Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 25. Mar 2020 11:36

zase cherry picking
devil napísal:na cca 400k ludi v dosahu buducej dialnice ziadna reakcia.

Jonathan napísal:Vychod momentalne viac zraza na kolena vysoka minimalna mzda, ako pristup ku kvalitnej ceste.

stredne velky investor by zvaladol svoje produkty exportovat aj po tych cestach co tam su teraz. Ale nepride, lebe mzdy, lebo kvalifikacia, alebo sa obcanom napaci odvetvie (pripad metalurgickej spolocnosti pri Presove)
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 25. Mar 2020 11:37

Jonathan napísal:A posledna poznamka k investorom. Vychod momentalne viac zraza na kolena vysoka minimalna mzda, ako pristup ku kvalitnej ceste. Napr. zo Stropkova odisiel talian do Srbska.

To nie je problém len východu, ale všetkých oblastí kde sa vykonávajú málo kvalifikované práce. V globálnom trhu je investorovi +- jedno kde bude produktovať tovary a služby. Potrebuje k tomu len primeraný personál. Ak sme/budeme drahý, tak uprednostní inú krajinu, má ich stovku na výber. A nenamýšľajme si, že sme niečo viac ako ázia.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Kvík » 25. Mar 2020 11:45

4lien napísal:[...] keby Jano hned normalne vysvetlil ze "radovo" znamena aspon jeden rad (cize 10x) vyssie.

Nie nutne, skôr by sa to malo normálne zaokrúhľovať, teda čokoľvek medzi √10 a 10×√10 (teda 3,16× — 31,6×) je "rádovo viac". To síce nesplnil, ale veľa nechýbalo.

No a druhá vec je, že prirodzený rád je so základom e, a nie 10, či už hovoríme o cene diaľnice, fyzikálnej veličine alebo o šírení epidémie. Ani ja ako fyzik by som nemal problém na trojnásobný rozdiel v cene povedať, že to je rádovo drahší úsek. V bežnej reči mi toto vyjadrenie pripadá úplne v pohode a určite mu zaň netreba nadávať.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 270
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Mar 2020 12:36

samozrejme som si pozrel oblasti mimo dosahu dialnice (+/- 30 min.) aj ked to nie je uplne jednoduche lebo okres moze byt roztahany a casti sa to tyka a casti nie nic take som nenasiel. 400k je proste argument preco dialnica a preco plny profil.

stredne velky investor by zvaladol svoje produkty exportovat aj po tych cestach co tam su teraz. Ale nepride, lebe mzdy, lebo kvalifikacia, alebo sa obcanom napaci odvetvie (pripad metalurgickej spolocnosti pri Presove)
to bol jeden pripad - cherry picking. mzdy - preco hufne neodchadzaju investori zo zapadnych okresov kde su vyssie mzdy ? kvalifikacia - preco sa do zapadnych okresov masovo dovazaju ludia z inych krajov (najma vychod) aj inych krajin, aj mimo uzemia EU ?
viewtopic.php?p=228886#p228886
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 25. Mar 2020 12:53

devil napísal:mzdy - preco hufne neodchadzaju investori zo zapadnych okresov kde su vyssie mzdy ?

pokial neboli schopni predat svoje produkty, tak odisli. Niektory na vychod niektory inde.
devil napísal:kvalifikacia - preco sa do zapadnych okresov masovo dovazaju ludia z inych krajov (najma vychod) aj inych krajin, aj mimo uzemia EU ?

Pokial je vyroba fyzicky spojena so zemou a je vyhodnejsie k 90% lokalnych zamestanancov doviest 10% odinakial, tak nebudem stahovat celu fabriku. alebo ty by si to tak robil?
Ak mas odberatela vyrobkov do 20km, nie vzdy je logicke sa presunut o 200km inde a platit vysie naklady za transport.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Mar 2020 12:59

pokial neboli schopni predat svoje produkty, tak odisli. Niektory na vychod niektory inde.
ja sa pytam preco masovo neodchadzaju ?

