Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Nove hlasovanie od 14.12.2010 (Po pade PPP1+PPP3)

2016
2
1%
2017-2018
29
15%
2019-2020
41
21%
po r. 2020
128
64%
 
Celkový počet hlasov : 200

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jonathan » 05. Apr 2019 10:53

Ibaze ty tvrdis, ze pokial nie je Visnove, tak sa tadial neda jazdit. Omyl. Kazdy den tam jazdi 25000+ aut, z toho kazde 4-5 je nakladne.
Cize cesta je vyuzivana aj lokalnou aj kamionovou aj dialkovou dopravou. Takze ziadna cesta zarubana.

Ked teda kreslis obsulznost v juznej trase po neexistujucej ceste, tak to kludne mozes nakreslit aj pre sever a potom si to porovnat.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 05. Apr 2019 11:34

Ked teda kreslis obsulznost v juznej trase po neexistujucej ceste, tak to kludne mozes nakreslit aj pre sever a potom si to porovnat.


on kresli juznu trasu ako cestu ktora mohla byt za tie peniaze ktore sa uz vyplieskali na D26,5. aj keby nieco chybalo tak mozno tornala-roznava alebo jablonov-moldava proste uplne bezproblemove useky.

pre Zvolen plati co pre ine, ak by sa pripravoval v tych casoch ako D1 tak uz tiez mohol stat....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jonathan » 05. Apr 2019 12:01

Ja rozumiem co pise. Ale zdovodnuje svoje sny a predstavy, co by bolo keby, neexistenciou useku lebo je to vraj kriticky usek. Takych tunelov je vo svete postavenych nespocetne vela, ale ked to das postavit firme s mafianskymi praktikami tak sa nediv, ze to stoji v sucte vela a trva to dlho. To nie je problem trasy. To ze Visnove je klucovy usek sa vedelo od 98ho, ale ziadna vlada nemala odvahu sa do toho pustit, bud stavali nieco ine (lacnejsie), alebo nic. Proste vystavba dialnic na SK je jedna cista katastrofa.

A vasa debata, ze juhom by to bolo, je taka ista ako ci bolo skor vajce alebo sliepka. Mozno by cesta bola, ale ja osobne pochybujem, ze by bola zamestananost vyrazne vyssia. Vzdy ked idem piatok z Nitry po R1 smer BB tak je tam plno aut, ale vsetko osobaky. Narozdiel od D1 pri Piestanoch, kde su suvisle kolony kamionov. CIze D1 vyuziva priemysel, R1 CPckari.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod PK » 05. Apr 2019 12:19

Poprad som tu vyslovene spominal, ze momentalne podla Google 3:38 cez Zilinu, pri pouziti cesty 67 do Roznavy a odtial dialnicou do Bratislavy 3:07. Preto som tam zahrnul aj Poprad.
Kludne to cele mozes spresnit a rozsirit na 70km.
Moja predstava rychlostnej siete na Sk je tu:
39731
R1 sa s R7 nebije
Rec je o tom, ze prioritne sa malo stavat najlacnejsie a najednoduchsie spojenie co je juzne kvoli spojeniu vychodu so zapadom.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod PK » 05. Apr 2019 13:07

Jonathan:
ziadne vajce alebo sliepka. Ak by bola cesta bol by priemysel. Priemysel ti prichadza za dialnicou zhruba s 10+ rocnym oneskorenim. Pred Kiou v Ziline ktora by tam bez dialnice neprisla boli urcite mnozstva kamionov na D1 mensie.
Teraz mas v Nitre JLR, ktory ti zvysi pocet kamionov na R1. Ak by bola dialnica do Kosic, teraz by uz pri Kosiciach bola dalsia automobilka, ktora by ti ten pocet kamionov zvysila.
CPckari su regulerny obcania Slovneska platiaci spotrebne dane z paliv, dane a dialnicne poplatky. Kto iny by mal byt na tych cestach? Kamiony su nutne zlo.

A ano moje obrazky zhruba zobrazuju to co sa dalo postavit za rovnaku cenu na severe a juhu.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jonathan » 05. Apr 2019 13:40

PK napísal:Priemysel ti prichadza za dialnicou zhruba s 10+ rocnym oneskorenim

Ako je mozne, ze niekde je priemysel aj bez dialnice? Dostupnost po dialnic je jedna z podmienok, nie jedina a urcite nie rozhodujuca.

A ta automobilka pri Kosiciach je sen, zlata sliepka, co bude znasat zlate vajcia. BMW nezrusilo Kosice koli dialnici, rovnako ako KIA nesla do Ziliny koli dialnici. Islo vzdy sucet vsetkych slubov a stimulov.
Landrover isiel preto do NItry, lebo vedel, ze tu "ukradne" zaucenych ludi.

