Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Mar 2020 15:01

Máš pravdu. Lieskovec kritické miesto nebude nakoľko kolóna z Radole bude siahať až sem a bude celkom irelevantné či sa tu pridá nový semafor alebo nie. V prípade Tu-Hu by som taký "optimista" nebol, ale to ti vysvetlili iní diskutéri, pričom si ich odbil tým, že len tvoja predstava je správna a ich čísla sa samozrejme mýlia. Ehm...
ja mam pocit uz nejaky cas nieco napisem ale oponent sa tvari ze to nevidi. takze znovu: ak sa vyriesi brodno-KM kolony v radoli skoncia, ale aj ked nie uplne urcite nebudu siahat po kysucky lieskovcec. ohladom kralovian dali len nejaku hypotezu, jedine potvrdene cislo mame ze vedlajsi smer je vyrazne slabsi ako radoli vyrazne slabsi ako lucenci. je to tam podobne ako vo zvolene alebo vidinej. nikto nijako neodovodnil ze tam bude odbocovat 10.000 na vedlajsi smer. a ked LC je mozne krizovatku vyriesit aj inac (krajny pripad MUK) tak v kralovanoch preco nie ? zabrali by cast dedinskeho futbaloveho ihriska povedla...

Okej teraz tento výpočet aplikuj na I/11. Po dostavaní obchvatu Čadce sa presunie kolóna z Čadce do Radole. Takže 45 min v Čadci + 30 min Radola. Vypočítaj, vyčísli a porovnaj lebo sa tomu stále vyhýbaš. Ešte prepočítaj trasu R2 na cestu I. triedy v starej trase s lokálnymi obchvatmi a MUK (priemerka 100-110), pozor nie polprofil R v uplne novej trase.
OK povedzme ze na brodno-lieskovec dialnica prinesie uplne velku usporu a postavi sa. nech to stoji aj 400mega povie sa ze budu vysoke intenzity lebo prejde 80% aut (bude to menej). ale lieskovec-oscadnica s tymto nema nic, stale tam bude siroka rovna cesta bez vaznej prekazky mimo obci.

uspora novej cesty v trase sucasnej je podla toho ako ju naprojektuje. mam zato ze ak sa ma setrit cesta bude stale kopirovat teren a upravi sa sirka podla normy a klopenie zakrut. bezpecnost sa zvysi ale rychlost a plynulost len malo. tretie pruhy sa standartne pridavaju pri vacsich stupaniach lebo aj na tom sa setri. a 100-110 nikto nepovoli pre cestu urovnovymi odbockami. tam daju obmedzenia 70 a menej.

nova trasa R2 zacharovce-batka-figa = 9 minut. oproti 13-15 minut (v terajsej situacii aj menej) je to tretinova uspora uz pre poloprofil (pre porovnanie tornala-roznava len 10-20%). poloprofil (cca o 1/3 lacnejsi ako plny) ide dalej to vypoctu navratnosti....zjednoduseny vypocet vyzera viac nez dobre. soroska 9 minut oproti 14-16 minut co je 40 percent uspora. tam ziadny povrchovy variant neprichadza do uvahy. kvoli cene to vychadza horsie (stale daleko lepsie ako tur-hub).

Škoda, že od zástancov južnej trasy nepočuť hlasy na využitie luxusnej C11,5, tak ako o tom volajú na Kysuciach. Ehm...
pisem len za seba. tam kde je C11,5 nie je problem a take useky neriesim. dokonca ani vo ZV nie je problem. ale predpokladam ze ak by podobny stav ako vo ZV bol na severe tak by ste to za problem povazovali.

