devil napísal:tych 5000 si vyrazne podhodnotil to poprve, podruhe bude R7 a po tretie bude D4 dokopy bude kapacita 140.000 co bude pohroma pre mesto lebo BA nie je len excentricky umiestnena ale nema dostatocne kapacity vo vnutri mesta.
Devil, zo semafora sa auta dokazu pohynat priemerne kazde 4s, kludne si to odrataj. To je 900aut/h. Ak rozdelis smery 50:50 tak v jednom smere mas prinajlepsom 40% kapacity. To je 360 aut/h. Na auta za den to prevedies prenasobenim 12h to zhruba sedi. Vysledok je 4320 aut/den. Ak ratame aj protismer tak je to 8600 aut/den maximum, odrataj nejaky ten kamion, MHD ktoremu pohynanie zo semafora trva 20s namiesto 4s a si blizko tych 5000 aut/den.
Aj keby som sa zmylil o 50% tak to vysledok neovplyvni. Kapacita ciest v BA je aj teraz dostatocna, je vsak ucelovo orezana bodovymi zavadami.
D4/R7 ti v podstate k sucasnemu stavu prida kapacitu +10.000 z R7 na Bajkalsku, +10.000 Pristavnu a naspat +5.000 Vinohradnicku.
To je +25.000 aut k terajsim 89.000, cize 114.000 aut/den.
Poziadavka je 140.000 aut za den, cize ani D4/R7 ti problem nevyriesi. Dostaneme sa zhruba na stav z 2012.
Jedina sanca, ze D4/R7 pomoze je znizenie auto/kilometrov najazdenych po BA. D4 sposobi, ze do BA pojdu auta blizsie k svojmu cielu, cize najazdia menej km po meste a situacia sa moze interne zlepsit.
Bratislave by teraz najviac pomohlo zrusenie bodovych zavad cez Maly Dunaj.
Cez Maly dunaj mame len 3 prechody - Slovnaftska, Popradska a Hradska s celkovou kapacitou 20.000 aut/den (orezane semaformi v tesnej blizkosti)