Polsko - Poland

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 08. Jan 2020 21:45

Akurat problem je, ze *** vlady sa staraju len o dialnicu D3 pre kysucanov. Na tomto tahu dolezitom pre cely vychod nie je vlada ochotna ani preklasifikovat ten kusok od Podspadov po DK49 na jednotku. Pritom, ak by sa tu urobil jednoduchy tunel od Zdiaru po Podspady, mohol by toto byt vyborny oficialny koridor a realna dialnica na napojenie vychoduSK na SZ europu, ktora by sa vyhla NP.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod pa3ck » 08. Jan 2020 22:11

Už som tu písal skôr, že nevidím reálne, aby tadiaľto viedol tranzitný koridor:
pa3ck napísal:Problémom trasy cez Jurgov je, že prechádza napríklad cez Białku Tatrzansku, kde sa nachádza najväčsie lyžiarske stredisko v Poľsku. Taktiež na našej strane je Ždiar s Bachledovou dolinou, kde pribudne túto sezónu nová lanovka a vďaka Chodníku korunami stromov je stredisko plné aj v lete. Čiže táto oblasť má dosť lokálnej dopravy hlavne počas zimy a nemyslím si, že je vhodné sem presmerovať ďalší tranzit.

Tým ale netvrdím, že sem netreba investovať. Privádzač by sa mohol potiahnuť až po Spišskú Belú aspoň v polprofile, čím získame kvalitnú jednotku po Tatranskú Kotlinu. Prieťah cez TK je v pohode, ale cesta ďalej v doline je úzka a keďže z oboch strán je obkolesená rezerváciami, aj v podstate nepreložiteľná (tu by možno bol potrebný ďalší tunel). Ždiar má polovičný obchvat, zvyšok obce ale bude treba riešiť aj kvôli napojenie Bachledky. Potom počítam s navrhnutým tunelom. Za hranicou máme Jurgov s obchvatom, ale nasleduje v podstate jedna súvislá dedina Czarna Gora-Bukowina-Białka a tu tiež nevidím veľmi priestor na obchvat, pričom bez neho sa počas lyžiarskej sezóny tadiaľto ide krokom. Dolina je zastavaná okrem okolia Bielej vody, kde je rezervácia a v podstate všetky okolité kopce sú lyžiarske svahy. Po Nowy Targ je ešte jedna dedina, ale v nej situáciu osobne nepoznám.

Od napísania tohto príspevku sa akurát prestavala križovatka na Bachledku a pribudli chodníky v Ždiari
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 14. Jan 2020 20:26

Zaujimave fly over video z budovania juzneho obchvatu Warszawy (S2), kde buducu dialnicu zakopavaju do hlbeneho tunelu v zastavanej oblasti, namiesto toho aby sa viedla po estakade(napr. D1 Mierova - Senecka) alebo po povrchu (D1 Einsteinova)...

https://www.youtube.com/watch?v=7YUNp6Wgf5I

A my sa teraz zamyslame, ci einsteinovu prekryt alebo co s nou...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Jan 2020 10:14

Rozdiely tam sú a dosť podstatné. Ako vidno, zakopaná časť S2 je vedená v husto obývanej výškovej (paneláky) zástavbe.
Estakáda Mierová - všetko obývané sa nachádza pod jej úrovňou. Jediné pretŕčajúce paneláky na Hrachovej boli postavené až potom a tí, čo si tam kupovali byty vedeli do čoho idú.
Einsteinova - tu by som prirovnal ku koncu toho Warszavského úseku, kde už nebol zakopaný pod zemou - obytná (?) výstavba iba na jednej strane, pričom na rozdiel od S2 je Einsteinka v tomto obývanom úseku (okolo gympla) zahĺbená pod zem.
+ Einstenka má v 2/3 svojej dĺžky bonus v podobe železničnej trate, kde zakopávanie Einsteinky stráca zmysel bez zakopania tejto trate.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod naconazov » 16. Jan 2020 10:10

Vyvoj vystavby dialnic v Polsku

1932 - 2018

https://preview.redd.it/tc419p4w53b41.g ... 579337b448
naconazov
návštevník
 
Príspevky: 11
Obrázky: 21
Založený: 20. Nov 2012 21:06

Poľsko - Polska

Odoslaťod KN.SK » 16. Jan 2020 13:33

Kde a kam toľko zeminy uložili? Možno spravili z nej nejaký nový kopec, i pre nejaké "zimné" športy. :wink: 1235
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 16. Jan 2020 13:41

Ten dialnicny usek sa nesklada len z hlbeneho tunelu, ale je tam pokracovanie na nasypoch :) cize vsetko islo tam. A taktiez sa hned vedla buduju dalsie useky.