Ale OA ktoré platia 50€ ročne za celú sieť diaľnicu nezaplatia, zato NA, ktorá platí mýto a je jej tu jeden z najvyšších počtov v SR má tú silu novú cestu zaplatiť.
opat a znovu: pocitali sme visnove pre celu premavku a nic moc. takze myto od 5000 kamionov urcite nestaci. keby stacilo tak koncesionari by uz klopali na dvere....a nie je to zlozity vypocet moze si ho urobit hocikto...a nerobite to. ano ak by sa len rozsirila cesta tak mozno by to stacilo. ale ked to tu navrhujeme tak ma uz neviem kto presviedcal ze to take lacne a jednoduche nie je a nemozeme nechat paralelnu cestu III. tr.

a za velky problem povazujem oficialne prepocty s brutalne nadhodnocovanymi intenzitami. tak ako za auxta nadhodnocovali branisko, teraz visnove a aj ked to vychadza dobre aj pri nizsich neznamena ze od***vat je povolene. ide o tazke prachy. na juhu vsade 5-8.000 aut a kto si dovoli napisat ze bude nejaky narast je posielany kade lahsie.

kedze tu mame znalcov co pustaju do fora vselico tak mohli by napisat : predpokladane buduce intenzity na D1 turany-hubova, D3 brodno - k.n.mesto, D3 k.n.mesto-oscadnica.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 22. Mar 2020 15:07

To tvrdíš ty, ja tvrdím opak. Kto má na to aby sa vozil autom, tak si cení ušetrený čas viac ako 50€ ročne. Pravda samozrejme bude niekde medzi. To stále nemení nič na tom, že nechápem prečo sa takého argumenty používajú na D3 a v iných vláknach sa takáto diskusia nevedie. Aj keď by mala.

To tvrdia štatistiky, prečo si myslíš, že veľa odborníkov navrhuje bezplatné prímestské diaľničné úseky?
Preto sa to aplikuje hlavne na D3, lebo cena za km je tu rádovo niekde inde ako na iných úsekoch.
Ale ako mu kamión bude cestovať hodinu + keď ten kamion pôjde rovnako plynule a rovnakou rýchlosťou po D aj po kvalitnej ceste 1. triedy? V takej Snine už mali predsa všetci skrachovať dávano potom. Takže stále som nedostal odpoveď prečo je D lepšia.

na I.triede je to hodinu + oproti D, ale hlavne to nie je plynulé, preto tam je tá hodina viac (dediny, zákruty, križovatky...)
Rozdiel je profitovať, prežívať a skrachovať. A ďalšia vec je expandovať a ďalšia je nový investor.
Prečo si myslíš že top investorov posledných rokov pribudlo na západe?
-lacnejšia pracovná sila? - naopak
-špičkový ľudia? - minimálne 50% tam robia z východu
-dostupnosť? - podľa mňa
daj niečo iné, čo mňa nenapadlo
To je v poriadku a teší ma, že vidíš problém tiež. Avšak ja sa nesnažím obhajovať cez mŕtvoly, ale chcem sa dopátrať k vecným čílam a argumentom a HLAVNE ich tiež aplikovať na porovnávané úseky. Pretože som si všimol, že na lokálne garáže niektorých prispievateľov ich vlastné argumenty zrazu neplatia.

Ja osobne na Kysuce nejazdím, ale verím, že je tam problém. Každopádne D3 sa musí dostavať (keby bola celá D1 po MI, aj by som ju možno aj preferoval pred ostatnými)
Tie argumenty sú na tomto fóre irelevantné z hľadiska výstavby, to by bolo potrebné oficiálne stanovisko od MD,NDS atď
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Mar 2020 16:43

DEVIl,, lenze usej Brodno KNM sa ma stavat ako posledny.. nie pocas useku okolo Cadce, ani hned ponom.. cize az pustenie CA ukaze co sa v skutocnsti bude diat v Radoli. Ziadne ine riesenie Radole MD neurobi. A pokial naozaj chcu oddelit privadzac do KNM od useku, tak po jeho dstavani pribuden dalsi semafor na 1/11,, bravo.. dva semafory na useku 2km ba ceste kde su kolony den co den.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Mar 2020 16:54

cPalo napísal:To tvrdia štatistiky, prečo si myslíš, že veľa odborníkov navrhuje bezplatné prímestské diaľničné úseky?
Preto sa to aplikuje hlavne na D3, lebo cena za km je tu rádovo niekde inde ako na iných úsekoch.


