Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 16. Jún 2019 20:56

Keďže sa bavíme o dostupnosti juhu BBSK a KSK, tak tu je na veľkej časti kvalitná jednička, ktorý dokáže zabezpečiť práve vyššie spomínané služby. Z pohľadu továrne je irelevantné či NA jazdí cez obec, podstatné je aby boli dodávky na mieste včas a nehrozila odstávka výroby. A keďže v danej lokalite nikto ani nechyroval o kolónach alebo iných dopravných problémoch môžeme s istotou prehlásiť, že diaľnica bude mať oproti súčasnému stavu minimálny vplyv na zamestnanosť. Je to len väčší komfort pre OA.

Dopravný problém s nevyhovujúcou infrastruktúrou by som videl v oblasti Podunajskej nížiny, Oravy, či práve tebou spomínaného severovýchodu. O klasických prípadoch ako sú Kysuce, okolie Žiliny, Prešova a Bratislavy netreba ani diskutovať. Ale napr I/19 je podobnej kvality ako I/16 rovnako bez dopravného problému.

Takže bavíme sa o minimálnom zlepšení existujúceho stavu, keďže nie sú na daných trasách intenzity, nie su tam dopravné problémy, je tam pomerne kvalitná cesta.

Teda ostáva otázka načo práve tam diaľnica, keď efekt bude minimálny?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 16. Jún 2019 21:43

Pacho napísal:vlados, trocha sa mýliš. Nikdy som nebol zástancom socializmu (komunizmus neexistoval, len komunisti), ale neprekrúcaj fakta, alebo si riadne naštuduj dejiny. Pred nástupom komunistov , slovensko bolo poľnohospodársko agrárný štát. Priemysel a výstavba prišla s komunistami, dá sa povedať, z čiech. Na tomto fakte jednoducho nič nezmeníš. Nejdem rozpisovať, čo naši otcovia vybudovali, ale musím aspoň spomenúť tie neslávne "králikarne", ktorých cena s nástupom trhového hospodárstva, raketovo narástli a ich ceny stále stúpaju. Suma sumárum, taktiež infraštruktúra s prihliadnutím na dobu, bola určite v lepšom stave, ako dnešné preplnené cesty. Nejdem sa rozpisovať o zdravotníctve, a školstve, ktoré určite lepšie fungovalo , ako teraz po 30-tích rkoch. Tiež, je namieste otázka, prečo na severe, a na západe, nepadli všetky fabriky, ale stačili sa pretransformovať na fungujúce firmy ( v tom čase tam tiež neboli dialnice, napr PP, orava...).. Na juhu, vlastne nič nezostalo, či z oblasti strojárstva, alebo potravinárstva, všetko skrachovalo, nie je to náhodou mentalitou ľudí??. Dnes som si uvedomil zaujímavu myšlienku, v grécku, španielsku.... EU vystavila exelentnú infraštruktúru, a vôbec to nepomohlo. (vyhovárať sa na čínu je hlúposť). Aby to nedopadlo podobne aj u nás, postavíme R2 a nič sa nezmení. (bodaj by som nemal pravdu)

porovnaj vyspelosť krajiny voči iným krajinám pred vojnou a v čase revolúcie. vojna všetkým veľa toho vzala, ale my sa po vojne vďaka komunistom nedostali na úroveň na akej sme boli pred... všade otcovia budovali, no niektorí sa na pozíciu vrátili a iní už nie. ten handycap sme nedobehli za 30 rokov a nedobehneme ho ani za 100 rokov.
aj Rakúsko bolo poľnohospodársko agrárný štát a kde je dnes...? po vojne na tom bolo horšie ako Slovensko a kde je dnes? ... nemali komunistov a preto maju napr. 5-násobné dôchodky.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 16. Jún 2019 21:57

Milan_KM jasne problemove su len cesty tam u Vas na lazoch v okoli ZA a KNM... jasne I/16 a I/19 su aleze absolutne bezproblemove a hlavne kvalitne cesty..
Si mozes ist s DrX podat ruku.. ste ako JAJO a PAJO
Logika- kedze nestojis v kolonach tak je to kvalitna cesta....... co to zlepsi kvalitna cesta nic , takze je zbytocne stavat D3, ved kamiony stoja v kolone oni budu meskat, tebe moze byt jedno kedy dojdes domov.. To co TY povazujes za minimalne zlepsenie je to iste ako ked ja povazujem za zbytocnost dobudovanie D3..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 16. Jún 2019 22:44

Presne som čakal takéto urazené vyplakávanie bez obsahu. Prosím ťa ak nechápeš príspevku v kľude sa spýtaj o vysvetlenie, inak zbytočne derieš klavesnicu.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 17. Jún 2019 01:36

Inak suhlas s milanom...

