Moderátor: Moderátori
cPalo napísal:výpočet som nedal, lebo realita je stále iná a ja nie som teoretik/matematik.
ja som ti len napísal kde vidím problém v tvojom výpočte, lebo ten sedí len pre cestu bez križovatky verzus križovatka s vyrovnanými cestami hlavná / vedľajšia
zabudol si na najdôležitejší fakt, ak má križovatka veľké intenzity z vedľajšej cesty, tak 1,5s znamená NIKTO nikdy v živote nevylezie z vedľajšej keďže si 1,5s násobil 24hod.
takže platí, že výpočet je zjednodušený a tendenčný (porovnáva dve rozdielne cesty)
devil napísal:mozeme pokracovat co bude npr. pri LC ak sa dotiahne R2. v 2015 odbocka na vidinu 6.500 aut. a hlavny vjazd do mesta ako VEDLAJSIA cesta vyse 11.000 aut. co bude ked sa zvysi pocet aut na hlavnej trase ? toto mi pripada daleko vacsi adept na semafor ako odbocky ktore spominate.
devil napísal:tie obce s 1000-2000 obyv, co ste tam uviedli vsak nikdy nebudu vyznamnym zdrojom/cielom.
k tym 5000 - cez Certovicu si vela ludi zvyklo obchadzat Rozomberok, Donovaly a Strecno. Cez Terchovu jazdi cela Orava a aj vela poliakov smer Zilina a dalej. Mozes to zlahcovat ako chces, to je proste fakt.
zadrz a este raz si pozri mapu. od ZV bola intenzita 7.860 a od RS 9.348. lenze to bola intenzita len po odbocku na I/71 s intenzitou 3.068.V KNM je na krizovatke v hlavnom smere rozdiel intenzit 5000 vozidiel. To znamena ze v krizovatke 5000 aut odboci z hlavneho do vedlajsieho smeru. To znamena, ze kazde stvrte vozidlo odbocuje. A podla miestnych je tam vyrazna podiel nakladnych ako zasobovanie do PP, ktory nema inu pristupovu trasu. Naproti tomu pri Lucenci je zmena intenzit iba cca 2000.
jazdenie je aj o urcitej solidarite. ale predstav si ze pri 20k intenzite v nejakom meste by bol semafor na odbocke do kazdej ulice alebo na pripojeni z cerpacky a pod. samozrejme ze je to blbost.Toto nikto nespochybnuje. ALe ak sa vytvori suvisla kolona vozidiel tak odbocenie z vedlajsej cesty bude zavisle od solidarity vodicov v kolone. Rovnaky stav ako dnes pred Ruzomberkom. Preto moze niektorych starostov napadnut urobit semafor a bude to vyzerat ako pred casom v Sucanoch.
devil napísal:suvisy to s temou nakolko nasi spoludiskutujuci naznacuju ze su aj potrebnejsie useky tak sa im snazim vyvracat ich argumenty. a mam aj nieco navyse, konktretne hlavna krizovatka v MI, v sucasnosti kruhak.
https://www.google.com/maps/@48.7491568 ... 312!8i6656 intenzita 13.165, 14.783, 11.433 a smer do mesta bez udajov. radola 19.308, 13.886, 12.696 a 2.257. v podstate jediny rozdiel bol 19k smerom na ZA.
https://www.ssc.sk/files/documents/dopr ... e_2015.pdf
MuelMI napísal:stavat rovno plny profil po rovine az ku MI.
devil napísal:tak si to spocitajme, cez donovaly bolo 8k aut a cez certovicu cez 3k aut a cez terchovu 4k aut. ze z 15k aut az tretina obchadza strecno je nazor ktory ja uplne nezdielam. hlavne "1000 - 2000 vozidiel" z 3 resp. 4 tisic aut je dost trufale....
devil napísal:zadrz a este raz si pozri mapu. od ZV bola intenzita 7.860 a od RS 9.348. lenze to bola intenzita len po odbocku na I/71 s intenzitou 3.068.
to znamena na I/16 medzi krizovatkami s I/75 a I/71 je asi 150-200 metrovy miniusek. bohuzial nemame k nemu cisla ale zo skusenosti vieme ze prud od RS na I/71 nie je velky (mozno 1.000 aut z 3.068) a teda drviva vacsina aut z tych 9.348 aut a 3.068 aut a k tomu cast z tych +/-11k z mesta prechadza na tento minusek. ze aka cast tiez nevieme.
dokopy urcite vyse 10.000 mozno aj 15.000 na miniuseku. cize ten rozdiel v bode I/16 a I/75 (tj. 7.860 vs 10-15.000). zmena intenzit 2000 aut je nerealna dolna hranica intervalu. realne je aspon 3-5 tisic cize velmi podobna zmena intenzit ako pri KM.
to ze scitaci usek je dlhy a zahrna cast od hlavnej krizovatky v meste a odbocku na stanicu (bus aj vlak) je pravda. vacsia cast vsak ide priemyselnou zonou. zaroven tuto cast pouzivaju a aut co nejdu do centra ale len na stanicu alebo len do priemyselnej zony.
devil napísal:ja tiez nespochybnujem ze z radoli ze horsia situacia ako pri lucenci. ale tvrdim ze pri lucenci sa crta vacsi problem ako povina, k. lieskovec ci kralovany....takze vase dovody prioritizacie turany-hubova a KM-oscadnica (v skutocnosti k. lieskovec-oscadnica) stoja tak trochu na vode.
no vidis. nastastie hlavny smer nie je tak vytazeny ako pri KM ale bude to stupat tak ci tak a s dotiahnutim R2 tiez.Tak korigujem svoje tvrdenie a je to cca 4000.
kazda takato krizovatka sa da upravit alebo prebudovat vid ZV pred par rokmi. v principe je zle stavat dialnicny usek kvoli nejakej "problemovej krizovatke" opat spomeniem vidinu kde na vedlajsom smere je o nieco vyssia intenzita ako pri kralovanoch.Krizovatka v Lucenci je problemova, pretoze je to v principe trojkrizovatka. Ale urobit tuto krizovatku pohodlnou na desitaky rokov dopredu nevyzaduje ziadnu extra investiciu. Staci most dlzky 300-500m pre hlavny smer a dve okruzne krizovatky pre kazdu krizovatku zvlast. Oddelena tranzitna a lokalna doprava, tazka pohoda. Na druhej strane krizovatka v Kralovanoch je tiez na hranici unosnosti Relane intenzity su 16, 13, 4. Ak sa prida tych 4-5 bude to na hlavnom tahu takmer 20. To nie je problem, ale pokial sa nebude dat odbocit, dojde k zastaveniu hlavnej trasy a to uz je problem. Vytvori sa staticka, pomala kolona, ktora sa bude rozpustat az do vecera. Takze nase dovody prioritizacie nie su uplne na vode.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 87 hostí.