R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod milan_KM » 18. Dec 2019 18:28

Peažou sa značí súbeh 2 diaľkových trás. Aby bolo zrejmé, že za xy km pokračujem kam chcem a neštudujem pol dňa kam sa mi stratila trasa. Pre ľudí čo ešte dnes používajú zrak a hlavu namiesto navigácie dobrá pomoc.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nevo83 » 27. Dec 2019 12:34

Na východnom Slovensku pribudne viac ako 60 km diaľnic a rýchlostných ciest. Súťaž na Sorošku je piatou stavbou v ostatnom čase, ktorá sa rozbehne v Prešovskom a Košickom kraji.



Ide o tieto úseky:



D1 Budimír – Bidovce (14,4 km + 1 km) – sprevádzkovaná 12/2019 (výstavba 2016 – 2019)

D1 Prešov západ - Prešov juh (7,8 km) - vo výstavbe od 2017

R4 Prešov, severný obchvat, I. etapa (4,3 km) - vo výstavbe od 2019

R2 Šaca - Košické Oľšany, II. úsek (14.3 km) - v súťaži

R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou (14,1 km) – v súťaži

R4 Prešov, severný obchvat II. etapa (10,2 km) - súťaž vyhlásime v 2. polroku 2020



Neako nam vypadol I.etapa Saca-Olsany :)
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 09. Jan 2020 13:59

Sumar toho co sa moze udiat na juhu v 2020 (google translate z madarciny / UJSZO, takze napr Soroska je "Gorges tunel" :-) ):
viewtopic.php?f=35&t=24636
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Nekonečný príbeh R2: južnou diaľnicou do Košíc najskôr o 10

Odoslaťod kares » 15. Jan 2020 11:40

kares
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Založený: 26. Sep 2013 09:08

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 15. Jan 2020 12:40

vdaka za postnutie. novu temu ale zakladat netreba.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod kares » 15. Jan 2020 15:28

Sorry, som to chcel dat sem :-)
kares
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Založený: 26. Sep 2013 09:08

R2 Tornaľa - Včeláre

Odoslaťod jarino » 07. Feb 2020 12:10

Ekonomická čistá súčasná hodnota červeného variantu je síce kladná (ENPV > 0), ale to je spôsobené zostatkovou hodnotou, ktorá vstupuje do výpočtu ENPV. Ukazovateľ (B/C je < 1), čo znamená, že červený variant nie je vhodný z ekonomického hľadiska pre poskytnutie pomoci z fondov EÚ.
Ekonomická čistá súčasná hodnota modrého variantu je záporná (ENPV < 0), pomer výnosov na nákladoch (B/C je < 1) a taktiež ekonomická návratnosť investície (EIRR < 5,5%) čo znamená, že modrý variant nespĺňa ani jeden parameter a v súčasnej podobe je nevhodný z ekonomického hľadiska pre poskytnutie pomoci z fondov EÚ.
Oba varianty, aj keď sa jedná iba o ½ profily, nevhodné na realizáciu a na financovanie z fondov EÚ. Pri červenom variante by bolo možné v budúcnosti uvažovať o rozčlenení na jednotlivé úseky, z ktorých by mohol mať nádej na realizáciu 3. úsek R2 Rožňava – Jablonov, ktorý dosahuje najvyššie intenzity dopravy na predmetnom koridore R2 z ostatných úsekov.

Odporúčame nasledovnú etapizáciu výstavby jednotlivých stavieb rýchlostnej cesty R2 Tornaľa - Včeláre:
1. Rožňava – Jablonov nad Turňou (s tunelom Soroška) do roku 2020 R11,5/120+1T8/100
2. Plešivec – Rožňava do roku 2030 R 11,5/120
3. Tornaľa – Plešivec do roku 2040 R 11,5/120
4. Jablonov nad Turňou – Včeláre do roku 2040 R 11,5/120
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

R2 Včeláre - Košické Oľšany

Odoslaťod jarino » 07. Feb 2020 12:23

Záverečné odporúčanie
Úsek Včeláre - Moldava n. Bodvou
Zhodnotenie: Z dopravného hľadiska existujúca cesta I/50 v úseku Včeláre – Moldava nad Bodvou vyhovuje po celé návrhové obdobie t.j. až do roku 2045.
Odporúčanie: Ponechať cestu I/50.

Úsek Moldava n. Bodvou - Šaca
Zhodnotenie: Existujúca cesta I/50 v úseku Moldava nad Bodvou – Šaca po roku 2035 v medzikrižovatkových úsekoch nevyhovuje.
Odporúčanie: Vybudovanie R2 v polovičnom profile v trase zeleného variantu. Z dopravného hľadiska po roku 2035. Z ekonomického hľadiska stavba bude prinášať zisk už po roku 2023.

