Kontrakt SSC sa navýšil v roku 2022 dodatkami na skoro 200 mil. eur. A v tomto roku sa takisto navýšili výdavky už na 186 mil. eur. Štátny správca jedničiek ciest má tak prakticky o 100% viac peňazí alebo 4x viac ako pred rokom 2019.
viewtopic.php?f=35&t=26627Navzdory tomu pôvodne vyčíslený investičný dlh do vozoviek a mostov pôvodne vyžadoval 2,4-2,6 mld. eur, čiže stále by sa aj tento rozpočet musel zvýšiť na 250 mil. eur do roku 2030, aby sa podarilo stabilizovať štátne cesty a mosty.
Článok je príliš krátky na to, aby išlo posúdiť do akej miery má na to vplyv čerpanie EU fondov, do akej miery sú pripravené ďalšie reko projekty a teda či dokáže SSC utrácať tieto zdroje aj v ďalších rokoch jednak prídeľmi zdrojov a jednak aj vysúťažením prác. Pretože už čo sa týka novej výstavby, tak sľubované trio obchvatov (Šaľa, Prievidza, Sabinov) sa stále nezakoplo ani do jedného z nich, nehovoriac o potrebnosti ďalších desiatok.
Tí, ktorí sledujú zmluvy, ktoré SSC uzatvára, tým bolo jasné, že SSC utráca viac, než 100 mil. eur ročne.
Chýba nejaký prehľad z MDV/SSC, koľko presne km sa opravilo alebo sa opravuje. Ani to málo, čo Doležalovi išlo sa nevie predať.
len doplním
Kontrakt na rok 2023 Objednávateľ: Ministerstvo dopravy SR
Dodávateľ: Slovenská správa ciest
Dátum uzavretia: 16.02.2023
Dátum platnosti do: 31.12.2023
https://crz.gov.sk/data/att/3937733.pdfCelková čiastka: 107 669 355,00 € ... a teda táto bola zvýšená dodatkami už na 186 mil. eur