Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 30. Mar 2020 01:10

devil napísal:jediny udaj o buducej intenzite mame zase len na ineko (na stranke EIA nic nie je zverejnene), 38.080 aut


Kolky krat uz vytahujes tu istu blbost? Bavi Ta to zahlcovat forum tym istym nezmyslom dookola? :roll: :roll: :roll:

Tu mas opat hodnoty, ktore si si samozrejme od minula nezapamatal, ktore su blizsie realite:
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=44254

devil napísal:potom na vyse 6 km prietahov na 20 km na vychode treba co ? dokonca tiez zakladna siet TEN-T.

Planuje sa tam dialnica, ale zatial tam plny profil nema opodstatnenie.

devil napísal:no ja neviem, na 9 km R2 s 5-6 km estakadou je cena vyrazne nizsia.

Mozno je nezmyselna statna expertiza pre D3 alebo su tam nezmysly, ktore nie su potrebne.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 30. Mar 2020 08:05

Jano1 napísal:... dookola? :roll: :roll: :roll:

Žiaľ baví ho to. Inak pri takej intenzite by na paralalnej ceste musela byť tiež nezanezbateľná intenzita, možno toľko koľko teraz jazdí po spomínanom úseku R2.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Mar 2020 09:19

Kolky krat uz vytahujes tu istu blbost? Bavi Ta to zahlcovat forum tym istym nezmyslom dookola? :roll: :roll: :roll:

Tu mas opat hodnoty, ktore si si samozrejme od minula nezapamatal, ktore su blizsie realite:
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=44254
klidek :) je to tam par hodin. velka vdaka jarino. strazov-brodno a CA su celkom realisticke, zaujimave je ze brodno pretlacili aj tak. uplne uletene je skalite a brodno-cadca.

ked uz sme pri tom mas nieco aj na turany-hubova ??

Žiaľ baví ho to. Inak pri takej intenzite by na paralalnej ceste musela byť tiež nezanezbateľná intenzita, možno toľko koľko teraz jazdí po spomínanom úseku R2.
a prave preto je to nezmysel. tolko aut dokopy nema sancu pribudnut. taketo extremne nadhodnocovanie je presne sposob pretlacania megalomanskych projektov na co uz dlhodobo upozornujem. pri intenzitach 2015 by na dialnici bolo 10-15.000 aut po KM a dalej max. 10.000 aut a podobne na turany-hubova.

Planuje sa tam dialnica, ale zatial tam plny profil nema opodstatnenie.
na useku kde najdlhsi most ma do 300 metrov moze byt cena medzi plnym a poloprofilom uplne minimalna. predbezne mame 10 mega/km za plny profil za tolko za stavia mytna-tomasovce kde su 2 mosty 5-600 metrov. keby mal byt plny profil za 8-9 mil. a polo za 6 mil. tak beriem plny. uz len pocitaj vyssiu usporu casu vdaka vyssej rychlosti co prilaka viac aut.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 30. Mar 2020 10:47

Dve poznamky k teme:
pripad, ze vela lokalnej dopravy nebude vyuzivat D je v tomto pripade minimalna, nakolko po dostavani sa usek spoji s funkcnou castou dialnicnej siete a teda pocet lakomcov, co sa im to neoplati bude maly.
Dochadzajuci do ZA by v ziadnom pripade nemali mesto zahlcovat, nakolko usetreny cas im nemoze vynahradit 13 centov denne za znamku.

Prebudovanie starej cesty a jednicku dat cez mesto.
To je relativne logicka poziadavka, pozadujem ju ja napriklad pre Krasno, alebo pre R7 okolo DS, R2 Chocholna -TN-juh, pripadne R3 okolo turcianskych teplic, kde boli v minulosti postavene polprofily, ktore ale boli vedene ako cesty prvej triedy.
Vo vsetkych uvedenych pripadoch, ale ostala stara cesta vedena mestom (okrem R2 pri TN, kde sice ostala cesta cez TN ale s vyraznou obchadzkou). To ale v pripade KM nie je mozne, lebo hlavna cesta Kysucke nove mesto vzdy obchadzala a teda nexistuje cesta, ktora by sa dala vyuzit pre lokalnu dopravu. Takuto cerstu by bolo nutne znovu postavit a teda usetrena naklady su stracuju v dalsej vystavbe. Navyse, too riesenie by bolo daleko od enviromentalne prijatelneho (hluk).
https://www.staremapy.sk/?zoom=14&lat=4 ... map=SR1952
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 30. Mar 2020 17:00

To ale v pripade KM nie je mozne, lebo hlavna cesta Kysucke nove mesto vzdy obchadzala a teda nexistuje cesta, ktora by sa dala vyuzit pre lokalnu dopravu.