Ktory dialnicny usek D3, kde je povolenych aspon 100 km/h je bezplatny?
Zase jeden, ktory nerozumie tomu co pise: "D3, lebo cena za km je tu rádovo niekde inde ako na iných úsekoch."
Vymenuj tie ine useky, ktore su radovo lacnejsie nez useky D3!


cPalo napísal:špičkový ľudia? - minimálne 50% tam robia z východu

50%? :lol: :lol: :lol: Cucat z prsta vies.
Urcite preto, ze KE kraj a PO kraj vedu v pocte ludi so zakladnym vzdelanim (scitanie SOBD 2011). KE 122663 obyv., PO 138429 obyv., BA 57546 obyvatelov, podobne obyvatelia bez skolskeho vzdelania a samozrejme uplne opacne v pripade vysokoskolskeho vzdelania.
Preco asi na vychode Slovenska su prenosne semafory v klietkach a na zapade Slovenska nie su v klietkach?
Cely rok volne polozene nestrazene roksory na dialnicnom useku? Na vychode asi tazko.

[url]https://slovak.statistics.sk/wps/portal/ext/themes/demography/census/indicators/!ut/p/z1/jZFJT4RAEIV_iweu3cXeeGtQFtOO7IN9MYxBBmWZAA5_X8Z4IRkZ6lbJ915V3sMcZ5i3-bkq87Hq2rye91euvaXMJ6YpUiDuswiezfzUf4zF0AS8XwKOHs_AbhclKQnkwJAw36K3HOoqOgMgzFHBo24SGoEsA5W36eGfobBNvwLwdfs95ssTVxL4BezIl6ihONZD-GKDF1sSiZgmgaPdAED8A9ZCuvXmE-bVoUHTe4MAqcbsoWuioQIomqheWqbtQSYl5n3xUfRFj777ufzjOJ6GewEEmKYJlV1X1gUavgS4pjh2w4izBYhPTZIkGVTep1qfGb37AQdKEm0!/dz/d5/L0lDUmlTUSEhL3dHa0FKRnNBLzROV3FpQSEhL3Nr/
[/url]
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Mar 2020 17:05

Mawerick81 napísal:DEVIl,, lenze usej A pokial naozaj chcu oddelit privadzac do KNM od useku, tak po jeho dstavani pribuden dalsi semafor na 1/11,, bravo.. .


Privadzac KM uz je roky oddeleny a NDS prezentovala, ze sa zacne stavat na jar 2019, ale madar to zatrhol a nezacne sa ani 2020. Staci tam postavit jednu priamu zjazdovu vetvu smer ZA z privadzaca dlzky menej ako 100 m, a nema tam byt preco problem a ziaden semafor netreba, lenze NDS/MD odmieta postavit takuto kratku priamu vetvu z mosta ponad I/11, ale chcu tam mat T-krizovatku.

V kazdom pripade by sa zataz krizovatky v Radoli rozlozila na 2 krizovatky, pricom krizovatka na privadzaci by mala intenzitu na bocnej vetve len okolo 5 tisic v/24h a teda by bola aj pri semaforoch priepustnejsia nez krizovatka v Radoli v sucasnosti.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 22. Mar 2020 17:27

cPalo napísal:-lacnejšia pracovná sila? - naopak
-špičkový ľudia? - minimálne 50% tam robia z východu
-dostupnosť? - podľa mňa
daj niečo iné, čo mňa nenapadlo

Hustota pracovnej sily
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 22. Mar 2020 18:41

Jano1 napísal:
cPalo napísal:To tvrdia štatistiky, prečo si myslíš, že veľa odborníkov navrhuje bezplatné prímestské diaľničné úseky?
Preto sa to aplikuje hlavne na D3, lebo cena za km je tu rádovo niekde inde ako na iných úsekoch.


Ktory dialnicny usek D3, kde je povolenych aspon 100 km/h je bezplatny?
Zase jeden, ktory nerozumie tomu co pise: "D3, lebo cena za km je tu rádovo niekde inde ako na iných úsekoch."
Vymenuj tie ine useky, ktore su radovo lacnejsie nez useky D3!


cPalo napísal:špičkový ľudia? - minimálne 50% tam robia z východu

50%? :lol: :lol: :lol: Cucat z prsta vies.
Urcite preto, ze KE kraj a PO kraj vedu v pocte ludi so zakladnym vzdelanim (scitanie SOBD 2011). KE 122663 obyv., PO 138429 obyv., BA 57546 obyvatelov, podobne obyvatelia bez skolskeho vzdelania a samozrejme uplne opacne v pripade vysokoskolskeho vzdelania.
Preco asi na vychode Slovenska su prenosne semafory v klietkach a na zapade Slovenska nie su v klietkach?
Cely rok volne polozene nestrazene roksory na dialnicnom useku? Na vychode asi tazko.
A ohľadom tých 50% z prsta napíš Bratislavčanom, že sú úplne mimo ;)

