D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 14. Mar 2019 13:52

tých mostov bude minimálne 6, dva budú priamo nad D4, minimálne dva nad vetvami D1 Senec-> D4 Ivanka a D4 Rača->D1 Senec, dva nad vetvami D1 Bratislava->D4 Rača a D4 Ivanka->D1 Bratislava. doprava bude musieť byť dočasne vedená paralelne s D1.

Čumil, ten most nemá mať 3 pruhy a je otázne či má povinnosť zhotoviteľ D1 na "súčinnosť" pri úprave tejto križovatky.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 14. Mar 2019 18:22

chyba je, ze sa tam nepocita s tretou kolajou pre vlak .. to je dost velke minus
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 14. Mar 2019 18:41

treťou aj štvrtou... bol by potrebný ešte jeden/dva most(y) a dnes už most nie je v kurze. ak bude D4 ako je na vizualizácii tak tam bude rezerva na veľkú stanicu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 14. Mar 2019 18:57

rezerva pod D4 je, ale pod D1 nie je .. to je problem..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 14. Mar 2019 19:16

rezerva sa vytvára ak niečo staviaš. D1 sa na tom mieste nestavia...
ak by sa mal stavať nový most ponad žel. trať (tretiu, štvrtú... koľaj) tak by bolo náročné a aj drahé - bol by potrebný dočasný most ponad trať počas výstavby mostu na D1 - toto chce čas a peniaze.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mareks96 » 14. Mar 2019 20:33

Čumil napísal:Budem tipovat -
https://ndsas.sk/press/spravy/nds-vyhla ... anie-d4-d1
Na obrazku je v pozadi most na odbocovacich pruhoch ponad D4, moze to byt on? Pocas dvihania D1 ma ist premavka po vetvach krizovatky, ktore budu dovtedy vybudovane takze teraz sutazeny most by lezal na jednej z nich.


Tiež si myslím ze sa jedna presne o ten
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 500
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Diaľnica D1 Bratislava-Triblavina, most D1/D4

Odoslaťod jarino » 14. Mar 2019 20:37

Verejná reverzná súťaž
Žltý Fidic
Predpokladaná hodnota: 6,15 mil. eur
Financovanie: ŠR
Lehota výstavby: 480 dní, predpokladaný začiatok prác 5/2020, polícia mala podmienky, jednou z nich bola výstavba cez letné prázdniny 2020
Otváranie ponúk: 28.5.2019

Kritériá:
A) Navrhovaná celková cena uchádzača - 40%
Najviac bodov dostane najnižšia cenová ponuka, ostatné budú obodované úmerou.
B) Kvalita tímu odborníkov - 10%
1) Riaditeľ stavby - rátajú sa stavby diaľnic, RC a ciest 1. triedy do 6 miliónov eur ukončené za posledných 15 rokov
- žiadna stavba - 0 bodov
- jedna stavba - 10 bodov
- dve stavby - 25 bodov
2) Stavbyvedúci pre mosty - rátajú sa mosty diaľnic, RC a ciest 1. triedy realizované rovnakou technológiou ako v predbežnom technickom riešení ukončené za posledných 15 rokov
- žiadna stavba - 0 bodov
- jedna stavba - 10 bodov
- dve stavby - 25 bodov
Účasť na týchto projektoch na danej pozícii musí byť v minimálnej dobe trvania zodpovedajúcej 50 % lehoty výstavby mostného objektu
3) Hlavný inžinier projektu - hodnotí sa celkový počet projektov ktorých súčasťou bolo vypracovanie projektu dopravného značenia za posledných 15 rokov
- žiadna stavba - 0 bodov
- jedna stavba - 10 bodov
- dve stavby - 25 bodov
4) Zodpovedný projektant pre mostnú časť - hodnotí sa celkový počet mostov realizovaných technológiou, ktorú predkladá zhotoviteľ vo svojom predbežnom technickom riešení za posledných 15 rokov.
- žiadna stavba - 0 bodov
- jedna stavba - 10 bodov
- dve stavby - 25 bodov
C) Náklady na prevádzku - 5%
Koeficienty Cm:
Monolitická betónová konštrukcia, konštrukcia z prefabrikovaných dielcov alebo ich kombinácia - nepredopnutá : 49%
Monolitická betónová konštrukcia, konštrukcia z prefabrikovaných dielcov alebo ich kombinácia - predopnutá : 50%
Spriahnutá oceľobetónová nosná konštrukcia : 64%
Oceľová konštrukcia : 79%
K3,1 = Ank,232-05 x Cm x 1240