Pokial je vyroba fyzicky spojena so zemou a je vyhodnejsie k 90% lokalnych zamestanancov doviest 10% odinakial, tak nebudem stahovat celu fabriku. alebo ty by si to tak robil?
to zdaleka nie je vsade 90%. inac presne tak a preto ich treba motivovat aby isli aj dalej. system ma byt pre ludi a nie ludia pre system.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 4lien » 25. Mar 2020 13:42

Kvík napísal:...prirodzený rád je so základom e, a nie 10, či už hovoríme o cene diaľnice, fyzikálnej veličine alebo o šírení epidémie. Ani ja ako fyzik by som nemal problém na trojnásobný rozdiel v cene povedať, že to je rádovo drahší úsek.

Pre mna ako programatora je bezne pouzivany zaklad radu dokonca 2 :D Ale bol som v tom ze zauzivany zaklad je 10. To ze v odbornych kruhoch sa moze pouzivat e mi nikdy nejak nenapadlo aj ked je to celkom logicke. Aspon som o cosi mudrejsi :)
4lien
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 25. Mar 2020 13:57

devil napísal:ja sa pytam preco masovo neodchadzaju ?

pretoze, kazdy ma hranicu niekde inde?
devil napísal:inac presne tak a preto ich treba motivovat aby isli aj dalej. system ma byt pre ludi a nie ludia pre system.

suhlas. A preto som pisal, ze minimlna mzda (a teda aj minimalne odvody pre zivnostnikov) zraza vychod na kolena.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

***Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 25. Mar 2020 14:37

44224... Tmavosť kazí len okres LM...

•• 4lien, predbehol si ma.
To čísielko 2,71828 18284 59045 23536 02874 71352… [zápis Eulerovho čísla v desiatkovej sústave] je prepotrebné hlavne v prírodných vedách, no vo finančníctve predsa len skôr čísielko 10.
Hoci boli aj v európskych dejinách, pred len pár desiatkami rokov/temer polstoročím, i rôznosti. Do roku 1971, t. j. pred decimalizáciou (zdesiatkovaním) bola anglická/britská libra rozdelená na 240 pencí; lebo 1 £ mala 20 šilingov, z ktorých každý mal hodnotu 12 pencí.
Človek je tvor zväčša lenivý/pohodlný, tak si veci prevažne (i občas rozumne) uľahčuje. (Aj keď napríklad UK, US, apod., nemetrické miery majú kadejaké vzájomné násobitele.)
1299
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 25. Mar 2020 14:48

Topic off
KN.SK napísal:To čísielko 2,71828 18284 59045 23536 02874 71352… [zápis Eulerovho čísla v desiatkovej sústave] je prepotrebné hlavne v prírodných vedách, no vo finančníctve predsa len skôr čísielko 10.

a preto bolo prvy krat "objavene" pri analyze uroku z urokov https://en.wikipedia.org/wiki/E_(mathematical_constant)#Compound_interest
topic on
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 25. Mar 2020 15:05

hej, poďme sa baviť o tom, ze koľko je to rádovo :roll:
Pointa je však v tom, že je to zbytočné preháňanie. Je jedno či človek zbytočne napíše rádovo, oveľa, neporovnateľne, významne a podobne. Aby sme sa vyhli zbytočným emóciám, tak sa treba držať len faktov a stačí napísať viac alebo menej, prípadne konkrétne čísla.

Tiež považujem Janovu reakciu za neprimeranú a neslušnú. Je na ňom ako sa k tomu postaví. Ja som ani cPala nenútil k ospravedlneniu. Nie sme v škôlke a je na každom ako prezentuje svoju integritu, česť, či ako to nazveme.