Nie je pravda! Minimálne do polky 19. storočia išla hlavná cesta cez mesto. :lol: https://www.staremapy.sk/?zoom=14&lat=49.3011527916371&lng=18.78502499734056&map=VM2

Stále rozmýšľam, či sa pri nákladoch na prebudovanie I/11 na D3 uvažuje nad nákladmi spojenými s prebudovaním rudinskej cesty (III/2095) na cestu aspoň II. triedy, s napojením snežnice a Oškerdy na cestnú sieť v Rudine (tá je najbližšie, keby niekoho napadlo Brodno cez Kysuckú bránu, kde po prestavbe I/11 by už iná cesta nebola), že sa tak či tak nevyhneme výstavbe súbežnej cesty od Radole až po Povinu, ktorú treba buď sčasti asanovať, alebo postaviť obchvat... a že či tieto vyvolané náklady spolu s cenou diaľnice sa nepriblížia nákladom na výstavbu samostatného telesa D3 mimo I/11 tak, ako je plánované teraz.

Nehľadiac na to, že celý úsek Rudinskej cesty, teda "alternatívnej I/11" od začiatku Vrania až po koniec Poviny je až na nejaké dva 500m úseky v intraviláne.

Edit: neskôr ma napadlo, že Snežnica a Oškerda by so "svetom" boli prepojené cez privádzač KNM, ktorý je hneď vedľa posledného domu v Oškerde, takže tento náklad by odpadol.
Naposledy upravil metelesku.blesku dňa 30. Mar 2020 17:13, celkovo upravené 1 krát.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Mar 2020 17:05

ale ved stale citame ze treba prelozky prvej triedy lebo su ovela lacnejsie ako dialnice. tak potom prestavat cestu III. tr. na cestu II. tr. musi byt uplne za babku
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 30. Mar 2020 17:14

Nepochopil. Ale nevadí. U teba som si na to už zvykol.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 18. Máj 2020 20:34

devil napísal:
Môžeš sa aj každý večer poctivo modliť, ale na južnej trase nie sú také bodové závody, ktoré by odraďovali od prejazdu.
ak tym myslis zavady ktore vytvaraju kolony tak take nie su. ale mne uz spolupracovnik z KE pred vela rokmi povedal ze on pojde radsej cez madarsko lebo ho nebavi trepat sa cez kopce ako soroska a spol. kazdy ma iny prah toho co akceptuje. ale tento plny profil by sa dal skor nazvat "otvorenie uzemia".

Prečo do diskusie Z-V východ ťahaš S-J vieš asi len sám? Asi došli argumenty.
??

Tak poďme do Talianska. Prečo majú viac tunelov ako Nemecko, keď sú ekonomicky niekde inde?
aj talianska ekonomika je niekde inde ako nasa. a navyse aj oproti nemecku poriadne zadlzena. zle zle zadlzovanie tiez casto spominas. zrazu to nevadi ? ake velke tunely ma madarsko, polsko a cesko ?

Čiže kľudne odpíšeš územie, kde je vyššia intenzita dopravy (a aj historicky bola - cestná+železničná), lebo je tam potrebné postaviť niekoľko tunelov.
aj tento usek bol sucastou trate postavenej uz v 19. st. tzv. uhorska severna zeleznica. otvorena v roku ako bohuminska trat na ktorej vyznam sa priaznivci severu casto odvolavaju. a skor ako povazska trat :wink: . dotiahli ju az do BB ale inac isla cez hronsky benadik aby sa vyhla sturcu. takze nech sa paci mas nadherny priklad ako sa vyhybali velkym tunelom.

