moste medzi Ostrihomom a Sturovom v roku 2033: http://szimon.hu/ujabb-autoshid-a-dunakanyarban/
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod milan_KM » 24. Feb 2019 20:54

Keď si to vezmeme z hľadiska dopravnej obsluhy slovenského územia, tak jasne vyhráva variant na Štúrovo.
Územie na juh od Lučenca bude mať priame napojenie na R2. Sčítanie z roku 2015 hovorí o intenzitách 1800 áut/24h. Teda podobne ako devilove nenávidené Skalité.
To jasne ukazuje na nepotrebnosť rýchlostného prepojenia v tejto trase. Kde na rozdiel od Skalitého sa nepredpokladá masívny presun dopravy po dobudovaní ťahu na opačnej strane(tj zo Svrčinovca na Skalité po dobudovaní S1), keď dokocna R21 na Maďarskej strane stojí v celkom slušnej dĺžke.

Na prepojenie blízkych R ciest sa ale rozhodne netreba vykašlať. Na toto však plne postačuje pre dané intenzity a ešte aj na 50r dopredu, prestavba existujúcej cesty na kvalitnú jednotku (úprava smerového, výškového a šírkového usporiadania v prevažne existujúcej trase)

Keďže je táto oblasť riešená práve R2 ostáva diskusia vedenia R3 medzi Šahami a Štúrovom. V neprospech Šiah jednoznačne hovorí nechota Maďarov ťahať M v nevhodnom teréne (logicky). To isté platí pre Krupinský variant R3 na našej strane. Takže logicky v kontexte Maďarov, náročnosti terénu a obsluhy územia jednoznačne vyhráva Štúrovo.

A opäť to, žeby sa stavalo na Štúrovo neznamená, žeby sa v trase na Krupinu nemalo nič meniť. Opäť prestavba cesty a avizované obchvaty, nie však ako polprofil R ale ako cesta I. triedy C 9,5... Dodaného terénu jednoznačne najvhodnejšie riešenia.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.