To co sa dalo postavit, za rovnaku cenu je tiez relativne. Vsade vo svete dokazu stavat cesty za 10-15m€/km v tazkom terene.
My to vieme tiez, ale musi byt ferovy tender (nevyhodit Skansku, mat tam vela spolocnosti nie Doiprastav a Doprastav Trade), nevyhadzovat vytazov tendrov koli hlupym zamienkam a nepretlacat politicke terminy do zmluv. Potom sa da stavat za lacnejsi peniaz. Ked sa to splni, daju sa stavat dialnice za rozumnu cenu a da sa postavit viac. Akurat na D1 sa ide vzdy inak.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod lostrail » 05. Apr 2019 14:47

PK:

"Vidis ja tvrdim, ze regulacia situaciu nevyriesi, pretoze ked nieco zregulujes to co zostane k dispozicii bude pretazene a vysledkom bude stres, meskania, nehody.
Cesty nemozu trvale fungovat na 100% kapacity. To su denne nehody. To je cista statistika. Ked som toto tu posledne napisal minuly pondelok, tak do mna zozadu v utorok na Zlatych Pieskoch vrazil s dodavkou. Statistika... "

Samozrejme, nie je mozne robit regulaciu bez subeznych opatreni, ktore poskytnu nahradu. Kvalitne riesena elektricka vie poskytnut alternativu bliziacu sa metru (ani metro nema velku priemernu rychlost, bezne to byva okolo 20 km/h, to len vdaka Bratislavskym rozmlatenym tratiam, na ktore akosi "nie su peniaze", je priemerna rychlost elektricky v BA len 13 km/h).
Konkretne riesenia, ako vyriesit najma mordory bez elektricky do cias, kym tam (mozno) pride, su na debatu v inom vlakne.

"Pisal som to tu prednedavnom, dochadzajuci do Bratislavy su streda, co je najpokojnejsi den tyzdna. Stvrtok a piatok to su Bratislavcania na chaty, vylety, k rodicom, samozrejme tyzdnovkari. Pondelok a utorok to iste do Bratislavy. To su najhorsie casy a dni.
Velka cast problemu su Petrzalcania rano v smere do mesta a poobede naspat. Rovnako ako z Podunajskych Biskupic a Vrakune (tiez maju obmedzeny pocet mostov a kapacitu cez Maly Dunaj)"

OK, toto vsetci vieme a na veci to v zasade nic nemeni.

"Utorkova zapcha v Bratislave bola z 80-90% sposobena lokalnou Bratislavskou dopravou plus tranzit na obchvate.
Moj odhad je, ze dochadzajuci su tak 5-15% problemov v Bratislave."

Utorky su v BA celkovo zakliate, co je inak haluz. Ale uz len skutocnost, ze 80-90% sposobuje lokalna doprava jednoznacne dokazuje, ze najma regulacia parkovania nie len v centre (aj v okrajovych castiach), spolu so zasadnym skvalitnenim MHD, by velmi pomohli. Pritom pod zasadnym skvalitnenim sa nemusi uvazovat len metro. To len niektori maju ako modlu, ale ono to zas nie je az tak pohodlne cestovanie. Musis "sfarat" pod zem, potom sa zas spod zeme dostat... Pesie presuny k vlaku a z neho naspat pridavaju dost vela k cestovnemu casu.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jano1 » 05. Apr 2019 19:17

PK napísal:Ak by bola cesta bol by priemysel. Priemysel ti prichadza za dialnicou zhruba s 10+ rocnym oneskorenim. Pred Kiou v Ziline ktora by tam bez dialnice neprisla boli urcite mnozstva kamionov na D1 mensie.


Bavi Ta placat bludy?

S 10 rocnym oneskorenim? Este teraz nema dialnica po ZA 10 rokov od otvorenia. Ked KIA podpisala zmluvu v marci 2004, v tom case koncila D1 pri Ladcoch. Dialnica do ZA bola kompletna az v maji 2010, cize viac ako 6 rokov po podpise zmluvy. Preco nesiel JLR do ZH,ZV,BB? Ved je tam uz roky rokuce hotova R1. Ani LC nema zlu dostupnost, vsak mimo RC smerom na BA je to menej ako to co chybalo na trase ZA-BA ked KIA podpisala zmluvu, a casovo to bolo podstatne horsie hlavne kvoli PB.

v 2005 bolo od BY pred ZA na I/18 6729 NA/24h
v roku 2015 od BY pred ZA na D3 5661 NA/24h
Pod Strecnom v roku 2005 6141 NA/24h
Pod Strecnom v roku 2015 6911 NA/24h
Dovod? Uz sa viac NA ma problem pretlacit cez ZA a popod Strecno a tiez cez Kysuce. Obchadzaju to, ako sa len da aby usetrili cas aj za cenu dlhsej trasy.

V roku 2005 od Ladcov bola severna D1 120 km a napriek tomu tam bola vysoka intenzita NA. ZA-PO bolo len 60 km dialnice, cize Ladce - PO chybalo 200 km. R1 ZV - KE je mimo RC len 170 km, tak preco tam nie su intenzity ako na Povazi, ci pod Strecnom v roku 2005? Je tam medzi ZV a KE v sucasnosti 6729 NA/24h ako bolo pred ZA, alebo 6141 NA/24 ako bolo pod Strecnom uz v roku 2005, ked chybalo do PO 200 km D1?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 06. Apr 2019 11:37

A vasa debata, ze juhom by to bolo, je taka ista ako ci bolo skor vajce alebo sliepka. Mozno by cesta bola, ale ja osobne pochybujem, ze by bola zamestananost vyrazne vyssia. Vzdy ked idem piatok z Nitry po R1 smer BB tak je tam plno aut, ale vsetko osobaky. Narozdiel od D1 pri Piestanoch, kde su suvisle kolony kamionov. CIze D1 vyuziva priemysel, R1 CPckari.


