Moderátor: Moderátori
Ked teda kreslis obsulznost v juznej trase po neexistujucej ceste, tak to kludne mozes nakreslit aj pre sever a potom si to porovnat.
PK napísal:Priemysel ti prichadza za dialnicou zhruba s 10+ rocnym oneskorenim
PK napísal:Ak by bola cesta bol by priemysel. Priemysel ti prichadza za dialnicou zhruba s 10+ rocnym oneskorenim. Pred Kiou v Ziline ktora by tam bez dialnice neprisla boli urcite mnozstva kamionov na D1 mensie.
A vasa debata, ze juhom by to bolo, je taka ista ako ci bolo skor vajce alebo sliepka. Mozno by cesta bola, ale ja osobne pochybujem, ze by bola zamestananost vyrazne vyssia. Vzdy ked idem piatok z Nitry po R1 smer BB tak je tam plno aut, ale vsetko osobaky. Narozdiel od D1 pri Piestanoch, kde su suvisle kolony kamionov. CIze D1 vyuziva priemysel, R1 CPckari.
Ibaze ty tvrdis, ze pokial nie je Visnove, tak sa tadial neda jazdit. Omyl. Kazdy den tam jazdi 25000+ aut, z toho kazde 4-5 je nakladne.
A ta automobilka pri Kosiciach je sen, zlata sliepka, co bude znasat zlate vajcia. BMW nezrusilo Kosice koli dialnici, rovnako ako KIA nesla do Ziliny koli dialnici. Islo vzdy sucet vsetkych slubov a stimulov.
Landrover isiel preto do NItry, lebo vedel, ze tu "ukradne" zaucenych ludi.
To co sa dalo postavit, za rovnaku cenu je tiez relativne. Vsade vo svete dokazu stavat cesty za 10-15m€/km v tazkom terene.
My to vieme tiez, ale musi byt ferovy tender (nevyhodit Skansku, mat tam vela spolocnosti nie Doiprastav a Doprastav Trade), nevyhadzovat vytazov tendrov koli hlupym zamienkam a nepretlacat politicke terminy do zmluv. Potom sa da stavat za lacnejsi peniaz. Ked sa to splni, daju sa stavat dialnice za rozumnu cenu a da sa postavit viac. Akurat na D1 sa ide vzdy inak.
S 10 rocnym oneskorenim? Este teraz nema dialnica po ZA 10 rokov od otvorenia. Ked KIA podpisala zmluvu v marci 2004, v tom case koncila D1 pri Ladcoch. Dialnica do ZA bola kompletna az v maji 2010, cize viac ako 6 rokov po podpise zmluvy. Preco nesiel JLR do ZH,ZV,BB? Ved je tam uz roky rokuce hotova R1. Ani LC nema zlu dostupnost, vsak mimo RC smerom na BA je to menej ako to co chybalo na trase ZA-BA ked KIA podpisala zmluvu, a casovo to bolo podstatne horsie hlavne kvoli PB.
devil napísal:potom si este nevidel suvisle kolony kamionov. odporucam brno-praha, vieden-budapest. na Sk je to D2. dalsi omyl je ze kamiony-priemysel. ND doprava vezie kadeco....zaujimave je pri ZAje plno kamionov a cim dalej na vychod tym menej.....pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica - aj opticky menej aut ako na R1. kde sa teda auta stracaju a naco je potom dialnica ZA-PO ????
devil napísal:dokedy budes prekrucat ?? 2004 bola zmluva vyrobaktora slubila dialnicu v 2005- ci 2006 myslis ze KIA su hlupaci a ze si dokladne nepreverili vsetky detaily,....ladce-sverepec a vrtizer-hp boli vtedy vo vystavbe, dokoncili sa v 2005-07. hp-strazov pred zaciatkom -doprastav staval expresnym tempom. realny problem bola jedine povazska bystrica cize 10 km. kvoli uverom na dokoncenie D1 po ZA sa zalozila nds cize stat robil nadstardartne ukony aby si KIU ziskal. dokedy budes prekrucat ??
devil napísal:ladce-sverepec a vrtizer-hp boli vtedy vo vystavbe, dokoncili sa v 2005-07
devil napísal:na R1 v tom case bolo zablokovane zarnovica-sasovske kvoli aktivistom a nitra-tekovske nemce sa len pripravovalo vlaznym tempom ze starostka ZM isla protestovat pred urad vlady.....dokedy budes prekrucat ?? naozaj si myslis ze si tu nepamatame ako to bolo..idiotov si rob vies z koho....
devil napísal:zaujimave je pri ZAje plno kamionov a cim dalej na vychod tym menej.....pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica - aj opticky menej aut ako na R1. kde sa teda auta stracaju a naco je potom dialnica ZA-PO ????