Aspoň, že si to priznal.
Ty si odbočil.
No veď sú chudobnejší ako Nemci, ale aj napriek tomu majú viacej tunelov, lebo inak by to nešlo. Určite sa nechcem zadlžovať. Určite nemáme na to aby sme mali dve diaľničné 2+2 prepojenia Z-V, viac by sme mali kopírovať terén, inak ani to 2100 nedostaváme našu vysnívanú diaľničnú sieť.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 19. Máj 2020 12:15

nechces sa zadlzovat (pritom vela sa na prosperujucom zapade postavilo na dlh) ale chces tunely. v malej 5 milionovej republike viac tunelov ako v bohatsom a vacsom cesku, ovela viac ako v madarsku ci polsku najma po prepocte na velkost statov. neuveritelne. a sposob financovania ze pomaly vsade mimo ziliny poloprofily aj tie s kopirovanim terenu. este stastie ze meciar padol v 1998 lebo toto bola v podstate jeho koncepcia este doplnena o D3.

nic v zlom ale uz len vo zvysku V4 kde stavaju odusu x tahov naraz by ta s takymito nazormi velmi rychlo niekam poslali.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 19. Máj 2020 13:30

Prečo si v Čechách nezapočítal tunely, ktoré sa nachádajú v Prahe a Brne? Započítaj všetky cestné. Prečo klameš že pomaly všade mimo Žiliny sú polprofily? Ružomberok-Biďovce mimo Braniska je plný profil, TT-BB je plný profil, aj keď za časť platíme brutálnu cenu, ako keby bola vedená v skutočnom tuneli.

Tak skús povedať v Prahe a Brne že tunely sú blbosť a namiesto nich mohli mať diaľnicu do každej garáže v krajine.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 19. Máj 2020 14:16

nevies citat kontext. kritizujem tvoje nazory lebo dookola riesis kde vsade by sa mali stavat poloprofily, aj pri severnej D1 si to pisal, pamatam si to. tak sa nevykrucaj. pri ZA "samozrejme" OBHAJUJES plne profily. a bidovce sa pise bez makcena.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_si ... %C4%8Cesku
su tam aj prazske tunely, neboj sa. nejakych 10 tunelov viac ako 1 km dlzky z toho iba 3 nad 2 km. a to sa bavime o 10 mil. state.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 19. Máj 2020 14:31

Ak by sme stavali polprofily bolo by postavených viac km, najskôr by už stálo by aj severné aj južné prepojenie a mohli by sme tam kde by bola vyššia intenita dopĺňať druhý polprofil. Ak bez logaritmického pravítka je jasné že by to bolo na nikde severe. Aktuálne je takmer celá severná trasa roz/postavená, tak je potrebné plnánovať posledný chýbajúci úsek. Ak sa vrátime k bohatšiemi Česku, tak ani oni nemajú dve plné prepojenia Praha-Ostrava (Z-V), lebo potrebujú rovnako ako my riešiť aj severojužné.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod pa3ck » 19. Máj 2020 14:44

devil napísal:https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_silni%C4%8Dn%C3%ADch_tunel%C5%AF_v_%C4%8Cesku
su tam aj prazske tunely, neboj sa. nejakych 10 tunelov viac ako 1 km dlzky z toho iba 3 nad 2 km. a to sa bavime o 10 mil. state.

Faktická poznámka: Tunelový komplex Blanka sa síce formálne skladá z troch tunelov, avšak reálne ide o jeden súvislý úsek pod zemou. Plus Strahovský tunel a Tunel Mrázovka sú oddelené iba povrchovými križovatkami, inak ide v podstate o súvislý tunelový úsek.

A tiež by som nehľadal súvis medzi bohatstvim štátu a počtom tunelov. Tunely sa stavajú tam, kde to geomorfológia a urbanizácia územia vyžaduje.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod metelesku.blesku » 19. Máj 2020 15:30

Doplním faktickú:
Blanka + Strahovský + Mrázovka majú dokopy skoro 10km a tie povrchové križovatky sú všetky MÚK.
Komořanský + Lochkovský tunel a estakáda Radotínsky most medzi nimi má dokopy 6,5km.

Celá krajina je len rovina a pahorkatina, no pri prvom väčšom kopčeku hneď rúbu tunely hlava - nehlava. Zaujímavé, keď miesta na obchádzky po rovine tam majú hafo.

Jeden krát sa rozhodli namiesto dlhého tunela pre povrchový variant a dopadlo to tak, že polovica diaľnice aj keď je postavená je neprejazdná a po celú dobu životnosti diaľnice ju musia neustále monitorovať kvôli zosuvom. Fakt výhra.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 19. Máj 2020 15:55

nie, treba usetrit na najdrahsich usekoch kde sa len da. npr. nemal by som problem s poloprofilovou estakadou na krivan-mytna. tam sa da poriadne usetrit. ale setrit niekde par metrov je bez efektu. 1 km tunela stoji do 50 mil. eur (borik 10 rokov dozadu stal nejakych 45 mega). cize za kilometer tunela postavis 5 km takehoto plneho profilu. setrit sa malo aj na kategorii, D26,5 je zbytocne siroke, stacilo 24,5.