[url]https://slovak.statistics.sk/wps/portal/ext/themes/demography/census/indicators/!ut/p/z1/jZFJT4RAEIV_iweu3cXeeGtQFtOO7IN9MYxBBmWZAA5_X8Z4IRkZ6lbJ915V3sMcZ5i3-bkq87Hq2rye91euvaXMJ6YpUiDuswiezfzUf4zF0AS8XwKOHs_AbhclKQnkwJAw36K3HOoqOgMgzFHBo24SGoEsA5W36eGfobBNvwLwdfs95ssTVxL4BezIl6ihONZD-GKDF1sSiZgmgaPdAED8A9ZCuvXmE-bVoUHTe4MAqcbsoWuioQIomqheWqbtQSYl5n3xUfRFj777ufzjOJ6GewEEmKYJlV1X1gUavgS4pjh2w4izBYhPTZIkGVTep1qfGb37AQdKEm0!/dz/d5/L0lDUmlTUSEhL3dHa0FKRnNBLzROV3FpQSEhL3Nr/
[/url]

Zasa jeden :)
Rozumieš slovu lokálna doprava???
To jest preprava od jedného privádzača po ďalší, ale už som si na tvoj "Mečiarovský" štýl komunikácie zvykol
Otvor si mapu a pozri si chystané diaľničné úseky a tam máš celý zoznam tých úsekov. Takže ty hľadaj drahšie, keďže tých lacnejších je ako maku.
LOL
tie porovnania na základe etniky sú úplne mimo misu aj na takého diskutéra ako si ty, zatiaľ si sa u mňa predviedol veľmi úboho, vrátane tých 4km.
Viem že napíšeš akých, lebo s tebou si písať znamená dookola to isté. Daj si ma do ignore pls
A ohľadom tých 50% napíš Bratislavčanom, že sú mimo, keď tvrdia že je v BA veľa východniarov
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 22. Mar 2020 18:48

Jonathan napísal:
cPalo napísal:-lacnejšia pracovná sila? - naopak
-špičkový ľudia? - minimálne 50% tam robia z východu
-dostupnosť? - podľa mňa
daj niečo iné, čo mňa nenapadlo

Hustota pracovnej sily

Hustejšie ako niekde medzi KE - PO napr?
Po druheje až taká hustá, že je veľmi nízka nezamestnanosť čo trošku tlačí na mzdy.

Je to možno jeden faktor, ale určite druhoradý, lebo máš na SVK viac oblastí s hustou pracovnou silou a nižším priemerným príjmom, ale dostupnosť je úboha
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Mar 2020 18:57

DEVIl,, lenze usej Brodno KNM sa ma stavat ako posledny
ohladom privadzaca to Jano1 vysvetlil...co sa tyka poradia to este uvidime. nova vlada a novy minister. co som ale videl na zgbis ze pozemky su vykupene na brodno-KM a nie na KM-oscadnica. vykupene pozemky nie su bezny jav.

Hustota pracovnej sily
eee, hustota obyvatelov ohladom toho ci plny ci polovicny profil/uprava cesty. za KE je dostatocna hustota podobne ako ZV-LC. gemer je redsie osidleny ale aj na severe sa najde takyto region konkretne liptov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Mar 2020 19:01

BOdaj by to tak bolo
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 22. Mar 2020 19:26

cPalo napísal:Otvor si mapu a pozri si chystané diaľničné úseky a tam máš celý zoznam tých úsekov. Takže ty hľadaj drahšie, keďže tých lacnejších je ako maku.

