Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Nov 2019 13:08

devil napísal:mesta ako ZA a MT.....uff...okolo ZA boli siroke cesty vacsinou obchadzajuce dediny na MT, PB aj CA.

2-pruhove a 4-pruhove cesty, to je zjavne pre teba to iste. ZA-CA na 25 km cez 5 obci/miest, to je samozrejme u teba cesta obchadzajuca dediny.

devil napísal:napisal som ze extremny rozdiel v stavbe D1-R1 bolo svinstvo. a dodam ze aj pristup k priprave. tak skus aspon niekedy neprekrucat.

Neprekrucam, presne tak si to napisal:
devil napísal:tam je ten rozdiel kt. som uviedol extremny a nicin neodovodneny. ani intenzitami. to je dialnicny meciarizmus a patri medzi vsetky tie svinstva 90-ich rokov.

Teda ja tam realne citam: "to je dialnicny meciarizmus a patri medzi vsetky tie svinstva 90-ich rokov.", takze nic neprekrucam a to som aj citoval.

devil napísal:predstav si, aj R2 pomaha vychodu. to su novinky, ze ?

Ale to ja som nikdy nespochybnil, ale tvrdim, ze liptovska dialnica ma pre ZA kraj mizivy vyznam oproti realnej potrebe (a vyznamu pre kraj), ktora je medzi ZA a MT, pripadne ZA-CA a smer na BA, ktory uz je dokonceny, ale mohlo tam byt kdekolvek na tychto 3 cestach 20-25 km 4-prudovky uz pred 30 rokmi.

devil napísal:naozaj ta toto este bavi. https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=1399391&l=sk

Vystavba Visnoveho zacala budovanim prieskumnej stolne v roku 1998.

devil napísal:od NM po TN a od PB po ZA je cesta prakticky mimo dedin a je slusnych parametrov

Problem bol v TN, tak sa staval obchvat, ktory ty spochybnujes. Dalej za Trencinom isla/ide cesta I.triedy cez Trenciansku Teplu, Dubnicu, Ilavu, Kosecu, Ladce, Belusa, Visolaje, Sverepec, Povazska Bystrica. Kde mas na trase R1 na 45 km 4 mesta, cez ktore isla cesta v devatdesiatych rokoch?

garip napísal:Jano, Devil: dovod, pre ktory sa rozhodli stavat prave liptovsky usek D1, som si myslel, ze je znamy kazdemu.

Tak iste vies, ze bez KNV sa ani listok na strome nepohol.
Z clanku:"Podľa Palčáka dôvodom bola pravdepodobne blízkosť atraktívnej rekreačnej lokality Liptovská Mara."
Len "pravdepodobne" a Palcak podla mna dobre vie ako a kde sa rozhodovalo, minimalne v pripade vystavby v ZA, MT a okoli, pochybujem, ze Liptov bol vynimkou.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 22. Nov 2019 15:01

devil napísal:bezbarierova cesta to rozhodne nebola, pohronsky lievik bol uz vtedy neslavne znamy. parametre I/65 pri novej bani a zarnovici nezodpovedali parametrom cesty I. tr. a to napriek tomu ze dediny a mesta boli vacsinou naozaj mimo I/65. nikdy nekonciace dediny na I/61 su medzi TN a PB. a este tak za pistanmi po priemyselnu zonu na okraji NM su 3 dediny ktore cesta pretina. od NM po TN a od PB po ZA je cesta prakticky mimo dedin a je slusnych parametrov. ked ide v udoli nie su tam prevysenia, teda ide o lepsiu cestu ako cesta smrti na ZM a ovela lepsiu cestu ako uzka kukata cesta pri novej bani a zarnovici.

preto trvam na tom ze tam bol nepomer. je jasne ze nebolo realne stavat vsetko naraz, na povazi sa vsak sa stavalo a islo stavat suvisle bez ohladu kde bola aka potreba. a tvoja rozsiahla uvaha vobec nijako nevysvetluje ani fakt ze preco bol len poloprofil pri ZC a preco plny na celom povazi bez ohladu ci to bolo 27k aut alebo 9k aut......