Ibaze ty tvrdis, ze pokial nie je Visnove, tak sa tadial neda jazdit. Omyl. Kazdy den tam jazdi 25000+ aut, z toho kazde 4-5 je nakladne.


potom si este nevidel suvisle kolony kamionov. odporucam brno-praha, vieden-budapest. na Sk je to D2. dalsi omyl je ze kamiony-priemysel. ND doprava vezie kadeco....zaujimave je pri ZAje plno kamionov a cim dalej na vychod tym menej.....pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica - aj opticky menej aut ako na R1. kde sa teda auta stracaju a naco je potom dialnica ZA-PO ????

A ta automobilka pri Kosiciach je sen, zlata sliepka, co bude znasat zlate vajcia. BMW nezrusilo Kosice koli dialnici, rovnako ako KIA nesla do Ziliny koli dialnici. Islo vzdy sucet vsetkych slubov a stimulov.
Landrover isiel preto do NItry, lebo vedel, ze tu "ukradne" zaucenych ludi.


lenze BMW si vybralo debrecin takze argumenty nesedia. debrecin mohol ponuknut dialnicu, stimuly a kopu ludi mimo fachu. predtym mercedes detto..... KE mohli ponuknut kopu ludi mimo fachu a stimuly. dialnicu nie.

To co sa dalo postavit, za rovnaku cenu je tiez relativne. Vsade vo svete dokazu stavat cesty za 10-15m€/km v tazkom terene.


nicim nepodlzene tvrdenie.

My to vieme tiez, ale musi byt ferovy tender (nevyhodit Skansku, mat tam vela spolocnosti nie Doiprastav a Doprastav Trade), nevyhadzovat vytazov tendrov koli hlupym zamienkam a nepretlacat politicke terminy do zmluv. Potom sa da stavat za lacnejsi peniaz. Ked sa to splni, daju sa stavat dialnice za rozumnu cenu a da sa postavit viac. Akurat na D1 sa ide vzdy inak.


to su tvoje dohady, odhady a predpoklady. aj ospevovana skanska mohla podhodnotit cenu len aby sa dostala k zakazke. rovnako taliani su velka firma ktora co-to postavila. maju viac skusenosti s tunelmi ako ktokolvek na Sk. takze ta cena je aj bola velmi podozriva.

S 10 rocnym oneskorenim? Este teraz nema dialnica po ZA 10 rokov od otvorenia. Ked KIA podpisala zmluvu v marci 2004, v tom case koncila D1 pri Ladcoch. Dialnica do ZA bola kompletna az v maji 2010, cize viac ako 6 rokov po podpise zmluvy. Preco nesiel JLR do ZH,ZV,BB? Ved je tam uz roky rokuce hotova R1. Ani LC nema zlu dostupnost, vsak mimo RC smerom na BA je to menej ako to co chybalo na trase ZA-BA ked KIA podpisala zmluvu, a casovo to bolo podstatne horsie hlavne kvoli PB.


dokedy budes prekrucat ?? 2004 bola zmluva vyrobaktora slubila dialnicu v 2005- ci 2006 myslis ze KIA su hlupaci a ze si dokladne nepreverili vsetky detaily,....ladce-sverepec a vrtizer-hp boli vtedy vo vystavbe, dokoncili sa v 2005-07. hp-strazov pred zaciatkom -doprastav staval expresnym tempom. realny problem bola jedine povazska bystrica cize 10 km. kvoli uverom na dokoncenie D1 po ZA sa zalozila nds cize stat robil nadstardartne ukony aby si KIU ziskal. dokedy budes prekrucat ??

na R1 v tom case bolo zablokovane zarnovica-sasovske kvoli aktivistom a nitra-tekovske nemce sa len pripravovalo vlaznym tempom ze starostka ZM isla protestovat pred urad vlady.....dokedy budes prekrucat ?? naozaj si myslis ze si tu nepamatame ako to bolo..idiotov si rob vies z koho....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Vlados » 06. Apr 2019 12:59

ako keby si ty neprekrúcal!
devil napísal:potom si este nevidel suvisle kolony kamionov. odporucam brno-praha, vieden-budapest. na Sk je to D2. dalsi omyl je ze kamiony-priemysel. ND doprava vezie kadeco....zaujimave je pri ZAje plno kamionov a cim dalej na vychod tym menej.....pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica - aj opticky menej aut ako na R1. kde sa teda auta stracaju a naco je potom dialnica ZA-PO ????

porovnávať R1 s Popradom je pritiahnuté za vlasy. R1 možno porovnávať s D1 po Žilinu. (BA-ZA ~ BA-ZV). si mal porovnávať PP s RV.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Driver » 06. Apr 2019 13:23

ma porazi devil bol v poprade :D asi ste zabudli na kolony svit poprad furt zapchate smrtelne nehody atd ... ne to ne pravda sak aj prešov je poriešeny
ale najvecsi problem je dajaky zapadakov na juhu , super :D
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jano1 » 06. Apr 2019 15:42

devil napísal:dokedy budes prekrucat ?? 2004 bola zmluva vyrobaktora slubila dialnicu v 2005- ci 2006 myslis ze KIA su hlupaci a ze si dokladne nepreverili vsetky detaily,....ladce-sverepec a vrtizer-hp boli vtedy vo vystavbe, dokoncili sa v 2005-07. hp-strazov pred zaciatkom -doprastav staval expresnym tempom. realny problem bola jedine povazska bystrica cize 10 km. kvoli uverom na dokoncenie D1 po ZA sa zalozila nds cize stat robil nadstardartne ukony aby si KIU ziskal. dokedy budes prekrucat ??

