od jarino » 08. Sep 2018 15:22
Ten most čo stavia Firesta by mohol byť pekný.
Tento mesiac by mohol byť prerazený tunel Diel. Vychádzam z údajov, ktoré sú z časopisu Tunel uvedené nižšie.
7.9.2018 o 8 ráno mala byť ukončená modernizácia na úseku Považská Bystrica - Považská Teplá.
Od 15.9.2018 do 15.12.2018 sa bude modernizovať úsek 1. traťovej koľaje od ŽST Považská Teplá po výhybňu Plevník-Drieňové.
Z časopisu Tunel:
Tunel Diel prechádza masívom vrchu Diel, ktorý tvorí centrálnu časť meandru Váhu v oblasti Nosickej priehrady. Tunel je navrhnutý s dĺžkou 1082 metrov. Razenie tunela prebieha v masíve popod kúpele Nimnica. Západný portál je situovaný na okraji obce Nimnica, východný portál bude situovaný v území lesa nad cestou druhej triedy II/507, ktorá vedie z Púchova do Považskej Bystrice po pravom brehu priehrady. Tunel Diel bude mať únikovú štôlňu vyúsťujúcu do priestoru východného portálu tunela.
Práce vo vnútri tunela prebiehajú postupným razením v delenej čelbe na kalotu, stupeň a dno a zhotovovaním primárneho ostenia. Podmienky razenia sa od poslednej aktualizácie článku zhoršili. Došlo k zväčšeným konvergenciám, pričom sa následne prešlo z tretej vystrojovacej triedy do štvrtej. Z trhavinového razenia sa prešlo na strojné – tunelbagrom. Geologická skladba je tvorená ílovcami rôzneho typu, ktoré sú zvetrané, tektonicky porušené, a len výnimočne zdravé. Pieskovce, ktoré sa mali v trase tunela na základe geologických predpokladov nachádzať, sa zatiaľ neobjavili. K dátumu 20. 6. 2018 bolo v kalote vyrazených 765 m, čo sú ¾ z celkovej dĺžky tunela.
Na východnom portáli prebieha postupné odťažovanie masívu a realizácia stien portálovej jamy. Steny sú vytvorené z mikropilót, na vrchu sú zmonolitnené do múrika z pohľadového betónu, a s postupným odťažovaním masívu sú spevňované roznášacími železobetónovými prahmi, ktoré sú kotvené lanovými kotvami. Postupne sa otvára čelba tunelovej rúry a čelba únikovej štôlne, ktorá vyúsťuje na východnom portáli tunela.
Na preklenutie úpätia vrchu Stavná, južne od miestnej časti Horný Milochov – mestskej časti Milochov mesta PovažskáBystrica, je navrhnutý nový tunel Milochov. Projektovaná dĺžka tunela je 1861 metrov. Tunel bude mať jednu únikovú štôlňu, ktorá bude vyúsťovať v obci Milochov. Raziace práce zo západného portálu sú momentálne zastavené a to z toho dôvodu, že projekt uvažoval s razením tunela z východného portálu. Pôvodne sa neuvažovalo s razením z oboch strán a to pre problémový vývoz rúbaniny cez obec Milochov. Preto sa po 115 metroch vyrazených v kalote zo západu čelba zastavila a tunel sa zabezpečil proti vstupu.
Spustili sa však konečne práce na razení tunela z východného portálu. Po otvorení a stabilizácii portálovej jamy sa pod ochranou dvojitého mikropilótového dáždnika začalo s razením v delenej čelbe. Čelba sa rozdelila v kalote na dve časti zvislou stenou tvorenou priehradovým nosníkom, striekaným betónom a oceľovými sieťami. Razí sa postupne v ľavej, objemovo menšej časti na dĺžku 10 metrov. Následne sa doberie pravá, väčšia časť. Po zrovaní čelieb sa zdemontuje zvislá stena a následne sa čelba zabezpečí sklolaminátovými kotvami a vŕta sa nový mikropilótový dáždnik pre ďalšiu etapu. K 27. 6. 2018 je týmto spôsobom vyrazených cca 26 metrov v kalote tunela. Dôvod takéhoto postupu spočíva v tom, že geologickú skladbu tvorí deluviálna kamenito-ílovitá suť s úlomkami silno zvetraných prieskovcov, ďalej piesčitý íl, strednej až vysokej plasticity, tuhej konzistencie, stredne uľahnutý ílovitý piesok a polygenetická suť. Celú stavbu realizuje združenie Nimnica zložené zo spoločností Doprastav – TSS Grade – SUBTERRA – EŽ Praha. Tunel Diel realizuje spoločnosť TUBAU, a.s. a tunel Milochov spoločnosť Subterra a.s. Generálnym projektantom pre investora Železnice Slovenskej republiky je spoločnosť REMING CONSULT a.s.