Ty si neskutočný. Dostaneš vysvetlené na striebornom podnose dôvod nepotreby stavby R1 za NR v 90tych rokoch, napriek tomu to podľa teba nie je vysvetlenie.
Tvoje (ne)vyjadrenia napriek tomu nijako nevysvetľujú potrebu uprednostnenia R1 pred D1. Nijako.
Pohronský lievik? To si ako seriózne napísal? A myslíš naozaj aj vážne, čo píšeš, alebo si z nás len robíš riť? Čo na tom, že sa tam jazdilo úplne plynule a na ňom neboli žiadne bodové závady... Dúfam, že si stále v roku 1995 a nezabúdaš, že aj autá vtedy boli užie ako dnes a zmestili sa na cestu úplne v pohode.
Cesta smrti do ZM? No prečo asi, keď ju každé prasa za volantom považovalo za pretekársku dráhu, keďže nekrižovala absolútne žiadne obce ani mestá. Na zamedzenie tohto nešváru ale existujú aj iné opatrenia, ako len stavba paralelnej cesty. Len tak mimo, dodnes cesta smrti I/11 medzi ZA a CA s násobne vyššími intenzitami ti nevadí. Zamysli sa nad sebou.
Som rád, že si zopakoval to isté, čo som napísal ja ohľadom I/61. Len si vypointoval nesprávne úseky. Síce má NM-TN a PB-ZA dobrú cestu, lenže majú iba 44km. Zatiaľ čo úseky cez DEDINY (bodové závady) Horná Streda-NM a TN-PB má dohromady 64 km. Verím, že tento "detial" ti unikol nedopatrením. Zvlášť tebe, bojovníkovi proti vedeniu hlavných ťahov cez stred Šiah, Krupiny a Dobrej Nivy. Pre porovnanie I/65 NR - Šášovské podhradie 81 km, z toho obce 5km.

dialnica ovplynuje intenzitu aj cestnej siete naokolo. nieze na paralelke ale par km, podla okolnosti aj desiatky km. vyssie intenzity na paralelke hovoria jasne o velkom objeme lokalnej dopravy.

Veď dobre, ovplyvňuje. Preto som sa ťa pýtal jednoducho na dva úplne rovnako porovnateľné úseky, kde idú úplne rovnako porovnateľné súbežné cesty. Ale dobre, nehodí sa ti to do krámu, tak radšej neodpovedáš.
Druhou vetou si len potvrdil potrebu odfiltrovania tranzitu od preťaženej lokálnej dopravy. Ďakujem za tvoje úprimné slová. Tvoju nepriamo priznanú podporu pre výstavbu D3 si cením :wink:
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Nov 2019 23:31

Ale to ja som nikdy nespochybnil, ale tvrdim, ze liptovska dialnica ma pre ZA kraj mizivy vyznam oproti realnej potrebe (a vyznamu pre kraj), ktora je medzi ZA a MT, pripadne ZA-CA a smer na BA, ktory uz je dokonceny, ale mohlo tam byt kdekolvek na tychto 3 cestach 20-25 km 4-prudovky uz pred 30 rokmi.
mohlo byt aj 1000 km dialnic keby nebol podkapitalizovany socializmus. ale v tom case neboli take intenzity akodnes. tie 2pruhove cesty okolo ZA boli dobre a vtedy stacili. nie vsade boli take. a ani medzi ani medzi NR a TT nebola komplet 4pruhova cesta. medzi ZA a MT je tazky teren tak sa do toho komunisti nehrnuli. to je hlavny dovod a nie KNV: a dialnica do kysuckeho noveho mesta alebo bytce pred 30 rokmi, tak to snad nie... tak ako vieme ze dialnica a vodna nadrz sa stavali sucasne, tak hadam kazdy sudny clovek pochopi suvislost.
Vystavba Visnoveho zacala budovanim prieskumnej stolne v roku 1998.
v 1998 nebola zacata stavba ani podpisana zmluva na vystavbu dialnice. prieskumna stolna je davno hotova ale auta v nej nejazdia. a vies preco-lebo to nie je dialnica.
Teda ja tam realne citam: "to je dialnicny meciarizmus a patri medzi vsetky tie svinstva 90-ich rokov.", takze nic neprekrucam a to som aj citoval.
a teda nechapem co je tom zle. si meciarov volic ?? alebo preco to prasa obhajujes?? lebo staval dialnice smerom na ZA ??