To ze su nejake regiony daleko od centra diania, ziadna dialnica ani rychlostna cesta neporiesi. Pokial je tam kvalitna cesta 1. triedy a "biedne" intenzity, nevidim absolutny dovod tam budovat dialnicu... Peniaze, ktore by sa pozili na vybudovanie drahej dialnice, by sa mohli pouzit na stimulaciu ekonomiky v regionoch, kde nasledkom by sa zvysili intenzity a vystavba by bola opodstatnena. (tyka sa to hlavne I/16) Ale realne by museli ludia prist s niecim lepsim ako napr. zvysovanie atraktivity cyklotras vo Svidniku :mrgreen: Ako hovorim, stale je to o ludoch...

Co sa tyka I/21 (R4), tak prelozky v C7.5 ako polprofil buducej RC s urovnovym krizovanim s jednoduchym prestavanim na MUK (napr. ako je na D4 x I/2 pri Stupave). Ale kedze na slovensku je vystavba strasne spolitizovana, vobec by som sa nedivil, keby R4 postavili v parametroch D26.5 :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Jún 2019 09:55

Dopravný problém s nevyhovujúcou infrastruktúrou by som videl v oblasti Podunajskej nížiny, Oravy, či práve tebou spomínaného severovýchodu. O klasických prípadoch ako sú Kysuce, okolie Žiliny, Prešova a Bratislavy netreba ani diskutovať. Ale napr I/19 je podobnej kvality ako I/16 rovnako bez dopravného problému.


dalo by sa polemizovat s tym co si vymenoval. ak bude R7 po holice problem skonci (resp. presunie sa do BA...ale to uz je ina tema), betonka I/62 je vyriesena, obchvat GA stoji a bude aj SA.

problem oravy je presne ten ako na gemeri, uzka nevyhovujuca cesta a riesenie je to iste. PO sa tiez riesi...akurat PO nezaujima co bude na vychod od PO. mozno tak po lipniky. cize na I/21 sa necrta kvalitna cesta I. tr. na R3 nevedia dotiahnut jeden 5 km obchvat a okrem neho sa pripravuje mozno tak KA. cize ani tam sa necrta kvalitna cesta I. tr. na R2 batka a soroska sa vyrazne pohla ak budu tak za par rokov by trasa mohla byt vybavena.

len uz prosim netahaj sem ZA, ved tam sa to tiez dokonci. CA sa stavia. ostane jeden problemovy bod - KM.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 17. Jún 2019 13:07

ale malokto si uvedomi, ze ten "bod problemovy" po dokonceni CA bude megaproblem,, ale treba si na to pockat, lebo zatial tomu nikto neveri
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Jún 2019 15:25

kazdy tomu veri, ale ked tu niekto napise ze brodno-KM bude az po KM-oscadnica ktory navyse nebude optimalizovany a teda bude drahy a znizi sa sanca na brodno-KM..... a toto neriesi VUC ani samospravy tak si naozaj myslim ze tam ziju ludia co su uplne mimo alebo naozaj veria tomu ze stat to da cele a naraz....si to porovnajte s R2 a R3 kde vsetci vykrikuju ze dialnica OK ale tak aby to bol hlavne obchvat aj keby dialnica nebola suvisla.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 17. Jún 2019 21:29

devil napísal:
Dopravný problém s nevyhovujúcou infrastruktúrou by som videl v oblasti Podunajskej nížiny, Oravy, či práve tebou spomínaného severovýchodu. O klasických prípadoch ako sú Kysuce, okolie Žiliny, Prešova a Bratislavy netreba ani diskutovať. Ale napr I/19 je podobnej kvality ako I/16 rovnako bez dopravného problému.


dalo by sa polemizovat s tym co si vymenoval. ak bude R7 po holice problem skonci (resp. presunie sa do BA...ale to uz je ina tema), betonka I/62 je vyriesena, obchvat GA stoji a bude aj SA.

problem oravy je presne ten ako na gemeri, uzka nevyhovujuca cesta a riesenie je to iste. PO sa tiez riesi...akurat PO nezaujima co bude na vychod od PO. mozno tak po lipniky. cize na I/21 sa necrta kvalitna cesta I. tr. na R3 nevedia dotiahnut jeden 5 km obchvat a okrem neho sa pripravuje mozno tak KA. cize ani tam sa necrta kvalitna cesta I. tr. na R2 batka a soroska sa vyrazne pohla ak budu tak za par rokov by trasa mohla byt vybavena.

len uz prosim netahaj sem ZA, ved tam sa to tiez dokonci. CA sa stavia. ostane jeden problemovy bod - KM.