Devil na prekrucanie si tu expert ty! Dam Ti jednoduchu otazku: Kedy bola sprejazdnena dialnica BA-ZA?
Ja som napisal, ze v maji 2010. Takze kedy to bolo? Prosim odpoved!


devil napísal:ladce-sverepec a vrtizer-hp boli vtedy vo vystavbe, dokoncili sa v 2005-07

D1 Vrtizer - HP bol zastaveny az do jula 2004, vystavba v case podpisu zmluvy s KIA neprebiehala. Takze kto tu prekruca? Zas sa zacni hadat, ze vystavba sa predsa zacala 1998, ale to, ze tam roky nebolo ani chlapa na stavbe Ta uz samozrejme nezaujima!

D3 HP-Strazov dokoncili az v roku 2008.


Pre tych co to potrebuju 2x mat napisane: Ked sa podpisala zmluva s KIA v marci 2004, koncila D1 od BA pri Ladcoch. V realnej vystavbe smerom na ZA bol len usek Ladce - Sverepec.


devil napísal:na R1 v tom case bolo zablokovane zarnovica-sasovske kvoli aktivistom a nitra-tekovske nemce sa len pripravovalo vlaznym tempom ze starostka ZM isla protestovat pred urad vlady.....dokedy budes prekrucat ?? naozaj si myslis ze si tu nepamatame ako to bolo..idiotov si rob vies z koho....


Tak tomuto Tvojmu vylevu ani trochu nerozumiem. To mala byt reakcia na aky text?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jano1 » 06. Apr 2019 16:41

devil napísal:zaujimave je pri ZAje plno kamionov a cim dalej na vychod tym menej.....pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica - aj opticky menej aut ako na R1. kde sa teda auta stracaju a naco je potom dialnica ZA-PO ????


Otazka na urovni ziaka zakladnej skoly. Pred NR intenzita v 2015 na R1 28785 v./24h, pri Tekovskych Nemciach na R1 14528 v/24h. To je ale zahada. citujem: "kde sa teda auta stracaju"

Ti este nikto neprezradil, ze mame vacsiu hustotu zaludnenia na zapade, mame viac priemyslu na zapade a obchodujeme co sa tyka dopravy kamionmi viac so zapadom nez s vychodom, pripadne este s Madarskom a Polskom.


Ulohou D1 je prepojit co najviac priemyselnych centier, spojit zapad a vychod krajiny, teda postavit D1 kde je vysoka intenzita dopravy, ale na vychode aj tam kde je stredna intenzita dopravy, aby doslo k prepojeniu vychodu na priemyselnejsie a bohatsie casti krajiny.

Stale lepsia dialnica v PO kraji s intenzitou 10-15 tisic v./24h v roku 2015, ako R2 s intenzitou 4-5 tisic v./24h v roku 2015.

Zaujimave, ze pred PP bola intenzita v 2015 14756 v./24h, pri PP 13444 v./24h a za PP 12027 v/24h, a udajne citujem "pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica", je to az taky zasadny rozdiel oproti 14528 v/24h na R1 pri Tekovskych Nemciach? Nie je, podla Tvojho meritka mame teda prazdnu tiez R1 pri Tekovskych Nemciach.
Naposledy upravil Jano1 dňa 06. Apr 2019 16:43, celkovo upravené 1 krát.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Outererror » 06. Apr 2019 16:42

Ale však spojenie bude... len bude po maďarských diaľniciach a nie tých našich. :D
Outererror
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 0
Založený: 27. Feb 2019 18:12
Bydlisko: Orava

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 06. Apr 2019 17:03

Jano1 napísal:
devil napísal:zaujimave je pri ZAje plno kamionov a cim dalej na vychod tym menej.....pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica - aj opticky menej aut ako na R1. kde sa teda auta stracaju a naco je potom dialnica ZA-PO ????


Otazka na urovni ziaka zakladnej skoly. Pred NR intenzita v 2015 na R1 28785 v./24h, pri Tekovskych Nemciach na R1 14528 v/24h. To je ale zahada. citujem: "kde sa teda auta stracaju"

Ti este nikto neprezradil, ze mame vacsiu hustotu zaludnenia na zapade, mame viac priemyslu na zapade a obchodujeme co sa tyka dopravy kamionmi viac so zapadom nez s vychodom, pripadne este s Madarskom a Polskom.


Ulohou D1 je prepojit co najviac priemyselnych centier, spojit zapad a vychod krajiny, teda postavit D1 kde je vysoka intenzita dopravy, ale na vychode aj tam kde je stredna intenzita dopravy, aby doslo k prepojeniu vychodu na priemyselnejsie a bohatsie casti krajiny.

Stale lepsia dialnica v PO kraji s intenzitou 10-15 tisic v./24h v roku 2015, ako R2 s intenzitou 4-5 tisic v./24h v roku 2015.

Zaujimave, ze pred PP bola intenzita v 2015 14756 v./24h, pri PP 13444 v./24h a za PP 12027 v/24h, a udajne citujem "pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica", je to az taky zasadny rozdiel oproti 14528 v/24h na R1 pri Tekovskych Nemciach? Nie je, podla Tvojho meritka mame teda prazdnu tiez R1 pri Tekovskych Nemciach.