Jano1 napísal:devil napísal:zaujimave je pri ZAje plno kamionov a cim dalej na vychod tym menej.....pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica - aj opticky menej aut ako na R1. kde sa teda auta stracaju a naco je potom dialnica ZA-PO ????
Otazka na urovni ziaka zakladnej skoly. Pred NR intenzita v 2015 na R1 28785 v./24h, pri Tekovskych Nemciach na R1 14528 v/24h. To je ale zahada. citujem: "kde sa teda auta stracaju"
Ti este nikto neprezradil, ze mame vacsiu hustotu zaludnenia na zapade, mame viac priemyslu na zapade a obchodujeme co sa tyka dopravy kamionmi viac so zapadom nez s vychodom, pripadne este s Madarskom a Polskom.
Ulohou D1 je prepojit co najviac priemyselnych centier, spojit zapad a vychod krajiny, teda postavit D1 kde je vysoka intenzita dopravy, ale na vychode aj tam kde je stredna intenzita dopravy, aby doslo k prepojeniu vychodu na priemyselnejsie a bohatsie casti krajiny.
Stale lepsia dialnica v PO kraji s intenzitou 10-15 tisic v./24h v roku 2015, ako R2 s intenzitou 4-5 tisic v./24h v roku 2015.
Zaujimave, ze pred PP bola intenzita v 2015 14756 v./24h, pri PP 13444 v./24h a za PP 12027 v/24h, a udajne citujem "pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica", je to az taky zasadny rozdiel oproti 14528 v/24h na R1 pri Tekovskych Nemciach? Nie je, podla Tvojho meritka mame teda prazdnu tiez R1 pri Tekovskych Nemciach.
No neviem, ale na M1 na 85 km ( https://www.google.sk/maps/@47.6746134, ... 312!8i6656) som nevidel plno kamiónov skoro nikdy, ani ráno, ani poobede - asi som na ne nemal šťastie. Zahustilo sa i nimi, keď bol na nej nejaký problém.devil napísal:Ibaze ty tvrdis, ze pokial nie je Visnove, tak sa tadial neda jazdit. Omyl. Kazdy den tam jazdi 25000+ aut, z toho kazde 4-5 je nakladne.
potom si este nevidel suvisle kolony kamionov. odporucam brno-praha, vieden-budapest. na Sk je to D2. dalsi omyl je ze kamiony-priemysel. ND doprava vezie kadeco.....zaujimave je pri ZAje plno kamionov a cim dalej na vychod tym menej.....pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica - aj opticky menej aut ako na R1. kde sa teda auta stracaju a naco je potom dialnica ZA-PO ????
Keď sa ešte nejazdilo cez Bôrik (po D1) po vystúpení z autobusu, ktorým som prišiel od západu (napríklad zo Štrby), mal som problém prejsť cez I/18 a ísť do Kanady (miestna časť Svitu, úradne Podskalka). Teraz je to oveľa jednoduchšie.Driver napísal:ma porazi devil bol v poprade asi ste zabudli na kolony svit poprad furt zapchate smrtelne nehody atd ... ne to ne pravda sak aj prešov je poriešeny, ale najvacsi problem je dajaky zapadakov na juhu, super
DrX napísal:
Ako tradicne, porovnavat intenzity na D1 po tom, co uz od r 1993 stat cely cas deklaruje ju ako prioritu a stavia len ju - a D1 PO-ZA je na 90% hotova, s R2 KE-ZV kde este pred 3 rokmi boli hotove len dva polprofily, dokazuje jedine: ze statne protezovanie dialnice severom tam pritiahne dopravu (porovnaj intenzity v 1993, ak chces porovnat porovnatelne).
Rovnako zvasty o priemysle na severe aj zapade. Realita je, ze viac HDP sa produkuje na juhu (KE+BB+NR) nez na severe (PO+ZA+Trencin). A realita je, ze KE kraj stale od socializmu produkoval druhe najvyssie HDP (hned po BA kraji). Ale praveze tym, ze sa od r. 1993 vsetke infrastrukturne investicie leju od zapadu na sever (a tvaria sa, ze "spajame zapad - vychod"), tak sa tie noznice uz 20 rokov roztvaraju. V normalnej krajine, ktora je natiahnuta na dlzku, a ma centristicke hl.mesto na najzapadnejsom moznom bode, by priorita pre rovnomerny rozvoj mala byt, aby zapad a vychod boli v prvom rade prepojene najkratsim moznym sposobom, aby sa proste z vychodu dalo dostat do hl.m. v co najkratsom moznom case, lebo este stale to bude na dlho.