Takže sme pokojnou argumentáciou vyvrátili urban legends o príleve investorov po trase R2 keď sa táto diaľnica postaví. Inde kde sú reálne dopravné problémy by som tomu viac veril, ale i tak je to na diskusiu.

KM napr som uviedol ako extrémny príklad (aj tak sa našiel niekto kto nepochopil), ver mi, že každý investor si poriadne rozmyslí či postaví fabriku niekde kde mu celý deň stojí doprava vo viac ako hodinových kolónach. Tu by bol efekt diaľnice vyložene pozitívny v zmysle umiestnenia investície.

Takže dôvod vysokej nezamestnanosti v koridore R2 treba hľadať v inom probléme. Aký to je, to si už netrúfam povedať, ale doprava to rozhodne nebude.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Jún 2019 13:41

tu mas argument: v KM existuje velky investor a pri tych vsetkych kolonach neodisiel prec. zrejme viac zavazi ze od ZA ma suvislu dialnicu.

Takže sme pokojnou argumentáciou vyvrátili urban legends o príleve investorov po trase R2 keď sa táto diaľnica postaví. Inde kde sú reálne dopravné problémy by som tomu viac veril, ale i tak je to na diskusiu. o príleve investorov po trase R2 keď sa táto diaľnica postaví. Inde kde sú reálne dopravné problémy by som tomu viac veril, ale i tak je to na diskusiu.


my sme opat nepochopili...ja uznavam ze vacsinou staci kvalitna cesta I. tr....ale ako napisal nevo to ze nestojis v kolone este neznamena ze je kvalitna cesta. kvalitna cesta musi mat aspon 9,5 metra sirku a normalne vyskove a smerove vedenie, nemoze ist rad radom cez centra miest a dedin. npr. juzna cast R3 ZV-sahy kde mas len 3-8.000 aut denne ale mas mas smiesnu priemerku 60-70 km/h. preco nie 80-90??? podobne trasa severnej R4. R2 ma viac dobrych usekov ale stale tam mas sorosku a batku ktore sa na kvalitnu cestu ani nepodobaju.

to ze ktory investor chce aku cestu je individualne. ja tvrdim ze tam kde je vacsi pocet obyvatelov treba plny profil D/RC aj ked su nizke intenzity, pretoze tam je predpoklad ze budu. to je sice malo pripadov ale su, najma KE-MI. na gemeri, orave, na juh od ZV este velmi dlho bude postacovat kvalitna cesta, mozno navzdy. a na severnej R4 si myslim ze navzdy. to bude zaujimave co sa stane ak polsko dotiahne na hranicu plny profil. a uz uplne zrusit by sa malo pokracovanie R7, uplne cela R8 a cela stredna R3.

ale toto nema az taky vyznam na najblizich rokoch ako optimalizacia D3 a rozhodnutie o tur-hub za 900 mega.

To ze su nejake regiony daleko od centra diania, ziadna dialnica ani rychlostna cesta neporiesi.


skus vysvetlit co je "centrum diania".
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 18. Jún 2019 14:14

zrušiť treba "strednú" R1, stredná R3 postačuje odložiť na desiatky rokov (aj tak na ňu skôr mať nebudeme). serverná a južná R3 by sa mala prekategorizovať na preložky jednotky, čiže by tiež vypadli z RC a zvážiť či má existovať nejaká juzná RC ku Štúrovu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Jún 2019 15:27

a co optimalizacia D3 a co turany-hubova ???
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 18. Jún 2019 15:47

D3? dostavať druhý profil a doplniť MÚK. Turany-Hubová pripraviť do výstavby.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 18. Jún 2019 16:59

Pôvodna diskusia bola k tomu ako si tu sebavedome vykladal, že po dostavaní R2 sa po jej trase zrazu začne prílev investorov. Po trase R2, nie po trase R3 ani R4, tak neodvadzaj pozornosť. Ja som dokázal, že je to nezmysel. Drvivá väčšina trasy je dobrá.. to, že niekde treba vymeniť povrch neznamena pre mňa, že cesta je nekvalitna a dva useky čo si menoval sú nepríjemné ale nevytvárajú sa pre ne žiadne kolóny ani iné zdržania na trase.

tu mas argument: v KM existuje velky investor a pri tych vsetkych kolonach neodisiel prec. zrejme viac zavazi ze od ZA ma suvislu dialnicu.