Ty si neskutočný. Dostaneš vysvetlené na striebornom podnose dôvod nepotreby stavby R1 za NR v 90tych rokoch, napriek tomu to podľa teba nie je vysvetlenie. Tvoje (ne)vyjadrenia napriek tomu nijako nevysvetľujú potrebu uprednostnenia R1 pred D1. Nijako.
Pohronský lievik? To si ako seriózne napísal? A myslíš naozaj aj vážne, čo píšeš, alebo si z nás len robíš riť? Čo na tom, že sa tam jazdilo úplne plynule a na ňom neboli žiadne bodové závady... Dúfam, že si stále v roku 1995 a nezabúdaš, že aj autá vtedy boli užie ako dnes a zmestili sa na cestu úplne v pohode.
Cesta smrti do ZM? No prečo asi, keď ju každé prasa za volantom považovalo za pretekársku dráhu, keďže nekrižovala absolútne žiadne obce ani mestá. Na zamedzenie tohto nešváru ale existujú aj iné opatrenia, ako len stavba paralelnej cesty. Len tak mimo, dodnes cesta smrti I/11 medzi ZA a CA s násobne vyššími intenzitami ti nevadí. Zamysli sa nad sebou.
Som rád, že si zopakoval to isté, čo som napísal ja ohľadom I/61. Len si vypointoval nesprávne úseky. Síce má NM-TN a PB-ZA dobrú cestu, lenže majú iba 44km. Zatiaľ čo úseky cez DEDINY (bodové závady) Horná Streda-NM a TN-PB má dohromady 64 km. Verím, že tento "detial" ti unikol nedopatrením. Zvlášť tebe, bojovníkovi proti vedeniu hlavných ťahov cez stred Šiah, Krupiny a Dobrej Nivy. Pre porovnanie I/65 NR - Šášovské podhradie 81 km, z toho obce 5km.

....odkial mas ze bodova zavada je len prietah obcou ?? jazdilo sa tam uplne plynule...vycucane z prsta...cesta medzi ZA-CA s nasobne vyssimi intenzitami...dalsi vycuc z prsta....no a teraz ta pointa...to ze od TN po PB bol skutocne problem je jasne ale namiesto hluposti ktore si popisal si mohol spocitat na kolkych km dobrej cesty sa stavala D1 tak by vyslo velmi podobne cislo ako chybajuce km na pohronskom lieviku. od hornej stredy po nove mesto su 3 dediny blizko seba ktore sa mohli jednoducho vyriesit....dalej dobra cesta po TN co je dokopy 30 km a za PB tiez dobra cesta.....cize z tych 85 km ktore boli vo vystavbe/zazmluvnene asi na polovici vlastne nebol zavazny dopravny problem cize mohol sa riesit aj hronsky lievik. len to by nebola suvisla D1 zeano... a to este spomeniem kusok od zvolenskej sl. cez viglas po krivan s intenzitami plne porovnatelnymi s hornym povazim sa tiez nepostavil ani len obycajny obchvat.

Veď dobre, ovplyvňuje. Preto som sa ťa pýtal jednoducho na dva úplne rovnako porovnateľné úseky, kde idú úplne rovnako porovnateľné súbežné cesty. Ale dobre, nehodí sa ti to do krámu, tak radšej neodpovedáš.
Druhou vetou si len potvrdil potrebu odfiltrovania tranzitu od preťaženej lokálnej dopravy. Ďakujem za tvoje úprimné slová. Tvoju nepriamo priznanú podporu pre výstavbu D3 si cením :wink:
ako napisal niekto pre mna: ja nie som tvoja sekretarka a nebudem hadat na co si narazal. skus to napisat priamo, ak teda si myslis ze to nie je nejaka dalsia hlupost. intenzity su volne dostupne a webe a nemusis byt expert aby si ich precital. akurat som uviedol tie z 1995 ktore myslim ze nie su dostupne. aj to preto Jano1 velmi "seriozne" vytiahol 27k intenzitu v TN a 15k za TN. nahodou by si niekto mohol mysliet ze to boli bezne cisla....veru neboli.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 23. Nov 2019 10:52

devil napísal:dialnica do kysuckeho noveho mesta alebo bytce pred 30 rokmi, tak to snad nie...