Úsek Šaca - Košické Oľšany
Zhodnotenie: Existujúce cesty I/50 a I/68 na území mesta Košice nevyhovujú vo výhľadovom období.
Odporúčanie: Vybudovanie R2 v plnom profile R24,5 v trase fialového variantu do roku 2020.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nevo83 » 07. Feb 2020 12:30

Ta Moldava-Saca ma dostala...ze 1/2 profil... nemam slov, mozno jeden z najpotrebnejsich usekov R2 co sa 2/2 profilu pricom intenzity na to ma uz teraz
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod jarino » 07. Feb 2020 12:39

Zatiaľ som dal iba veci zo záveru.
Keď bude čas, dám toho viac.

Asi ešte najlepšie vyšla z celej východnej R2 časť Kriváň - Tornaľa.
Odporúčanie realizovať v polprofile. Kriváň - Lovinobaňa hneďl. Avšak Bátka - Figa po roku 2040.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 07. Feb 2020 13:00

jarino, len na ujasnenie, aky dokument to citujes?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod jarino » 07. Feb 2020 13:04

Štúdia realizovateľnosti.
Rozdelená na časti Kriváň - Tornaľa, Tornaľa - Včeláre, Včeláre - Košické Oľšany.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 07. Feb 2020 14:32

Dik. A aka je ta studia stara?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 07. Feb 2020 19:17

Nezalezi na tom velmi. EU fondy aj tak zozerie D1+D3, takze toto sa dalej moze stavat zo stat.rozpoctu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod pohodak » 11. Feb 2020 08:32

jarino napísal: Odporúčanie realizovať v polprofile. Kriváň - Lovinobaňa hneďl. Avšak Bátka - Figa po roku 2040.


to je co za logiku vynat taky kratucky usek z realizacie? cely usek ozdany-zacharovce-batka-figa by sa mal realizovat v jednom celku, tam nema kuskovanie absolutne ziadny vyznam a nie ze po roku 2040 ale teraz, su tam hlupe bodove zavady a vyrazne by sa skvalitnila juzna trasa
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 11. Feb 2020 09:12

lebo su zase len nejake excelovske tabulky bez ladu a skladu a s pouzitim bulharskych konstant intenzit ktore autor drzi v tajnosti. aj keby tadial nikdy nepresli ale aspon otvorili google...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod jarino » 13. Mar 2020 12:07

Etapizácia výstavby
I. R2 Križovatka D1 – Mníchova Lehota -> plný profil, rok 2017
II. Mníchova Lehota – Ruskovce -> plný profil, rok 2018
III. Ruskovce - Pravotice -> dobudovanie na plný profil, 2034
IV. Pravotice - Nováky,západ -> prehodnotenie výstavby v roku 2035
V. Nováky,západ - Nováky, východ -> plný profil, 2018

Po prvotnom posúdení oboch variantov pre ekonomické hodnotenie (CBA)
a) plný profil a
b) ½ profil
bolo skonštatované, že ani jeden variant nedosahuje celkový (kumulovaný) prínos vyšší, než je diskontná sadzba. Výsledky naznačovali, že problémovým je 4. úsek, ktorý z hľadiska inv. nákladov bol jedným z najvyšších popri najnižších dopravných intenzitách. Preto sa spracovali ďalšie 4 modifikácie v rámci variantov:
c) plný profil 1+2+5. úseku a ½ profil 4. úseku (3. úsek sa buduje v ½ profile)
d) plný profil 1+2+5. úseku, bez výstavby v 4. úseku-cestná premávka po jestv. cestnej sieti (3. úsek sa buduje v ½ profile)
Výpočty preukázali, že rentabilné sú len modifikácie c) a d) 1. variantu. Celkovo mal 1. variant, vo všetkých modifikáciách, priaznivejšie ukazovatele ako 2. variant. Z hľadiska ekonomických prínosov je odporúčaný 1. variant (červený).
Investičné náklady sú v 2. variante vyššie ako v 1. variante (pozri bod 5.4.1). Spôsobuje to najmä väčšia dĺžka trasy a väčšie plochy mostov 2. variantu, pretože ani náklady na tunel v 1. variante nedokázali prevážiť túto disproporciu.