Veľký investor je v KNM od začiatku 21. storočia, tj takmer 20 rokov kedy o diaľnici pri ZA sa ani nechyrovalo. Rovnako ani o kolonach na I/11 (posledných 10r).
Z KNM neodíde očividne ešte stále preto, že sa im oplatí OSTAŤ a vyrábať pre svoju sieť odberateľov (Škoda, VW) tam kde sú aj za cenu zdržaní pri dodávkach. Asi by bolo komplikované dodávať do ČR a DE z Rumunska ako z KNM. Rovnako náklady spojené na PRESUN závodu o veľkosti 5000 ľudí znamenajú tiež slušnú položku. Ale v momente ak by Schaeffler rozhodoval či umiestni závod do KNM teraz tak by sa ťazko rozhodol rovnako ako pred 20 rokmi. Najskôr by skončili v Bytči kde je tiež tradícia výroby ložisiek.

Takže si mi dal krásny príklad na podporu mojej teórie. INA prišla do KNM bez diaľnice, ale v tom čase so slušnou cestou I. triedy. A v meste našla obrovské množstvo kvalifikovanej pracovnej sily. Takže možno tu bude pes zakopaný prečo sa nespustila invázia investorov do RS.....
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2019 17:48

Ze sa tu este ta *** prazdna slama vobec mlati... staci spomenut 3 pismena: BMW. Ak by ta bola teraz pri R2 v KE, pozdlz celej R2 az po ZV by sa to len tak hemzilo novymi investormi, rovnako ako automobilky pritiahli dodavatelov na zap/sev SK.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 18. Jún 2019 19:14

ty si cela prazdna slama...ved ked si taky dobry a vsetko vies tak sup sup do politiky kandidovat a zacat nieco robit.
vsetci respektujeme tvoj nazor na to co sa ma robit aj ked ty nerespektujes ten nas.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2019 19:39

No najlepsi su tito "skromni" prispievatelia, ktori sa pasuju za tych, co reprezentuju "nazor vsetkych". urcite mas aj "absolutnu pravdu" a kristalovu gulu, z ktorej predpovedas buducnost, vsak?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 18. Jún 2019 19:57

Toto
DrX napísal:urcite mas aj "absolutnu pravdu" a kristalovu gulu, z ktorej predpovedas buducnost, vsak?

povie človek, ktorý napísal:
DrX napísal:Ak by ta bola teraz pri R2 v KE, pozdlz celej R2 az po ZV by sa to len tak hemzilo novymi investormi,

Tu je akákoľvek diskusia zbytočná. To skôr Blahu presvedčíš, nech si kúpi šampón.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2019 19:59

Ukaz mi jeden priklad, kde by toto neplatilo - teda, ze nova automobilka pritiahne do okolia hromadu subdodavatelov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 18. Jún 2019 20:02

Ono to celé zaniká na začiatku - to, že keby bola R2 tak by tu BMW určite prišlo, je presne to čo si pomenoval - veštenie z kryštálovej gule.
Zjednodušená logika R2 = BMW neplatí.
To o subkách je pravda, to nepopieram.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2019 20:07

Az na to, ze to nie je o nic vacsie vestenie, nez tvoje tvrdenie, ze to neplati (a nie je dolezite, ci BMW alebo ktokolvek iny).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 18. Jún 2019 20:16

Existencia R2 by nespôsobila, že BMW tu príde na 100% Bola by väčšia ale nie 100%ná šanca ako to z tvojich príspevkov vyznieva.
Ty to však považuješ za hotovú vec a ostatných tu ešte ideš okrikovať o veštení pričom praktizuješ úplne totožnú vec.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2019 20:20

Este raz, BMW jasne povedali, ze im chyba infrastruktura. Rovnako, v case ked prisla KIA do ZA, mali 10x viac dovodov prist do KE (univerzity, nezamestnanost, strojarska tradicia), ak by im Rusko vedel slubit dialnicu. Cize nie je ziaden objektivny dovod, preco by niekto taky dnes v KE nebol, ak by R2 existovala. A ako si sam pripustil, potom by pozdlz R2 bolo usadenych davno uz hromada subiek, a nevymyslali by sa ficovske socialne podniky.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 18. Jún 2019 20:39

Snažím sa nájsť, kde BMW jasne a jednoznačne povedalo, že im chýba infraštruktúra. Asi som len slepý, ak to náhodou nájdeš, daj link.
Ja ešte len podotknem, že vyššie spomínaná INA KNM prišla bez infra (DC/RC) a bez blízkeho (sub)dodávateľa.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2019 21:06

Napr. sa spytaj kamosa fh: "BMW uviedlo ako dôvod svojho rozhodnutia pre Debrecín jeho dobrú infraštruktúru ...." https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 75#p209891

A napr. aj https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23620

A netreba zabudat, ako madari v case rozhodovania "takticky pozdrzali" ohlaseny rozbeh M30, aby sa slovenska vlada nemohla chvalit, ze do Kosic pojde dialnica. Aj preto je jedine riesenie urychlene dotiahnut R2.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 39 hostí.

cron