Nepisal som o dialnici do KM, ale 4-prudovke ZA-CA alebo aspon 2-pruhovej ceste, ktora by obisla vsetky obce na trase. Zato 4-prudovka ZH-BB urcite ano, tam boli skutocne obrovske intenzity za socializmu.

Keby sa v mestach ZA,MT,CA postavilo spolu 20 km 4-prudoviek namiesto ZH-ZV, tak by bolo urcite rovnomernejsie rozlozenie investicii ako postavit skoro vsetko len a len na trasach predovsetkym pre BB.

devil napísal:alebo preco to prasa obhajujes??

Myslim, ze tej dobe moc malo rozumies. Ja by som skor mohol pisat o tom co sedelo na KNV.

devil napísal:za PB tiez dobra cesta

Nepochybujem o tom, ze sa tomu rozumies ako hus pivu. Rozmlatena betonka medzi PB a BY bola az do vybudovania dialnice a zrazu potom aj betonku zrekonstruovali.

devil napísal:cize z tych 85 km ktore boli vo vystavbe/zazmluvnene asi na polovici vlastne nebol zavazny dopravny problem

Od Hornej Stredy bolo treba dialnicu az za NM a tiez netahat to cez rybniky, teda az pri Beckove sa to mohlo najskor napojit na I/61, to by bolo 20 km. Od Chocholnej za Sverepec to je 46 km. To je urcite u teba stale iba polovica z 85 km, pritom betonka a prejazdy ciastocne cez obce medzi PB a BY sa u teba samozrejme nerata.

Cize zjavne Ti trha zily 10-12 km medzi NM/Beckovom a Chocholnou, kde bola dobra cesta, aj ked potrebovala ciastocnu rekonstrukciu a Vrtizer - HP, ktore sa odovzdalo do uzivania v roku 2007, teda od podpisu na tento usek a jeho uvedenia do prevadzky sa odovzdalo na R1,R2 okolo 50 km(a to okrem R1 TT-Bab), ktore sa dokoncili prednostne pred tymto usekom, to sa samozrejme tiez nerata.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Nov 2019 13:34

Nepisal som o dialnici do KM, ale 4-prudovke ZA-CA alebo aspon 2-pruhovej ceste, ktora by obisla vsetky obce na trase. Zato 4-prudovka ZH-BB urcite ano, tam boli skutocne obrovske intenzity za socializmu.Keby sa v mestach ZA,MT,CA postavilo spolu 20 km 4-prudoviek namiesto ZH-ZV, tak by bolo urcite rovnomernejsie rozlozenie investicii ako postavit skoro vsetko len a len na trasach predovsetkym pre BB.

ja neviem keby sa staval ktory kusok 4pruhovej cesty v ZA ci MT mozno niektore boli postavene neskor a mas teda pravdu....nad CA sa len usmievam. ale to nema nic spolocne so stavbou suvislych dialnic. ako som povedal BB-ZV je rovina ZA-MT je tazky teren.

Myslim, ze tej dobe moc malo rozumies. Ja by som skor mohol pisat o tom co sedelo na KNV.

myslis dobe 90´s ? unos, vrazda, divoka privatizacia, hrubokrky vsade... a vola ozivit velke stavebnictvo. smiesny zakon EIA c. 127 na par stran, verejne obstaravanie - pridelovanie zakaziek doprastavu, vahostavu, hydrostavu.

Nepochybujem o tom, ze sa tomu rozumies ako hus pivu. Rozmlatena betonka medzi PB a BY bola az do vybudovania dialnice a zrazu potom aj betonku zrekonstruovali.
to ju mohli aj predtym, parametre na to mala. podla expertov akosi aj ty je lahsie postavit dialnicu ako opravit betonku. tlieskam.

dialnica by sa stavala od TN po PB v plnom profile cize asi 45 km (problem v PB by bol tak ci tak), povazany ci horna streda by dostali obchvat, zaroven sa mal stavat usek od h. b. smerom na ZH. do roku ..cca 2000 plus minus to mohlo byt. potom by sa postavila chybajuca cast od h. stredy po TN, zaroven by sa pokracovalo na sever od PB a riesila nitrianska R1.

