Moderátor: Moderátori
pa3ck napísal:Problémom trasy cez Jurgov je, že prechádza napríklad cez Białku Tatrzansku, kde sa nachádza najväčsie lyžiarske stredisko v Poľsku. Taktiež na našej strane je Ždiar s Bachledovou dolinou, kde pribudne túto sezónu nová lanovka a vďaka Chodníku korunami stromov je stredisko plné aj v lete. Čiže táto oblasť má dosť lokálnej dopravy hlavne počas zimy a nemyslím si, že je vhodné sem presmerovať ďalší tranzit.
Tým ale netvrdím, že sem netreba investovať. Privádzač by sa mohol potiahnuť až po Spišskú Belú aspoň v polprofile, čím získame kvalitnú jednotku po Tatranskú Kotlinu. Prieťah cez TK je v pohode, ale cesta ďalej v doline je úzka a keďže z oboch strán je obkolesená rezerváciami, aj v podstate nepreložiteľná (tu by možno bol potrebný ďalší tunel). Ždiar má polovičný obchvat, zvyšok obce ale bude treba riešiť aj kvôli napojenie Bachledky. Potom počítam s navrhnutým tunelom. Za hranicou máme Jurgov s obchvatom, ale nasleduje v podstate jedna súvislá dedina Czarna Gora-Bukowina-Białka a tu tiež nevidím veľmi priestor na obchvat, pričom bez neho sa počas lyžiarskej sezóny tadiaľto ide krokom. Dolina je zastavaná okrem okolia Bielej vody, kde je rezervácia a v podstate všetky okolité kopce sú lyžiarske svahy. Po Nowy Targ je ešte jedna dedina, ale v nej situáciu osobne nepoznám.
Kde a kam toľko zeminy uložili? Možno spravili z nej nejaký nový kopec, i pre nejaké "zimné" športy. 1235Yoggy52 napísal:https://www.youtube.com/watch?v=7YUNp6Wgf5I
A ideme do finale...
Tender na RZE - Babica(10km) nam bezi.
V roku 2020 planuju vyhlasit dalsie 2 tendre na trase S19 RZE - Barwinek:
S19 Iskrzynia - MP (11,1 km)
S19 MP - Dukla(10,4 km)
Yoggy52 napísal:A nebude to kvoli tomu, ze poliaci maju na expresovkach 110?
Myslel som 120 a nie 110.
Kvík napísal:Výborne, najväčšie mestá po ceste sú SA, LV, LC, RV, pri troche fantázie ešte NZ alebo NR. Jedinú akú-takú aglomeráciu, ktorá ospravedlňuje južnú R1+R2, teda ZV-BB, to nutne obíde.
A cena a časový horizont je koľko? Môj ultra-laický odhad by bol tak 4 G€ a 30 rokov za úplne ideálnej politickej konštelácie. To už skôr uverím hyperloopu cez Budapešť. No a úplná čerešnička na torte je, že to prišlo od niekoho, kto by Strečno začal riešiť údolným variantom v čase, keď tunel je už prerazený...
DrX napísal:LV-LC sa da spravit bez tunelov (rovnako ako Strecno) - na madarskej strane ide pozdlz Ipla zeleznica bez tunelov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.