Dôkazné bremeno je na tvojej strane. To by bolo príliš jednoduché, keby každý len tak žongloval s pojmami a potom každého odpálkoval vetou "Nájdi si."
Ak je ich ako maku, nebudeš mať problém mu ich napísať ;)
---
Ono keby rozumne vyriešili tú bodovú závadu (aka križovatku), tak celá D3 by ešte mohla v pohode počkať a medzitým by sa mohla riešiť R2/D1 (kým napr. neprekreslia tú šialenosť, čo vymysleli medzi KNM - Oščadnica)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Mar 2020 20:05

Urcite preto, ze KE kraj a PO kraj vedu v pocte ludi so zakladnym vzdelanim (scitanie SOBD 2011). KE 122663 obyv., PO 138429 obyv., BA 57546 obyvatelov, podobne obyvatelia bez skolskeho vzdelania a samozrejme uplne opacne v pripade vysokoskolskeho vzdelania.
tu su celkove cisla ale vsak vieme ze to su skor s vyssim vzdelanim.
https://www.natur.cuni.cz/geografie/dem ... zentace/13
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 22. Mar 2020 21:22

IceFox napísal:
cPalo napísal:Otvor si mapu a pozri si chystané diaľničné úseky a tam máš celý zoznam tých úsekov. Takže ty hľadaj drahšie, keďže tých lacnejších je ako maku.

Dôkazné bremeno je na tvojej strane. To by bolo príliš jednoduché, keby každý len tak žongloval s pojmami a potom každého odpálkoval vetou "Nájdi si."
Ak je ich ako maku, nebudeš mať problém mu ich napísať ;)
---
Ono keby rozumne vyriešili tú bodovú závadu (aka križovatku), tak celá D3 by ešte mohla v pohode počkať a medzitým by sa mohla riešiť R2/D1 (kým napr. neprekreslia tú šialenosť, čo vymysleli medzi KNM - Oščadnica)


Schválne som pozrel úsek s tunelom Dargov a ten vychádza podľa INEKO na 31,3M/km oproti Brodno-KNM podľa INEKO 33M/km.
Takže som porovnal jeden z najdrahších južných úsekov ak nie najdrahší. Ostatné písmenka sú zbytočné, hlavne ak mám skúsenosti s diskusiou s p.JANOm1 a ja som sa snažil a on len prudil.
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Mar 2020 21:30

cPalo napísal:Otvor si mapu a pozri si chystané diaľničné úseky a tam máš celý zoznam tých úsekov. Takže ty hľadaj drahšie, keďže tých lacnejších je ako maku.

Ja tie radovo lacnejsie neviem najst, tak preto som chcel od teba, aby si uviedol radovo lacnejsie useky od usekov D3! Aha, to uz zacnes devilovsky prekrucat?

cPalo napísal:zatiaľ si sa u mňa predviedol veľmi úboho, vrátane tých 4km.

Zato ty uplne chrlis nezmysly jeden za druhym.


cPalo napísal:A ohľadom tých 50% napíš Bratislavčanom, že sú mimo, keď tvrdia že je v BA veľa východniarov

Typicky vychodniar nerozumie slovu radovo, ale pouziva ho, ked su nejaky vychodniari v BA, tak je to hned 50%, a ked nema ani sajnu kadial usek vedie a kde konci, tak sa hada, ze usek skrati trasu o 4 km. :roll:
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Mar 2020 21:33

cPalo napísal:Schválne som pozrel úsek s tunelom Dargov a ten vychádza podľa INEKO na 31,3M/km oproti Brodno-KNM podľa INEKO 33M/km.
Takže som porovnal jeden z najdrahších južných úsekov ak nie najdrahší. Ostatné písmenka sú zbytočné, hlavne ak mám skúsenosti s diskusiou s p.JANOm1 a ja som sa snažil a on len prudil..


Normalnemu cloveku staci raz napisat, debilovi ani 10-krat nestaci.

Napis useky, ktore su RADOVO lacnejsie nez useky na D3(cena/km)! Pretoze si tvrdil:
cPalo napísal:D3, lebo cena za km je tu rádovo niekde inde ako na iných úsekoch.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 22. Mar 2020 22:40

od Jano1 » 22. Mar 2020 22:30
cPalo napísal:
Otvor si mapu a pozri si chystané diaľničné úseky a tam máš celý zoznam tých úsekov. Takže ty hľadaj drahšie, keďže tých lacnejších je ako maku.