Ank,i Plocha nosnej konštrukcie mosta
Cm Koeficient nákladu na prevádzku mosta

D) Lehota obmedzenia prevádzky na D1 - 10%
Lehota obmedzenia premávky z troch jazdných pruhov do dvoch jazdných pruhov na diaľnici D1. Maximálna doba v súlade so stanoviskom Prezídia PZ SR MV SR je 9 dní pre každý jazdný smer. Celková doba obmedzenia premávky je 18 dní. Do doby obmedzenia premávky sa ráta, každý deň obmedzenia premávky na D1 do menej ako troch jazdných pruhov diaľnice.
18 dní -> 0 bodov
Menej alebo rovnako ako 12 dní -> 100 bodov
Vzorec:
K4,1 = ((ROmax - ROi)/(ROmax-ROmin)) x 100

K4,1 - Počet bodov, ktoré získa ponuka vyhodnocovaného uchádzača po uplatnení daného vzorca
ROmin - Najnižší počet dní obmedzenia dopravy, ROmin=12dní
ROi - Navrhovaný počet dní obmedzenia dopravy
ROmax – Maximálny počet dní obmedzenia dopravy, ROmax = 18dní

E) Lehota výstavby - 15%
Do doby výstavby sa započíta obdobie od schválenia realizačnej dokumentácie stavebným dozorom po ukončenie výstavby.
Hodnotenie:
210 dní a viac -> 0 bodov
150 dní a menej -> 100 bodov
Vzorec:
K5,1 = ((RVmax - RVi)/(RVmax-RVmin)) x 100

K5,1 - Počet bodov, ktoré získa ponuka vyhodnocovaného uchádzača po uplatnení daného vzorca
RVmin - Najnižší počet dní doby výstavby, ukončenie výstavby, RVmin=150dní
RVi - Navrhovaný počet dní doby výstavby, ukončenie výstavby,
RVmax – Maximálny počet dní doby výstavby, ukončenie výstavby,, RVmax = 210dní

F) Lehota na vypracovanie projektovej dokumentácie - 5%
Lehota na vypracovanie projektovej dokumentácie pre zmenu stavby pred dokončením.
Do lehoty vypracovania projektovej dokumentácia sa započíta obdobie od zahájenie lehoty výstavby podľa článku 8.1. FIDIC po odovzdaniu konceptu dokumentácie stavebnému dozoru.
Hodnotenie:
Rovnako ako 60 dní -> 0 bodov
45 dní a menej -> 100 bodov
Vzorec:
K6,1 = ((RDmax - RDi)/(RDmax-RDmin)) x 100

K6,1 - Počet bodov, ktoré získa ponuka vyhodnocovaného uchádzača po uplatnení daného vzorca
RDmin - Najnižší počet dní vypracovanie projektovej dokumentácie, RDmin=45dní
RDi - Navrhovaný počet dní vypracovanie projektovej dokumentácie
RDmax – Maximálny počet dní vypracovanie projektovej dokumentácie, RDmax = 60dní

G) Kľúčové strojové vybavenie
Stroje pre realizáciu paženia -> za každý uvedený stroj 20 bodov
Stroje pre montáž mosta v súlade s predbežnom technickom riešením -> za každý uvedený stroj 20 bodov
Výrobná kapacita pre dodávku nosnej konštrukcie:
Monolitická betónová konštrukcie – betonárka
Nosná konštrukcia z prefabrikovaných dielcov – prefa
Oceľová nosná konštrukcia – výrobňa oceľových konštrukcii
Zaistené výrobné kapacity -> 20 bodov
Verejný obstarávateľ bude požadovať preukázanie vlastníctva alebo zmluvného vzťahu 1 ks stroja ako aj 1ks záložného stroja pre rovnaký druh činnosti, na území SR v čase realizácie predmetu Zmluvy o dielo
Verejný obstarávateľ bude zohľadňovať a prideľovať body len za množstva strojov ktorými uchádzač nepreukazuje splnenie podmienok účasti!
Vzorec:
K7,1 = RSi
pričom:
K7,1 - Počet bodov, ktoré získa ponuka vyhodnocovaného uchádzača po uplatnení daného vzorca
RSi – Súčet bodov za množstvo uvedených kľúčových strojov