Ak sa vrátime k bohatšiemi Česku, tak ani oni nemajú dve plné prepojenia Praha-Ostrava (Z-V), lebo potrebujú rovnako ako my riešiť aj severojužné.
http://www.ceskedalnice.cz/image/mapa-velka.png
na tom druhom maju nerozostavanych odhadom tak 100 km. a popri tom dlhodobo riesili aj riesia ine tahy, je tam 5-10 dalsich tahov, niektore rozbabrane, niektore hotove. pokial viem to su plne profily aspon vacsina celkom urcite. my ciste z eurofondov sme nemohli mat BA-ZA-KE a BA-BB a k tomu nejake poloprofily. cisla nepustia. D1 od cias meciara stala/stoji odhadom okolo 4 mld. bez tur-hub. cize komplet do 5 mld. to by si potom musel mat poloprofil snad komplet celu D1 ale najtazsie useky urcite. cize npr. len jedna rura visnoveho by sa ti pacilo ??? predpokladam ze nie.... :wink:

Tunelový komplex Blanka sa síce formálne skladá z troch tunelov, avšak reálne ide o jeden súvislý úsek pod zemou
to je uplne jedno. vsetky nad 1 km dokopy 15-20 km. u nas len "tunelovy komplex" v ZA kraji 20-25 km. k tomu ktovie kolko dalsich (branisko 5 km....) vratane scifi karpaty 11 km. to nikdy nebude a ani mnohe dalsie.

A tiež by som nehľadal súvis medzi bohatstvim štátu a počtom tunelov. Tunely sa stavajú tam, kde to geomorfológia a urbanizácia územia vyžaduje.
ale musia mat nato navyse peniaze. peniaze navyse a nie na ukor beztunelovych ciest ani rozvoja regionov. a to si moze dovolit zapad a nie chudobne vychodoeuropske krajiny (ano oproti SUI ci AUT my sme chudobna krajina)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod milan_KM » 19. Máj 2020 16:12

Myslím, že to môžeme uzavrieť slovami: Kadiaľ devil nejazdí, netreba stavať. Kadiaľ jazdí, plné profily pre 6000 áut! :lol:
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod DrX » 19. Máj 2020 17:53

Alebo ekvivalentne: kadial jazdi milan_KM, tam infrastruktura za miliardy aj do dialnic aj do zeleznic a 60mil EUR/km nie je problem. A tam, kde milan_KM nejazdi tam nic (cely KE kraj, ktory ma teraz po "aktualizacii" dokopy asi 30km dialnic s priemernou cenou do 10mil EUR/km) tam je dat do infrastruktury cokolvek mrhanim penazi. Zopakujem to 110-ty krat, ak by sa dodrziaval princip 60:40, sever by precitol zo svojich pazravych megalomanskych poziadaviek, a na vela miestach by ste boli radi za jednotkovy obchvat. Na juhu sa da stavat 4-prudova dialnica za 5mil EUR/km a tvori sa tu vacsina slovenskeho HDP, takze nemal by byt problem na rovine taku stvorprudovku postavit - napr. KE - Jablonov nT.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 19. Máj 2020 18:20

odhliadnuc aj od elementarnej spravodlivosti co na Sk nie je zvykom uplatnovat (min. cias od nastupu rezimu s fasistickymi crtami v 1994) cize ako tak normalne pokrytie regionov aj mimo krajskych miest (co je vlastne dovod tohto useku) nebolo mozne dostavat D1 spolu s R1 a uz vobec nie D3 ani v 2005 , 2010 ale ani v 2015. pri cene dokopy 7-8 mld. ked z eurofondov na cesty sme v 2004-6 a 2007-13 nemali ani polovicu alebo max. polovicu a z toho nieco islo aj na bezne cesty alebo ine R. aj to aj pripade ak by skanska vyhrala visnove atd....ale spocitat a dva a dva je asi dost velky problem....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vceliak » 20. Máj 2020 06:20