Ako tradicne, porovnavat intenzity na D1 po tom, co uz od r 1993 stat cely cas deklaruje ju ako prioritu a stavia len ju - a D1 PO-ZA je na 90% hotova, s R2 KE-ZV kde este pred 3 rokmi boli hotove len dva polprofily, dokazuje jedine: ze statne protezovanie dialnice severom tam pritiahne dopravu (porovnaj intenzity v 1993, ak chces porovnat porovnatelne).
Rovnako zvasty o priemysle na severe aj zapade. Realita je, ze viac HDP sa produkuje na juhu (KE+BB+NR) nez na severe (PO+ZA+Trencin). A realita je, ze KE kraj stale od socializmu produkoval druhe najvyssie HDP (hned po BA kraji). Ale praveze tym, ze sa od r. 1993 vsetke infrastrukturne investicie leju od zapadu na sever (a tvaria sa, ze "spajame zapad - vychod"), tak sa tie noznice uz 20 rokov roztvaraju. V normalnej krajine, ktora je natiahnuta na dlzku, a ma centristicke hl.mesto na najzapadnejsom moznom bode, by priorita pre rovnomerny rozvoj mala byt, aby zapad a vychod boli v prvom rade prepojene najkratsim moznym sposobom, aby sa proste z vychodu dalo dostat do hl.m. v co najkratsom moznom case, lebo este stale to bude na dlho.
A vypisovat nieco o tom, ake by boli dnes intenzity na R2, ak by bola dokoncena, na zaklade toho, ake su intenzity bez R2 ale so skoro existujucou D1 a skoro existujucou madarskou diaknicou, je ciste scifi.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod nevo83 » 06. Apr 2019 17:10

DrX nadherne zhrnute
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice...kedy bude?

Odoslaťod KN.SK » 06. Apr 2019 21:22

devil napísal:
Ibaze ty tvrdis, ze pokial nie je Visnove, tak sa tadial neda jazdit. Omyl. Kazdy den tam jazdi 25000+ aut, z toho kazde 4-5 je nakladne.

potom si este nevidel suvisle kolony kamionov. odporucam brno-praha, vieden-budapest. na Sk je to D2. dalsi omyl je ze kamiony-priemysel. ND doprava vezie kadeco.....zaujimave je pri ZAje plno kamionov a cim dalej na vychod tym menej.....pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica - aj opticky menej aut ako na R1. kde sa teda auta stracaju a naco je potom dialnica ZA-PO ????
No neviem, ale na M1 na 85 km ( https://www.google.sk/maps/@47.6746134, ... 312!8i6656) som nevidel plno kamiónov skoro nikdy, ani ráno, ani poobede - asi som na ne nemal šťastie. Zahustilo sa i nimi, keď bol na nej nejaký problém.
Driver napísal:ma porazi devil bol v poprade :D asi ste zabudli na kolony svit poprad furt zapchate smrtelne nehody atd ... ne to ne pravda sak aj prešov je poriešeny, ale najvacsi problem je dajaky zapadakov na juhu, super :D
Keď sa ešte nejazdilo cez Bôrik (po D1) po vystúpení z autobusu, ktorým som prišiel od západu (napríklad zo Štrby), mal som problém prejsť cez I/18 a ísť do Kanady (miestna časť Svitu, úradne Podskalka). Teraz je to oveľa jednoduchšie. :)
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Vlados » 06. Apr 2019 23:37

Ponektorí zabúdajú alebo netušia ako to kedysi bolo... no pamätajú si "presne" ako to bolo pred 30 rokmi, keď sa "všetko" vozilo po železnici. Juh bol tak efektívny, že mu postačovala na viacerých miestach jedna koľaj ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jano1 » 07. Apr 2019 10:24

DrX napísal:
Ako tradicne, porovnavat intenzity na D1 po tom, co uz od r 1993 stat cely cas deklaruje ju ako prioritu a stavia len ju - a D1 PO-ZA je na 90% hotova, s R2 KE-ZV kde este pred 3 rokmi boli hotove len dva polprofily, dokazuje jedine: ze statne protezovanie dialnice severom tam pritiahne dopravu (porovnaj intenzity v 1993, ak chces porovnat porovnatelne).
Rovnako zvasty o priemysle na severe aj zapade. Realita je, ze viac HDP sa produkuje na juhu (KE+BB+NR) nez na severe (PO+ZA+Trencin). A realita je, ze KE kraj stale od socializmu produkoval druhe najvyssie HDP (hned po BA kraji). Ale praveze tym, ze sa od r. 1993 vsetke infrastrukturne investicie leju od zapadu na sever (a tvaria sa, ze "spajame zapad - vychod"), tak sa tie noznice uz 20 rokov roztvaraju. V normalnej krajine, ktora je natiahnuta na dlzku, a ma centristicke hl.mesto na najzapadnejsom moznom bode, by priorita pre rovnomerny rozvoj mala byt, aby zapad a vychod boli v prvom rade prepojene najkratsim moznym sposobom, aby sa proste z vychodu dalo dostat do hl.m. v co najkratsom moznom case, lebo este stale to bude na dlho.
A vypisovat nieco o tom, ake by boli dnes intenzity na R2, ak by bola dokoncena, na zaklade toho, ake su intenzity bez R2 ale so skoro existujucou D1 a skoro existujucou madarskou diaknicou, je ciste scifi.


