Moderátor: Moderátori
devil napísal:pri stihackach to neplati...
devil napísal:a to je kolko km dokopy ?? preco nie DN-Kuty ked sa tak aj tendruje....a este k tym core-TEN-T a financovatelnosti....
devil napísal:https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/doc/maps/cz-hu-pl-sk.pdf
naisto viem ze sa z fondov modernizuje trat na 160-ku na debrecin a teraz vidim ze nie je v core-TEN-T.....dokonca dostala prednost pre CORE tratou ktora vedie do miskolca. cize z fondov bez problemov aj comprehensive.
PK napísal:Presne Jarino, preto modernizacia terajsich usekov nie je cestou k rychlej zeleznici.
BA - KE postavit novu trat, rovnu s absolutnym minimom zatacok, bez zastavok a krizovania s inymi kolajnicami. Cize ziadne problemy so zabezpecovacimi zariadeniami. Vsetky krizovania mimourovnovo.
Rovno na 250km/h...
IceFox napísal:VRT BA - ZA jedine ak bude niekde (zase) pokračovať (možno Krakov, Varšava? )
Lorenc napísal:To sa bavíme o teoretickom koridore, ktorý nemá trasu. Jednoznačne VRT na 300km/h má zmysel BA-BP-KE maximálne a ďaľej UA. Iné sú unreal. V našich pomeroch má zmysel ťahať vlaky do 230km/h.
Vlados napísal:Napr. v prípade úseku Púchov-P. Bystrica sa pri porovnateľných nákladoch dalo dosiahnúť aj 200km/h, len by to chcelo väčší zásah v PB. Mohli sme aj šetriť/zvažovať efektívnosť nákladov, a v tom prípade by sme nepresúvali trasu v TN. Aký tam má zmysel most v novej trase s MPR 160km/h ak aj v TN IC zastavuje? To, že sa to nebalila istá firma, tiež malo vplyv na zvýšenie ceny.
Ak by sme nekradli vo všetkých sférach a nemínali toľko na nie najpotrebnejšie veci (taký druh a také množstvo stíhaciek) tak sme mohli aj do želeníc nalievať viac.
PK napísal:Vlados kolko dnes davame na dotacie dopravy vo verejnom zaujme?
Ja ako platitel dani by som spokojne dal nejake euro mesacne len na to aby ta linka existovala.
Z jednej strany kvoli tomu aby som mal tu moznost ju pouzit ak budem potrebovat, z druhej strany je to otazka prestize a statutu nasho statu.
Naplnenie linky sa skutocne dozvies az po par rokov realneho pouzivania. Synergicke efekty sposobia zvysenie zaujmu. Nepodcenoval by som ludi, ak je niekde moznost a prilezitost tak ju vyuziju.
Vies kolko tisic slovakov dochadza pracovat na zapad, Nemecko, Holandsko a pod. z ? Myslis, ze by pre nich nebola motivacia skratit si cestu o 3h?
Ak by sme zvladli tuto techonologiu co by nam branilo ju pouzit na inych trasach?
Vlados napísal:To nie je o zvládnutí technológie, to je len o zaučení stavbárov a rošňovodičov Nakoľko máme možno na 1/2 tratiach koľajnice ešte zo socializmu tak neverím ani v dokončenie rekonštrukcie po Košice.
PK napísal:No uplna rovina je aj Bratislava - Sahy. co je 40% vzdialenosti do KE. Zbytok pahorkatiny a roviny.
Cez Budapest je to tiez zbytocne naokolo, ale ak by to mala byt jedina podmienka ked sa oplati budovat VRT tak beriem.
asdf napísal:Hlavným prínosom modernizácie je to, že sa tá trať ešte nerozpadla.
Lorenc napísal:https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23994
Tento usek ma 57km a vysutazena cena bola 214mil to znamena ze naklady idu pod 4mil za km. Ci? Sposob tiahlych usekov na 200km a vyznamnych stanicnych na 100-120 je cesta pre Za-Ke.
Stíhačky sú vec vhej politiky.
Nie.
DNV - Malacky má 24,286 km. Kúty - hranica má 6,81 km. Dokopy 31,096 km.
Teda skôr to ide k 7 miliónov eur/km. Ak to teda vyhrajú Kazaši, čo nevyzerá reálne.
Asi myslíš úsek Püspökladány – Debrecen. Hotový má byť v druhom kvartáli 2021 (EU tabulky hovoria 12/2020). Náklady 387 miliónov eur, dĺžka 49 km. Rýchlosť: 120 - 160 km/h
Aj tá vetva na Debrecín patrí do core TEN-T, viď aj strana 3 v tom odkaze, čo si my poslal...
Lorenc napísal:https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23994
Tento usek ma 57km a vysutazena cena bola 214mil to znamena ze naklady idu pod 4mil za km. Ci? Sposob tiahlych usekov na 200km a vyznamnych stanicnych na 100-120 je cesta pre Za-Ke.
asdf napísal:S PHS to nič nemá. Môže tam byť čokoľvek, ľuďom bude vadiť už len to, že to tam vôbec je a "hyzdí" im to výhľad na krajinu.