dalej prioritne ozdany, figa, tornala a batka (kludne ako cesty I. tr.) spolu s braniskom (pri nedostatku penazi skrtat na najdrahsom z nich...) a neskor a podla financii hybe-vazec, vazec-mengusovce a zvolen-pstrusa a pstrusa krivan. z tychto 4 bol vazec-mengusovce najmenej potrebny usek.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 23. Nov 2019 20:56

Jano1 napísal:Nepisal som o dialnici do KM, ale 4-prudovke ZA-CA alebo aspon 2-pruhovej ceste, ktora by obisla vsetky obce na trase. Zato 4-prudovka ZH-BB urcite ano, tam boli skutocne obrovske intenzity za socializmu.

Do BB museli viesť 4-prudovky lebo SNP. Na každoročnú oslavu sa tam presúvalo množstvo ľudí.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Nov 2019 10:45

a teraz mame 8 meciarovskych KNV, kazda chce dialnicu a kasle na zvysok kraja, mozno prave okrem BB.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 25. Nov 2019 12:08

jeden z nich tlačí Dobrú Nivu
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Nov 2019 12:18

zato sarissky stiavnik alebo trstenu netlaci nikto lebo v presove a ziline to nikoho nezaujima....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 28. Nov 2019 15:41

Tak, a okradanie juhovychodu, hlavne Kosickeho kraja, na ukor hej s ! 0 v 4 c k a, bude zas viditelnejsie. Ten podvod, ze jednotku od US Steelu az po Budimer (cca 25km) preklasifikovala NDSka/MD na Rku, len aby mohli vykazat, ze aj v KE kraji sa nieco dialnicne stavalo, konci. Asi preto, lebo po dostavani Budimir-Bidovce uz to nebude az take do oci bijuce, ze sa postavilo len nejakych 15km za 5milEUR/km (R4). A teda, ze sa nestavia tam, kde by sa to dalo robit lacno, rychlo a efektivne, ale sa stavaju megalomanske tunely a mosty na naokolo blizsie. viewtopic.php?f=35&t=24541
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 28. Nov 2019 16:38

Tak namiesto toho, aby ste boli šťastní, že sa Vám dlhé roky o luxusný prieťah okrajom mesta starala a údržbu platila bohatá NDS-ka namiesto chudobnej SSC, ešte aj pindáte.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 28. Nov 2019 16:40

Zas jeden vymlety prispevok - to, kto sa o to stara, je nerelevantne, ako dokazuje to, ze o tu "jednotku" sa bude dalej starat NDS, a napr. dalej nebude povolene ist na nu na bicykloch.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 28. Nov 2019 18:36

Stále nerozumiem kde je problém? To chcete z toho cestu II. triedy, aby ste sa tam mohli bicyklovať?
Čo takto namiesto vyplakávania žiadať od župy/mesta aby tam vedľa postavila cyklocestu?

Čo toto zrušenie nezmyselného označenia prinesie Vám, ako užívateľovi cesty? Blbý pocit, že ste prišli o rýchlostnú cestu, ktorá ňou nikdy nebola?
Alebo dobrý pocit so zvýšenia bezpečnosti zrušením nezmyselnej 130 a prudkých dobrzďovaní do 60 v úrovňových križovaniach? Veď dokým väčšina vodičov z tej 60 zrýchlila na 130, už bolo potrebné zase brziť v ďalšej križovatke. To má aký zmysel?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 28. Nov 2019 19:02

Zbytočne sa rozčuľovať nad "človekom", ktorý vie len urážať iných.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 28. Nov 2019 19:26

nie, tu je par exotov kt maju 70r a maju pocit ze Bike je jediny dopravny prostriedok ktory sa ma vyuzivat :) VOLAJU sa AKtivisti :)) Stromy-bicykel-vtaky, JEDEN mal problem s protihlukovou stenou na novej dialnici, lebo vtaciky mozu hlavickou buchat do skiel a bude masakeeeeer.
Plus je tu par fanatikov kt chodili na bikoch do USStelu, a tak ich vykazali po par smrtakoch a oni neskutocne trpia, ze musia chodit elektrickami alebo autom..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 29. Nov 2019 16:21

DrX napísal: ze sa postavilo len nejakych 15km za 5milEUR/km (R4). A teda, ze sa nestavia tam, kde by sa to dalo robit lacno, rychlo a efektivne, ale sa stavaju megalomanske tunely a mosty na naokolo blizsie.