Stat deklaroval, ale realita bola ina. Porovnaval som intenzity Ladce - PO v roku 2005 ked tam chybalo 200 km dialnice (z toho predovsetkym 75 km Ladce-MT) s intenzitou ZV-KE v 2015 ked tam chybalo menej km RC, ale intenzita napriek podobne chybajucej dlzke D/RC je niekolkonasobne nizsia.

Napisal som, ze zapad krajiny je priemyselnejsi a bohatsi:
https://www.mindop.sk/files/statistika_vud/reg_hdp.htm

PO+KE 29.8% obyvatelov krajiny, ale len 20.7% HDP krajiny.
Najchudobnejsi region je dlhodobo PO kraj, teda prave D1 sa snazi prepojit najchudobnejsi a najbohatsi region. KE kraj ma pomerne vysoke celkove HDP kvoli poctu obyvatelov, ale podla HDP na obyvatela v roku 2016 je az na 6. mieste. Na 7.mieste v roku 2016 BB kraj a pritom mal v roku 2016 najdlhsiu siet RC, na 8. v HDP na obyvatela bol PO kraj a mal druhu najdlhsiu siet D/RC spomedzi vsetkych krajov.

Teda 2 kraje, ktore mali najdlhsiu siet D/RC v roku 2016 mali najnizsie HDP na obyvatela v tom istom roku.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 07. Apr 2019 10:55

Dam Ti jednoduchu otazku: Kedy bola sprejazdnena dialnica BA-ZA?
Ja som napisal, ze v maji 2010. Takze kedy to bolo? Prosim odpoved!


v maji 2010. ale citaj dalej...

D1 Vrtizer - HP bol zastaveny az do jula 2004, vystavba v case podpisu zmluvy s KIA neprebiehala. Takze kto tu prekruca? Zas sa zacni hadat, ze vystavba sa predsa zacala 1998, ale to, ze tam roky nebolo ani chlapa na stavbe Ta uz samozrejme nezaujima!


samozrejme ze ma TO NEZAUJIMA. bola podpisana zmluva s doprastavom, zohnali sa peniaze aj ked nebolo na bezne opravy ciest. ty proste nerozumies tomu co to znamena...znamena to zavazok statu....boli vydane vsetky povolenia, nakresleny projekt aj vykupene pozemky...takyto stav porovnavat v usekmi R1 kde este riesili uzemko alebo trasovanie moze len hlupak,

Pre tych co to potrebuju 2x mat napisane: Ked sa podpisala zmluva s KIA v marci 2004, koncila D1 od BA pri Ladcoch. V realnej vystavbe smerom na ZA bol len usek Ladce - Sverepec.


prekucas - vytahujes fakty ktore vobec nie su podstatne....je jedno kedy bola podpisna zmluva.....KIi slubili urychlit vystavbu nedokoncenej dialnice a KIA s tym suhlasila..... este raz aby kazdy pochopil DIALNICA BOLA PODMIENKA aj ked sa nedokoncila v case ked nabehla vyroba ale KII s tym suhlasila. ladce-sverepec odovzdali v 2005, vrtizer-hp a hp-strazov odovzdavali po kuskoch a stavalo sa brutalnym tempom aby to bolo hotove co najskor, v priebehu 2007 sa uz jazdilo na poloprofiloch a cize okrem PB bola trasa pre KIU funkcna. tu si mozeme porovnat D1-R1 v 2006

http://dialnice.szm.com/highways/highways2006.html

a tu v 2008

http://dialnice.szm.com/highways/highways2008.html

cize na D1 chybalo 10 km a na R1 chybalo asi 70 km ...ale ked v tom nevidis rozdiel tak potom mas problem zo zrakom.

ale inac ma PK pravdu - bezne priemysel nasleduje dialnicu. to ze to ziline vybavili slintos a janoslota ktory porusil zakon ked dal stavebne povolenie na nevyporiadanych pozemkoch za asistencie mikiho je opat raz rarita....v normalnej krajine toto nemohlo prejst. KIU toto vsetko nemuselo zaujimat, oni nenesu zodpovednost za protipravne konanie....

Ti este nikto neprezradil, ze mame vacsiu hustotu zaludnenia na zapade, mame viac priemyslu na zapade a obchodujeme co sa tyka dopravy kamionmi viac so zapadom nez s vychodom, pripadne este s Madarskom a Polskom.


to ja viem a mozno lepsie ako ty. len neviem teda co si tym chcel naznacit.

Ulohou D1 je prepojit co najviac priemyselnych centier, spojit zapad a vychod krajiny, teda postavit D1 kde je vysoka intenzita dopravy, ale na vychode aj tam kde je stredna intenzita dopravy, aby doslo k prepojeniu vychodu na priemyselnejsie a bohatsie casti krajiny.


ale v najskorsom moznom case a nie v 2025-30. medzi ZA a PO nemas ziadne velke mesta ani velke priemyselne centra - zato vacsina njadhrahsich usekoc je prave tam. na druhej strane si spocitaj pocet obyvatelov hoci len okruhu KE, KS, PO, MI, TV, VT...to su statisice ludi - v skorsom case mohli byt prepojene najvacsie centra len juznou trasou.

a ked bude hotova M30 tak severna trasa ostane len pre lokalku, cp a regionalne prepojenia.....