Lorenc napísal:Estakády sú hlavne v mestách urbanisticky nevábne a deprimujú priestor, "skrašlovane" sprejermi atď. Dalo by sa to riešiť tými plnými valmi alebo na múroch a vo voľnej krajine môže byť. Ale neviem prečo by to malo byť striktne po celej trati ako to myslí PK. Faktom je, že sa mohlo hľadať riešenie miesto čudných zatopených podjazdov. Železnica polozapustená a nadjazdy. Ale to chce zas kreativitu. Briti sa nad tým zamýšľali už dávno. Preto celé robíme po svojom. Vo veľa prípadoch železnica vedie nad zemou viď konkrétne Londýn. Zo stanice Brockley, ktorá je polozapustená na zdvihnutý London Bridge pri Sharde. https://goo.gl/maps/mnUXJBHvRMz
Vôbec nerozumiem čo chceš povedať. Raz sa Ti nepáči nízka priemerka a potom vysoké náklady. Pritom ten súvis je tam jasný a ak tie náklady majú byť extrémne, tak kľudne lokálne mať 120-tku.
" ale za 2 mld. eur nejaky ten zazrak ocakavam. horsie by bolo uz len to ak ten zazrak nebude ani za 3-4 mld.Rýchlik stojí každých 10-20 minút, ťažko očakávať zázraky.
Tak na strane 2 nie je. Si všimni, že to majú rozdelené na freight railways a passengers railways.
devil napísal:cim viac info tym viac nezrovnalosti....poprad-lucivna nie je cenovo reprezentativny usek. okrem toho sam si napisal "ETCS sa nedáva ani na krátke modernizované úseky, napr. Lučivná - Poprad po dokončení nebude vybavená ETCS a nebude tam 160-tka. Až po modernizácii PP - SNV." aky zmysel ma takato investicia ??
devil napísal:mne sa nepaci nizka priemerka za vysoke naklady. nosna doprava su rychliky. sam si napisal ze "" ale za 2 mld. eur nejaky ten zazrak ocakavam. horsie by bolo uz len to ak ten zazrak nebude ani za 3-4 mld.Rýchlik stojí každých 10-20 minút, ťažko očakávať zázraky.
devil napísal:modernizuje sa aj trat na miskolc. jedna je core freight a druha passengers. zvysenie rychlosti je pri oboch pritom nakladne vlaky to nepotrebuju. sam si napisal
"Hlavné kritériá modernizácie:
..... 160-tka už nie je podmienka."
ziadne zadlzovanie statu.. da sa to riesit xy dalsimi cestami.. aj to co si naznacil a povedal to aj sam ersek popresuvat neminute eurofondy z inych rezortov je ich neurekom, nemusi ist vsetko na dielnice a RC ale nieco pouzit aj na modernizaciu zel.koridorov u nas ,taktiez je tu sukromny sektor, sponzorske peniaze a samozrejme nove balicky eurofondov ktore snad uz novej vlade pridu vo vacsom mnozstve a ze nastupnickej vlade podari vylobovat toho z eu viac ale zdaleka neostat len pri eurofondoch financne vyhodnymi pozickami by som to len dorovnal chybajucu cast financii ale snazil by som sa v co najnizsej miere aby miera zadlzenia zeleznic bola minimalna resp co najmensia ale investovat do buducnosti zeleznic aj vo vacsom rozsahu sa urcite vyplati vrati sa to mnohonasobne v dalsich rokoch a nech sa na 200 zmodernizuje jak juh tak aj sever (pri juznej trase je to dokonca ovela jednoduchsie ,az na sorosku tam netreba nic extra len sa obluky zrovnaju dobuduje sa dalsia kolaj+elektrifikacia, je tam skoro sama rovina..) kde je vola tam je cesta ..tato garnitura a vedenie zsr len hlada dovody ako sa to neda ako to nespravit a redukovat co sa da a spravili resp hnusnym orezanim povodneho konceptu ktory mal zmysel stvorili mackopsa ktory je nepouzitelny a neprinesie defacto takmer nic ziadnu alebo len minimalnu zmenu.. gract sa mi chce z tejto "modernizacie" Ke-Za , to radsej nerobit fakt ziadnu.. nech sa to rozpadne a zhnije cele! aj s vedenim a korupcnikmi v cele tejto krajiny
frostbite napísal:a dokazy a ovocie dlhodobo zanedbanej modernizacie uz mozeme vidiet aj nazivo.. vykolajeny nakladny vlak pri Krompachoch..co este sa musi stat ,nabuduce to bude IC prip R v plnej rychlosti? alebo osobny vlak? alebo to nebodaj opat raz zas poriesime latanim platanim ako na balkane ci uzbekistane a pod zaostalych krajinach? ako nie tak davno na jednom urcitom useku SNV-PP kde nahradzali dokonca pouzite kolaje z reko z tusim zapadneho Slovenska len aby bola schodna kolaj!!! nevedel som ci sa mam smiat ci plakat..ale to uz bol vrchol zumpy a ubohosti zeleznic ktora mi pride akoby kopala z posledneho ako zdochynajuci kon pritom, vrchonost sudruhovia nesetria tucnymi odmenami, mame tu vlaky zadarmo a pod zhovadilosti ktore este viac a hlbsie zsr potapaju ku dnu, koncepcne ci systemove zmeny nulove,ziadne
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.