Moderátor: Moderátori
devilko, až do toho posledného odseku sa to dalo čítať, ale tak primitívnym spôsobom zhodiť sám seba a všetkých 7 odstavcov, čo si predtým napísal, to sa len tak nevidí. To dokážeš iba ty.
devil napísal:ani ja ju nepovazujem aspon teda nie celu ND. parameter nechapem preco nestaci C22,5 pre kamiony...fakt mi unika akakolvek suvislost. a co sa tyka krizovatiek, tie dolezitejsie by boli MUK a tie menej dolezite by boli na zvazenie. vacsina aut je ale lokalka to si stale myslim a pre lokalku je lepsie mat viac krizovatiek. miestami by bola znizena rychlost to je pravda. ver ze sa stavaju 4pruhove cesty aj v 21. st. a su na nich urovnove krizovatky. u nas prakticky ziadne nestavali na rozdiel od ceska a polska v minulosti a od madarska v sucasnosti....nepoznam lepsie miesto na 4pruhovu cestu I. tr. ako brodno-oscadnica. prakticky vsade inde sa kvoli nizsim intenzitam staci namiesto RC postavit polopofil alebo prelozku s 2 pruhmi.
zaujimavbe je v NR ides riesit obsluznost uzemia kde na novu R1 presli mozno 2/3 aut (18k intenzita). myslis si ze 2/3 aut pri KM prejdu na D3 ??
devil napísal: intenzita 20.000 aut na ceste 1+1 je tak ci tak vela ale tych istych 20.000 na smerovo rozdelenej ceste 2+2 je vsetko mozne len nie suvisly prud.
obycajna zilinsko-kysucka zavist, madari postavia plny profil az na hranicu aj ked je mizerna intenzita, pritom poliaci len poloprofil a cesi na D49 kaslu lebo maju cely Sk dialnicny system D1/D3 akurat tak na haku. a najlepsie je ze nas to stalo menej ako 100 mega.Dokonca pre 2715 v/24h v roku 2016 plny profil vychvaleny do neba, ale pre 15-20 tisic cestu popod okna.
devil napísal:Jonathan, ale my ten podiel nepozname, aspon teda o neviem o tom. stale sem niekto napise ze na kysuciach je vela kamionov a nikto nepise kolko odkial a kam. suvisly prud aut vytvara nebezpecne situacie podla toho aky suvisly a na akej ceste. uprimne je mi jedno ci cesta na salgotarjan bude dialnica alebo nie. ma 4 pruhy a pri tych intenzitach predpokladam ze dialnicou dlho nebude ak vobec. intenzita 20.000 aut na ceste 1+1 je tak ci tak vela ale tych istych 20.000 na smerovo rozdelenej ceste 2+2 je vsetko mozne len nie suvisly prud. v KM treba MUK tak ci tak, nech aj 2 MUK a potom mozno v k. lieskovci. v krasne MUK uz je. MUK sa daju dobudovat aj postupne. inac je to len o komforte, je nebezpecne rozsirovat neprehladnu cestu a nechat na nej urovnove krizovatky, ale tie co si vymenoval su OK, podobne na salgotarjan bola sice uzka zato rovna a skoro cela mimo obci aj predtym. tak ju rozsirili. predstav si ze by tak neurobili a stale by cakali na dialnicu. to by bolo lepsie ?
k I/9..... pri vlckovciach sa rozrirovala I/51 na R1 a su tam min. tak stiesnene pomery ako na I/9. chces mi tvrdit ze tu sa nezmesti 2. pas ??
https://www.google.com/maps/@48.8483575 ... 312!8i6656
skor mi to pripada opat ako plan ze cim drahsie tym lepsie.
pozrel som si na mapke ten usek z polska, tam bola intenzita v 2015 asi 35.000 aut denne. na kysuciach medzi KM a oscadnicou to bolo asi 15.000 aut denne.
to znie trosku povysenecky, ide o cestu 21 ktora ma mimo salgotarjanu intenzity 5-10, res. 10-15.000 aut. polska cesta kt. si nalinkoval je hlavny tah polska, trasa A1, s intenzitou 35.000. bolo by treba prestat sa tvarit ze D3 a severna D1 je zarovnako s polskou A1 a inymi....Ja nespochybnujem madarske rozhodnutie postavit cestu vyssej kategorie, aby bolo lepsie pripojenie mesta na dialnicnu siet. Tato trasa nema potencial na nejaky extremny narast tranzitnych intenzit, takze rozhodnutie postavit cestu v kategorii C22,5 je uplne v pohode. Ako som pisal inde, viem si predstavit vele miest na SK, kde by taketo cesty mali svoje opodstatnenie, ale urcite nie v trase D3. Slovensko by mohlo zacat aspon s obchvatmi ciest prvej a druhej triedy.
aj my mame obrovske problemy, zrejme ani z lietadla nepoznas nasu legislativu co sa tyka EIA a stavebneho zakona.....cize D3 uz vcera bolo neskoro ale to ze na nu v polsku/cesku nenadvazuju plnoprofilove dialnice lebo to je otazka dalekej buducnosti je OK. velmi vtipne.... a D49 ku hranici nie je priorita ci sa ti to paci alebo nie.Češi na D49 nekašlú len majú obrovské problémy s prípravou stavieb, ale to je všeobecne. Teraz každá stavba, čo získa príslušné povolenia ide hneď do výstavby... A I/11 je v budúcnosti vyhradená pre D68.. ale to je tebe zbytočné vysvetľovať.
devil napísal:beznou sucastou stavieb su prelozky ciest. okolo povinej by sa postavila nova D3 a cesta cez povinu by sa ponechala lokalke a predlzila po dunajov.
devil napísal:to znie trosku povysenecky,
DrX napísal: alternativa pre tych 15-20tis aut sa stavia - akurat stoji 60mil EUR/km
kapacita kvalitnej cesty 1+1 je 15-20.000 aut denne, kapacita C22,5 je kludne 3nasobok.
Jano1 najskor konecne napis kde kde su prietahy obcami kde je to popod okami kde mas krizovatky kde potrebna MUK.
DrX napísal:zatialco na juhu sa doteraz nestavali
No daj kde sa stavia alternativa za 60 mil.E/km? Zvlast, ked sa bavime o devilovom tvrdeni, ze Brodno - KM sa ma rozsirit na C22,5, pre 5 tisic v/24h treba R2.
devil napísal:s tymi intenzitami uz bolo povedane...som rad ze sa to tu takto preberalo. nakoniec nikto nevedel normalne vysvetlit ze preco pri malych rozdieloch v intenzitach boli tak velke disproporcie za meciara. keby sa stavalo pomerne, nebolo by PPP2, a teraz sa ciastocne komplenzuje R2 v BB kraji aj ked sa kvoli tomu nestavaju ine, vytazenejsie useky. a neplatime 4 mld. v cenach ked sa stavala pribina ale menej. bombasticke clanky na urovni "dzurinda zastavil dialnice" a dalsich nezmyslov. az na nejake chybajuce obchvaty na juznej R3 alebo presnejsie I/66 a pri batke ostava totalne zanedbany KE kraj.
milan_KM napísal:Všetko ide pokial sa postaví D s čo najväčsím využitím I/11 a bez toho kapitálneho nezmyslu prevedenia rozpadnutej IIIky opäť na jedničku a pustiť na ňu kamiony....
opätovne žiadam ukáž mám intenzity z 1995. percentuálny rozdiel tam bol značný + doprava realizovaná po železnici bola severom násobne vyššia.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 50 hostí.