Mapke:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... pastan.png

Inak na mapach nam pribudol planovany "velky okruzny obchvat Warszawy" :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod zvR7 » 17. Jan 2020 22:14

takto by to mohlo vyzerať aj vo Zvolene cez mesto...a nemusí to byť R-ka iba 2+2 jednotka (a koridor pre R nechať pre budúcnosť) a 2+2 až po kruháč pri Zvolenskej Slatine, vo Zvolene je len štvrtinová zástavba ak nie menej oproti tomu v PL a ide to...o investícii ani nehovoriac,
všetky problémy by sa poriešili na I/16 v ZV...ale čo už keď to nechcú...a my platíme a platíme za neefektívne a predražené riešenia
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Jan 2020 17:12

Povodny usek S19 Domaradz - MP sa nam rozdelil na 2 useky: Domaradz - Iskrzynia a Iskrzynia - MP

A ideme do finale...

Tender na RZE - Babica(10km) nam bezi.

V roku 2020 planuju vyhlasit dalsie 2 tendre na trase S19 RZE - Barwinek:
S19 Iskrzynia - MP (11,1 km)
S19 MP - Dukla(10,4 km)


Zostavajucich 50km na trase RZE - Barwinek planuju vyhlasit v roku 2021 :P

Dukla je 15km od slovenskych hranic... :)

Takisto sa naplno pustili do S19 od Bialystoku a cely rok 2020 bude v podstate len o vyhlasovani tendrov na S19. :lol: Oni fakt chcu stihnut celu via Carpatia do roku 2026 :)

Clanok: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36369/Pl ... owych-drog
Mapka: https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/ ... 020-01.jpg

:o :o :o :o
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod nevo83 » 21. Jan 2020 18:23

A nasi budu riesit preco sa neda R4 teda preco nebudu peniaze :)
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 21. Jan 2020 18:56

Ani poliaci neriesili S19 k hraniciam predtym nez mali napojene hlavne centra na hlavne mesto, a nerobili to ani madari, a je OK, ze to neurobime ani my.

Ked uz ste tak zasnivani do Polska, radsej si vsimnite toto:
https://www.google.com/maps/dir/krakow/ ... 52.2296756
Spojenie dvoch najdolezitejsich centier je po dialnici 3h30, ale zeleznicou za 2h12. Ak by sa na SK dorobil kratky usek LC-LV a cela ta zeleznica sa aktualizovala tak, aby sa dalo ist 130kmh, tak KE-BA by sa mohlo jazdit za 3h, a PO-KE-BA za 3h15, a ziadne regionalne rozdiely ani ziadne naokolo-blizsie D1 by nebolo treba.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Jan 2020 19:45

S19 je posledny nevybudovany vacsi tah v polsku.

A nebude to kvoli tomu, ze poliaci maju na expresovkach 110? :roll: takisto severne od Krakowa dokoncuju S7 a drbkat sa cez polske dediny tiez nie je bohvieco..

Na 'rovine' je nakladnejsie stavat zeleznicu... myslis, ze preco ta sirokorozchodna mala mat tolko kilometrov tunelov na juhu? Ale osobne nemam nic proti tomu aby sa zeleznica ZV-KE modernizovala... Ale znova ma napada otazka, ze preco investovat stovky milionov do niecoho z 19.storocia, ked aj dotacia lietadiel by nas vysla lacnejsie. :roll:

Ako stavat lacne a rychlo. Odvodnenie ako sa patri :mrgreen:
https://goo.gl/maps/vVsYu5eAGj5FMivBA
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Jan 2020 19:52

Myslel som 120 a nie 110.

Taktiez som si vsimol ze nefunguje link na mapku... Mapku na ktoru som odkazoval mozete najst v clanku.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod metelesku.blesku » 21. Jan 2020 20:01

A ideme do finale...

Tender na RZE - Babica(10km) nam bezi.

V roku 2020 planuju vyhlasit dalsie 2 tendre na trase S19 RZE - Barwinek:
S19 Iskrzynia - MP (11,1 km)
S19 MP - Dukla(10,4 km)


Rze - Babica si riešia hlavne obchvat RZE a vytiahnutie dopravy zo súvisle osídlenej oblasti okolo cesty 19 od Babice cez Boguchwalu až do RZE. Za to samozreje pochwalla, tak to malo byť aj u nás, len tu sa robia obchvaty ako posledné. Tento úsek by si postavili aj bez Via Carpathia.