Ja tie radovo lacnejsie neviem najst, tak preto som chcel od teba, aby si uviedol radovo lacnejsie useky od usekov D3! Aha, to uz zacnes devilovsky prekrucat?

Chvíľku nám vydržala vcelku pekná konverzácia a potom si prišiel ty.

LOL, nevieš nájsť?
Dargov-Pozdišovce podľa INEKO vychádza na 10M/km
to je radovo 3x menej LOL
R2 Lovinobaňa - Ožďany
podľa INEKO pod 10M/km
3x menej + rezerva na MUK na D3
Soroška (tam je aj tunel) podľa INEKO 19,6 M/km schválne ti dávam aj tie drahšie aby si chápal, ale ako si písal, 10x ti nestačí ;)
Typicky vychodniar nerozumie slovu radovo, ale pouziva ho, ked su nejaky vychodniari v BA, tak je to hned 50%, a ked nema ani sajnu kadial usek vedie a kde konci, tak sa hada, ze usek skrati trasu o 4 km.

Som rád, že si ma zaškatuľkoval na východniara.

A ohľadom tých 4km:
od Jano1 » 08. Mar 2020 17:51
devil napísal:
A to si si z ktoreho prsta vycucal, ze "minus 4 km"?
podla ineko je to 31 km.


A to, ze usek Bi-Po bude mat 31 km Ti staci na to aby si urcil, ze "minus 4 km"? To kde usek konci Ta uz nezaujima? Konci v katastri obce Trhoviste, to Ti zjavne neprekaza v urcovani dlzkovej uspory.

od cPalo » 08. Mar 2020 21:37

31km D1 + privádzač 4,3??? km
google od Bidoviec D1 po paralelný koniec privádzača dáva 39,2km
samozrejme, až ako to postavia budeme vedieť presne, ale vychádza to na cca 4km
od Jano1 » 10. Mar 2020 22:59
Cize takmer 31 km dialnice a tebou vybrane miesto vzdialene takmer 6 km po ceste od konca useku D1 ma nahradit 39.2 km existujucej cesty, ale ty tam stale vidis usporu 4 km.

A blbosti o tom, ze ked sa to nestavia, tak nevieme kolko to bude si nechaj pre niekoho ineho. Projektova dokumentacia je od toho, aby sme vedeli urobit vsetky kroky veduce k vystavbe na danom mieste a nie o km vedla.

od cPalo » 11. Mar 2020 17:29

Ty sa tu oháňaš projektovou dokumentáciou, tak potom ty presne vieš koľko metrov to je, lebo ja nemám šajnu aká tam je tá tvoja dokumentácia
LOL
Takže majstre, kde presne bude diaľničný privádzač ústiť?
vieš / nevieš?
daj presné súradnice kde končí diaľničný úsek. musíš ich mať keďže ty píšeš že to je 6km od MI (zase si dal centrum ako minule? skontroluj si to)
apropo 6km od môjho bodu je asi stred medzi Pozdišovce / Trhovište (bližšie k Trhovištiam čo pochybujem že bude aj diaľničný ekvivalent)
https://www.google.sk/maps/dir/48.7083665,21.8275358/48.7385952,21.8913788/@48.724446,21.8453028,4527m/data=!3m1!1e3?hl=sk
ja to neviem, ale čítal som že by to malo ísť niekde na Továrenskú, tak som do google dal posledný postavený bod na Továrenskej (presunul to na milimetre LOL na Močarianskú a dal nejaký údaj, ty si dal zatiaľ písmena, čakám už od teba len fakty keď máš, ak nie tak potom je pravda to, že to zistíme presne až po dostavbe)
https://www.google.sk/maps/dir/48.724379,21.4344283/48.7385952,21.8913788/@48.7316557,21.5648574,11.54z?hl=sk
Takže sa nakoniec asi dohodneme: tunel neskráti cestu, hore dole doľava doprava to bude presne rovnako, lebo ty máš projektovú dokumentáciu, ale je tajná aj asi pre teba

Trošku aj logiky, .. daj jeden konkrétny tunel ktorý predlžil cestu ako serpentína po kopci
od Jano1 » 11. Mar 2020 19:47
Neznasam ludi, ktory sa hadaju o tom ci to je tak alebo onak(v tomto pripade skratenie o 4 km) a pritom nemaju sajnu o trase a koncoch useku. Pre teba pristupna dokumentacia je napr. EIA.