Sorry, že som opäť prispel k tomuto OT. Možno by to bolo vhodné presunúť do nejakej témy ohľadom fungovania fóra.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 25. Mar 2020 15:08

devil napísal:

- preco hufne neodchadzaju investori zo zapadnych okresov kde su vyssie mzdy ? kvalifikacia - preco sa do zapadnych okresov masovo dovazaju ludia z inych krajov (najma vychod) aj inych krajin, aj mimo uzemia EU ?
viewtopic.php?p=228886#p228886[/quote]



veď je to jednoduché a logické. Na západe si investor skôr najde kvalifikovanú pracovnú silu, aj napriek vhej mzde, stále ta kvalifikovaná sila je lacnejšia ako inde. Logicky z toho vyplýva ,že lacnejšiu pracovnú silu musíš dovážať. Určite je výhodnejšie dovážať lacnú pracovnú silu, ako drahú. Drahú silu zasa len tak nezoženieš hoci kde.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Čavo » 25. Mar 2020 15:15

devil napísal:
Na automobilové závody v BA a TT nadviazali VW a PSA.
stokrat vyvrateny argument mercedes, bmw ake tam boli automobilove zavody ? ziadne pokial viem.

Aspoň podľa názvu BAZ (Bratislavské automobilové závody) a TAZ (Trnavské automobilové závody). V tom prvom sa tuším robili 1203-ky a v tom druhom 1500-ky. Ale to som si nie moc istý.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Mar 2020 17:45

veď je to jednoduché a logické. Na západe si investor skôr najde kvalifikovanú pracovnú silu, aj napriek vhej mzde, stále ta kvalifikovaná sila je lacnejšia ako inde. Logicky z toho vyplýva ,že lacnejšiu pracovnú silu musíš dovážať. Určite je výhodnejšie dovážať lacnú pracovnú silu, ako drahú. Drahú silu zasa len tak nezoženieš hoci kde.
tak tomuto nerozumiem. za zapade je nizsia nezamestnanost=kvalifikovanú pracovnú silu si najde tazsie. su vyssie mzdy=je drahsia. drahu silu len tak nezoženieš hoci kde - tak to je uz uplne mimo mojho chapania.

suhlas. A preto som pisal, ze minimlna mzda (a teda aj minimalne odvody pre zivnostnikov) zraza vychod na kolena.
tiez nechapem. vychod zraza na kolena ale zapad nie ?

Aspoň podľa názvu BAZ (Bratislavské automobilové závody) a TAZ (Trnavské automobilové závody). V tom prvom sa tuším robili 1203-ky a v tom druhom 1500-ky. Ale to som si nie moc istý.
ja som sa pytal s suvislosti s mercedes a bmw...cize ake automobilove zavody boli v kecskemete a debrecine ? mozno tam boli nejake strojarske zavody alebo automobilove asi tazko. podstatnejsie je ze ide o 100k a 200k mesto s okolim. to je objem kde sa vhodna pracovna sila najde. u nas ekvivaletne KE-PO. a teda preco nie je v KE-PO porovnatelny investor...lebo dialnica.

... Tmavosť kazí len okres LM...
iste. a vidis aj tmavost ZV-LC a KE-MI ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 25. Mar 2020 18:31

iste. a vidis aj tmavost ZV-LC a KE-MI ?

isto aj pán moderátor vidí, kde sa doteraz stavalo, kde sa teraz začalo stavať a kde sa najbližšie plánuje stavať?

Nad čím tu vlastne stále vyplakávaš?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Mar 2020 18:35

vyplakavam ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 25. Mar 2020 20:54

devil napísal: za dargovom zase mas tolko obci ze cely novy usek bude fakticky aj obchvatom.


Zaujimave, ze v pripade 10 km useku na Kysuciach, kde cesta prechadza cez 4 obce/zastavane uzemia, takyto pristup vylucujes.

devil napísal:
Na automobilové závody v BA a TT nadviazali VW a PSA.
stokrat vyvrateny argument mercedes, bmw ake tam boli automobilove zavody ? ziadne pokial viem.


Toto je presne Tvoj pristup, tresnut nezmysel a tvarit sa ze to bolo stokrat dokazane.

Tym, ktori netrieskaju jeden nezmysel za druhym napisem presne o co mi ide, a k tym co nerobia ine ako produkciu nezmyslov, sa spravam inak a tak to aj zostane.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 25. Mar 2020 21:10

Kvík napísal:No a druhá vec je, že prirodzený rád je so základom e, a nie 10, či už hovoríme o cene diaľnice, fyzikálnej veličine alebo o šírení epidémie. Ani ja ako fyzik by som nemal problém na trojnásobný rozdiel v cene povedať, že to je rádovo drahší úsek.