Zvyšné dva úseky.... nó, čo k tomu povedať? Vyhýbajú sa tým kopcom ako čert krížu a posúvajú to na neskôr ako sa len dá :lol:
Ale zároveň tiež riešia hustejšie osídlenú oblasť okolo MP a Krosna a vytiahnutie dopravy spomedzi domov. Tu by si mohli naši zobrať príklad a trošku viac zapracovať hlavne na pokračovaní do Lipníkov a na úseku Kuková - Giraltovce, keď už sa rozhodnú nejaké úseky na tejto časti R4 robiť. Najpokročilejšia príprava pre úsek Ladomírová - Hunkovce je len mrhanie peniazmi a časom a svedčí o absolútnej nekoncepčnosti výstavby u nás (žiadna novinka, ja viem).

Ten zvyšok S19 budú tendrovať, lebo už im toho veľa nezostáva. Z diaľnic im chýba prakticky len A2 z Varšavy na východ a dorobiť 2. pruh na A18. Na S je toho viac, ale S19 spolu s S10 a S11 (doteraz postavené iba obchvaty miest, pričom S10 má veľmi nízke intenzity), má najnižšiu mieru rozostavanosti a doteraz mal prioritu iba v úseku mezi Rzesovom a Lublinom (najvyššie intenzity na celej S19 + napojenie Rzesova na Varšavu).
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 21. Jan 2020 21:08

Yoggy52 napísal:A nebude to kvoli tomu, ze poliaci maju na expresovkach 110?
Myslel som 120 a nie 110.



Nie, je to kvoli tomu, ze poliaci zrekonstruovali trate a realne nasadili Pendolina, ktore jazdia UZ OD ROKU 2014 az 200kmh!!!! https://www.idnes.cz/technet/technika/p ... chnika_rja
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Jan 2020 22:14

Praveze ked uz ju projektovali, tak pocitali s tym, ze sa po nej bude jazdit 200-250km/h :) A to boli cca 60 roky... Trat bola otvorena v roku 1977 a uz v roku 1988 tam jazdili pravidelne vlaky 160km/h... Rekonstruoval sa tam akurat zvrsok, trakcne vedenie, spravili sa bezurovnove krizovania a tiez stanice, aby to mohli pustit zo 160 na 200... Co su fakt minimalne naklady oproti budovaniu LC - LV po kopcoch s desiatkami km tunelov. :D

https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/ind ... _Zawiercie
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 21. Jan 2020 22:22

hej, ta do Krakowa bola tak uz projektovana. Ale ta do Gdanska nie, a tu na 200vku prebudovali:
In 2011-2015 the Warsaw-Gdańsk-Gdynia railway route has undergone a major upgrading costing $3 billion, partly funded by the European Investment Bank, including track replacement, realignment of curves and relocation of sections of track to allow speeds up to 200 km/h (124 mph), modernization of stations, and installation of the most modern ETCS Level 2 signalling system, which is to be completed in June 2015. In December 2014 new Alstom Pendolino high-speed trains were put into service between Gdańsk, Warsaw and Kraków reducing the rail travel time from Gdańsk to Warsaw to 2 hours 58 minutes,[8][9] to be reduced in late 2015 to 2 hours 37 minutes.[10]
https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Poland
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Jan 2020 23:21

Cize km modernizacie ich vysiel na nejakych 7-8mio E. a to je modernizacia na rovine... Neviem si predstavit kolko by vysla vystavba LC-LV...

Ale stale
Warszawa = 3mio obyvatelov
Trojmesto = 1mio
Krakow = 1.7mio

Warszawa - Trojmiasto = 300km jednoduchy teren = v pohode
Warszawa - Krakow = 300km jednoduchy teren = v pohode

Bratislava = 650k
Kosice = 350k

Bratislava - Kosice = 300km nie pomerne jednoduchy teren = neni to v pohode

Za tie peniaze mozme radsej vybudovat R7 v plnom profile... Namiesto toho aby sme zacali stavat trat pre par vlakov denne za par miliard... Celkovo vlaky maju najnizsiu ROI zo vsetkej dopravy a vobec sa tomu ani necudujem. Jedna z moznosti ako prepojit Kosice a Bratislavu je cez madarsko, ale dlzkou to vychadza rovnako ako cez Zilinu... Stale najlacnejsie riesenie mi pride dotacia leteckej dopravy vo vyske cca 5-10mio rocne. (BA - KE) Letecka doprava ma inak najrychlejsi ROI. Uz davnejsie som cital nieco v zmysle ze: "Chces podporit region? Postav letisko" a nieco na tom bude. :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 22. Jan 2020 00:24