Ukaz, kde som tvrdil, ze nejaky tunel popod kopec, kde vedie existujuca cesta I.triedy, ktoru tunel nahradza, trasu predlzi?

od cPalo » 11. Mar 2020 20:12

Takže, ty si sa začal hádať prvý
To že si nedal žiaden fakt znamená, že priznávaš, že moje tvrdenie:
Presne to budeme vedieť až keď sa to začne stavať.
je nakoniec to najmúdrejšie čo sme tu obaja ohľadom toho popísali

Ukáž, kde ja som napísal, že ty si to napísal
od Jano1 » 11. Mar 2020 20:49
To, ze upozornim na to, ze to nie je pravda, znamena, ze som sa ja zacal hadat?
Ja presne viem ako je to planovane, ale nie som Tvoja sekretarka, ked si nechopny si to zistit z verejnych zdrojov, Tvoj problem. Cakat na to az to bude postavene a potom diskutovat ci je to tak alebo onak je trochu neskoro, ked vieme ako je to planovane.


od cPalo » 12. Mar 2020 18:06

ty vieš veľký prd, pokiaľ sa nezačne stavať, všetky plány sú len plány - to nevie nik na svete, lebo pokiaľ nie sú vykúpené pozemky tak sa to môže zmeniť!!!

a teraz to najlepšie
https://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=16334
podľa tohto by mal privádzač ústiť ešte ďalej
https://www.google.sk/maps/dir/48.724379,21.4344283/48.7489885,21.9051528/@48.7023188,21.5890802,11.22z?hl=sk
čiže 5km
Takže prvé čo od teba akceptujem je nejaký fakt, údaj aj s podkladom. V opačnom prípade mi TY už zbytočne píšeš!
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 22. Mar 2020 22:52

cPalo napísal:Chvíľku nám vydržala vcelku pekná konverzácia a potom si prišiel ty.

neviem čo je na tomto:
cPalo napísal:To jest preprava od jedného privádzača po ďalší, ale už som si na tvoj "Mečiarovský" štýl komunikácie zvykol

pekné? prosím o vysvetlenie.

cPalo napísal:to je radovo 3x menej LOL

možno si často chýbal na ZŠ, ale 3x menej ani 3x viac nie je rádovo. doporučujem si to doštudovať na domácu úlohu.

a pekná "veta" v závere:
cPalo napísal:ty vieš veľký prd


PS: frostbie, si to ty? :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 22. Mar 2020 23:30

od Vlados » 22. Mar 2020 23:52
cPalo napísal:
Chvíľku nám vydržala vcelku pekná konverzácia a potom si prišiel ty.

neviem čo je na tomto:
cPalo napísal:
To jest preprava od jedného privádzača po ďalší, ale už som si na tvoj "Mečiarovský" štýl komunikácie zvykol

pekné? prosím o vysvetlenie.

píšem, kým prišiel, ja už reagujem na jeho príspevky, stačí také vysvetlenie?
cPalo napísal:
to je radovo 3x menej LOL

možno si často chýbal na ZŠ, ale 3x menej ani 3x viac nie je rádovo. doporučujem si to doštudovať na domácu úlohu.

ok
chytanie za slovíčka pokračuje, máte matematický pravdu.
Nič to nemení na fakte, že je D3 drahá, oproti iným D/R aj s prepočtom na intenzity
a pekná "veta" v závere:
cPalo napísal:
ty vieš veľký prd


PS: frostbie, si to ty?

Ak si si nevšimol, je to komunikácia z minulosti. To je ako keby si ty napísal:
frostbie, si to ty?
len to moje vyplynulo z komunikácie a to tvoje bolo mimo misu ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 22. Mar 2020 23:34

skúste napadať to čo je napísané faktami atď
Táto cesta nevedie ku konštruktívnej debate.

Chytanie slovíčok, vyvracanie vytrhnutých vecí z konceptov...

