DrX napísal:Tomuto sa presne hovori "strelit capa" - a takeho spravneho ***. Tu si pozrite, kde su na Slovensku NP a CHKO
https://mameraditatry.files.wordpress.c ... _parky.jpg . D1 + D3 krizuje tri stvrtiny z nich. Cize, tito *** planovaci a ich militantni podporovaci ako vy dvaja, bojujete za to, aby kazdy jeden nakladak, ktory ide BA-KE, cestou zasmradil:
NARODNE PARKY: TANAP, NAPANT, Slovensky raj, Malu Fatru, Velku fatru
CHKO: Strazovske vrchy, Biele karpaty, Male karpaty (pri D3 este CHKO Kysuce).
nerad som sa chcel pridat k tejto debate (polemika, ktora nic nezmeni, iba rozduchava vasne), ale: kolko vozidiel je tranzit BA-KE za den? ma to niekto zratane? mozeme sa dohadovat, ze je to 5000? 10000?
doktor, nezabudajte prosim hlavne na to, ze D1 spaja primarne priemyselne centra od povazia, cez sever az na vychod, tieto generuju nasledne aj prislusne intenzity; ake intenzity generuju "centra" Roznava ci Tornala?
nehovoriac o tom, ze centra turistickeho ruchu lezia priamo na trase severnej D1 - tie najviac vyuzivane su Liptov (teda od RK), cez Tatry az po Spis (Slovensky raj). Aky turizmus generuje Gemer? Do Slovenskeho krasu nejazdi ani nahodou tolko turistov, co sumarne do Fatier alebo Tatier...
uz dlhodobo su najpocetnejsimi navstevnikmi tychto turisticky atraktivnych regionov nasi ceski susedia, a tohto roku to plati snad dvojnasobne. oni v podstate nemaju alternativnu trasu a vsetko z CR plynie severnou trasou, od Ostravy az po Brno;
v tychto dnoch (v podstate kazde leto, ale kvoli koronakrize snad 2x tolko) je RK totalne pretazeny, ZA pretazena....
zoberme si hypoteticky, keby uz bola podla vasho zelania R1+R2 z BA do KE hotova a severna cast D1 by sa teraz len projektovala - ake by boli asi intenzity na suvislej spojnici BA-KE cez R1/2 a ake by boli intenzity na "projektovanej" D1 povedzme medzi ZA a RK? velky rozdiel medzi sucasnou realitou a uvedenou scifi teoriou tam nebude - chcete viest Cechov, smerujucich do Tatier alebo na Liptov cez R1+R2? na Kosice? potom cez Presov naspat? aby sme uchranili tie nase NP a CHKO? Cesty 1.tried tieto parky tiez casto pretinaju a nasledne dopravne kolapsy by tym parkom zrejme uskodili ovela viac, ako dialnica, odhlucnena, niekde vedena v tuneli a hlavne s plynulou dopravou, odklonenou mimo horskych priechodov.