Moderátor: Moderátori
Pacho napísal:devil , dialnicu pri ZA treba nato, aby si sa dostal do košic.
metelesku.blesku napísal:Nie, téma je a vždy bola "na východe sa nikde a nič nestavia a budeme o tom vyplakávať na diaľnici z Ružomberka až do Košíc".
A aby som nezabudol:
atentoraz je tu téma, nestavať nikde nič, lebo nám treba ešte viac
keď v príspevkoch pred týmto tvojím vyplakávacím nie je nič podobné spomenuté?nebude na gigadiľničku pre lokálku
Vlados napísal:okorec napísal:Priznám sa, že po D2 chodím tak raz za rok a neviem v akom je stave. D1 však je celkom v pohode podľa mňa. Nejaký havarijný stav tam asi nehrozí, či.
Rekonštrukcia sa nemá robiť keď je na ceste havaríjný stav... žiaľ my sme múdrejší ako vyspelé krajiny.
orator napísal:Dnes som si pozrel dokumenty ministerstva dopravy a z pohladu vychodniara som prekvapeny ze vsetky useky na D1 medzi Bidovcami a Statnou hranicou UA su celkom dost vysoko v prioritach. Takze predpokladam ze sa za tejto vlady zacnu seriozne pripravovat. Prekvapuje ma vsak ze z R4 je tam vyssie v prioritach iba jeden kratky 4km usek Kapusany - Lipniky a nic dalej na R4. Co sa tyka ostatnych usekov R4 a R2 tak vsetko je na nizsej prioritnej urovni nez spominane useky na D1 od Bidoviec na vychod.
Takze zhrnute:
1. dokoncenie uz vsetkych rozostavanych usekov
2. zacatie a dokoncenie komplet KE obchvatu R4/R2 Kosice Olsany - Saca (s pokracovanim na Moldavu n/B sa nepocita ani s dalsimi usekmi R2 medzi Lucencom a Sacou)
3. zacatie a dokoncenie komplet PO obchvatu R4 az po Kapusany + kratky usek R4 Kapusany - Lipniky
4. zacatie pripravy D1 od Bidoviec dalej na vychod ma prioritu pred pripravou R4 smerom na Polsko
Cakal som skor ze sa budu pripravovat useky R4 smerom na PL kvolit tomu ze tam cakam akutnejsi problem po dokonceni M30 od Miskolca po statnu hranicu a rychlom napredovani poliakov smerom od Rzesowa ku Dukle. Ale to mozno len moj laicky nazor.
zdroj: https://www.noviny.sk/politika/555346-v ... -s-bonulom
metelesku.blesku napísal:Orator:
D1 je vyššie v prioritách, ale iba po Sobrance. Posledný úsek Sobrance - hranica SK/UA je takisto dosť nízko medzi prioritami (č. 67).
Následne R4 plánujú prednostne vyriešiť stredný úsek, t.j. obchvat Giraltoviec (č. 28), obchádzku serpentín v ŠŠ (č. 32) a následne prepojiť tieto dva úseky (č. 45).
Minimálne čo sa týka priorít v rámci severnej časti R4 to dostalo konečne nejakú logiku. Úsek po Lipníky (č. 4), kde sa rozdeľuje gro dopravy do dvoch prúdov porieši preťaženú Ladu a Lipníky, tie tri stredové úseky zas riešia väčšinu problémov severného úseku R4 (prejazdy väčšinou obcí/mestom a prudké serpentíny).
Zvyšné úseky už také problematické nie sú a nejaký ten rok ani nebudú aj po otvorení M30 a S19. Najmä tou S19 si Poliaci riešia hlavne vnútroštátnu dopravu medzi Krosnom a Rzesowom. Tranzit je v prihraničnej oblasti slabý.
Každopádne, podľa tých čísel priorít je jasné, že okrem R4 po Lipníky sú z vyššie uvedených úsekov počiatky výstavby otázkou min. 7 rokov pri tých napripravenejších (berme to tak, že sa zmení minimálne stavebný z. aj zákon o VO a sčasti zjednoduší proces "pytačiek" EU fondov a bude sa stavať v žltom fidicu a pri každoročnej aktualizácii priorít predbehne R4 - v DUR dé jednotku, ktorá je len v EIA).
Dendik napísal:Ano ale severojuzne prepojenie - lebo patri do TENT core je prioritnejsie (hoci je blizko D3) ako dokoncenie komplet R4ky (aj to len v polprofile) napriek tomu ze to Madari aj Poliaci do 5-7 rokov dotiahnu v plnoprofile az na SK hranice... Divna priorita, nie?
jarino napísal:Mýliš si to. Severojužné prepojenie je v podstate stredná a južná R3. Tie na D3 viac-menej nadväzujú...
Do severo-južného prepojenia nepatrí oravská R3, ktorá ani nie je zaradená medzi core TEN-T. Dokonca vraj UHP chceli, aby NDS zrušila vypísaný tender na Tvrdošín - Nižná.
marianqo napísal:po otvorení úseku Budimír- Bidovce stúpli na tomto úseku intenzity, hlavne nákladnej dopravy
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.