No neviem, ale na M1 na 85 km ( https://www.google.sk/maps/@47.6746134, ... 312!8i6656) som nevidel plno kamiónov skoro nikdy, ani ráno, ani poobede - asi som na ne nemal šťastie. Zahustilo sa i nimi, keď bol na nej nejaký problém.


ja som to videl v prienehu jedneho tyzdna....suvisla jazda v lavom pruhu na M1 a bezne predbiehanie kamionov na povazi.....a myslim ze intenzity tomu davaju zapravdu...pokial viem ma M1 su bezne 40.000 intenzity ktore na D1 za TT jednoducho nie su.....ty to vies zistit lepsie.

Stale lepsia dialnica v PO kraji s intenzitou 10-15 tisic v./24h v roku 2015, ako R2 s intenzitou 4-5 tisic v./24h v roku 2015.


myslis na tych prelozkach ktore na nazyvaju R2....myslim ze na toto uz napisal DrX....

Zaujimave, ze pred PP bola intenzita v 2015 14756 v./24h, pri PP 13444 v./24h a za PP 12027 v/24h, a udajne citujem "pri PP kolkokrat idem tolkokrat prazdna dialnica", je to az taky zasadny rozdiel oproti 14528 v/24h na R1 pri Tekovskych Nemciach? Nie je, podla Tvojho meritka mame teda prazdnu tiez R1 pri Tekovskych Nemciach.


tak potom porovnaj intenzitu okolo ZH a ZV s intenzitou pri vazci....alebo levoci.... :lol:

Dialnica do ZA bola kompletna az v maji 2010, cize viac ako 6 rokov po podpise zmluvy. Preco nesiel JLR do ZH,ZV,BB? Ved je tam uz roky rokuce hotova R1. Ani LC nema zlu dostupnost, vsak mimo RC smerom na BA je to menej ako to co chybalo na trase ZA-BA ked KIA podpisala zmluvu, a casovo to bolo podstatne horsie hlavne kvoli PB.


do ZA chybalo v 2007-08 len 10 km....po ZV chybalo 70 km a cakalo sa na kruhaku pod zoborom a na semafore v ladomerskej vieske. po LC nebol ani kilometer km cize tam chybalo v tom case vyse 120 km.

a preco isiel BMW do debrecina ? snad nebudes tvrdit ze kvoli rumunskym robotnikom ? zeby kvoli postavenem dialnici a bohatym stimulov lebo madarska vlada chcela do zaostaleho regionu velkeho investora za kazdu cenu...

Dovod? Uz sa viac NA ma problem pretlacit cez ZA a popod Strecno a tiez cez Kysuce. Obchadzaju to, ako sa len da aby usetrili cas aj za cenu dlhsej trasy.


R1 ZV - KE je mimo RC len 170 km, tak preco tam nie su intenzity ako na Povazi, ci pod Strecnom v roku 2005?


lebo tam nie je taka vysoka lokalka okrem toho tu vypisujete ze strecno sa neda obist....tak akoze obchadzaju :?: samozrejme opat tvrdenie bez smerovych prieskumov.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 07. Apr 2019 11:34

porovnávať R1 s Popradom je pritiahnuté za vlasy. R1 možno porovnávať s D1 po Žilinu. (BA-ZA ~ BA-ZV). si mal porovnávať PP s RV.


R1 sa dokoncila sice len o rok neskor zato na D1 roky chybalo len 10 km kym na R1 az 70 km z toho az 50 km pri NR...ale na R1 rastu podla scitania 2015 intenzity rychlejsie ako na D1....na R2 je hotovych 20 km plneho profilu preco by som mal nejaku I/16 porovnavat so skoro 150 km suvislej dialnice....si normalny ??

a ten blud o zelezniciach je uplne mimo...zeleznice postavili za R-U a nebolo to podla efektivity ale preto aby bola nejaka siet. to je presne to comu ty nezorumies. a ze centra tejto siete boli W a BP a nie BA je dovod preco s nestavala juhom.....

PO+KE 29.8% obyvatelov krajiny, ale len 20.7% HDP krajiny.
Najchudobnejsi region je dlhodobo PO kraj, teda prave D1 sa snazi prepojit najchudobnejsi a najbohatsi region. KE kraj ma pomerne vysoke celkove HDP kvoli poctu obyvatelov, ale podla HDP na obyvatela v roku 2016 je az na 6. mieste. Na 7.mieste v roku 2016 BB kraj a pritom mal v roku 2016 najdlhsiu siet RC, na 8. v HDP na obyvatela bol PO kraj a mal druhu najdlhsiu siet D/RC spomedzi vsetkych krajov.

Teda 2 kraje, ktore mali najdlhsiu siet D/RC v roku 2016 mali najnizsie HDP na obyvatela v tom istom roku.


lenze okolo KE zije druhy najvyssi pocet obyvatelov...a nie okolo PP....

