Pacho napísal:KN.SK, ako si som nepostrehol, kedy má byť tento krásny most dokončený? Do HR chodím zvyčajne cez Szombathely, ale ak by bol most hotový, tak by som určite spravil výnimku Bude sa s mostom riešiť aj obchvat Komárna?
• https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 50#p209363 z 09. júla 2018:
Ministri Mostu navštívili "výstavbu mostu": https://youtu.be/oj3IFMMZNC4?t=137 a termín o sprevádzkovani nepotešil, zas ho zmenili, opäť na neskôr - na máj 2020. Ak sa dobre pamätám, tak to pôvodne malo byť v decembri 2019. Takže Robert má celkom dobré info, https://www.dialnice.info/posting.php?m ... 3#pr207638. MOŽNO(???)
• https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 50#p211005 z 01. sep. 2018:
MOŽNO(???)KN.SK napísal:Na južnom fronte nič nové. Stále sa bavkajú s tým piatym.ja som napísal:Piaty diel je už hore, na "posuvnej konštrukcii", privárajú ho predchádzajúcim. •••
Nem tudom, nem tudom Árpibá, či to stihnú do mája 2020.
↓ Tento príspevok je ilustráciou, ako sa nedodržujú = upravujú termíny:
• https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 75#p214535 z 19. dec. 2018 (tu si novinári neoverili "veci" a prepískli to):
... Odklad č. 3:
Podľa tohto viewtopic.php?f=35&t=23864#p214529 sa dá do používania: cit. "Predpokladaný termín ukončenia celého projektu je koniec roka 2019." NIE!
Zhrniem, zatiaľ je "posledný" termín, o ktorom viem, máj 2020, ale...
•• Otázka 2 - "Obchvat Komárna". Má sa riešiť, ale kedy to bude, je vo hviezdach. Teraz je také polovičaté, malo sa to riešiť súčasne s mostom!
Niečo sem pridám o "cirkuse" a poondení celej presadenej stavby:
https://mynovezamky.sme.sk/c/20709084/k ... marna.html :
KOMÁRNO. Trasa severného obchvatu, ktorú v novembri odobrili mestskí poslanci, ohrozí rozvoj Komárna. Tvrdí to krajinár Michal Deraj, ktorý pracoval na rozvojových projektoch OSN i pre dánske ministerstvo životného prostredia. Za zvoleným variantom vidí politický kšeft.
Čo vyčítate schválenému plánu severného obchvatu Komárna?
- Zvolený variant je absolútne nevhodne umiestnený v krajinnom priestore. Navyše, z hľadiska prírodných podmienok aj ekonomiky by bolo oveľa lepšie obchvat aglomerácie Komárno-Komárom viesť južnou traťou pod Komáromom.
Prečo?
- Vidí to každý, kto sa pozrie na mapu. Pod maďarským Komáromom nie sú žiadne rieky či iné prírodné prekážky, je to poľnohospodárska krajina. Netreba tam stavať premostenia či narúšať rekreačnú zónu. To je najvhodnejšia trasa, a nie tam, kde sú rieky, jediné rekreačné zázemie mesta a chránené územia.
Prečo sa podľa vás napriek tomu bude obchvat stavať na severe Komárna?
- Tlak na severný obchvat nad Komárnom sa nezakladá na odborných argumentoch, ale na politických a podnikateľských špekuláciách. O ničom inom to nie je.
Máte informácie o nejakých konkrétnych špekuláciách?
- Všetci dobre vedia, že hlavným dôvodom pre výstavbu rýchlostnej cesty R 7 – hoci po Holice či Dunajskú Stredu má opodstatnenie – a obchvatu Komárna bolo, aby si na predaji pozemkov pod týmito cestami zarobili určití politici veľmi slušné peniaze.
Čo pre Komárno bude znamenať, keď bude obchvat vedený tam, kde je nakreslený?
- Z hľadiska rozvoja to bude znamenať to, že Komárno sa nikdy nestane atraktívnym mestom. Totálne sa zničí jeho zázemie. V rozumnom štáte, kde platia rozumné postupy a prístupy by z toho urobili pre obyvateľov atraktívne miesto, ale Komárno si zázemie absolútne zničí. Takisto ako v prípade Nádvoria Európy, z ktorého je fiasko, spravili politické a nie odborné rozhodnutie.
Aký bude podľa vás jeho výsledok?
- Komárno zaostáva a tento obchvat zaostávanie len urýchli.
Prečo?
- Pretože do takéhoto mesta nikto nebude chcieť prísť. Mesto nebude ani pre obyvateľov, ani pre ľudí, ktorí by sa doň chceli vrátiť. Obchvat nezapadá to do žiadnej rozvojovej koncepcie, je to čisto pre politický kšeft.
Dá sa s tým ešte niečo urobiť?
- Aby sa začalo stavať, treba uvoľniť dlhovú brzdu. Preto Most-Híd na uvoľnenie dlhovej brzdy tak tlačí. Pochybujem však, že s tým minister Kažimír a Smer budú súhlasiť: nebudú zvyšovanie zadlženosti akceptovať len preto, aby ich politickí partneri mali kšefty. Jedine v tomto finančnom hľadisku je nádej, že projekt zapadne prachom.
Trasa obchvatu bola známa už dvanásť rokov, petícia Komárňanov proti nej vznikla až v septembri tohto roka. Prečo občiansky odpor prišiel tak neskoro?
- Obyvatelia Komárna sa možno prebudili, až keď im začalo tiecť do topánok. Radšej však neskoro ako nikdy. Som veľmi rád, že sa zmobilizovali. Dúfam, že v tom budú pokračovať a nenechajú to tak. Pretože sú to slepé ulice, do ktorých ich a celé Komárno zavádzajú politici. Je to niečo nehorázne. Na Slovensku je možné všetko – je to krajina neobmedzených možností pre vládnucich politikov.
Ďalšie:
• http://ahojkomarno.sk/mestski-poslanci- ... -obchvatu/
• http://ahojkomarno.sk/na-ziadost-a-erse ... a-krupiny/
• https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/17 ... si-komarno :
Citujem:
"Práve na nové spojenie medzi Komárnom a Komáromom sa majú po dokončení nákladiaky odkloniť. Stavbu za 117 miliónov eur uhradí Únia z fondov Nástroja na prepájanie Európy, osem miliónov doplatí Slovensko z vlastnej kasy."
Toto je obrovské a nehorázne KLAMSTVO! Práveže bez obchvatu (ktovie či bude a kedy) mesto zahltia.
• https://mynovezamky.sme.sk/c/20826748/o ... ntury.html PASÉ (pre zmenu trasovania), ale je tam mapka krkolomného trasovania kvôli nepremyslene zlej polohe nového mosta.
P. S. Som len obyčajný obyvateľ mesta Komárna, nie som krajinár M. Deraj.