R4 KE - Milhost mala stavebne naklady 79 773 516.85 E (95 722 364.73 s DPH, alebo este viac ak bol nejaky dalsi dodatok), dlzka 14,175 km, teda 5.627 mil.E/km.

Kolko je takych usekov D1 , ktore vyjdu lepsie len pri zjednodusenom porovnani cena/intenzita nez R4 KE-Milhost? No vacsina, lenze "inteligent", co inym nadava do zadubencov, bude vykrikovat dookola, ake to bolo lacne a ked sa tam postavi este odpocivadlo za 10 mil.E, tak sa este zvysi pocet usekov na D1, ktore vyjdu ako efektivnejsia investicia.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 04. Dec 2019 18:29

Google velmi dobre vie, ze po tych 3kach tam nie je ziaden problem 15km na rovine. Preto to tak aj navrhuje. A ja som to tak aj siel.

A na 4mld nesedi jednak to, ze sme ich nezaplatili (lebo sa splaca 30 rokov), a jednak to, ze sme ich nemuseli dat, lebo vsetky tie useky, co isli do PPP2, mali financovanie z eurofondov - a PPP2 sa prilepilo k nefinancovatelnemu PPP1 a PPP3 len pre to, aby akoze bolo nejake PPP len na juhu. Takze za naklady na juzny tah mozes ratat to, co a za ake ceny bolo pripravene v OPD, a teda len 15% z toho, lebo zvysok isla platit EU. A rozdiel k 4 miliardam je potom len uplacanie smerackej vlady, ktora to schvalila. A dalej je to okradanie juhu smerakmi este zduplovane, lebo tie peniaze z eurofondov, ktore na to PPP2 R1 boli urcene, a teda sa prevedenim R1 na PPP2 uvolnili, sa radsej nechali prepadnut nez aby sa za ne stavala R2ka. Cize jasne politicky sa R2 stavat nechcela a na juhu sa len nabalili politici. CIze nie, tych 4mld EUR nejde na juh.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 04. Dec 2019 19:18

Google, okrem prepočtu času, vie prd makový o kvalite cesty.

Ten zvyšok tvojho príspevku bol akože čo? Rozumieš vôbec sám sebe, čo píšeš? Za 50km R1 neplatíme žiadnych 15% niečoho, čo si si ty vysníval, ale natvrdo 4 MILIARDY Eur.
Rozumieš tomu, že tie 4 MILIARDY Eur musíme zaplatiť, takže sú súčasťou ceny za južný ťah. Čiže áno, tie 4 MILIARDY idú na JUŽNÝ ťah a áno, takto sprosto to rozkradli tí *** na ktorých pindáš, že vymýšľajú megalománie na severe.
Len to tebe dôjde asi trošku oneskorene, že rovnako ako rozkrádajú peniaze na výstavbu na juhu ich rozkrádajú aj na severe a preto sú tie, podľa teba megalománie, tak zbytočne drahé. Pre to isté, prečo je 50km na JUHU najdrahšou diaľnicou na Slovensku.

Zapamätaj si navždy: je to 78 431 372,54 Eur za jeden jediný kilometer R1 v mizerných parametroch (iba R22,5) na prakticky rovine. Slovom: sedemdesiatosem miliónov štyristotridsaťjeden tisíc tristosedemdesiatdva eur a drobné centy)
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 04. Dec 2019 19:56

DrX napísal:co a za ake ceny bolo pripravene v OPD, a teda len 15% z toho, lebo zvysok isla platit EU.


Ze som este nevidel, ze by si pre D1,D3 uvadzal, ze nas to stoji iba 15%

DrX napísal:CIze nie, tych 4mld EUR nejde na juh.