A vypisovat nieco o tom, ake by boli dnes intenzity na R2, ak by bola dokoncena, na zaklade toho, ake su intenzity bez R2 ale so skoro existujucou D1 a skoro existujucou madarskou diaknicou, je ciste scifi.
Dam Ti jednoduchu otazku: Kedy bola sprejazdnena dialnica BA-ZA?
Ja som napisal, ze v maji 2010. Takze kedy to bolo? Prosim odpoved!
D1 Vrtizer - HP bol zastaveny az do jula 2004, vystavba v case podpisu zmluvy s KIA neprebiehala. Takze kto tu prekruca? Zas sa zacni hadat, ze vystavba sa predsa zacala 1998, ale to, ze tam roky nebolo ani chlapa na stavbe Ta uz samozrejme nezaujima!
Pre tych co to potrebuju 2x mat napisane: Ked sa podpisala zmluva s KIA v marci 2004, koncila D1 od BA pri Ladcoch. V realnej vystavbe smerom na ZA bol len usek Ladce - Sverepec.
Ti este nikto neprezradil, ze mame vacsiu hustotu zaludnenia na zapade, mame viac priemyslu na zapade a obchodujeme co sa tyka dopravy kamionmi viac so zapadom nez s vychodom, pripadne este s Madarskom a Polskom.
Ulohou D1 je prepojit co najviac priemyselnych centier, spojit zapad a vychod krajiny, teda postavit D1 kde je vysoka intenzita dopravy, ale na vychode aj tam kde je stredna intenzita dopravy, aby doslo k prepojeniu vychodu na priemyselnejsie a bohatsie casti krajiny.
No neviem, ale na M1 na 85 km ( https://www.google.sk/maps/@47.6746134, ... 312!8i6656) som nevidel plno kamiónov skoro nikdy, ani ráno, ani poobede - asi som na ne nemal šťastie. Zahustilo sa i nimi, keď bol na nej nejaký problém.
Stale lepsia dialnica v PO kraji s intenzitou 10-15 tisic v./24h v roku 2015, ako R2 s intenzitou 4-5 tisic v./24h v roku 2015.
Zaujimave, ze pred PP bola intenzita v 2015 14756 v./24h, pri PP 13444 v./24h a za PP 12027 v/24h, a udajne citujem "pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica", je to az taky zasadny rozdiel oproti 14528 v/24h na R1 pri Tekovskych Nemciach? Nie je, podla Tvojho meritka mame teda prazdnu tiez R1 pri Tekovskych Nemciach.
Dialnica do ZA bola kompletna az v maji 2010, cize viac ako 6 rokov po podpise zmluvy. Preco nesiel JLR do ZH,ZV,BB? Ved je tam uz roky rokuce hotova R1. Ani LC nema zlu dostupnost, vsak mimo RC smerom na BA je to menej ako to co chybalo na trase ZA-BA ked KIA podpisala zmluvu, a casovo to bolo podstatne horsie hlavne kvoli PB.
Dovod? Uz sa viac NA ma problem pretlacit cez ZA a popod Strecno a tiez cez Kysuce. Obchadzaju to, ako sa len da aby usetrili cas aj za cenu dlhsej trasy.
R1 ZV - KE je mimo RC len 170 km, tak preco tam nie su intenzity ako na Povazi, ci pod Strecnom v roku 2005?
porovnávať R1 s Popradom je pritiahnuté za vlasy. R1 možno porovnávať s D1 po Žilinu. (BA-ZA ~ BA-ZV). si mal porovnávať PP s RV.
PO+KE 29.8% obyvatelov krajiny, ale len 20.7% HDP krajiny.
Najchudobnejsi region je dlhodobo PO kraj, teda prave D1 sa snazi prepojit najchudobnejsi a najbohatsi region. KE kraj ma pomerne vysoke celkove HDP kvoli poctu obyvatelov, ale podla HDP na obyvatela v roku 2016 je az na 6. mieste. Na 7.mieste v roku 2016 BB kraj a pritom mal v roku 2016 najdlhsiu siet RC, na 8. v HDP na obyvatela bol PO kraj a mal druhu najdlhsiu siet D/RC spomedzi vsetkych krajov.
Teda 2 kraje, ktore mali najdlhsiu siet D/RC v roku 2016 mali najnizsie HDP na obyvatela v tom istom roku.
ma porazi devil bol v poprade asi ste zabudli na kolony svit poprad furt zapchate smrtelne nehody atd ... ne to ne pravda sak aj prešov je poriešeny
ale najvecsi problem je dajaky zapadakov na juhu , super
nevo83 napísal:DrX nadherne zhrnute
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 47 hostí.