JoHnZ, moja argumentačná báza, oponentúta:
Lenže v celom systéme je predpis postavený tak, že sa musí jazdiť proti cestujúcemu ... kto jazdí tak aby to vyhovovalo cestujúcemu, koleduje o pokuty ...
To tvrdíš ty. Čo má cestujúcemu vyhovovať ? Ja píšem o arogantnom a často neslušnom spôsobe jednania s cestujúcim, s klientom.
... ako by asi pracoval dispečér, keď mu zoberú 5000,- z výplaty lebo nahučal na výpravcu aby zdržal IC o 3 minúty navrch lebo mu sprievodca z osobáku volal, že tam má zájazd (skupinu cca. 150 ľudí), čo naň majú lístky ...
Toto mi neprekáža, že "ujde vlak", ... IC a EC atď sú vlaky, ktoré by meškať nemali, ale žiaľ, aj toto je bežné, čo sledujem, tak mnohé rýchliky, čo idú do BA z východu a severu SR tak meškajú niekedy aj niekoľko hodín a to ešte pred tým, než majú ísť cez modernizované úseky ... toto je o systéme na železnici a je to vždy na železniciach, ako sa rozhodnú. Toto pochopím.
... a ako sa má chovať pokladníčka, keď niekomu povie kedy ide vlak a vzápätí na to sa do nej niekto obuje za to, že je pomalá? A jak je tam nejaký snaživec, pošle niečo na O16 a pokladníčka má za svoju ochotu akurát po prémiách ...
Nemyslím si, že by sa to stalo. Pretože v takom prípade, už dnes sú pomalé všetky vzhľadom na tie dlhé rady. To, čo si napísal, nemá logiku.
... a ako môže vydať ráno po nástupe na smenu 10 ľuďom z tisíckoruny keď v predpise je zmenné 1700 Sk ... keby bolo viac, dostane ZSSK od finančného úradu pokutu za zadržiavanie meny ... už sa párkrát čosi nepodarilo a pokuta sa dostala ...
V takom prípade tento predpis odporuje zákonu, ktorý hovorí, že každý obchodník/predávajúci/poskytujúci služby atď. (neviem presné znenie názvov) je povinný vydať z akejkoľvek hodnoty, ... čo znamená, že aj keby si niekto kúpil v krčme malú kofolu a dá tam 5000 Sk, tak mu musí čašníčka vydať, to isté v stánku s novinami, to isté v obchode, na pošte, kdekoľvek a tak isto aj na železnici a porušením zákona je už stav kedy obchodník povie, že jednoducho vydať nemá ako
A hlavne ešte niečo - vždy nakoniec pracovník za prepážkou peniaze vydá, takže zase je to o niečom inom.
... a ako má byť čistý vlak, keď musia za hodinu 3 upratovačky upratať napr. 30 vozňov (v ZA bežná prax) ... prečo ich nie je viac? Lebo to nikto nezaplatí ... ako má jedna upratovačka dať do laty za 6 minút jeden vagón to už nikoho netrápi ... a tá čistota vo vlaku je najmä o cestujúcich ... podľa toho čo vo vlaku vídavam tak by bolo napr. Os ZA - TN upratať v ZA pred odchodom, potom za Bytčou, potom v Púchove a ešte aj v Ilave, aby bola kultúra zachovaná ...
Toto je znovu len a len problém železníc, nie cestujúceho. Ale žiaľ, za 6 minút sa dá aspoň utrieť s vlhkou handrou každé miesto na sedenie ... ani toto nie je, ... stopy prachu celý mesiac sú toho dôkazom a znovu po celej SR. A ku kultúre - nuž, nie v každom vlaku sú koše a keď, tak sú častokrát plné a to je problém železníc, znovu len železníc, nie cestujúceho.
... a tomu výpravcovi má podľa súčasného systému nejaký cestujúci ukradnutý, lebo on má predpismi ŽSR poskytovanie informácii cestujúcim ZAKÁZANÉ (čítaš správne) a má ich odkazovať na pracovníkov ZSSK ...
Dobre, tak nech teda odkáže na konkrétneho pracovníka, ale tu ide o spôsob jednania, aký som ja napísal, ... čo to tu prosím ťa píšeš ?