H) Príloha technológie výstavby - 5%
Hodnotenie:
Grafické spracovanie prílohy -> áno - 1 bod, nie - 0 bodov

Chronologické zobrazenie kľúčových etáp výstavby -> áno - 1 bod, nie - 0 bodov
Popis kľúčových etáp výstavby -> áno - 1 bod, nie - 0 bodov
Primeranosť uvedených lehôt jednotlivých etáp výstavby -> áno - 1 bod, nie - 0 bodov
Uvedené stroje pre jednotlivé etapy výstavby -> áno - 1 bod, nie - 0 bodov
Zodpovedajúce strojné vybavenie pre navrhnutú technológiu výstavby -> áno - 1 bod, nie - 0 bodov
Popis rizík jednotlivých etáp výstavby a možnosti ich eliminácie -> áno - 1 bod, nie - 0 bodov
Vzorec:
K8,1 = (RTi / RTmax) x 100
pričom:
K8,1 - Počet bodov, ktoré získa ponuka vyhodnocovaného uchádzača po uplatnení daného vzorca
RTi – Súčet bodov za hodnotenie podkritérií Technológie výstavby
RTmax – Maximálný počet bodov, RTmax = 7

Minimálna úroveň technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti k bodu III.1.3.6
Uchádzač preukáže, že na uskutočnenie stavebných prác má k dispozícii min. tieto stroje a vybavenie:
• Stroje pre realizáciu paženia – 1ks*
• Stroje pre montáž mosta v súlade s predbežnom technickom riešením – 1ks
• Výrobná kapacita pre dodávku nosnej konštrukcie – 1ks
V prípade monolitické betónové konštrukcie – betonárka alebo v prípade nosnej konštrukcie z prefabrikovaných dielcov – výrobňa prefabrikovaných nosníkov alebo v prípade oceľovej nosnej konštrukcia – výrobňa oceľových konštrukcii.
Stroje na živičné práce:
• Finišer na pokládku živičných zmesí pre minimálnu šírku kladenia 10,5m – 1 ks
• Vibračný valec na hutnenie živičných zmesí – 6 ks

Míľniky projektu:
Dokumentácia pre zmenu stavby pred dokončením ZSPD -> 60 dní
Odovzdanie podkladov pre žiadosť o stavebné povolenie -> 120 dní
Predloženie dokumentácie pre realizáciu prác (DRS) -> 210 dní
Ukončenie obmedzenia cestnej premávky na diaľnici D1, Uvoľnenie staveniska pod mostom 232-05 pre staveniskovú dopravu koncesionára D4R7. -> 330 dní
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 14. Mar 2019 20:42

takze tato cast bude stat len 6,15 mio euro ale triblavina ma stat stvornasobok ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Peterman » 14. Mar 2019 21:31

aquila napísal:rezerva pod D4 je, ale pod D1 nie je .. to je problem..

To snáď nemyslia vážne, že tam nie je rezerva pre tretiu koľaj (prípadne aj pre obslužnú komunikáciu).... toto je fakt neskutočná nekoncepčnosť a nesystémovosť v plánovaní. Toto je žiaľ stále slabá stránka slovenského plánovania/neplánovania s víziou/nevíziou do budúcnosti. A žiaľ to platí takmer vo všetkých sférach ekonomiky... a pri líniových dopravných stavbách o to viac
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 14. Mar 2019 21:40

ten most tam stojí 50 rokov a bude sa len rozširovať. pre ďalšiu koľaj(e) treba nový most, alebo eixstujúci a nový postaviť dlhší.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod jarino » 14. Mar 2019 22:14

