Moderátor: Moderátori
davidk napísal:
Čiže napísať 40 km za posledných 20 rokov nepovažujem za žiadne trieskanie nezmyslov skôr v pohode udaj.
davidk napísal:od cadce kde do 40 km bola dialnica uz 20 rokov
davidk napísal:Tunel popod karpaty:
variant 1 jediny možny kvôli EIA: 8070 m + 8060m = 16130 m Tu sa ospravedlňujem nie 18 km ale 16,13.
davidk napísal:megalomensky planovany tunel 18 km popod karpaty
davidk napísal:2,5 miliardy obchvat Ziliny:
Hričovské podhradie - Žilina Strazov 300 mil €
Žilina Strážov - Žilina Brodno 270 mil € (stavebne + uzemne)
Hričovske podhradie- Lietavska Lúčka 462€ + doplatok 12 mil
Lietavska lučka - Vyšňove Dubná skala 424€ + minimalne 200- 250 mil odhaduju doplatiť.
doteraz teda 1.656 miliardy nie 2,5
davidk napísal:vyžiadane nároky ktoré bude ešte treba:
Žilina Brodno -Kysucke Nove mesto 420 mil.
davidk napísal:hlavný ťah na Poľsko via carpatia
davidk napísal:Prešova (100 tic mesta)
davidk napísal:...Žiliny .... a vôbec nejde o 80 tisicove mesto
mareks96 napísal:Zabudol si na DS-Tu, Tu-Hu, Hu-Iva, Vrtižer-HP, CA-Svrčinovec-Hranica PL a sme vklude na 5 miliardách za posledných 15 rokov plus nasledujúcich 10 pre ZA kraj,
davidk napísal:Nikto hlúposti nepíše
Jano1 napísal:mareks96 napísal:Zabudol si na DS-Tu, Tu-Hu, Hu-Iva, Vrtižer-HP, CA-Svrčinovec-Hranica PL a sme vklude na 5 miliardách za posledných 15 rokov plus nasledujúcich 10 pre ZA kraj,
Dristaj dalej.
Celkovo sa da zhodnuť že zapadne Slovensko aj s BA je 75 - 80% investícii a to nie len do cestnej infraštruktúry.
Len preto lebo aj jemu je jasné, že na juhu by sa už absolútne nič nepostavilo.
nevo83 napísal:- KE neplacu len pozaduju normalny obchvat a nie prietah mestom podobne ako ma PO resp BB.
mareks96 napísal:ZA kraj začína kúsok za PB a končí kúsok pred PP, teda D1 od PB po PP sa dá považovať za investície pre ZA kraj
mareks96 napísal:od HP po ivachnovu, cca cca 2-2,3 mld
mareks96 napísal:už sme pri 4 mld, takýto luxus dostal iba NR kraj a aj to tam je zarátaná údržba na 30 rokov...
mareks96 napísal:Kolonami na 20 minút až pol hodiny co tu beriete za katastrofu hodnú investície za 3 miliardy dnes trpí už každé druhé okresné mesto a každé krajské mesto, mnoho z nich nevie získať peniaze ani len na obchvat jednotky alebo dvojky za pár desiatok miliónov. Viď PK, PN, HC, TT, SE a mnoho ďalších....
Jano1 napísal:mareks96 napísal:ZA kraj začína kúsok za PB a končí kúsok pred PP, teda D1 od PB po PP sa dá považovať za investície pre ZA kraj
A to je co za blbost? ZA kraj je nafukovaci alebo co?
Na toto si ako prisiel? Uzavrete zmluvy na useky D1 HP-Iv maju hodnotu okolo 1,25 mld.E, ale stovky milionov sa z toho este nezaplatili. Ty uz zarucene vies, ze Tu-Hu bude stat 900 mil.E, rovnaky odhad bol aj na D1 LL-DS a Skanska,Strabag ponukli 338 mil.E, takze sa moze stat, ze Skanska ponukne napr. 450 mil.E za Tu-Hu.
treba si jednú vec uvedomiť, že investície prichádzajú hlavne od západu. Z toho nemôžme zazlievať investície do dialnic v ZA kraji. V konečnom dôsledku v podstate východne od Lm dialnica slúži vlastne len pre PO a KE kraj. Pre ZA kraj je zbytočná. Zo SZ , sa nik nebude do košíc trpať cez Bratislavu, a zasa čo idú z JZ majú elegantné prepojenie cez budapešt, kde si dovolím tvrdiť lepšie ako sever. Nedobudovaný úsek hranica HU - Miškovec, sa neda porovnávať s nedobudovaným RK a strečnom a ZA.
devil napísal:pokial sa do 2023 stihne visnove a cebrat ZA kraj bude mat dialnicu okrem tur-hub a teda budu napojene okresne mesta do polhodiny od D1/D3 MT, KM, CA, RK, LM, DK a dokonca aj TR. mimo ostane horna orava a pomimo par dedin co je tak do 20 percent obyvatelov. v BB kraji po dokonceni R2 po tomasovce to bude mozno tak 30 percent. ak prizmurime oci nad chybajucim obchvatom ZV teda mimo bude okres RA, a cast okresov RS, BR a VK s tym ze okresne mesta budu cca. do pol hodiny od R1/R2.
na vychode mimo dialnice prakticky komplet mimo HE, SV, SK, SP, ML, SO a SL a nezabudnime na RV. co je hned 250k obyvatelov. vacsia cast okresu MI a casti okresov TV (prakticky vsetko od mesta na juh), BJ a VT. dokopy do 500 obyvatelov co je zhruba tretina obyvatelov vychodu.
tato stara mapa ukazuje stav 2005 aj ked riesi dostupnost bez ohladu ci je suvisla dialnica alebo nie. po dokonceni D1 spolu s R1 a D3 by uz bola pouzitelna. je pekne vidiet tmavozelenu farbu na juhu a vychode - tak by to malo vyzerat podla aj podla zopar prispievatelov z okolia ZA.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=43110
Brať tunel Horlica ako dostupnú diaľnicu detto Branisko.
hej vyplakávaš nad ZV, ale to že severná D1, nie je nikde napojená, to Ťa netrápi a pritom prechod ZV je v celku v pohode, nevidím v tom neaký problém. Tiež manipuluješ s číslami, keď rátaš, len 25km úsek od LM po hranicu ZSK. A na ten úsek autá čo idú na východ priletia vrtulnikom, a celu D 1 jazdia len žilinčania. Veľmi vtipné, ale veľmi neobjektívne z Tvojej strany.
devil napísal:branisko je sucast suvislej dialnice je s tym nejaky problem?
devil napísal:od brodna co je koniec suvislej dialnice sa neda dostat na zaciatok D3 pri CA za 30 minut ?
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.