Praveze BA-LV aj KE-LC je uplne pohodovy teren. A BA-NZ sa uz tak ide stavat na 200kmh. A LV-LC sa da stavat tiez po relativnej rovine pozdlz Ipla s minimom tunelov. A hlavne, cele by to stacilo dat, aby vysla priemerka 130kmh, cize ak BA-LV bude na 200kmh, KE-LC moze byt lahko na 160kmh, a LC-LV sa moze postavit aj na 100kmh, a este stale vyjde priemerka 130kmh.
Prepajanie BA-KE letecky sa praveze tiez da velmi jednoducho vyriesit tak, aby to bolo komercne zivotaschopne: staci postavit zeleznicu Schwechat-BA, aby si bol v BA za 20min, a Austrian uz komercne BA-KE lieta, takze kludne to moze zit aj bez dotacii. Ale primerane rychly vlak juhom by bol ovela realnejsi, a da sa do velkej miery vyuzit to, ze ta trat uz tam z vlekej casti je a treba ju len prestavat (napr. v kombinacii s tou SRT).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Kvík » 22. Jan 2020 10:46

Výborne, najväčšie mestá po ceste sú SA, LV, LC, RV, pri troche fantázie ešte NZ alebo NR. Jedinú akú-takú aglomeráciu, ktorá ospravedlňuje južnú R1+R2, teda ZV-BB, to nutne obíde.

A cena a časový horizont je koľko? Môj ultra-laický odhad by bol tak 4 G€ a 30 rokov za úplne ideálnej politickej konštelácie. To už skôr uverím hyperloopu cez Budapešť. No a úplná čerešnička na torte je, že to prišlo od niekoho, kto by Strečno začal riešiť údolným variantom v čase, keď tunel je už prerazený...
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Poľsko - Polska

Odoslaťod KN.SK » 22. Jan 2020 14:27

Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod jolu » 22. Jan 2020 18:12

Ale ved sa nečudujte. To je náš odborník na južnú trasu DrX-o!
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 22. Jan 2020 18:24

Kvík napísal:Výborne, najväčšie mestá po ceste sú SA, LV, LC, RV, pri troche fantázie ešte NZ alebo NR. Jedinú akú-takú aglomeráciu, ktorá ospravedlňuje južnú R1+R2, teda ZV-BB, to nutne obíde.

A cena a časový horizont je koľko? Môj ultra-laický odhad by bol tak 4 G€ a 30 rokov za úplne ideálnej politickej konštelácie. To už skôr uverím hyperloopu cez Budapešť. No a úplná čerešnička na torte je, že to prišlo od niekoho, kto by Strečno začal riešiť údolným variantom v čase, keď tunel je už prerazený...


Spoji to 2 hlavne slovenske aglomeracie BA a KE-PO a teda vychod-zapad SK. Cena aj casovy horizont zalezi na tom, ako by sa to slo robit. Iste ale je, ze za BA-LV prakticky nic, lebo sa to aj tak preraba; LV-LC sa da spravit bez tunelov (rovnako ako Strecno) - na madarskej strane ide pozdlz Ipla zeleznica bez tunelov, a LC-KE treba spravit len upgrade a optimalizaciu, cize ziadne miliardy.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 22. Jan 2020 19:13

PS: A zakladna vyhoda pre BB, vsetky vlaky smerujuce na ZV by mohli dalej pokracovat na BB (a RK alebo BR).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Jan 2020 21:08

DrX napísal:LV-LC sa da spravit bez tunelov (rovnako ako Strecno) - na madarskej strane ide pozdlz Ipla zeleznica bez tunelov

Neviem ci chapes, ze na rychlost 200km/h treba obluky s velkym polomerom a tie sa tam proste nedaju postavit... Zeleznica na madarskej strane ma rychlost 40-60km/h co je velmi daleko od 200km/h.

V polsku zrekonstruovali usek na rovine za 7-8mio E na km na rovine, kde nie su ziadne kopce a nie je potreba robit obluky alebo tunely/mosty. Ako chces toto docielit cez hornaty teren na trase LC-NZ? Ved uz sirokorozchodna zeleznica tam pocitala s mnozstvom tunelov... A to vobec nebola planovana na 200km/h. Pripomina mi to tu rozpravku, ze v cine stavaju VRT a my by sme to tiez dokazali postavit v naklade 5mio na km. :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.