Ked nejde na juh, tak ide na sever, teda odteraz uz aj R1 Pribina je na severe. To sa nam ten juh zuzuje. :lol:
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Mawerick81 » 04. Dec 2019 20:57

Mna pobavilo, ze sever pre Mrs najchyytrejsieho zacina od krizovatky D1/R1.. to zabil :D :D :D :D
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 04. Dec 2019 21:31

plesku, pokial nie je nahodou premenovany nejaky stary diskuter, tak pre neho ako novacika jednoduche odporucanie: precitaj si toto forum a mozno ta prejde vypisovat "nove mudrosti", ktore tu uz boli uz vela krat vyvratene. A najlepsie, ze tvoje "argumenty" su urcite pravdive, lebo si ich napisal cervenou. S tym sa fakt neda diskutovat.

Co sa tyka ceny Pribiny aj toho, ci ratame len 15%, tak na obe pripomienky je odpoved, ze pre ziaden iny usek (ani na naokolo blizsie D1 na hlavnej spojnici BA-KE R1+R2, R4 ci D3) sa nestalo, ze by boli pre neho odsuhlasene a pridelene eurofondy, ale on by sa z eurofondov vybral a zacal stavat zo stat.rozpoctu. Preto je LEN PRE Pribinu normalne uvazovat len o tej cene, za ktoru bol pripraveny na stavbu z EU.

A co sa tyka toho, ze ak peniaze nesli na juh, tak sli na sever - tak svojim sposobom hej, lebo ti politici, ktorym sli, su presne ti smer-hzds-sns dialnicni tunelari, ktorych podporuje hlavne sever slovenska.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Mawerick81 » 04. Dec 2019 21:47

len okrajovo,, co budes hovorit po volbach ak by sa k moci dostala sucasna opozicia, kde Truban je z Kysuckeho Lieskovca, VUC riadi OlaNo atd, a budu nadalej pretlacat "sever"?
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Kvík » 04. Dec 2019 22:18

Mawerick81 napísal:Mna pobavilo, ze sever pre Mrs najchyytrejsieho zacina od krizovatky D1/R1.. to zabil :D :D :D :D


Ale v tomto mu krivdíš. Tým určite nemyslí "sever Slovenska", ale "severné diaľničné prepojenie". Keby bola križovatka D1×R1 pri Ivanke alebo hoci pri Patinciach, tak by "sever" začínal tam.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 04. Dec 2019 23:49

DrX napísal:Preto je LEN PRE Pribinu normalne uvazovat len o tej cene, za ktoru bol pripraveny na stavbu z EU.

Lenze to nie je cena, ktoru musime zaplatit. Tak isto ako neuznas, ze nas stoji LL-DS cenu, ktoru ponukla Skanska, 338 mil.E. To iste, ze neuznas vysutazenu cenu pre D3 Strazov - Brodno od Skanska, ktora bola o skoro 100 mil.E menej ako sa to nakoniec podpisalo, pretoze Vazny protizakonne zrusil sutaz po jej vyhodnoteni, ale R1 Pribina pretlacil. Kedze sa taketo useky rataju/postavili/postavia za ceny spolu o stovky mil.E drahsie, tak isto aj R1 nas vyjde o miliardy Eur drahsie, ako keby sa to dobre vysutazilo a podpisalo. Ako vies, ze by si firmy za R1 nezapytali o desiatky percent viac nez bol odhad? Takze pouzivaj rovnaky meter na D1,D3 aj R1.

DrX napísal:A co sa tyka toho, ze ak peniaze nesli na juh, tak sli na sever - tak svojim sposobom hej, lebo ti politici, ktorym sli, su presne ti smer-hzds-sns dialnicni tunelari, ktorych podporuje hlavne sever slovenska.

R1 Pribina pretlacil Vazny, kandidat na primatora BB a vtlacil do toho aj obchvat BB, zrusil po vyhodnoteni sutaze D3 Strazov - Brodno za prijatelnu cenu a ty mi ides tvrdit, ze tento clovek podporoval sever? :lol: :lol: :lol:

DrX napísal:precitaj si toto forum a mozno ta prejde vypisovat "nove mudrosti", ktore tu uz boli uz vela krat vyvratene. A najlepsie, ze tvoje "argumenty" su urcite pravdive, lebo si ich napisal cervenou.

A co take bolo vyvratene? Ze kolko nas stoji R1 Pribina s biednymi parametrami R22,5?