Zo súťažných podkladov je zrejmé, že sa jedná o súťaž na výstavbu mosta na D1 ponad D4. Akurát nebude realizovaný ako je v tej vizualizácii, ale najskôr ako rámová konštrukcia.
V prvej fáze sa obmedzí premávka v ľavých pruhoch počas víkendov a v stredovom páse budú nabíjať larsenky.
V druhej fáze uzavrú pravý pás a v ľavom páse bude 2+2 (šírka pruhov 3750; 2500; 2500; 3750). Odkope sa násyp pravého jazdného pásu. Následne sa zasunie nosná konštrukcia resp. umiestni žeriavom prefabrikovaná konštrukcia na definované miesto -> max. 9 dní.
V ďalšej fáze uzavrú ľavý pás a v pravom bude 2+2. Bude sa v podstate robiť to isté čo v predošlom kroku -> max. 9 dní.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod marclucpicard » 21. Mar 2019 15:18

pozrel som cez googlemaps a pod D1 sa s prehľadom vojde tretia koľaj ak by bolo treba, inak od BA tesne pred mostom tretia koľaj končí ;)
Metallica, Star Trek, Fringe, Lost, NCIS
marclucpicard
diskutujúci
 
Príspevky: 69
Obrázky: 3
Založený: 19. Feb 2009 19:13

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mireceq » 21. Mar 2019 18:54

pozrel som cez googlemaps a pod D1 sa s prehľadom vojde tretia koľaj ak by bolo treba, inak od BA tesne pred mostom tretia koľaj končí ;)

Praudu hovoris: https://www.google.com/maps/@48.196306, ... 6656?hl=en
Zlati komunisti :)
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 21. Mar 2019 22:01

ak by neboli neriešili by sme takéto veci. dávno by bola infraštruktúra vybudovaná ako je bežné v kapitalistických krajinách.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Cybersoc » 22. Mar 2019 16:17

hej ako napr. v Indii, tam nevedia co od dobroty s tolkymi cestami (alebo milion dalsich prikladov)
netvrdim ze komunisti boli experti na vsetko, ale vsetko zle valat na nich je rovnaky bullshit
Cybersoc
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 17. Júl 2018 14:28

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Kvík » 22. Mar 2019 16:54

Nuž, možno nevieš dokázať kauzalitu, ale koreláciu určite. India je v úplne iných podmienkach, ale zato porovnanie s Rakúskom hovorí veľmi jasne.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Outererror » 22. Mar 2019 19:47

Toto je ukážkový príklad neschopnosti NDS.
Outererror
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 0
Založený: 27. Feb 2019 18:12
Bydlisko: Orava

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Cybersoc » 25. Mar 2019 09:39

Kvík napísal:Nuž, možno nevieš dokázať kauzalitu, ale koreláciu určite. India je v úplne iných podmienkach, ale zato porovnanie s Rakúskom hovorí veľmi jasne.


:lol: :lol: :lol:
http://tylervigen.com/view_correlation?id=7
Cybersoc
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 17. Júl 2018 14:28

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 27. Mar 2019 17:50

TO co davaju na triblavine tie stlpy? Ako keby tam isli stavat plot alebo nieco take.
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Outererror » 27. Mar 2019 21:03

vlados, totálny súhlas. Hlavne komunisti prišli so salámovou metódou, ktorá je teraz veľmi pretláčaná. To absolútne deformuje našu diaľničnú sieť.
Outererror
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 0
Založený: 27. Feb 2019 18:12
Bydlisko: Orava

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laky » 28. Mar 2019 14:21

Pascalwb napísal:TO co davaju na triblavine tie stlpy? Ako keby tam isli stavat plot alebo nieco take.

To bude predsa protihlukova stena podla mna :) Vsak Starland tam bude mat masivnu výstavbu, Je to jeho križovatka za peniaze nás všetkých.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mareks96 » 29. Mar 2019 17:50

Outererror napísal:vlados, totálny súhlas. Hlavne komunisti prišli so salámovou metódou, ktorá je teraz veľmi pretláčaná. To absolútne deformuje našu diaľničnú sieť.


Ozrejmi mi prosím pojem salamova metóda.. Inak súhlasím
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 500
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Outererror » 31. Mar 2019 15:35

Sálamová metóda je rozdrobenie diaľnice na mnoho krátkych a nezmyseľných úsekov.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sal%C3%A1mov%C3%A1_metoda
Outererror
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 0
Založený: 27. Feb 2019 18:12
Bydlisko: Orava

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 25. Apr 2019 19:52

dnes na Triblavine asfaltovali.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ullsus » 25. Apr 2019 22:19

Tak to sa snáď čoskoro už bude presmerovávať premávka na rozšírený pás, ak to chcú stihnúť do Novembra...
ullsus
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 310
Obrázky: 4
Založený: 08. Apr 2015 22:21

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.