Ja mám iný názor: Nie sme taký bohatý, aby sme si mohli dovoliť stavať polovičný profil!
A to jedno kde. Pozrite sa na to, kde máme reálne problém? Najväčší problém je v pripravenosti stavieb a vo výbere realizátora (nie len stavby ale aj dokumentácie, štúdie, prieskumu, .. ). Tam strácame roky až desaťročia. A ak na konci má byť polovičný profil, je to mrhanie zdrojmi. Ak už sa rozhodneme niekde stavať, tak "so všetkým všudy".
Samozrejme, nie čo iné sú obchvaty v rámci ciest prvej triedy.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod nevo83 » 20. Máj 2020 07:40

Vceliak absolutny suhlas, v 2020+ sa bavit o vystavbe dialnic 1+1 je chore...
myslim ze vacsine z nas ide skor o neake proporcne delenie penazi na vystavbu v jednotlivych krajoch ako o ,,nestavani vobec,,

treba nam D3 ? TREBA, je prioritna JE, peniaze zoberieme z R3 sever.. co vychadza na rovnako okolo 600mil na dostavbu
treba D1 vychod po MI ?? treba, fajn na 30km/ bez tunela/ zoberieme z Turany - Hubova kt ma 13km a stoji 3x viac
treba neaky usek na R2 od ZV- Ke, fajn treba urcit co je dolezitejsie ci 13km Soroska alebo za to postavenych napr. 20km Lucenec- RS

R4 je potrebna pre EU ako VIA Carpathia ?? ok ak je tam presunut vacsinu eu penazi tam..resp snazit sa o navysenie


Proste urcit prioritne useky na jednotlivych tahoch a krajoch..
A myslim ze vacsina by bola spokojna
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 20. Máj 2020 10:13

myslim ze vacsine z nas ide skor o neake proporcne delenie penazi na vystavbu v jednotlivych krajoch ako o ,,nestavani vobec,,....Proste urcit prioritne useky na jednotlivych tahoch a krajoch..
presne tak.

Ja mám iný názor: Nie sme taký bohatý, aby sme si mohli dovoliť stavať polovičný profil!
A to jedno kde.
ked ide o izolovany kratky usek kde je predpoklad ze intenzity budu este dlhodobo nizke (myslim okolo 5k) tak staci 1/2. ale najlepsie by bolo prestat ich volat RC ci nebodaj dialnica. este ked na suvislom useku je kus poloprofilu ako branisko alebo nejaka nadvaznost (ZH). ale tych dalsich 7-8 poloprofilov by sa mali brat ako jednotky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod cPalo » 20. Máj 2020 20:24

Ja som zas rád, že polprofil má vyššiu rýchlosť ako 90km/h, takže radšej to volať diaľnica či RC ako jednička. V Ke tú R2 prerobili na jedničku a pridá sa reálne koľko minút? Podľa mňa mrte, lebo už v Ke bude 50tka, tá 90tka pri USS by až tak nevadila.
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod pa3ck » 20. Máj 2020 21:06

Lenže aj jednotka môže fungovať v režime CpMV s rýchlosťou 100/110 km/h. A byť v správe NDS. Čiže jediný rozdiel pre vodiča by bol, že by tieto cesty mali miesto červeného čísla modré (červené si podľa mňa nezaslúžia)
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod milan_KM » 20. Máj 2020 21:22

Presne tak, celé je to len o papieri. Kombinácia úpravy cesty v existujúcej stope a obchvatov v trase budúcej diaľnice je to najefektívnejšie čo sa dá postaviť. Návrhové parametre sú takmer totožné, treba len zariadiť aby sa to ako diaľnica volalo až po dostavbe na plný profil. Dovtedy kľudne 90, aj tak ju pri prázdnej kvalitnej ceste nikto nedodržiava. Obrovskou výhodou je omnoho jednoduchšia príprava.

Ovšem záhadou zostáva ako odporcovia tzv. drahej severnej trasy o tomto riešení na juhu nechcú ani počuť a požadujú plný profil pre 6k áut.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod DrX » 20. Máj 2020 23:54

milan_KM napísal:Ovšem záhadou zostáva ako odporcovia tzv. drahej severnej trasy o tomto riešení na juhu nechcú ani počuť a požadujú plný profil pre 6k áut.


Presne taka ista zahada, ako ta, preco sa poslednych 20 rokov bojovnici za D1 a D3 neohanali tymto argumentom - teda, ze napr. D3 mohla byt v pohode jednotka s obchvatmi, a ze D1 stacila na hromade usekov v polprofile.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.