devil napísal:takze usetrene peniaze navrhujes vyhodit von oknom na tah ktory nikto nepotrebuje. bravo. ked som ukazal mapu madarskych intenzit kde usek vac-retsag ma porovnatelne intenzity s cestou na ostrihom nastalo niekolkotyzdnove az mesacne trapne mlcanie, po case ked sa na to akoze "zabudlo" zase zacinate. takze este raz, vac-retsag ma intenzity od 10 do 15 aut denne, a bude sa musiet riesit za par rokov, kym na nase 3-5 tisicove intenzity nepotrebujeme suvislu cestu este vela rokov a mozno vobec. inac trasa M2 je trosku porovnatelna s D3...vysoke intenzity na jej casti a totalne mizerne na hranici. takze snad budete mat rovnaky meter.
v EIA su sialene cisla 15 km na km RC na rovine, a 36 mil na km na akoze pahorkatine. to su totalne nezmysly. tunel soroska v poloprofile ma stat 144 mil cize nejakych 33 mil za km. 650 metrov mostov nie je nieco cez 10 percent co je podpriemer to maju prave lahke useky R2 konkretne mytna-tomasovce kde plny profil s vytendrovanou cenou je do 10 mil za km. prelozky, upravy su uplne bezne zalezitosti kazdej cesty v novej trase. realna cena obchvatu KA mi vychadza na asi 7 mil za km.
Takze ked fakty nevyhovuju, treba ich prekrutit tak, aby podporovali Tvoje potreby a spochybnit zdroj (EIA).
Ale ak spochybnujes cisla v EIA, presvedc nas, ze Tvojim odhadom mame verit viac:
Aku mas vlastne kvalifikaciu, na to, aby si odhadoval ceny liniovych dopravnych stavieb? Si projektant? Si odborne sposobila osoba, mas peciatku odbornej sposobilosti? Ake su Tvoje overitelne referencie v odhadovani cien? Kolko rokov sa uz venujes odhadovaniu cien? Cital si vobec podklady, na zaklade ktorych sa robil odhad? (Napr. technicku studiu a studiu realizovatelnosti?) Mas za sebou odborne sposobily riesitelsky kolektiv, ktory po tebe Tvoje odhady aj skontroluje a odstrani pripadne chyby? Aku cenovu databazu jednotkovych cien pouzivas (napr. Cenekon)? Kolko stavebnych objektov obsahuju useky, o ktorych debatujeme a ktorych ceny si spocital, aby si dostal vyslednu cenu? Cenove odhady v spravach EIA vstupuju nenulovou vahou do multikriterialneho hodnotenia, na zaklade ktorych sa vyberaju konecne varianty. Ak su podla teba cenove odhady "totalne nezmysly", chces povedat, ze vyber variantu je chybny? Ak si o tom presvedceny, preco neupozornis na chybu alebo podvod NDS, ktora za Spravu o hodnoteni zaplatila napr. Dopravoprojektu 43 tis. eur?
Pokial na tieto otazky uspokojivo neodpovies, nemam dovod Ti verit viac ako etablovanym firmam na trhu so zverejnenou strukturou konecnych uzivatelov vyhod. Je jednoduche v diskusiach beztrestne pisat svoje pocity a cisla ktore Ti vyhovuju a skryvat sa za anonymitu internetu.
Netvrdim, ze cenove odhady v EIA su presne na euro, konecnu cenu vygeneruje sutaz, a jej vysledky budu zavisiet od napr. od poctu a zlozenia ucastnikov alebo od konjunktury alebo krizy na stavebnom trhu, ale tieto firmy pouzivaju aktualne podklady a metodiku, ktora je k dispozicii a v pripade, ze urobia velku chybu riskuju, ze sa to obrati proti nim, lebo nie su anonymne. Od roku 2017 sa zaviedli sankcie voci spracovavatelom dokumentacie EIA, ktori by statne urady umyselne klamali. Kto sa uchyli k podvodu, bude vyskrtnuty zo zoznamu odborne sposobilych osob. Cely zakon o EIA sa pravidelne zosuladuje so smernicami EU a EU kontroluje jeho dodrziavanie, kedze vystupy EIA su casto podkladmi pre cerpanie eurofondov. Ty svojimi odhadmi v diskusii neriskujes absolutne nic, nikto nevie, kto si, takze tomu aj zodpoveda dovera v Tvoje odhady.
A ak by aj bola v odhadoch firiem Envigeo a Doprastav systemova chyba sposobena napr. chybami v slovenskej cenovej databaze, tak takato chyba sa pri porovnavani dvoch usekov ciastocne eliminuje. Zly umysel Dopravoprojektu v v odhade ceny nevidim, naopak, vysledkom EIA bolo vypustenie troj-kilometroveho tunela Hanisberg, co sa podpisalo na znizeni celkovej ceny. Envigeo sice odporuca najdrahsi variant, ale len preto, ze vsetky lacnejsie su environmentalne nepriechodne. Mojim cielom Ti bolo zverejnenymi faktami tretich stran ukazat, ze trasovanie juznej casti severo-juzneho prepojenia Slovenska by bolo vyhodnejsie popri Hrone od Hronskeho Benadika na Sturovo ako Zvolen-Sahy. O kolko milionov ci miliard eur to bude, ukaze samozrejme nakoniec sutaz.
Pre buducnost juznej R3 je ale velkym vykricnikom, ze najpodrobnejsi a najcerstvejsi odhad ceny za jej kompletne dokoncenie je 2,5 mld. eur, co je orientacne dvojnasobna cena oproti trasovaniu na Sturovo.