Ide o ekonomicke vyjadrenie pomeru ceny. Skus najst oficialne vyjadrenie ekonoma/politika/financnika, ze mzdy/ceny narastli radovo/o jeden rad, ked realne narastli cca 3 nasobne. Potom uznam, ze radovo v oblasti cien/miezd/financnych vydavkov moze znamenat cca 3 nasobne.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Mar 2020 21:22

ty nevies citat alebo nevies kde je mercedes a bmw ? sa pytam ake automobilove zavody boli predtym v kecskemete a debrecine ? ale aj tak jdno lebo tvrdim tie vase komunisticke strojarske tradicie su v 21. storoci na 2 veci.

Zaujimave, ze v pripade 10 km useku na Kysuciach, kde cesta prechadza cez 4 obce/zastavane uzemia, takyto pristup vylucujes.
myslis cadca, svrcinovec, cadca, svrcinovec ? alebo radola kde v trase cesty ma ist dialnica. pockaj, zeby povina v dlzke 400 metrov ? take secovce maju 3,5 km.

Tym, ktori netrieskaju jeden nezmysel za druhym napisem presne o co mi ide, a k tym co nerobia ine ako produkciu nezmyslov, sa spravam inak a tak to aj zostane.
to ze si robil "scenu" len preto ze usek neusetril 4 km ale len 2 km je nezmyselne. casova uspora ta vobec nezaujimala, na toto nie sme zvyknuty ty si mal vyssiu uroven. samozrejme vulgarizmy budeme riesit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 25. Mar 2020 21:48

devil napísal:na cca 400k ludi v dosahu buducej dialnice ziadna reakcia.


Urcite mesto VT viac oceni R4 po Lipniky ako D1 po Pozdisovce/Michalovce. Pre severozapadne oblasti okresu VT je rozdiel este vyrazne vacsi a teda potrebuju skor R4 po Lipniky, do svojho krajskeho mesta, ktore maju vyrazne blizsie ako KE. O potrebe svedci aj intenzita na I/18 od VT na zapad mimo mesta 8,6 tisic v/24h, na I/79 na juh len 4,1 tisic v/24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 25. Mar 2020 21:52

devil napísal:to ze si robil "scenu" len preto ze usek neusetril 4 km ale len 2 km je nezmyselne.


Reagoval som presne na nezmysel, ktory si ty vyplodil. A ked budes dookola trepat nezmysly tak ta ta diskusia bude presne podla toho vyzerat. Reagoval si na "Na automobilové závody v BA a TT nadviazali VW a PSA.", ale ked to niekto napadne, ako obvykle hned zacnes prekrucat
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 25. Mar 2020 22:09

devil napísal:myslis cadca, svrcinovec, cadca, svrcinovec ? alebo radola kde v trase cesty ma ist dialnica. pockaj, zeby povina v dlzke 400 metrov ? take secovce maju 3,5 km.


Ja davno viem, ze to prekracuje Tvoje schopnosti chapania. Ostatni vedia, ze ide o Oskerdu, Radolu, KM, Povinu, 11 km usek riesi vsetky tieto obce. Secovce maju z jedenej aj druhej strany intenzitu 7 tisic v/24h (v meste dokonca iba 6,5 tisic v/24h) a z toho iba 1,3 az 1,5 tisic NA/24h, na I/11 bola v r.2015 intenzita cez 20 tisic v/24h a z toho 5 tisic NA/24h. Kolko je zdrzanie v spicke v Secovciach?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Mar 2020 22:32

Reagoval som presne na nezmysel, ktory si ty vyplodil. A ked budes dookola trepat nezmysly tak ta ta diskusia bude presne podla toho vyzerat. Reagoval si na "Na automobilové závody v BA a TT nadviazali VW a PSA.", ale ked to niekto napadne, ako obvykle hned zacnes prekrucat
ano ale reagoval som porovnanim a automobilkami v madarsku a ich lokalizaciou ze na co nadviazali. ked si nepochopil tvoj problem, ked zase trollujes tak radsej prestan.

oskerda, to si robis srandu, to myslis ten dom na lavej strane, tak to prietah nie je ani vo sne
https://www.google.com/maps/@49.2765818 ... 312!8i6656
radola, KM - urcite si si vsimol ze povedla cesty ma ist dialnica so tymi tisickami aut to uz nevadi, ze ?
povina - to je tych 400 metrov.