"Ministerstvo dopravy zaplatilo koncesionárovi za dostupnosť úsekov R1 vlani 52,92 mil. eur a podľa rozpočtu na tento rok má na tento účel určenú sumu 130,56 mil. eur. Počíta sa však s tým, že dosiahne predbežne 127,69 mil. eur, v závislosti od výšky rozporovaných súm do konca roka medzi rezortom a koncesionárom. Za deväť mesiacov tohto roka predstavovala platba za dostupnosť R1 113,33 mil. eur."
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/297531-za-dva-roky-preslo-po-sukromnej-r1-16-milionov-vozidiel/
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 05. Dec 2019 00:59

DrX napísal:plesku, pokial nie je nahodou premenovany nejaky stary diskuter, tak pre neho ako novacika jednoduche odporucanie: precitaj si toto forum a mozno ta prejde vypisovat "nove mudrosti", ktore tu uz boli uz vela krat vyvratene. A najlepsie, ze tvoje "argumenty" su urcite pravdive, lebo si ich napisal cervenou. S tym sa fakt neda diskutovat.

Co sa tyka ceny Pribiny aj toho, ci ratame len 15%, tak na obe pripomienky je odpoved, ze pre ziaden iny usek (ani na naokolo blizsie D1 na hlavnej spojnici BA-KE R1+R2, R4 ci D3) sa nestalo, ze by boli pre neho odsuhlasene a pridelene eurofondy, ale on by sa z eurofondov vybral a zacal stavat zo stat.rozpoctu. Preto je LEN PRE Pribinu normalne uvazovat len o tej cene, za ktoru bol pripraveny na stavbu z EU.

A co sa tyka toho, ze ak peniaze nesli na juh, tak sli na sever - tak svojim sposobom hej, lebo ti politici, ktorym sli, su presne ti smer-hzds-sns dialnicni tunelari, ktorych podporuje hlavne sever slovenska.

Nejaké Argumenty?
Idem, čítam, hľadám....nenachádzam. A to si hovoríš starý diskutér. Ts - ts - ts.

Tie taľafatky, čo tu vypisuješ sú len zhlukom slov bez nejakého obsahu.
Pri 51 kilometroch úzkej R1 v podstrelenom parametre R22,5, najhlavnejšej to spojnici galaxie, je podstatná iba tá skutočnosť, že každý rok za túto "stavbu storočia" odchádza zo štátneho rozpočtu 130 miliónov Eur. Takže si pekne nahoď do kalkulačky 130 x 30 (toľko splátok musíme poslať, či sa ti to páči alebo nie), k výsledku pripíš šesť núl a budeš mať cenu tohto zázraku z dielne hzds-slotovsko žilinsko severskej zlodejskej bandy. Ibažeby Fico nebol z južných Topoľčian ale z tých severných a Vážny nebol z Bystrice ležiacej čírou náhodou na tej istej R1. Ale tá Bystrica na tú R1 spadla iba úplnou náhodou, že? :lol:

Pre porovnanie, aby ti konečne došlo koľko platíme za túto najlepšiu spojnicu každý rok. Presne toľko, koľko bude stáť 13,5 kilometra rýchlostnej cesty Mýtna - Tomášovce v parametri R24,5 na rovnako náročnom teréne!!!
Tak a teraz si daj do kalkulačky (tej istej, aby si ju nepodozrieval z manipulácie v prospech severu) 13,5 km x 30 a pozri si výsledok, koľko za tie peniaze mohlo byť postavených kilometrov plnoprofilovej R s bezpečnými odstavnými pruhmi. Keby sa za tie peniaze len každý rok rozostaval jeden taký úsek, už teraz, po 10 rokoch si mohol pri svojej ceste na západ za šťastím vychádzať na R-ku pred Rimavskou Sobotou. Lenže nemôžeš, lebo za 4 Miliardy vyčlenené pre juh ti nepostavili rýchlostnú cestu až do Košíc, ale iba 4 pruhovú cestu I. triedy okolo Calexu, srdcovej to fabrike dlhoročného generálneho manažéra Smeru.

Na záver ti opäť zopakujem. Svoj pomer 40% ste si na juhu prežrali, tak teraz nevyskakuj do našej *** organizovanej skupiny, keď si chceme prežrať svojich 6 miliárd na naše megalománie okolo žiliny. :lol:
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.