D1 sa snazi prepojit len to nejak viazne uz zopar desatroci .... PO kraj ma druhu najdlhsiu siet D/RC...cize tych 150 km ivachnova-PO kraji neprinasa efekt....D1 prinasa efekt po ZA resp. MT (tak ako to zakreslil PK) a to aj napriek strecnu ktore uz nejak cp dennodenne pretrpia. uz RK a PP funguju na celulozke ci vagonke a chadnickarni ktore su tam od nepamati. bez mondi si dovolim tvrdit liptov by bol hladova dolina.

porovnajme si nezamestnanost. v 2007 pred zaciatkom krizy a teraz

12/2007 Sk priemer 8%
BB kraj 14,1
PO kraj 12,05

02/2019 Sk priemer 5%
BB kraj 7,09
PO kraj 8,98

cize pokles v PO len urovni Sk priemeru kym v BB kraji je to vyse 2 nasobny pokles....cize vystavba R1 mala vacsi efekt ako severnej D1. a to treba spomenut ze nebyt 2 okresov RS a RA by bol priemer v BB kraji okolo 5 percent.

ma porazi devil bol v poprade :D asi ste zabudli na kolony svit poprad furt zapchate smrtelne nehody atd ... ne to ne pravda sak aj prešov je poriešeny
ale najvecsi problem je dajaky zapadakov na juhu , super :D


sak vidzim plnu erjednotku pri NR co ma 22,5 metra a prazdnu dejednotku pri PP co ma 26,5metra...a neznam naco to je...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod peterle » 07. Apr 2019 19:33

nevo83 napísal:DrX nadherne zhrnute



No nádherne, lenže si mýli dojmy a pojmy. Preto ani nedal čísla o tej jeho "realite". Ty by si mohol
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod nevo83 » 07. Apr 2019 20:09

Peterle napisem Ti preco prave tu suhlasim s DrX. jeden priklad aj ked z ineho oboru ale da sa povedat ze je to na rovnako..
Existuje jedno ministertvo kt historicky ovladali od 98 az na 1 vynimku stale len SNS a Madari.. A podla toho sa aj delili peniaze, nie tam kde to bolo potrebne ale tam kde to politicky vyhovovalo,a bolo im absolutne jedno ci vznikali priepasti co do techniky, udrzby alebo investicii... tj ak to mali Madari tak peniaze tiekli do BA/ samorin/ alebo SNS do ZA/okolie Vahu/ na celkove 4 lokality to bud bili cca 60-20-10-10. Az dosiel Ziga kt aky je taky je... ale nastavil veci proporcne, nie vychod nedostal 80p aby ,,nieco kompenzoval,, len to upravil na zdrave percenta z rozpoctu BA dostala +/- 30-30-25-15. technika sla tam kde chybala a cuduj sa svete ze ,,ludia,, nadavali ze uprednostnuje Kosice, pricom to nebola pravda len sa balik penazi rozdelil spravdolivejsie, samozrejme ale ludia zabudli ze 20r na striedacku boli uprednostnovane len 2 lokality... Teraz je to tak, ze hadaj kto ma min. a kde idu peniazky... V BB a KE mozu opat kurit a svietit...

Cize ANO stale sa uprestnostnuje Sever a zapad SVk...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Vlados » 07. Apr 2019 20:55

nevo83, netuším s čím súhlasíš, doktora mi nezobrazuje.
ak chceš poukázať na regionálne rozdely, o to sa tuším snaží aj doktor tak, ale veľmi veľmi zvláštne... lebo podpora východu sa sústreďuje len na trasu KE-ZV. východu ďaleko viac pomôže MI-KE a SK-PO. je +- jedno či do BA by išli po D1 alebo D1+R1+D1 alebo R2+R1+D1. nakoľko sa z východu necestuje len do BA, ale aj do ZA, TT, NR, CZ, D... tak potom nie vždy je tá D1 takou zachádzkou. ak chceme spravodlivejšie delenie/stavanie na viacerých miestach tak už dávno sme mali stavať len polprofily. paralená cesta 1+2 k jednotke je lepšia ako drôtom do oka...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod nevo83 » 08. Apr 2019 01:50

Vlados nie celkom s Tebou suhlasim.. pretoze v roku ,,2019,, filozofovovat ci D/RC maju mat 1/2 profil je hanba.. ked vezmeme,ze niekt useky ideme rozsirovat na 3x3 alebo nebodaj 4x4...
Sam si z LC tak Ti pisat o Bakte a okoli nemusim pisat.. takato cesta je hodna tak doby Marie Terezie ale nie hlavneho tahu ZV-Ke.

Spravne pises, pomohol by usek aj usek Mi-KE (bez Tunela Dargov) ale na ten sa zabudlo s pripravou a napr taka EIA tam stoji uz hodne dlho aspon podla NDS aspon 3r co sledujem. A a kym sa rozhybu k vystavbe tak najpr spravia R3 D3 nieco z R4 a R2... ak budem velky optimista tak 2035... a pritom by naklady vobec nemuseli byt vysoke, kedze tento usek je cista rovina...

Dalsia vec: o spravodlivosti by sme sa mohli bavit vtedy ak by sa aj predtym stavalo spravodlivo v neakom pomere.. tak ako som pisal vyssie ak nieco dlhodobo zanedbavas a potom narychlo na kratku dobu nieco dobiehas tak ludia vidia len to... rychlo zabudnu ze dovtedy sa stavalo len u nich a citia sa akoze ukrivdeni.. vid teraz ako vsetci vykrikuju ze Madar stavia len na Juhu..

Mas pravdu necestuje sa len do BA z vychodu ale aj na stred a to do ZV BB a dalej NR... no skus ist z vychodu do ZV cez D1.. to si rovno zacni tukat po cele... cize davas blby priklad

Ak by si chcel byt mega spravodlivy tak by si musel porovnavat pocet km D/RC na kraj a velkost investiicii kt sa tam nalali za poslednych 20r.. a dohanat to tam
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.