Kolko je zdrzanie v spicke v Secovciach?
ludi v secovciach zaujima vylucenie tranzitu z centra bez ohladu ci je alebo nie je zdrzanie.

naproti tomu
dargov 1200 metrov (uvidime kde bude pripojenie)
secovce 3500 metrov
hriadky 500 metrov
horovce 500 metrov
trhoviste 500 metrov az 800 metrov podla toho ci berieme domy na oboch stranach alebo len jednej.

6-6,5 km na cca 20 km od dargova po koniec useku. co je tretina.

Urcite mesto VT viac oceni R4 po Lipniky ako D1 po Pozdisovce/Michalovce. Pre severozapadne oblasti okresu VT je rozdiel este vyrazne vacsi a teda potrebuju skor R4 po Lipniky, do svojho krajskeho mesta, ktore maju vyrazne blizsie ako KE. O potrebe svedci aj intenzita na I/18 od VT na zapad mimo mesta 8,6 tisic v/24h, na I/79 na juh len 4,1 tisic v/24h.
R4 po lipniky je trosku dalej a jedna vec je krajske mesto a druha ze KE vacsie a dolezitejsie centrum. tak ako R7 od DS nevedie do krajskeho mesta TT ale do BA. aj ich sa opytaj ci radsej nechceli R7 do trnavy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 26. Mar 2020 08:46

R4 po lipniky je trosku dalej a jedna vec je krajske mesto a druha ze KE vacsie a dolezitejsie centrum. tak ako R7 od DS nevedie do krajskeho mesta TT ale do BA. aj ich sa opytaj ci radsej nechceli R7 do trnavy.

Tak to choď vysvetliť tým tisícom vodičov z VT a okolia, že KE je väčšie a dôležitejšie centrum a nech prestanú jazdiť do toho malého a nepodstatného Prešova. Lebo ty vieš lepšie, čo oni chcú, ak tomu správne rozumiem.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 26. Mar 2020 09:02

devil napísal: veď je to jednoduché a logické. Na západe si investor skôr najde kvalifikovanú pracovnú silu, aj napriek vhej mzde, stále ta kvalifikovaná sila je lacnejšia ako inde. Logicky z toho vyplýva ,že lacnejšiu pracovnú silu musíš dovážať. Určite je výhodnejšie dovážať lacnú pracovnú silu, ako drahú. Drahú silu zasa len tak nezoženieš hoci kde.

tak tomuto nerozumiem. za zapade je nizsia nezamestnanost=kvalifikovanú pracovnú silu si najde tazsie. su vyssie mzdy=je drahsia. drahu silu len tak nezoženieš hoci kde - tak to je uz uplne mimo mojho chapania.

kvalifikovana pracovna sila zvycajne nesedi na urade prace. Cize ziskavas zamestnancov, ktori su zamestnani niekde inde, ale z roznych dovodov (osobnych, kariernych, mzdovych a pod.) sa rozhodli zmenit pracu.
devil napísal: suhlas. A preto som pisal, ze minimlna mzda (a teda aj minimalne odvody pre zivnostnikov) zraza vychod na kolena.

tiez nechapem. vychod zraza na kolena ale zapad nie ?

Ked mas zmes pracovnych ponuk, tak kazdy sa snazi si vybrat taku pri ktorej ziska viac. tym su tie menej kvalifikovane neatraktivne a musia svoje podnikanie zdrazit alebo presunut tam, kde su ludia este ochotny robit za malo penazi.
Pokial ale dojde k administrativnemu zdrazeniu, firmy odidu v case relativne plnej vyroby a skonci to uzavretim firmy a hromadnym prepustanim. Alebo si myslis, ze je normalne aby bola priemerna mzda v kraji iba o par percent vyssia ako minimalna?
https://ekonomika.sme.sk/c/22191194/ric ... rozne.html
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.