Moderátor: Moderátori
Mawerick81 napísal:Musis pocitat s celou oravou,, Dolnym Kubinom sa Orava nekonci.. na Orave zije 135 000ludi,, len pre info
devil napísal:porovnaval som dolny kubin a rimavsku sobotu ak si si nevsimol.
ale no, maj uz v sebe stipku sudnosti a logiky. nemozes porovnavat krivan (dedinu ! ) ci detvu so ZA. takze dostupnost ZA vs. BB a MT vs. ZV. v oboch pripadoch vyhrava DK a celkovo orava oproti gemeru. to je holy fakt.a prečo si porovnával Dk a RS??. či Ti to najlepšie pasuje. Prečo si nedal RS ZV, ale RS BB, ?? lepšie to vyhovuje Tvojím táraninam??: Keď akokoľvek porovnávaš doćhádzku z oravy do ZA, tak po dialnici jednoducho nejdeš, lebo každý sa strečnu radšej, hlavne v špičkách vyhne. Čiže zasa , len veľmi šikovne zmanipulované Tvoje "argumenty".
ked dochadzas zaujima ta priemerna rychlost alebo o desiatky minut skorsi dojazd. orava je blizsia k ZA ako gemer k BB. to proste neprekrutis darmo nadrziavas ziline.Porovnávať dojazd 53/61 so 108km? Devil ukázal že z Gemera má podstatne vyššiu priemernú rýchlosť ako z Oravy a to je bez plnoprofilovej R2, ktorá tie časy ešte viac zlepší.
presne, to uz je iny level, ale ma smolu lebo treba riesit D/RC do kazdej "vyznamnej" dolinky okolo ZA.Nuz neviem potom ako k tomu dojde ,,Dolny Zemplin tj. Michalovce, Trebisov, Sobrance ,, kde je cca 240 000ludi.. a s ,,Hornym Zemplinom,, 205 000 kt o neakej D/RC mozu dalsich 20r len snivat... to len tak na margo
https://www.kia.sk/zamestnanci/autobusova-dopravaĽudia, čo konkrétne dochádzajú do KII, tak cestujú aj viac ako hodinu, lebo ích zváža autobus, ktorý chodí, a zastavuje pri každej vrbe.
no jasne vyrabaju hotove zazraky.... tych par ludi na druzstvach nic neriesi. to je o tvojom sposobe myslenia (namyslenosti ??) ze si myslis ze neviem urobit par klikov a najst si vzdialenosti alebo udaje o firmach. tie tvoje male firmy mozno su ale najvacsi zamestnavatel je tak ci tak panasonic. a take nieco mas aj v RS. rozdiel je ze okolo RS nemas fabriky s stovkami/tisickami ludi.Skús sa preisť po oravských dedinách, skoro v každej, na družstve majú neakú výrobu. Špičkové NC stroje a zrejme by si sa divil, aké veci vyrábajú s akou veľkou pridanou hodnotou. A všetko sú to miestny kapitál žiadný investory zo zahraničia, zamestná 15-20 ľudí a fungujú, ale nesedia na riti a čakajú na zárakv v podobe dialnice, ktorá v princípe nič nevyrieši. Takéto prevádzky na gemery, tiež poznám, ale môžem ich spočítať na prstoch jednej ruky.
devil napísal:ked dochadzas zaujima ta priemerna rychlost alebo o desiatky minut skorsi dojazd. orava je blizsia k ZA ako gemer k BB. to proste neprekrutis darmo nadrziavas ziline.Porovnávať dojazd 53/61 so 108km? Devil ukázal že z Gemera má podstatne vyššiu priemernú rýchlosť ako z Oravy a to je bez plnoprofilovej R2, ktorá tie časy ešte viac zlepší.
devil napísal:inac sme to tu pocitali, ale klasicky prejde cas a znovu pridete a vytahujete argumenty ktore uz boli davno vyvratene.
http://kmi2.uniza.sk/wp-content/uploads ... pa-web.jpg
presne tak, ja mam pocit ze sa tu bavime s ludmi co si nevedia zratat 2+2 a hraju sa na chytrakov.Ale ak cestuješ 1h priemerkou 60km/h a druhá trasa 120 km/h, tak máš 2násobnú vzdialenosť. A teraz postav pre 60km trasu D na 120km/h a hneď zistíš v čom je rozdiel.
na juhu budu snad najkrajsie stanice. skoda ze na tratiach 150/160 snad na kazdej druhej vyhybke ide vlak krokom. aspon bude lepsie cakanie.Pripomínam, že v RS sa asi v rámci "zlepšenia regionálnych rozdielov" rekonštruuje stanica.
devil napísal:po dokonceni useku dsk-tur si nemyslim zeby bola orava nejak odrezana.
devil napísal:prevzali prevadzky ktore postavili za komunistov na zelenej luke aj ked tam ziadna tradicia predtym nebola. ja sa pytam 1) preco tam teda vsetci nerobia na tych druzstavach...a 2) preco ma tu pernamentne niekto ide klamat o sikovnych miestnych malych firmach kde su najsikovnejsi ludia minimalne v strednej europe.
dopln hzds/sns mafia. no ale to nie je vina regionov ani ludi v nich. ani jedno z toho co si uviedol. este aj to hzds/sns volili viac na severe ako na juhu.Devil, keby si konečne otvoril tie tvoje blahosocialisticke oči možno by si zistil, že odvetvia, ktoré si menoval boli a sú odsúdené na zánik na Slovensku. Baníctvo mŕtve, textil Bangladéš a poľnohospodárstvo Smer- mafia...
to hovori niekto kto ma v meste 4 ci 5 tisicovu fabriku. tomu sa hovori pretvarka.Podstatne ale podstatne viac by gemeru pomohla adresná pomoc drobným podnikateľom, masívne investície do vzdelávania. A keď región začne byť atraktívny v ľudskom kapitáli investori sa pohrnú.
si vazne myslis ze KIA prisla do ZA lebo niekde v dubnici ci povazskej boli zbrojarske zavody (co za cias I. CS presunuli z ciech z obav pred nacistami) tak co robia v krajinach a regionoch kde taketo nieco nemali? tuto otazku sa pytam roky a vzdy zostane bez odpovede. stroje know-how si tie firmy priniesli zo sebou, nevymyslaju ho ludia na povazi a kysuciach mozno na nejake ojedinele vynimky. ste len pracovna sila nic viac tak si zbytocne namyslate. akurat zijete na zapadnom pohranici tak sa vam uslo viac zo zapadu.Na Považí vláda podporila investície. Áno, lebo tam mali investori do čoho investovať, teda kostra priemyslu stála, bolo na čom stavať.
aj kapitalisti. komunistom by ste mali ruky bozkavat a omnoho viac ako na juhu. to uz je vasa klasicka nevdacnost ze si neprispustate ze kde by ste dnes boli bez tych komunistov.....Len komunisti berú ľudí ako čísla. Presne ako ty.
devil napísal:Podstatne ale podstatne viac by gemeru pomohla adresná pomoc drobným podnikateľom, masívne investície do vzdelávania. A keď región začne byť atraktívny v ľudskom kapitáli investori sa pohrnú.
to hovori niekto kto ma v meste 4 ci 5 tisicovu fabriku
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: rybana1 a 24 hostí.