Skúsme to spolu ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 23. Mar 2020 00:17

Sorry, ale keď niekto preháňa ("rádovo drahšie") a použije to ako argument, tak to nie je chytanie za slovíčka. Tým, že si nedokázal napísať argument fakticky a teda objektívne (stačilo "drahšie"), si vniesol zbytočne do neho svoje emócie a tým do celej diskusie. Tvoje moralizovanie nad jej ďalším priebehom potom nie je moc na mieste... Kto seje vietor, žne búrku.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 23. Mar 2020 00:32

cPalo napísal:Nič to nemení na fakte, že je D3 drahá, oproti iným D/R aj s prepočtom na intenzity

Odpíšem len na jedno, lebo sa vám nechcem miešať do prestrelky. Tí páni čo hája potrebu D3 dobre vedia, že je aktuálne riešenie D3 je megalománske.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 23. Mar 2020 00:36

a) Hyperboly ako napr. "rádovo drahšie" alebo "výrazne kratšie" treba používať opatrne. Je rozdiel medzi napr. 10 vs 11 a 10 vs 50.
b) Poprosím všetkých diskutérov aby sa zdržali ad hominem typu "východniar"
cPalo: Inak ja osobne som sa nepýtal na čísla (D3 patrí medzi (naj)drahšie diaľnice, takže mi bolo jasné, že niečo lacnejšie sa nájde takmer určite.)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 23. Mar 2020 08:00

devil napísal:
Hustota pracovnej sily
eee, hustota obyvatelov ohladom toho ci plny ci polovicny profil/uprava cesty. za KE je dostatocna hustota podobne ako ZV-LC. gemer je redsie osidleny ale aj na severe sa najde takyto region konkretne liptov.

Podla statistickeho uradu je priemerna hustota na SK 111 obyvatelov na stvorcovy kilometer. Tuto vyznacne presahuju okresa Bratislavy a Kosic (od 800 az po 4000 pre BA I). Dalsie nadpriemerne okresy zoradene od najvyssej hustoty su:
ZA, KM, PO, NR, TT, PK, SN, TN, HC, IL, PN, PE, GA, SA, PD, BB, PB, SI, MT, KK, CA, PU, TO, DS
Ak nezoberieme do uvahy okresy krajskym miest (ZA, PO, NR, TT, TN, BB), v ktorych je zvysena hustota obyvatelstva logicka, tak najvychodnejsi okres s nadpriemernou hustotou je na severnej trasy SN a na juznej trase nie je okres s nadpriemrnou hustotou obyvatelstva.
Hustota obyvatelstva okresov na vychodnej R2 zoradene od najvyssej je:
ZV (91), LC (89), KE-okolie (84), DT (71), RS (57), GL (55), RA (54), RV (53), PT (45)

A teraz k tej pracovnej sile. Je zrejme, ze na zapade je tej pracovnej sily viac, pretoze je tam viac ludi na stvorcovy kilometer. A niektore firmy (Amazon, jaguar) isli cielene do oblasti s nizkou nezamestanostou, lebo vedeli, ze zaucenych ludi pretiahnu k sebe.

A to ze na Liptove je mala hustota obyvatelstva (54), podobne aj Ruzomberok (87) a Poprad (95) nie je zasadny problem. Prirodzenu hustotu doplnaju importovanou z turizmu.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 23. Mar 2020 10:43

Ďakujem, že sme sa opäť vrátili k normálnej debate ;)

Ospravedlňujem sa ešte raz za slovo, ktoré je predimenzované, neurobil som to s cieľom ponížiť oponenta, ale s účelom zvýrazniť prečo.

apropo
ako reakcia stačí vypichnúť to slovo

Ešte raz:
Ospravedlňujem sa
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 23. Mar 2020 10:53

Vlados napísal:
cPalo napísal:Nič to nemení na fakte, že je D3 drahá, oproti iným D/R aj s prepočtom na intenzity

Odpíšem len na jedno, lebo sa vám nechcem miešať do prestrelky. Tí páni čo hája potrebu D3 dobre vedia, že je aktuálne riešenie D3 je megalománske.


OK
Ale keď si všimneš moje príspevky, tak som písal, že nie som proti D3.
Podľa mňa je to po D1 (stačí po MI), D2, R1 (tak ako je teraz), štvrtý najdôležitejší celistvý úsek (a okrem pár lokálnych bodov)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.

cron