Pamätaj si, že v súčasnej podobe, tak ako to je nie je železničná osobná doprava ani podnikanie, ani služba verejnosti ale charitatívna činnosť, kedy nejaké služby vznikajú takmer iba na základe dobročinnosti železničiarov ... už len preto, aby ti od zmeškaného osobáku neušiel rýchlik riskuje 10 ľudí krk.
Ja si nebudem nič pamätať, železnice sa musia zmeniť a to hlavne od základov a tie tvoria ľudia a ich jednanie s cestujúcimi. A na tvoju poslednú vetu asi takto: mne na 80% vždy rýchlik ujde rozdielom 5-10 minút a čakanie je 1-2 hodiny na ďalší vlak, ... ale to je problém železníc a štátu, ja ako cestujúci si zanadávam, no nehnevám sa za to ani na pokladníčku, ani na výpravcu, ... chápeš ? A naviac, železničná osobná doprava dostáva od štátu viac peňazí ako autobusová doprava.
... v predpiscoch to ako sa má pracovník správať nie je, lebo keby tam bolo ešte aj to, tak by im tam za takýchto podmienok asi nikto nerobil ...
... železničiari sú spravidla na svoju robotu akurát nasraní a veľká časť z nich akonáhle zavetrí aspoň trochu slušnejšiu robotu odchádza ...
Nech sa páči, nech idú, nakoniec sa ročne 1000-2000 železničiarov prepúšťa alebo odchádza a železnice existujú a dokonca sa aj vlaky pridali.
A to, čo ty opisuješ, je dnes v školstve, kde sa zarába s VŠ do 15 000 Sk (mladý učiteľ má cca. 12 000), v zdravotníctve, kde sestra v nemocnici robí 12 hodín a mesačne má cca. 10 000 Sk, ... ani cestár nedostane viac ako 13 000 Sk mesačne, ... ale nevšimol som si, že by odchádzali tí, čo sa nevedia správať.
... choď si nabudúce len tým autom, a potom zistíš, či sú hulváti len železničiari ...
Na cestách III. triedy hulváta každý deň nestretneš, pretože ich stav je taký, že si to nikto ani s luxusným autom nedovolí (zákruty, úzke cesty, výtlky ...) a to je dnes cca. 60% z cestnej siete. A takisto je minimum hulvátov na cestách (okrem BA), ... to ostatné sú len následky z toho, že cestná sieť dnes nevyvohuje, že je dnes veľa áut atď., nehodnoť cestnú sieť, pretože na to potrebuješ poznať stav, ktorý na nej je. Ja ale cestujem často vlakmi, mám prehľad v dopravnej a špeciálne cestnej infraštruktúre aj keď som začlenený skôr v Kanadských organizáciách a teraz aj niečo cez EÚ, na fóre som ako odborník na cestnú sieť v SR, aj keď v SR som dlho nebol z politických dôvodov a zrejme znovu odídem, ale je tu jeden rozdiel:
Kým na železnici si každý názor povie, teda často ľudia nadávajú pokladníčkam, výpravcom atď., tak na cestách, aj keď je kalamita a každý nadáva na pluhy atď., tak každý je nakoniec rád, keď sa nejaký sypač na ceste objaví, každá je rád, keď príde sypať a pomôže kamíonu prejsť náročný úsek, ... dokonca poznám prípady, keď ľudia donesú cestárovi do jeho pluhu čaj v termoske, ... a je to o ľuďoch, ... viem, že cestári nemajú priamy kontakt s verejnosťou, ale dnes už aj áno cez NDS, a.s. a tu by som povedal, že je na úrovni hovorca, ale to už sme inde.
Vôbec, prečo by železničiari mali dbať na nejakých cestujúcich ... keď ich prepustia z nadbytočnosti, dostanú aspoň odstupné ...
Prepúšťa sa aj inde alebo sa platí menej ako 15 000 Sk, ale slušnosť existuje. Prečo ? To sa pýtaš ty mňa ? Keď nepoznáš odpoveď, tak je zbytočné s tebou komunikovať.
Mne sa jedná o to, že či prídem do Poľska, do Maďarska, do Čiech či kamkoľvek inam, tak sa každý kdekoľvek chová úplne inak. Tak prečo by potom na dráhe mala byť výnimka ...
Dôjdi do Kanady a uvidíš rozdiel, ktorý je medzi Kanadou a všetkými štátmi V4 (ČR, SR, PL, H).