Investičné náklady
1. variant
plný profil -> 992 mil. eur, z toho stavebné práce 804 mil. eur
polprofil -> 634 mil. eur, z toho stavebné práce 508 mil. eur
2. variant
plný profil ->1,043 mld. eur, z toho stavebná časť 851 mil. eur
polprofil -> 691 mil. eur, z toho stavebné práce 560 mil. eur

Investičné úseky podľa úsekov

I. R2xD1 - Mníchova Lehota
Plný profil
1. variant - 186,6 mil. eur
2. variant - 204 mil. eur
Polprofil
1. variant - 130 mil. eur
2. variant - 153 mil. eur

II. Mníchova Lehota - Ruskovce
Plný profil
1. variant - 242 mil. eur
2. variant - 242 mil. eur
Polprofil
1. variant - 165 mil. eur
2. variant - 165 mil. eur

III. Ruskovce - Pravotice
Plný profil
1. variant - 76 mil. eur
2. variant - 76 mil. eur

IV. Pravotice - Nováky, západ
Plný profil
1. variant - 393 mil. eur
2. variant - 404 mil. eur
Polprofil
1. variant - 272,5 mil. eur
2. variant - 292 mil. eur

V. Nováky, západ - Nováky, východ
Plný profil
1. variant - 93 mil. eur
2. variant - 115 mil. eur
Polprofil
1. variant - 66 mil. eur
2. variant - 80 mil. eur

Pomer prínosov a nákladov väčší ako jedna majú iba dve varianty.
Variant, v prípade ktorého úseky I., II. a V. sú v plnom profile a úsek IV. v polprofile má pomer B/C 1,043.
Variant s úsekmi I., II. a V. v plnom profile má pomer B/C 1,311.

Predpokladané intenzity (červený variant, rok 2020)
Chocholná - Trenčianska Turná : 15 303
Trenčianska Turná - Mníchova Lehota: 12 634
Mníchova Lehota - Bánovce, západ: 9632
Bánovce, západ - Bánovce, východ: 10 693
Bánovce, východ - Nováky, západ: 7630
Nováky, západ - Nováky, východ: 9506

Podľa ex-post CBA intenzity na úseku Ruskovce - Pravotice sú 60% z predpokladu. V roku 2018 to bolo 5 591 vozidiel. Investičné náklady narástli o 12,7% na 108 mil. eur. Pomer prínosov a nákladov je 2,76.

Križovatka I/61-I/50 - Križovatka I/50-D1: 11 848
Križovatka I/50-D1 - križovatka I/50-II/507 (Stankovce): 3872
križovatka I/50-II/507 (Stankovce) - križovatka I/50-II/507 (Trenčín): 5029
križovatka I/50-II/507 (Trenčín) - Mníchová lehota: 1660
Mníchová lehota - Trenčianske Mitice: 1026
(pozn. podľa mňa nereálne čísla na ceste 1. triedy pri krajskom meste)
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nevo83 » 07. Apr 2020 21:54

kebyze ste si chceli pozriet par novych animaciek k R2 ,,vychod,, tak vcera pribudli napr..

Moldava -Saca https://www.youtube.com/watch?v=_orfXML4HZc

Saca-Ke Olsany https://www.youtube.com/watch?v=5IYoToeRNXw

Soroska https://www.youtube.com/watch?v=4ekjv_DoGOk
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 08. Apr 2020 01:21

Pekne videa. Uvidime, kedy sa tych usekov realne aj dockame. Najskor asi Saca-Olsany. A tam, zda sa, fakt bude pri Haniske zjazd/vyjazd len jednym smerom - pre tych, co idu na R4.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 08. Apr 2020 09:52

So záujmom som si pozrel príspevok, očakával som samú chválu.
Zjazd/výjazd je tam "len" na R4, lebo aj južne aj východne vedie R4. Je tam identická križovatka ako je Košice-Sever a Prešov-Juh. Chápem, že tie sú fuj fuj, lebo sú na severe, ale sú to plnohodnotné križovatky ;)
(Prvá časť úseku je R2, druhá R4.)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 08. Apr 2020 11:12

"Co tím chtěl básnik říci" vie asi len on sam... ja neviem ani, ci to je reakcia na mna :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 08. Apr 2020 13:06

DrX napísal:... A tam, zda sa, fakt bude pri Haniske zjazd/vyjazd len jednym smerom - pre tych, co idu na R4.

Nie, nebude len na jeden smer ale na oba.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 08. Apr 2020 13:28

Tak potom je ta animacia zla. Lebo v nej je jasne v case od 3:11 do 3:21 ukazany kruhovy objazd, z ktoreho sa na R2 da vyjst len v smere na vychod, a z R2 zist len v smere na zapad.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 08. Apr 2020 14:42

Ak sa tá pripomienka týka cesty III. triedy, tak áno. https://youtu.be/5IYoToeRNXw?t=197 Nie je zvykom pripájať cesty III. a IV. triedy na D/RC.
Napojenie na druhý stranu je tu https://youtu.be/5IYoToeRNXw
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 08. Apr 2020 23:33

No vidis, ze vies aj rozumne odpovedat. Druha linka ti sice nefunguje, ale asi si len chcel ukazat, ze opacnym smerom sa napoja pri Ludvikovom dvore. Neviem sice kolko sa tym usetri, zvlast pri tej megalomanii - krizovatke Ludvikov dvor. Ale budis. Hlavne nech sa stava.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.